Přejít na obsah

Zkušenosti z přechodu z Octavia III na Octavia IV


pinkano

Doporučené příspěvky

@OpelInsi

:-) nemusíš dokola Matrixy obhajovat. Jejich výhody jsou tu nejspíš každému jasné. Já jen poukazuju na fakt, že samotné plné dálkové jsou oproti Full LED v OIII prostě krok zpět. Tobě chybí zkušenost s Full LED, takže to vidíš bez potřebného kontextu.

A chyba je asi i na mojí straně, když jsem měl očekávání nastavená tak, že Matrixy budou svítit stejně jako Full LED v OIII (homogenita, dosvit) jen s doplněnou funkcí selektivního stmívání. Zklamání pak byl jen nevyhnutelný důsledek.

 

@NemesiSK

Konkrétní v OIV.

Pokud je to někde ještě horší, tak to potěš.... :-) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Nedávno jsem přesedlal z OCT3 (1,4 CNG combi) na OCT4 combi 1,5TSI. Jen pár prvních dojmů, snažil jsem se nepopisovat již dříve popsané, třeba to někomu pomůže.

 

(+) Co se mi líbí:

...Design auta zvenku se mi líbí,

...Dobré je automaticky výklopné tažné zařízení pro přívěs.

...Auto mi subjektivně dobře jede, ale to bude asi tím, že ta předchozí OCT3 CNG byla uměle výkonově přiškrcena. 

...Spotřeba zatím dobrá dle očekávání, ale po zajetí časem ještě klesne.

...Jako praktické a dobré funkce mi připadají automatické sklápění dálkových světel, a vytápění předního skla, za to jsem si připlatil až nyní.

... syn hlásí vzadu na zadních sedadlech subjetivně více místa, a připlatil jsem 2x USB a 1x220V vzadu na dobíjení mobilů, mé děti mě budou milovat. 

... přední kapota má dvě plynové vzpěry, to je změna k lepšímu.

 

(-) Co se podle mne nepovedlo:

...Design auta uvnitř mi připadá nedomyšlený. Nebudu příliš komentovat ovládání všeho přes displej, to je samozřejmě debilní.

...Pravé koleno - je tam na něho málo místa, takže celý posed za volantem si nastavuji primárně tak, abych měl místo na pravé koleno, a zbytek těla podle toho. Myslel jsem, že můj nejdůležitější úd je jiný než to koleno. Levé koleno má ale místa nadbytek. Je to tím, že spodní střední část palubovky ustupuje hodně smerem dozadu.

...Výhled z předního okna je limitovaný - přesahem střechy a sestavou uchycení zpětného zrcátka. Takže pokud čekáte na semaforu na první pozici, nevidíte ani na horní semafor, ani na ten spodní vpravo. Musíte se buď plazit přes volant po palubovce, nebo se nalepit na spolujezdce a dívat se přes něho. ... pokus o vtip: "slečno stopařko, mohl bych si na chvíli nalehnout na váš vyvinutý hrudník? nevidím totiž na semafor!    ...semafor? tady v lese?"

... dvouramenný volant je sice divný, ale asi je to věc individuálního vkusu a funkci to nebrání.

...vypnutí opruzů: start-stopu a line-assistu: start-stop vyžaduje tři zmáčknutí, line-as také tři (na volantu), předtím mi stačilo jedno stisknutí na SS a line-as jsem neměl. Takže sice s tímto je to úpadek, ale asi si zvyknu. 

... když vypnu tlačítkem nad hlavou automatické rosvícení světla při otevření dveří, tak mi pak pořád svítí oranžová kontrolka toho tlačítka - ve dne v noci ... 

... v zatáčkách na okreskách se to dost kýve, ale to je možná také nezvyk, ta předchozí CNG měla vzadu víceprvek a těžký zadek.

... nákladová hrana zadního nárazníku (u combi) - je nakloněná smerem dovnitř, a těsně u víka kufru jsou otvory pro odtok vody. Ta voda po dešti sice odteče, ale pomalu a všechno bahno a nečistota z vody zůstane na té nákladové hraně.

 

Jinak infotainment (nebo jak se to řekne) funguje, zatím nezamrzá, občas svítí nějaká chybka, co pak zhasne, to jsem sice  ještě nezažil, ale nevadí mi to.  

