Jump to content

Autobatéria (akumulátor) do FII a Roomstera


Recommended Posts

V 25. 12. 2019 na 12:37, Caster napsal:


Odběr do cca 10 mA by měl být v pohodě (za měsíc to je 7,2 Ah). Po uzavření auta spotřeba neklesne ihned, ale může to trvat i 20 minut než se se auto uspí. Pro dobré zdraví baterie je základ rozpojit konektor u "-" pólu (sonda proudu). To zajistí nabíjení baterie na 100% místo 80%, což baterii samozřejmě ničí (sulfatace, ztráta kapacity, nízké napětí - problémy se spuštěním spotřebičů typicky přídavné topení aj.).

 

Ahoj Caster, chcem sa opýtať, čo konkrétne si myslel pod tým rozpojenie mínus pólu a hlavne aký to má súvis s nabíjaním batérie na 100% ? Ak ide o meranie veľkosti prúdu, čiže sériové zapojenie meracieho prístroja medzi mínus pól a kontaktom auta, tak ok. Ide mi o to nabíjanie na 100 %.

Edited by Ondro TSI
Link to post
Share on other sites

@Ondro TSI

Rozpojením malého konektoru u "-" pólu baterie se vyřadí sonda proudu, která posílá údaje o proudu, napětí a teplotě akumulátoru do řídící jednotky. Řídící jednotka se tak přepne z režimu "inteligentního" nabíjení baterie na max. 80% na "konvenční" nabíjení, kdy bude baterie nabíjet na 100%, což mj. požadují všichni výrobci baterií. Současně dojde k vypnutí Start/Stop, pokud je jím auto vybaveno. Baterie bude mít maximální výdrž, spolehlivě udrží napětí a nebude docházet k jejímu ničení sulfatací.

d-c-jednotka.jpg

Svoji baterii monitoruji dálkově přes síť SigFox (V: 1274 = 12,74 V):

Nap-t-Sig-Fox.jpg

Jde o gelovou baterii Exide ES900, Ford Mondeo, která má cca 13 V při plném nabití.

Edited by Caster
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Nemohu nikde najít konečný nabíjecí proud u charakteristiky IU pro akumulátor AGM s kapacitou 60 Ah. Našel jsem v jednom článku u popisu charakteristiky U, že "Konečný nabíjecí proudu dosahuje asi 0,002 násobku jmenovité kapacity akumulátoru". Tedy v mém případě ukončím nabíjení, pokud proud klesne na 120 mA? Mám totiž jen laboratorní zdroj a tak musím nabíjení trochu hlídat.

 

Tak už nemusím. V Lidlu byla akce na nabíječku Ultimate Speed ULGD 5.0 A1. Počáteční napětí bylo 12,39 V, asi po 9 hodinách po odpojení nabíječky 12,77 V.

Nabíjení.JPG

Edited by .Honza.
Link to post
Share on other sites

@Ondro TSI
Zařízení na dálkový monitoring napětí baterie jsem si udělal sám ;-). Plošný spoj a program v mikroprocesoru ATtiny. Jde o malé zařízení, které jsem dal do krytu běžné USB nabíječky do auta. Zařízení nevyžaduje SIM kartu ani WiFi, funguje spolehlivě po celé Evropě s dosahem k nejblížšímu vysílači SigFox až 50 km. Pracuje v režimu spánku (odběr jen několik µA), s tím, že se každou hodinu probudí, změří napětí a odešle změřenou hodnotu. To lze snadno sledovat na webové stránce, i v mobilu, viz ukázka výše. Přestože zařízení neobsahuje GPS, na mapě lze hrubě zjistit, v jakém městě se auto momentálně nachází.  Použití je snadné, jednoduše se zasune do 12V zásuvky v autě.

Udělám fotku finální podoby zařízení (dole fotka z posledního dolaďování na stole, zelená destička), dám ji sem a zvážím případný prodej.


ATtiny-Sigfox.jpg

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
před 14 hodinami, Ondro TSI napsal:

Caster, ďakujem za odpoveď.

