Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ještě k té normě vw. Teď jsem se ptal v jednom škoda servise a podle vinka mě řekli , že může být 508/509 nebo 504/507 a ten druhý je prý vhodnější. Mám 1,5 s 0PF 1/2019 na skoda-dily mají origo olejovy filtr vw za 180.- Olej Castrol 5w-30 LL (504/507) se da sehnat okolo 220 kc/l , tak jdu na to ...

Vloženo

Může a taky je, u každýho benzínovýho přímovstřiku je to realita bez ohledu na výrobce ...

Možná tady už maj ošéfovaný vstřikování, aby benzín tvořil co nejmejší kapičky a hořel tak dokonale bez produkce PM částic = sazí, ale to zase vede k nadměrné produkci NOx ...

a ty oxidy dusíku nesundaj jinak než recirkulací spalin, která tím že snižuje teplotu a omezuje množství kyslíku ve spalovacím prostoru zase nedovolí palivu aby shořelo bez produkce PM částic tedy sazí ...

 

Je to začarovaný kruh a bohužel dodržení povolené hladiny NOx ve spalinách má prioritu před vším, takže olej musí odvádět svou práci co nejlépe, aby saze ze stěn spalovacího prostoru odváděl co nejvíce pryč. Proto je důležité, jak má výrobce vyřešenou pístní skupinu, konkrétně pístní kroužky, protože pokud se kroužky postupně timhle olejem obsahující saze přicpou, ať už v drážkách pístu a nebo drenáže na stíracích kroužcích samotných, je vymalováno ...

 

Takové nízké stírací kroužky s jen "vrtanými" drenážními otvory jsou na to přímo stvořeny ... Takže to že je olej jak bota, to je dobře, jde ale o to, jak dlouho ho v motoru nechat.

Že LongLife interval určený budíky výpočtem podle nějakých parametrů z dob vývoje daného motoru není to nejlepší pro motor samotný se ví už také dávno, stačí se podívat, jaké intervaly na výmenu oleje má zbytek světa ve srovnání s "vyspělou" Evropou a jejími kvalitními palivy ...

 

Zajímavé čtení k 1.0 TSI v dlouhodobém testu po nájezdu 100tkm od experta z ŠA

179_litr2_1.jpg

 

 

Vloženo

Já jsem dal origo filtr VW  a olej normy 504/507 5w30 Longlife,  ale stejně to měním co rok nebo max 13000  Jezdím většinou okresní přebor takže raději častěji měnit B)

Vloženo

Já to teď vyměním po 7000 km doma bez servisu , potom po roce ve skode kvuli záruce . Ale dva roky ho tam nenechám. Asi tak jak píšeš , rok nebo těch 13-15. tis

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Chtěl  bych se zeptat, zda někdo  mění  olej dle doporučení  výrobce  a prodejce, tj. Jednou za dva roky nebo po ujeti  30 km, praktikovat jsem toto doporučení u octavia 1,9 a nikdy jsem problém s olejem nebo motorem neměl, 

Vloženo

Ze jsi nemel problem s motorem nebo olejem neznamena, ze to motoru svedci. Motor hned neodrovnas, kdyz budes menit po 30 tis. km nebo dvou letech. Ale postupne mu zkratis zivotnost, rychleji se opotrebi,....... Zalezi na hodne faktorech (styl jizdy, zatezovani motoru,.. .), co to s motorem  udela.

Pokud auto menis po 3 nebo 4 letech, muze Ti to byt asi jedno. Ale jedno to asi nebude tomu, kdo s tim bude jezdit dalsi roky po Tobe....  

Vloženo

Přesně - LL termín výměny (30 tkm u škodovky) je šitý především na míru firemní klientele - pro co nejnižší náklady.

Jako člověk, který má alespoň trochu pozitivní vztah k technice bych si v autě nikdy nenechal olej více než 15 tkm. Jen tak mimochodem - v současném autě také měním mot. olej každých 15 tkm (popř. po roce) a navíc tam dávám i tak LL olej. Servis neví, že si mezi oficiálními výměnami měním olej sám.

 

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Tak jsem poprve vyměnil po 7000 tis. km. motorový olej ale až tak černý nebyl. Nevím ale někde psali , že ten olej 0w20 je zelený , tak to asi jako první nàplň v motoru nebyl protože to co jsem vypustil bylo spíš oranžový. Každopádně je tam 5w30 LL lll orig.vw 504/507. (220.- kč/l) Dal jsem lehce nad půlku měrky 4,2 litru.

Vloženo

Jak jsem byl přehrát tu řídící jednotku tak jsem se ptal co tam budou dávat při výměně za olej a řekli mě 5w30 LL lll504/507 tak jsem ho tam dal taky ať se to nestřídá. Myslím že už se tsdy psalo že tam může být  504/507 nebo 508/509

Vloženo

V mém návodu je napsaný , že se mám obrátit na autorizovaný servis. A i ten servis není jednotný , jeden říkal 5w30 a druhý 0w20 tak se to v tomto vlákně řešilo a asi mohou být oba dva druhy.

Vloženo

podivej se do starsich verzi navodu. tam jsou primo specifikace - v novejsich verzich navodu to uz bohuzel vypustili.

 

pro 1.5 tsi je na jednorazove doliti (max 0,5 litru) v podstate cokoli - 504, 502, 508, cokoli, co splnuje acea a3 / b4

 

na klasickou vymenu jen 508

Vloženo

To ale neni vubec pravda. Pro vymenu je mozne pouzit i 504/507 jen SA pise, ze se mohou zhorsit emise to je vse. Me take AS pri pravidelne vymene nalil 504/507 misto 508.

Vloženo

Starší návody nejsou zrovna vhodné jako zdroj u nových aut, protože s GPF nelze použít olej normy VW502.00. Přípustné jsou pouze VW504.00 a VW508.00. Na viskozitě nezáleží, důležité je, aby olej splňoval danou normu VW50x.00 pro benzínové motory s GPF.

  • o 2 týdny později...
Vloženo
před 1 hodinou, sheep-master napsal:

Jakou máte spotřebo oleje?i 

Mě to za 5000 km (mezi 5-10t km) sežralo cca 1/4-1/3 měrky což by mělo být 250-300ml. Zatím tam mám ten řídký olej 0W-20....

18000 km a rozsvitila se kontrolka... Rovnou jsem nechal vymenit olej.

Vloženo

Ahojte, ako som uz pisal mne zasietila kontrolka pri 21 000km, dolial som tam 0,5l shell helix ultra 5w-40, pri takomto mnozstve tam mozes naliat akykolvek olej. Uz sa blizim k 30 000km, takze pojdem na vymenu do servisu.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...