Celkově OCT4 hodnotím jako povedené auto, ale uvnitř bylo designované debilama.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mě překvapilo pár věcí /O3 1.5TSI DSG vs. O4 1.5 e-tec DSG/:

- systém se mi neseká

- O4 je taková "měkkčí" - podvozek je více rozhoupaný, brzdy mají vlažný začátek na pedálu (přesednutí do O3 znamená prvních pár    

   sešlápnutí brzdy s razantním cuknutím vpřed)

- Carplay - Waze zase neumožňuje psát adresu za jízdy na obrazovce (klávesnice v případě možnosti je extrémně malá, proč???)

               - občas se zasekává Spotify (pouze při připojení přes kabel)

               - počet položek v historii volání je nějak moc malý (cca. 20 posledních položek)

- interiér příjemný a pohodlný

- Matrix mě baví (varianty v BMW, AUDI či MB musí být megapecka)

- pocitově je v autě větší zima

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou zimou to mám stejně, taky mi přijde, že je v O4 chladno. Ve staré jsem měl nastaveno 22° a bylo to ok. V nové mám nastaveno 26° a když je venku okolo 10°, tak mi pořád přišlo, že je v autě trochu chladno. Paradoxně dneska, když bylo 0°, tak mi přišlo, že je v autě konečně teplo (při nastavené teplotě na 26°). Jinak pokud dám teplotu na HI (MAX), tak to topí dobře...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, 

přidám můj postřeh: přechod z O3 Scout 2.0 tsi 140kW na O4 Scout 2.0 147 kW.

O3 návštěva v servise za 30 tis. km /pravidelná prohlídka /...........1x......................../a dále vždy jen 1x za 30 tis. km, 0 reklamací/

O4 návštěva v servise za 30 tis. km /pravidelná prohlídka + reklamace/...........6x

.....

 

Editováno: , autor: Racek08
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 11. 2023 na 19:09, Pela napsal:

Mě překvapilo pár věcí /O3 1.5TSI DSG vs. O4 1.5 e-tec DSG/:

- O4 je taková "měkkčí" - podvozek je více rozhoupaný, brzdy mají vlažný začátek na pedálu (přesednutí do O3 znamená prvních pár     sešlápnutí brzdy s razantním cuknutím vpřed)

 

Pokud máš E-TEC tak brzdy pracují trochu jinak - nejdřív když šlápneš málo tak se spouští rekuperace energie - systém dobíjí baterie. Až později dojde k postupnému přidání klasických brzd. Kdy co jak přesně nevím ale tohle jsem vypozoroval, mě třeba přijde že přechod z rekuperace naplno na brzdy to jakoby lehce zvadne a musím na to o poznání víc přišlápnout - často když člověk dojíždí plynule kolonu apod. Kdysi jsem měl z půjčovny v Itálii Fiat Panda Mild hybrid a ten rekuperoval při každém puštění plynu a to byl opruz...ale zase ukazoval na ukazateli kolik je v baterkách šťávy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Thomas808Máš automat? Já si toho všiml taky a na začátku mě to několikrát "vyděsilo". Měl jsem nohu na brzdě a v jednu chvíli to začalo jakoby méně brzdit. Bylo to dost nepříjemné, když jsem třeba dojížděl auto. Kámoš říkal teorii, že to je ve chvíli, kdy automat podřadí. Ale jak to teď popisuješ, tak mi to zní jako ta má situace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po cca 2 tis. km:

 

+ Obrovské překvapení z podvozku.  Je neskutečné, jak na prakticky totožném technickém základu auto posunuli dopředu. Auto je znatelně měkčí a výrazně pohodlnější, ale přesto nehoupe. Největší rozdíl je na okreskách, tam třetí generace nesnese srovnání. Výrazně lepší je tlumení nerovností - ať už co se týče rázů, tak i souvisejícího hluku. Nesrovnávám jen s předchozí OIII, ale i s Karokem a Superbem.

 

+ Stabilita a řízení - tady srovnání s předchozí generací nebude úplně fér, protože předchozí auto mělo otřesné pneu Sava. Celkově auto opět výrazně stabilnější, nejde tolik cítit těžký předek. Na novém jsou zatím zimní Barumky, ale nemám výhrady. Co je vliv auta a co pneu zjistím až později.

 

+ Mnohem lepší odhlučnění celkově.

