Jump to content
míraoctavia

rozvody 1,2 TSI škoda octavia

Recommended Posts

jak poznám  že jsou dělané  rozvody  dle servisní knížky jsou dělaně a při kontrole v  autorizovaném  servisu mě řekli  že řemen je vytáhlej což by znamenalo že rozvody  nebyly dělány , ovšem druhá strana  říká něco jiného , mě  to připadá  že chce servis  vydělat (7500 kč   rozvody  škoda ) nějaké  zkušenosti ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řemen určitě vytažený nemáš, protože tam žádný není - je tam řetěz. A jak poznáš, že jsou dělané? Obávám se, že jako naprostý laik nijak. Nicméně k rozvodům - klidně mohu být vyměněny (a to i vícekrát), vytahaný řetěz a vadný napínák je opakovaná a častá závada. Tedy nic neobvyklého, mám s tím bohaté zkušenosti na Fabiích, kde byly rozvody u 1.2 TSI běžně měněny i třikrát. Během let totiž výrobce dodával různé opravné sady, přičemž ta poslední by údajně měla být definitivně definitivní, o čemž mám jisté pochybnosti. Jiné řešení (kromě prodeje auta) ovšem neexistuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pawouku můžeš sem napsat posledni číslo originálního napínáku a řetězu z opravne sady ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bohužel nemůžu, protože nemám ETKU. Někde v motorové sekci u Rapida se psalo o poslední verzi napínáku, koukni tam - konkrétně ZDE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakožto čerstvý majitel Octavie 1,2 tsi jsem si rachotu rozvodů za studena moc nevšímal (dříve jsem měl HTP) ale začalo mě znervózňovat rachocení při startu za tepla. Dočetl jsem se zde něco o vadných napínácích s písmenem D na konci, objednal jsem tedy nový s písmenem F a rachot přestal. 

Z motoru jsem vytáhl právě ten vadný viz foto 03F109507D, nový jsem nefotil ale má označení 03F 109 507 F  a je klid.

IMG_20190211_155847.thumb.jpg.a3b5fdc8dc6bd06048715902c1dc2719.jpgIMG_20190211_155833.thumb.jpg.ecea10f0ff0ee2a8ff980c7e6bfcf834.jpg584ad5b878f11.thumb.jpg.d32e7f31e4c9336d9a7e66211dd3a7e5.jpg

 

edit: jen dodám, že jsem je oba potopil do oleje a mačkal, starý šel mačkat pořád(s vyšším odporem), tedy nedržel tlak oleje, nový se napustil olejem, dál už mačkat rukou nešel. Vlastně jsem měl co dělat, abych ho zas vypustil a mohl našroubovat do motoru.

Edited by tomik.cesko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napínák dělá moc. Třeba u mého kusu 2011 101tkm najeto byly rozvody dělané svolávačkou v roce 2015 při 50tkm. Byl vyměněn i odlitek za "D". Co je pro mne nepochopitelné bylo, že napínák nechali původní. Takže když jsem auto před pár měsíci koupil, tak samozřejmě chrastilo jak studené tak zejména i teplé. Zajel jsem na Jarov, kde bylo auto původně koupené, tam vyjeli informace a hned jsme věděli. Řetěz jsem nechal změřit, ten má 71mm a mění se při 74mm. Ale napínák byl KO, takže se dal novej a jezdím takto už přes měsíc a ani jedno zarachocení. Jinak celkově jsem s projevem motoru velmi spokojený. Jelikož jezdil na dlouhé intervaly výměny oleje, nechal jsem udělat dekarbonizaci motoru a znatelně oživl. Spotřeba nyní v zimě kolem 6.5 litrů.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 13. 2. 2019 na 19:15, tomik.cesko napsal:

Jakožto čerstvý majitel Octavie 1,2 tsi jsem si rachotu rozvodů za studena moc nevšímal (dříve jsem měl HTP) ale začalo mě znervózňovat rachocení při startu za tepla. Dočetl jsem se zde něco o vadných napínácích s písmenem D na konci, objednal jsem tedy nový s písmenem F a rachot přestal. 

Z motoru jsem vytáhl právě ten vadný viz foto 03F109507D, nový jsem nefotil ale má označení 03F 109 507 F  a je klid.

IMG_20190211_155847.thumb.jpg.a3b5fdc8dc6bd06048715902c1dc2719.jpgIMG_20190211_155833.thumb.jpg.ecea10f0ff0ee2a8ff980c7e6bfcf834.jpg584ad5b878f11.thumb.jpg.d32e7f31e4c9336d9a7e66211dd3a7e5.jpg

 

edit: jen dodám, že jsem je oba potopil do oleje a mačkal, starý šel mačkat pořád(s vyšším odporem), tedy nedržel tlak oleje, nový se napustil olejem, dál už mačkat rukou nešel. Vlastně jsem měl co dělat, abych ho zas vypustil a mohl našroubovat do motoru.

Nechcem ti brať ilúzie, ale či tam dáš napinak F, D, Y, X....., pri štarte ti sporadicky reťaz zarachotí občas a niekedy nie. Je úplne zbytočné kupovať F -kovy napinak. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ona ta iluze se stala realitou, příspěvek jsem psal až poté, co jsem napínák koupil a nějakou dobu s ním jezdil. 

Dnes po nějaké době můžu o5 potvrdit, výměna pomohla. Nezarachotil ani po týdnu stání, ani u teplého motoru po nákupu v Lídlu.

Tzn, 03F109507D (nový - po výměně rozvodů) rachotil neustále (při každém nastartování cca 3sec, abych byl přesnější), 03F109507F funguje bezvadně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je přesné.. u mě to samý..rozvody nové, natažení řetězu v normě, ale přesto rachotilo. Šel jsem po tom a zjistilo se, že rozvody v rámci svolávačky sice vyměnili, ale ti imbecili nechali původní napínák. Po jeho výměně nezarachotilo ani jednou a to už s tím takto jezdím třetí měsíc a pohoda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z dokumentace jsem zjistili, že na mém voze byly dělaný komplet rozvody v roce 2015 při 55tkm. Auto jsem koupil loni s najetými 97tkm. Při startu asi 2 vteřiny rachotilo. Vylučovací metodou, kdy jsem nechal proměřit řetěz jsem zjistil, že napínák je původní z roku 2011!!! Takže mám nový a od té doby klid.. Zažil jsem ještě HTP a tvrdím, že strůjcem zla u těchto VW motorů je vždy napínák..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoj, tak to vypadá, že napínák vydržel přesně rok. Při studeným startu se mi už několikrát za sebou ozvaly rozvody. Jinak celý rok klid (asi 15tis km). 

Brzy mě čeká výměna oleje, tak se na to během příštího týdne podívám detailněji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...