Jump to content
Pawouk

Motor 2.0 TDI Evo

Recommended Posts

Ahojte,

Možno to niekomu z Vás trochu pomôže tak píšem prvé dojmy. Pred týždňom som dostal ako firemné auto S3 combi 2.0 TDI 110kw evo DSG. Zatiaľ jedna dlhšia cesta Praha - BA a späť. Nikdy pred tým som nejazdil s DSG.

 

Chvíľu mi trvalo kým som našiel vhodné nastavenie DSG, zatiaľ mi príde najlepší automatický režim, príde mi, že auto je trochu pružnejšie ako v režime Normal, ale zároveň pekne vyradzuje na neutrál a plachtí. 

 

Motor sa mi zdá tichší ako stará verzia, ale to nemusí byť dané samotným motorom. Výkonovo si myslím že je to tak akurát, ale šiel som celkom na pohodu 50-100-140. Este som neskúšal DSG režim sport, ale celkovo je to nastavené primárne na spotrebu, takže si stále zvykám, že je nutné dosť prešliapnuť plyn aby DSG podradila a auto začalo zrýchlovať. V režime normal totiž DSG radí 7ku už niekde pri 80ke a je potrebné stlačiť plyn aspoň o 1/3 aby podradila aspoň na 6ku a auto zrýchlilo. Keď už podradí, tak je záťah slušný, pružné zrychlení 80-140 na dialnici super, mne úplne stačí, ale jazdím dosť defenzívne.

 

Čo sa týka spotřeby, tak trasa Praha-Bratislava-Praha na zimných pneu, prázdné auto, s výnimkou krátkej kolóny pred Brnom plynulá doprava, väčšinu času zapnutý ACC na 140 (cca 2000rpm) za 4.9 podľa PP. Veľmi slušné. Podotýkám, že motor je úplne surový, pred cestou mal 40km. Myslím, že na letných pneu s trochou snahy bez ACC by to šlo bez problémov za 4.5. Ešte väčšie prekvapenie bolo, že dva krát cesta do práce po Prahe zrazila priemernú spotrebu na 4.7.

 

Ak by som to mal zhrnúť, tak som s touto kombináciou pohonu veľmi spokojný, mojmu pohodovému štýlu jazdenia úplne vyhovuje a spotreba je veľmi nízká. Kultivovanosť aj dynamika sú na slušnej úrovni, prejavom mi motor pripomína motory HDI. Ak by Vás ešte niečo zaujímalo, rád odpoviem.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za takový report.  Není nad osobní zkušenost s motorem.  Ohledně zvuku, dle článků na odhlučnění dost zapracovali tak to bude asi pravda.   Nechceš autu založit kartu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím. Mám jednu otázku. Kúpil som S III z 4/2019 s 2.0 TDi 110kW, predokolku a 6 st. manuálom a má AdBlue ??? Dočítal som sa, že 110kW motory s predokolkou, majú byť bez Adblue. Nemáte neaké bližšie informácie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/19/2019 at 8:26 PM, honza-marek said:

Díky za takový report.  Není nad osobní zkušenost s motorem.  Ohledně zvuku, dle článků na odhlučnění dost zapracovali tak to bude asi pravda.   Nechceš autu založit kartu?

Zajtra si skúsim nájsť chvíľku a založím autu kartu. Postupne budem doplňovat ďalšie postrehy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 16. 10. 2019 na 20:47, honza-marek napsal:

Ono je to těžký.  Pokud chceš jít do nafty tak buď 140kw ověřený motor který slávou taky neoplývá.  Ve zkušební jízdě mě takdy dvakrát nenadchnul.

A nebo jít do EVO.   Navíc v půlce června si už nevybereš tak jako tak.  Protože 140kw nahradní 147kw EVO  :)

 

Co osobně ti vadí na 1,5TSI?

 

147kW EVO príde až v polovici budúceho roka?

Pár predajcov mi povedalo, že začiatkom budúceho :( Toľko čakať už nebudem môcť. Po 220k km sa na mojom začínajú ozývať prvé väčšie investície a preto by som ho chcel čo najskôr predať.

Takže to ešte viac vidím na 150k Evo, aj keď s tým prídem o možnosť štvorkolky a teoreticky aj Scouta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano je to tak.   EVO 110kw se 4x4 nenabízí.   Nezbyde ti než počkat na 147kw EVO do půlky června.   A nebo vzít současný litinový agregát 140kw 2.0 TDI.

Já osobně půjdu do EVO 110kw s DSG.  Objednávat budu zhruba za 14dní

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vdaka za info OnMiT312. Este by som sa rad opytal, ze ci je pravdou, ze u tohoto motora 2.0 Tdi 110 kW  si bere EGR-ko vzduch az za DPF-kom a teda by mal menej trpiet a kazit sa?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, EGR si bere výfukové plyny až za DPF u EVO i  "staré" litinové verze 2.0TDi  110Kw/140Kw. 

A je potvrzeno že u těchto verzí EGR již nezlobí a nezasírá se tím pádem ani sání, bylo to myslím i ve Světě motoru.