 

+ Software - kupodivu zatím bez jediného zaváhání, zpočátku ale trvá po startu, než se objeví nabídka na vypnutí startstopu.

 

+ Interier - nesrovnatelný posun, OIII si nesla podmínky doby svého vzniku.

 

+ Motor, převodovka (1.6TDI/85kW => 2.0TDI/85kW) - motor je mnohem "lineárnější", má mnohem lepší reakce na pedál, nechá si víc líbit a je výrazně tišší. Trochu víc naopak hlučí na neutrál. Auto má šestku...

 

+ Digitální budíky - nepřiplatil bych si za ně, ale v základní výbavě mně přijdou ok. Co mně ok nepřijde je určitá nelogičnost rozvržení a zobrazovaných informací. Místa je na displeji spousta, ale využití chabé.

 

+ KESSY na zadních klikách + automatické odemknutí po přiblížení - konečně dává KESSY smysl, když k autu chodím od kufru, tzn. auto se odemkne celé. Rodina nemusí čekat než hrábnu na (přední) kliku). Ocenil bych zamykací tlačítko na kufru, ale to bych asi chtěl moc...

 

- Nepoužitelný Lane Assist - Buzerační hlášky, nesmyslné postrkování volantu... Řve v okamžiku, kdy si člověk najede ke středové čáře, aby viděl při předjíždění! LA vypínám po startu stejně jako startstop, je to v této podobě nepoužitelné.

 

- Displej infotainmentu - tomuhle jsem se vyloženě smál. Tak jak jsem nic nečekal od podvozku, protože "stará platforma", tak displej Bolera sice vypadá velmi dobře velikostí na papíře, ale v Car Play jsou oproti předchozím 8palcovém Boleru tlačítka malá a blbě se do nich trefuje. K čemu je obrovská šířka, když na výšku je to malé...

 

- Klimatizace - klimatizace bohužel už není automatická, protože automaticky nefunguje. Teplota kolísá, zřejmě kvůli emisím ošulili chlazení/topení a tím pádem jsou takové výkyvy. Na dálnici je nějak blbě asi seřízena náporová klapka, protože je v autě najednou zima. Takže jako idiot zase musím přidávat a ubírat teplotu. Kde jsou doby, kdy jsem nastavil 22 stupňů a bylo...

 

- Chybí "lednička" ve schránce před spolujezdcem. Vozil jsem v ní domů zmrzlinu, teď dovezu prd...

 

- Světla v parabole bez náklonu - tady jde o zhoršení výbavy Style, chybějící automatické náklony a "neadaptivní" světla jsou prostě blbě. Světla samotná svítí plus minus srovnatelně jako "full led" v OIII

 

Suma sumárum - od OIV jsem nic nečekal. Velmi příjemně překvapila. Bohužel kvůli rudozeleným darmožroutům ji kazí nesmyslné věci. Tzn. povinný LA, startstop na dva kroky, ošulený Climatronic. Co se ovládání týče, není to vůbec hrozné. Paradoxně např. tlačítko na vyhřívání sedadel nepotřebuju, protože se spínají samy. Takže až na ten formát/velikost displeje ok.

 

Nikdy bych nečekal, že to řeknu, ale OIV bych si koupil i za své.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta u základních světel neprobíhá nikdy. A určitě  nelze srovnávat biled světla z O3 s matrix světly na O4. Ty jsou úplně jinde, takže si nemyslím, že je to až tak nějaké zhoršení výbavy. 

 

Ale vynikající zhodnocení. Konečně v tomhle vláknem nečtu jen samý hejt 🤣

Editováno: , autor: JirikHL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je zajímavý, jak různorodý jsou názory na téměř shodné auto. Dovolím si k tvým bodům dát komentář postavený na své zkušenosti s 220 tis. km v OIII FL (2.0 TDI 110kW 7°DSG) a 40 tis. km v OIV (2.0 TDI 110kW 7°DSG).

 

4 hours ago, bojler said:

+ Obrovské překvapení z podvozku.  Je neskutečné, jak na prakticky totožném technickém základu auto posunuli dopředu. Auto je znatelně měkčí a výrazně pohodlnější, ale přesto nehoupe. Největší rozdíl je na okreskách, tam třetí generace nesnese srovnání. Výrazně lepší je tlumení nerovností - ať už co se týče rázů, tak i souvisejícího hluku. Nesrovnávám jen s předchozí OIII, ale i s Karokem a Superbem.