 

Prosím Ťa, mohol by si mi dať viac informácií o tom monitorovaní batérie na diaľku? Čo si mám kúpiť, ako sa volá to zariadenie čo máš v aute a pod.?


Nie je to úplne na diaľku, ale aspoň si to môžeš bežne kúpiť.
https://www.alza.sk/auto/ctek-ctx-battery-sence-d4525454.htm

Link to post
Share on other sites

Chyba je, že napětí uvedené tímto měřičem, ti podává špatné údaje, mám zijštěno že mi tento měřič napětí proměřuje cca o 0,5V, dále když ho zapojíš v autě, tak tam jsou další ztráty napětí, běžící ventilátor, rádio, atd...

Na baterce naměřím stabilních 14,4V, ale měřič v autě ukazuje napětí od cca 13,4V do 13,8V.

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Dnes som menil baterku na Fabii II 1.4 16V,bola tam Varta asi druhá pochybujem že origo r.v.auta 09,dal som Akuma,no výmena hotový pôrod,nemohol som odklopit ten vrchný kryt,no nakoniec sa podarilo, Varta odišla z večera do rána.

Link to post
Share on other sites

Klidně mohla být origo, prvovýrobní Varty vydrží běžně 10+ let. Výměnu jsem si nechal udělat v servisu a i tam se s tím mechanik trápil. 

Edited by Twisted
Link to post
Share on other sites

Ja som menil aku v decembri 2019. Bola to Varta orig z výroby z roku 2009. Menil som preventívne, pretože ráno mala napätie len  11,7 V. Chcel som kúpiť znova Vartu, ale predajca ma od toho odhovoril, pretože odkedy presunuli výrobu z Čiech do Poľska, tie Varty vraj už  vydržia len 3-4 roky. Preto som kúpil na jeho doporučenie Master-Sport. Menil som sám a pri uvoľňovaní vrchného krytu sa mi podarilo ulomiť jeden držiak, ale po namontovaní novej aku všetko drží.

 

Link to post
Share on other sites

Nevím tedy kde to kdo vzal že se varta přesunula do polska,jsem z České Lípy a varta se tady stále vyrábí,dokonce před pár lety postavili fungl novou halu kde si samy vyrábí plastové boxy baterek.  Takže varta je stále vyráběna v čechách,konkrétně v České Lípě.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Tak co, vejde se mi baterka délky 250mm do kastlíku (FII před FL 1,4)? Exide v konfigurátoru nabízí EA530 (ostatní neberu), ale jinde nabízí i ty delší... Současná Varta Blue dyn. 52Ah se tam vejde v pohodě - ta je krátká, i když nafouklejší než originál 44Ah.

Link to post
Share on other sites

Exide doporučuju, na OII mi 2x po 2,5 letech odešla Varta Silver dynamic, která je podstatně dražší. Takže Vartu už neberu. Exide jede 5 rok a bez problému a to jezdí na krátké trasy. Když jsem se o baterie zajímal co pořídit, tak v testech u Exide byla uváděna i relativně nízká doba (v km) potřebná pro dobití, daleko nižší než u Varty.

Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, bouchy said:

Jiná, trochu větší alternativa, není? Exide zrovna plánuju.

Mne sa zmestika Exide Premium EA640, ale ja som už od výroby mal 60 Ah batériu, tak neviem, či nemám väčší kastlík ako ty.

Link to post
Share on other sites

Tak to vôbec nerieš a daj tam tú 530-ku, aj to bude bohato stačiť.
Pár rokov dozadu som v salóne v nových Rapidoch videl 36 Ah batérie, takže ak sa ti tam zmestí 53 Ah akumulátor, tak budeš mať takmer o polovicu väčší, než dnešný štandart. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Ten kastlík se dá snadno změřit. Asi budu mít stejný jako ty. Pak dát akorát pozor na výšku, abys tam ten horní kryt mohl zacvaknout. Předtím jsem měl původní z výroby od roku 2008 a ta měla 44 Ah a startovací proud asi nějakých 360 A, takže tahle s proudem 540 A je až až. Měnil jsem jí minulý týden a nesrovnatelné. Jestli tam nemáš nějakou extra elektrickou výbavu, měla by určitě stačit.