Edited by xtrack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakoľko doteraz som mal 110kw predokolku a manuál, tak mi prechod na 110kw automat predokolku nebude pripadať až taký veľký skok ako som plánoval, ale čo už. Budem sa utešovať L&K výbavou :)

Ešte stále rozmýšľam aj nad Passatom, nakoľko druhé auto do firmy budeme kupovať pravdepodobne Caravellu, tak uvidím aké ceny budú v porovnaní so supom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Něco ohledně SCR

http://www.autoforum.cz/predstaveni/vw-do-detailu-predstavil-svuj-novy-2-0-tdi-pouziva-novy-figl-diky-nemuz-je-tak-cisty-/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Máte někdo info od kdy se 110kw evo dává do S3 facelift? Údajně to nebylo od začátku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, náběh byl později, chvilku po uvedení ani nebyla 110kW motorizace kvůli tomu v ceníku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

takze v pulce roku bude 147kw diesel, predpokladam, ze je to stejny jako je ted 150kw v Audi A6 45TDI c8 2019, nebo ne? tj VW EA288evo

 Bude verze s manualem, nebo jen DSG? no asi tusim, jen pro jistotu ;)

Edited by whokerz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano v podstatě to je on.  Pouze má pár změn kvůli příčnému uložení.  V audi je podélně.    A jestli bude i s manuálem?  Asi ne, ani 140kw nejde objednat s manuálem

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 7. 1. 2020 na 16:57, whokerz napsal:

takze v pulce roku bude 147kw diesel, predpokladam, ze je to stejny jako je ted 150kw v Audi A6 45TDI c8 2019, nebo ne? tj VW EA288evo

 Bude verze s manualem, nebo jen DSG? no asi tusim, jen pro jistotu ;)

Audi A6 150kw je 40TDI (2.0l)

45TDI je slabší 3.0 (nevím teď přesně kolik kw) a "plnohodnotný "3.0 má označení 50TDI ... vzhledem k tématu vlákna irelevantní, ale přece jen pro pořádek ;-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dnes mi psala tisková mluvčí škoda auto že 2.0 TDI EVO 147KW pro Superb bude v druhé polovině roku.. Přesněji údajně neví.. 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 19. 1. 2020 na 23:24, gosh napsal:

Audi A6 150kw je 40TDI (2.0l)

45TDI je slabší 3.0 (nevím teď přesně kolik kw) a "plnohodnotný "3.0 má označení 50TDI ... vzhledem k tématu vlákna irelevantní, ale přece jen pro pořádek ;-) 

 

co znamenají ta čísla 40 45 a 50 u TDI u Audi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to značení "skupiny" kam motor spadá:

Označení Výkon (kW)
30 81-96
35 110-120
40 125-150
45 169-185
50 210-230
55 245-275
60 320-340
70 400 a více

Ale jak padlo, je to mimo téma.

 
   
   
   
   
   
   
   
   
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

no ptal jsem se na to, že jsem někde slyšel nebo četl, že na stejné označování má přejít celý koncern, a tedy, že Audi bylo první kdo evo TDI motory začalo používat, tak trochu to sem patří, resp. může patřit, takže úplně OT to být nemusí, už dlouho se mluví o tom s nástupem hybridů, kde bývá udáván kombinovaný výkon,  pak je informace o objemu motoru méně důležitá, viz Octavia RS iV s 1,4 TSI motorem, a pěvně věřím tomu, že minimálně další Superb dočká 2,0 TDI evo motoru v kombinaci s plug in hybridem

Edited by jaroslav75
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem si před třemi dny vyzvedl Superb s TDI EVO motorem (110 kW) a musim říct, že jsem nadšený. Je to moje asi desáté TDIčko a zatim nemam výhradu. Oproti motoru co jsem měl v Passatech (taky vždy 110 kW) je tohle úplně jiná písnička. Zvukový projekt i celkový feeling je jak u benzíňáku. Motor je tichý a má krásný lineární zátah. Na volnoběh když stojím ho uvnitř téměř neslyšim. Najeto mam zatim 600 km a průměrná spotřeba 5.4 l / 100 km, takže si dovedu představit, že to bude v pohodě jezdit pod 5l. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už aby byl 147 kW, hned půjdu do něj. Měj současný 140 kW není špatný ale evo bude jiná liga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 11. 7. 2020 na 11:24, molczik napsal:

Tak jsem si před třemi dny vyzvedl Superb s TDI EVO motorem (110 kW) a musim říct, že jsem nadšený. Je to moje asi desáté TDIčko a zatim nemam výhradu. Oproti motoru co jsem měl v Passatech (taky vždy 110 kW) je tohle úplně jiná písnička. Zvukový projekt i celkový feeling je jak u benzíňáku. Motor je tichý a má krásný lineární zátah. Na volnoběh když stojím ho uvnitř téměř neslyšim. Najeto mam zatim 600 km a průměrná spotřeba 5.4 l / 100 km, takže si dovedu představit, že to bude v pohodě jezdit pod 5l. 

Pod 5 to je v pohodě.  Pokud jedeš okresky tak se dostaneš lehce na 4,7L.   Teda dle palubáku, reálně jsem to ještě neměřil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ak idem predpisovo po okreskach, na 4,7 sa dostanem aj bez Evo pri normalnej jazde.

 

Minule som isiel Brno-Praha-Brno predpisovo, a tiez som mal vyslednu spotrebu 4,7 pri priemernej rychlosti okolo 90-95km/h "vdaka" stavebnym obmedzeniam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...