Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Já bych to shrnul takto:

Do čerstvého sněhu a břečky jsou jednoznačně lepší užší gumy, protože kladou menší odpor.

Na uježděný sníh a led je to jedno, vyjde to nastejno.

Na mokrou, suchou a vymrzlou vozovku jsou lepší širší gumy.

Myslím si, že ať obujete širší nebo užší, vyjde to nastejno. Hlavní je mít přezuto včas a nenechat se zaskočit prvním mrazem nebo sněhem...

Vloženo (editace)

no jestli jste cetli pozorne tak zas jedno to neni, valivej odpor v zime zanedbam, protoze zimni pneumatiky diky typu sve konstrukce,materialu a Y lamelám, maji valivy odpor daleko vetsi, s tim tlakem a rozlozenim vahy na kola je normalni fyzika, cim vetsi tlak na mensi plochu tim vetsi sila a tim lepe sedi a drzi, na suchem asfaltu je to problem, protoze se vzorek diky sve konstrukci rychleji sjizdi, letni pneumatiky jsou uplne jinak konstruovane, a maji jinou smes, ja osobne jsem jezdil jak na polarisech II neni to spatna guma ve sve kategorii ale rozvazuje se, jezdil jsem na dunlopech wintersport M3 a ted jsem presedlal na Nokian WR G2 jsem s ni spokojeny, zatim jsem vse vyjel a ubrzdil, nejezdim jako silenec ... :):palec2:

Editováno: , autor: Matrix.nine
Vloženo

185 nebo 195? Řekl bych,že pokud se někdo z nás nejmenuje: Loeb,Hirvonen,Latvala nebo třeba Solberg,tak to zas tak úzkostlivě rozebírat nemusíme. Máme přece rozum a nejezdíme jako zmiňovaní pánové. ;)

Vloženo
s tim tlakem a rozlozenim vahy na kola je normalni fyzika, cim vetsi tlak na mensi plochu tim vetsi sila a tim lepe sedi a drzi

Fyzika to sice je, ale ta hovori aj, ze cim vacsia stycna plocha tym vacsiu silu dokazes preniest. Ta zavislost medzi stycnou plochou pri rovnakej hmotnosti vozidla asi nebude linearna (nechce sa mi tu robit matematicky rozbor :D) a existuje nejake optimum, na zaklade ktoreho automobilka urcuje standart. Urcite neplati cim uzsia pneumatika tym lepsie, to by sme vsetci jazdili na byciklovych gumach. Na suchej vozovke dosahuju sirsie pneumatiky lepsie jazdne vlastnosti, preco ? Fyzika, za danych okolnosti prenesu vacsiu zataz na vozovku. Tieto gumy ale zacnu mat problem za mokra, pretoze vzhladom na spominany tlak nedokazu tak rychlo vytlacit(odviest) vodu spod stycnej plochy (a je jej tam o nieco viac). A to je aj jeden z dovodov na uzsie zimne gumy. Dokazu rychlejsie odviest "volny material" (sneh, kasu...) z pod pneumatiky a rychlejsie sa dostanu na pevnejsi podklad. Druhy dovod je moznost retazi. Ale kedze ja osobne jazdim vacsinou aj v zime na vozovke bez snehu, na zimu volim 195ky. Nepochybujem o tom, ze maju kratsiu brzdnu drahu oproti 185kam.

Vloženo

já si myslím že brzdná dráha nebude nějaký rozdíl vůči rozměru, to je spousta faktorů jako třeba jestli jezdíš sám nebo v 5, já zvolil 185 na roomstera i na manželky fabii II a to z jediného důvodu na 195 se nesmějí použít řetězy a to bylo rozhodující protože jezdím na hory..

Vloženo (editace)

Souhlasim a shrneme to, nejsme zavodnici, tedy alespon ja ne, jezdim normalne, a 185 staci, dale zalezi na smesi a na vzorku (ten bych videl jako nejdulezitejsi) jen jsem chtel poukazat na rozdil pouziti Zima Leto a zmenu konstrukce viz fotky nekde vejs. mno a asi taky zalezi na hmotnosti auta. R neni nejlehci 1300 Kg, a tim je dana ta sila ktera pritlacuje kola k vozovce (pro rejpaly neni na vsech kolech stejna) :palec2:

Zlezi na zkusenostech a co k do preferuje.

Editováno: , autor: Matrix.nine
Vloženo

Ja tieto testy, zeriem :D. Kym nebol Barum pod Conti tak bol na chvoste, zrazu zazracne postupil. Matador este minuly rok zametal posledne priecky a pozrime sa, kupilo ho Conti a uz je pre Barumom :p. Ja viem ja viem, urcite to je tym know-how co prinieslo Conti lol.

Vloženo (editace)

Micheliny sou skoro srovnatelny pokud se divas na prevzatej test v MF DNES... Matador a Barum jsou srajdy dlouhodobe a stridaji se s ostatnima v posledni ctvrtine poradi...ze zkusenosti musim rict, ze naprosoto opravnene.

Ted tam dali cinany, tak je jich tam radka jeste horsich..

Editováno: , autor: bojler
  • o 2 týdny později...
Vloženo

ja je dostal k autu, resp v rozmeru 185/65/14. Spokojenost. Ale jezdim jen po meste a okoli, dalnice a "udrzovane" silnice. Do hor bych si asi netroufl. Zatim maj za sebou 2 zimy a zadnej problem. Jezdim dost ostre a neklouzly, pokud sem to sam nechtel. Nejsme ale zadnej testovaci pilot, kterej by je zkousel v krizovejch situacich a porovneval s jinejma. Nejaky GoodY budou ais lepsi, ale zalezi kde a jak jezdis.

Vloženo

Vždycky jsem měl Firestone Winterhawk s nima jsem byl max spokojený ale v tmto rozměru jsou už moc drahé tak chci koupit tyto. Tak jsem zvědavý ale já jezdím také převážně po městě a udrž. silnicích.

Vloženo

Tak co, už jste přezuli. Já se na to chystám zítra.

Jo a ty testy jsou fjan věc, ale vůbec tam nejsou Klebery. Mám je v akci od Škofinu. Jezdí s nimi někdo?

Vloženo

...ja jsem kupoval minuly rok VREDESTEIN Snowtrac 2 - 185/55 R15 86H RF...byl jsem s nima na lyzaku v Rakousku a v Italii a jsem maximalne spokojeny....a ze jsem jich uz vyzkousel...........

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...