Přejít na obsah

Zimné pneumatiky


Diamant

Doporučené příspěvky

Jen ta 15ka je o 3cm užší, a pak to táhne ke straně.

Mám to na léto 17ky a 15ka v rezervě.

Ale 100 krát lepší než dojezdová rezerva (jitrnice)

Jinak pár tipů na nesměrovou zimní pneu:Bridgestone LM30,Dunlop Winter response,Continental TS830P,

Lalken HS439,Continental TS810,Pirelli Sottozero,Nokian WRG2,

Díky :kol-47:

Kdybych opravdu potřeboval zimní rezervu, zajedu si k většímu pneuservisu, poprosím místní, pohrabu se v jejich kontejneru se starými pneu a určitě tam nějakou schopnou v mé velikosti najdu a je klid. Kupovat novou zimní jako rezervu je dobrý úlet..

Úlet? Možná. Já ji platit nebudu, takže nemám potřebu se hrabat v kontejnerech lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O placení tu ani tak nejde, 1 300 Kč za gumu vem čert, jde o to, že na 95% Vám v kufru naprosto zbytečně zestárne zimní guma, kterou po 6 letech vyhodíte aniž by se dotkla silnici. Úplně stejně by Vám posloužila jetá guma. Ale je to na Vás, když chcete dýchat ty sračky, co se ze zimních kol během let vypařují je to Vaše věc a pak bych se zamyslel, když Vám jde o jízdní vlastnosti, co bude lepší jedna funglovka se třemi jetými gumami, nebo jedna zajetá „kontejnerovka“?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to vyřešil taky jetou gumou, akorát jsem ji měl od známého, který se zbavoval zimních gum, jelikož už měli tak 3 mm. Na rezervu je to dostatečný. Většinou to takhle řešíme, třeba i letníma, jejichž vzorek je na hraně. Je to prostě jen rezerva, která se vozí v kufru a použije se málokdy...

Editováno: , autor: žralok
Necituj předchozí příspěvek !
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konečně nám napadl první sníh, tak tady jsou první poznatky s Nokiany WR D3 (195/65r15). zatím na nich mám najeto něco kolem 1800km a jsem víc něž spokojen, na suchu pokud je teplota pod nějakých cca 10°C tak jim nemám co vytknout, drží, jsou tiché, spotřeba proti letním Continental contiecocontact2 prakticky nezměnila, pokud je tepleji, začínají trochu plavat, ale jinak OK. Jak bylo mokro tak opět musím chválit, drží jak na rovině tak v zatáčkách, i při brždění. Teď když nasněžilo, jsem je mohl konečně zkusit na sněhu, na silnici se slabou ujetou vrstvou sněhu drží dobře, záběr není vůbec špatný, a brzdění taky dobré.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Polaris - Nokian WR D3

Teď jsem najel cca 1000km s náhradní Octavií, která měla zánovní Polarisy /ve stejném rozměru jako Nokiany WRD3 na mé/.

Zásadní rozdíl /nikde jsem neměl potřebu jít na mezní hodnoty/ je v tom, že Polarisy při vyšších rychlostech - tedy provoz na dálnici musíte víc řídit.

Jsou podle mého při dálníčním provozu méně směrově stabilní.