Edited by mambo
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Yosef
      V návodu k obsluze u rapida ani u FII jsem skoro nic nenašel ohledně demontáže, jen který pól odpojit jako první. Než bych zase ulomil další kus plastu na FII r.2012 kamaráda, obrátil jsem se s požadavkem na pomoc do sekce FII kde kolega Dula poskytl pěkný popis a obrázek. Tak snad to pomůže i vám.

    • By Spimich
      Zdravím a omlouvám se, pokud se to tu již řešilo. Mám problém s vybíjením autobaterie v jedničkové fábii 1.2 HTP. Baterka proměřená, dobíjení v pořádku...odběry zkontrolovány. Zjistil jsem podivný zvuk, který vychází odněkud z motoru...cca každé 3 minuty. Auto v klidu, zamčené a vybíjí se. Zvuk zní takto ... na videu 2:58. Veděl by někdo, co to je?
       
    • By GeorgSUP
      Varta 12V 74Ah 680A autobaterie.Byla použita.BATREIE JE V POŘÁDKU.Před prodejem předána do autorizov.servisu na kontrolu-servis(diagnostika,oživování/desulfataci/,zátěžové testy)."08_12_2017 Závěr servisu:...FUNKČNÍ,BEZ ZÁVAD.Startovací schopnost po oživení a dobití až 773A(jmenovitá cca 680A),pokles napětí při simulovaném staru:10,24V(připouští se 9,8V),zbyt.kapacita 67,9%"protokol viz foto.(pozn.ani zcela nový kakumulátor při prodeji nemá zdaleka plnou zbyt.kapacitu-pouze reklamní tah)."18_12_2017 znovu akumulátor testován na diag. zař.v autoriz.sevis Škoda:BATER.V POŘÁDKU"lístek viz foto.Technologie Power Frame,legování stříbrem,bezúdržbová,pólování + vpravo,DxŠxV-278x175x190.OEM JZW915105A,000915105AE,000915105AF,1JO915105A,Varta 574012068.Brno,Vyškov po domluvě možno dovést; také poslat na náklady kupujícího.
       
       
       
       
       
       
       






    • By Leorthas
      Zdravim mistni borce,
       
      nedavno jsem se pridal do klubu majitelu 3,6 FSI a po pocatecnim nadseni jsem se vratil do relaity ojetych aut..
       
      Koupil jsem ojetou 3.6, cca 250TKM s tim, ze si do ni neco nainvestuju (automat, vstriky, napravy atd), dva roky s tim pojezdim a poslu dale. Pojezdil jsem tri tydny a auto stoji v garazi. Poprve mi nenastartovalo, protoze byla baterka KO(ani otevrit dvere) - rikal jsem si ze mam nekde pasivni odber. Protoze tam je puvodni baterka z vyroby (2009) tak jsem si rekl OK, koupim novou. Koupil jsem v patek, auto v pohode, v sobotu jsem zaparkoval do garaze, v pondeli KO(ani otevrit dvere). Nabil jsem znovu puvodni baterku, dal jsem ji do auta, vyjel z garaze na prijezdovku, zaparkoval. Za dve hodky sem sel zkusit, auto sem normalne otevrel, vsechno svitilo, hralo, jakmile sem chtel nastartovat tak auto proste zhasnulo, zadne cvakani, zadny zvuk, jen proste uplne bez elektriny. Vylezl jsem ven, nesel otevrit kufr, neslo zavrit dalkacem, nic. Pri otevreni dveri spolujezdce se k memu velkemu udivu vsechno rozsvitilo, auto sem bez problemu nastartoval, baterka plna. Od vymeny baterky mi dava maxidot "Chyba ESP". Vzhledem k tomu, ze ma auto solar a stalo v garazi nez zaclo zlobit, protoze prvni 3 tydny jezdilo v pohode a parkovalo venku, myslel jsem si ze problem muze byt nekde tam. Po vcerejsi epizode s baterkou mam spise pocit ze proud vyhodila pojistka a muze to byt spojene se ESP / starterem.
       
      Ma nekdo podobnou zkusenost?
       
      Diky!
      Bob
×
×
  • Create New...