Přejít na obsah

Koroze výfukové soustavy


Meken

Doporučené příspěvky

Len ja poukazujem na kvalitu, keď si spokojný tvoja vec, načo sa vyjadrovať....

 

Viacerý tu poukazujú na určité chyby a korozia s tvojho pohľadu nieje na závadu, nuž rôzny názor akceptujem ale nekakceptuješ názor že niektorý s tebou nesúhlasia.

Proste korozia je korozia.

 

Je to ako keď sa rieši fw -soft do radia, načo nový keď rádio hrá.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Môj názor je taký, že kvalita výfuku je pravdepodobne taká ako cena auta. Za tie peniaze jednoducho nemožno čakať výfuk, ktorý bude bez korózie 6 rokov. To, že na pohľad vyzerá nevábne ešte neznamená, že je KO. VW výfuky takto vyzerajú bežne a aj po 8 rokoch sú ešte nederavé. Kamarát má polo s 170 tisíc km auto má 10 rokov. Akurát minule sme pozerali výfuk, hrdzavý je podobne ako na týchto fotkách, ba ešte viac, ale stále drží... Takže táto fáza vizuálnej korózie je dosť rýchla ale potom to viac menej stojí na tejto úrovni korózie. Samozrejme sa to môže líšiť tým, aké trasy auto jazdí. Ale určite to musí prežiť 6 rokov aj pri poskakovaní v meste. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Je na ty výfuky použit nerez, který na povrchu oxiduje. Normální věc. Na firemní Doblo jsem nechat dát nejlevnější výfuk a když prohnil nebyl rezavý! Ty levné výfuky mají povrchovou úpravu AlZn ( hliník/zinek) a celou svoji životnost jsou hezké ( to jsou ty auta na parkovišti s hezkým výfukem), ale prorezou ve svárech kde není již nijak ošetřen a za 2-3 roky je výfuk po smrti. To tady ovšem neplatí. 

Ten výfuk bude takto rezaví dalších 5-6 let, následně začne odpadávat svrchní vrstva kovu a potom klidně ještě 3 roky dá.

Jestli si někdo myslí že má význam zvedat náklady na vyrobu, aby životnost výfuku byla stejná jen byl prvních pár let hezký, tak to opravdu nemá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

2 roky a 22tkm, je mi jasné, že na funkci to nemá vlil, dávám to sem jen pro porovnání, auto je většinou v průjezdu/garáž. 

 

 1.thumb.jpg.1108873a6330265e65df699e57db066d.jpg2.thumb.jpg.2d3fe5bc7599f708892d240f5d50d2b3.jpg

 

U benzínů je toto docela častý jev, kór přední tlumič. :-) 

Editováno: , autor: Ibe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...
před 3 hodinami, waw napsal:

Nemůžu si pomoci, ale škodovka je každým coulem šmejd, jen dobře vypadající.

 

Vidím, že jsi tady registrovaný již cca 12 roků, takže předpokládám, že auty se nezabýváš i s cestou 14 dní, ale spíše podstatně déle.  Sám jsi za ty roky asi poznal, že kvalita výroby automobilů šla v posledním období v některých směrech dolů. Prostě, aby byly automobilky schopné konkurence a udržely nějakou přijatelnou cenu i s přibývajícími povinnými blbinkami, tak všechny tzv. ojebávají kvalitu některých, podle nich méně závažných komponentů (např. materiál brzdových  kotoučů, výfukové soustavy, kvalita lakování, odhlučnění, zpracování). Každá značka to má v něčem odlišné, ale v principu je to pravděpodobně tak, jak píšu.  Holt Škodovka to má u těch výfuků dost  vidět, ale se změnou značky si dneska asi nepomůžeš, každá má něco. Já bych si příště novou značku auta vybíral spíše podle kladných referencí a dostupnosti jejich servisní sítě a ochoty či neochoty značky řešit případné problémy směrem k zákazníkovy.  Je fakt, že Škodovka v poslední době v tomto směru tzv.  "moc neválí".

Editováno: , autor: DušanV
  • Díky 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Každý výfuk jednou zrezne. Můj výfuk po dvou zimách a provozu v zátěži vypadá podobně, ve většině případů je to náletová koroze ze silnice (brzdný prach z kotouču). Věřte mě že jakákoli úprava (mimo vařené části) je naprosto zbytečná, naopak to výfuku akorát zkrátí životnost. Dnešní originální výfuky jsou vyráběné z antikorozní oceli z důvodu vysokých nároků na chemickou stálost uvnitř potrubí. Ztmavnutí materiálu do hněda je teplotní zátěží. Jinak fotka tlumiče je hezká ale je dvouplášťový s vnějším obalem takže je to bezpředmětné řešit nátěrem. Nejvíce namáhané jsou stejně místa kde bylo vařeno (u vlnovce, trubky v tlumiči).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ondra86czNebojím se, že bych výfuku nějak zkrátil životnost tím, že ho zvenku nastříkám žáruvzdorným lakem.  Na F1, kde mám po 15 letech původní výfuk, jsem ho stříkal 4 roky zpátky a dost to pomohlo.  Tam už na zadním dílu ten vnější (hliníkový) plášť ani nebyl.  Podle mě je lepší ten lak stříkat přímo na kov, dokud se to ještě neloupe.  Nemá cenu to odkládat.  Na F3 jsem to stříkl ještě v záruce.  Je pravda, že zevnitř ten výfuk může vypadat výrazně hůř než z venku, ale to není něco, kvůli čemu by mě za 10 let vyhodili od STK, pokud se to nebude projevovat na zvuku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikoho nezrazuji ale když si vezmu že mám auto čipnute, jezdím na 100 okran a nešetřim ho tak lak nemá smysl alespoň v přední části rozhodně né. Měření bezkontaktním teploměrem po protažení po dálnici při 140-160 ukázalo že přední část výfuku má přes 650°C po tom co se zastavím a zadní část (konec) jde k 550°C. Z čehož plyne že pokud se nepoužije nějaká speciální barva která 1) drží na nerezu 2) odolá teplotě 1000+ tak je to nesmysl. Stejně se oloupe. Zkoušel to kamarád na benzínovému O3 RS a stejně to slezlo teplo+sůl+náhlé změny teploty barvě nedělají dobře. Vím že výfuk je drahý ale těch 12+ let výdrží bez potíží...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten sprej stojí 209 Kč včetně DPH.  Kdo jezdí na dálnici 160 km/h na 100 oktan delší trasy, tak připlatí na palivu určitě o dost víc ;-)  Už jsem s tím jezdil i rychleji a ten lak na výfuku vypadá zatím pořád stejně.  Mám TSI 1.0 z roku 2019, kde už je filtr pevných částic.  Tak uvidím, co s tím udělá automatické vypalování filtru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...