Hlučnost: jak Barum tak Nokian hučí - každá si to jede v jiné tónině.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro ty kdo mají širší pneu na zimu (od 205) za mě doporučuji ContiWinterContact TS 830P. V rozměru 225/50 R17 výborná tichá guma s dlouhou životností. Otestováno na Scoutovi i na pětkových bmw (sedan i kombi) bez xdrivu a bez problému. Dokonce i při letním dojíždění těchto zimních gum vzorek nechtěl ubývat :-D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím s tebou moc nesouhlasím, jelikož za prvé TS 850 se zatím v takovém rozměru nedělají (a asi dělat ani nebude) a za druhé taková široká guma se směrovým vzorem je již dosti hlučná a docela nevhodná. Jinak TS 850 je dobrá, ale na běžné rozměry jako jsou 195 nebo 205.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak v rozměru 205/55 R16 může být lepší TS 850, hlavně na sněhu v záběru by měla, ale zase kdo jezdí po městě nebo komunikacích vyšší třídy, kde bývá spíš v zimě mokro (teda až to silničáři zvládnou rozsolit) tak si myslím, že ty 830P budou odvádět lépe vodu a čistit vzorek od sněhu, jelikož ten vypadne z lamel daleko dříve. I podle testů je vidět, že TS 850 nebyl na mokru nejlepší...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak se nám "trochu" rozsněžilo, tak konečně dostaly zimní pneu co proto :D Koupil jsem klasiku 195/65R15 matador mp59 a až na hlučnost povedená guma, hlavně když je více sněhu. Ale nemám jí co vytknout. Co můžu srovnat tak na stejném služebním autě (TDI 4x4..) jsou polarisky 3, ty se trochu více žvýkají, ale jsou zase méně hlučné. Ale tak či tak, octa na matadorech je co do ovladatelnosti v zimních podmínkách úplně někde jinde než moje předchozí i30 na alpinech A4... a opravdu nemyslím trakci ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potvrzuji, maximální spokojenost s Continental TS 850 195/65 R15 (Made in Germany). Moje první zimní gumy, ale v porovnání s letními nemohu říci, že by byly hlučné, spíš naopak. Záběr na sněhu, alespoň pocitově, skvělý. A viz výše - měl jsem na autě 2 týdny Michelin Alpin A4 205/55 R16 91H a musím říct, že takové hučáky bych jako vlastní nevydržel.

Editováno: , autor: sjakub
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem se rozhodoval a nakonec koupil nove Micheliny Alpine (195/65 R15), predchozi jsem mel z roku 2004 ale 4mm jsem uz asi nemel, vzdy jsem je dobre po zime ocistil a naimpregnoval sprejem na pneu, pravdepodobne je na bazi silikonoveho oleje.. Uskladnene v garazi bez primeho slunce. Vydrzeli neskutecne dlouho.

Rozhodoval jsem se mezi Conti TS850 a Michelinama alpinama A4 a vzal jsem ty vyzkousene Alpiny. Se staryma jsem nemel nikdy problem, stare alpiny urcite hlucnejsi ted ty nove vyrazne tissi az tiche, spis u sve Oct I slysim zvuk od proudeni vzduchu kolem zrcatek.. Zatim si nemuzu stezovat, rozbredly snih v pohode, uvidim jak na tom budou na horach nebo az nasnezi, jestli jeste vubec.. Ale za to co vydrzely predchozi.. tak byla volba jasna :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Musím říci, že mě ty Continetal TS 850 zatím nepřesvědčily 195/65 R15 (made in Slovakia).

Jsou tiché. Zatím vyzkoušeno jenom na suchu a mokru a OK, ale když jsem je koupil, docela mě zaskočila tenká bočnice pneu. To myslím, že má vliv na to, že auto na nich plave. Není to moc, ale docela mě to štve. Také je divné, že při vyvažování strašně házely.

Před tím jsem měl Pirelli SnowSPORT a letní Firestone a obojí OK. Tlumiče máme nové SACHS Superturning.

Máte někdo podobné zkušenosti? Taky máte tenkou bočnici?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám taky Continental TS 850, made in Germany a to plavání tam taky trochu cítit je. Taky mě překvapilo, kolik závaží bylo potřeba použít, aby byla kola vyvážená. A stejně mám pořád pocit, že se to nějak vibruje, budu muset zajet znovu do pneuservisu, možná tam něco zmrvili a zmizí oba problémy, ale to plavání je asi vlastnost, ty vibrace snad ne. :)

Na druhou stranu když jsem jel (a brzdil) na sněhu a břečce, tak jsem měl pocit, že to jsou opravdu super pneumatiky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na jedne OII mam 15" Dunlop WinterSport 3D, na druhe OII 16" Dunlop WinterSport 4D. Naprosta spokojenost s obema, i kdyz 16" sedi lepe.

Najedu tydne cca 1000 - 1200 km a z toho, co jsem mel na aute jsou tyto asi nejlepsi. Dobre byly i Good Year, apr UG 7, ale maji podstatne nizsi zivotnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samurai: Tak to se divím. Nedám na ně dopustit. Na suchu jsem nepoznal rozdíl od letních a jinak na sněhu i na břečce mě stále udivuje trakce a připadá mi, že i odvádění vody je velice dobré. To plavání je myšleno jak (měl jsem ten pocit jen prvních pár km na suchu - na místě se volant točil skoro sám, jako bych byl kolama na ledě)? V řízení nic necítím, žádné korekce volantem, stopa ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...