Pro mě je ta měkkost jednoznačně mínus. Stačí trocha a přední tlumiče jdou nadoraz. Nejpatrnější je to při ostřejší jízdě po klikatý okrasce s dobrým asfaltem. Auto se oproti OIII FL výrazně víc houpe, jízda je taková neurovnaná, každé ostřejší přibrždění a následná prudší zatáčka auto nepříjemně rozhoupe. Jakoby tam byl o 100 kg těžší motor. Přitom nárůst komfortu nepozoruju. OIII byla v tomhle naladěná pro mě dokonale (v rámci kategorie). Pohodlná při pomalé jízdě a přiměřeně tuhá při ostřejší. OIV si zachovala stejnou pohodlnost při pomalé jízdě a přišla o nehoupavost při ostré jízdě. OIV i hůř reaguje na prudší zatáčky ve vyšších rychlostech, myslím vedení směru jízdy. A to na OIII byly 17'', na OIV mám 18''.

 

4 hours ago, bojler said:

+ Mnohem lepší odhlučnění celkově.

Souhlas, i když rány od zadní nápravy na příčných nerovnostech zůstaly, stejně jako šplouchání nafty při téměř plné nádrži 🙂 . Jasný přínos mají i akustická skla, která jsem v OIII neměl.

 

4 hours ago, bojler said:

+ Interier - nesrovnatelný posun, OIII si nesla podmínky doby svého vzniku.

Za mne nesrovnatelný posun zpět. Jak vizuálně (do očí bijící nehomogenita vnitřních materiálů a textur resp. jejich velký počet. OIII byla uvnitř příkladně homogenní, haroničtější, lépe promyšlená - prostě Kabaň), tak funkčně (vše na displeji, otřesně umístěné prostřední výdechy klimy, nemožnost nezávisle nastavovat směr a intenzitu ofuku u výdechů, odstranění ambientního osvětlení ze zadních dveří, horší materiály na zadních dveřích oproti předním...).

 

5 hours ago, bojler said:

+ Digitální budíky - nepřiplatil bych si za ně, ale v základní výbavě mně přijdou ok. Co mně ok nepřijde je určitá nelogičnost rozvržení a zobrazovaných informací. Místa je na displeji spousta, ale využití chabé.

I zde zhoršení oproti OIII. Zmizela má nejoblíbenější obrazovka a rozčiluje mě, že na různých obrazovkách jsou různě umístěné totožné kontrolky (dálková světla, mlhovky, čas dojezdu do cíle atd.). Na dlouhých cestách mi chybí noční režim, kdy zhasly boční čárkaté ukazatele teploty a stavu paliva.

 

5 hours ago, bojler said:

- Nepoužitelný Lane Assist - Buzerační hlášky, nesmyslné postrkování volantu... Řve v okamžiku, kdy si člověk najede ke středové čáře, aby viděl při předjíždění! LA vypínám po startu stejně jako startstop, je to v této podobě nepoužitelné.

Souhlas. LA mám trvale vypnutý, v téhle podobě je pro mne zcela nepoužitelný až nebezpečný.

 

5 hours ago, bojler said:

- Klimatizace - klimatizace bohužel už není automatická, protože automaticky nefunguje. Teplota kolísá, zřejmě kvůli emisím ošulili chlazení/topení a tím pádem jsou takové výkyvy. Na dálnici je nějak blbě asi seřízena náporová klapka, protože je v autě najednou zima. Takže jako idiot zase musím přidávat a ubírat teplotu. Kde jsou doby, kdy jsem nastavil 22 stupňů a bylo...

Souhlas. Fluktuace teploty je v OIV mnohem větší než tomu bylo u OIII. Zvlášť na delších cestách je to opravdu nepříjemný, jak se auto najednou probere a zatopí / zachladí.

 

5 hours ago, bojler said:

Nikdy bych nečekal, že to řeknu, ale OIV bych si koupil i za své.

Já tohle měl s předešlou OIII. Za 220 tis. km jsem o tom autě nemohl říct křivýho slova. Z mého pohledu to bylo po všech stránkách vyladěný homogenní auto. Špičkově uživatelsky přívětivý uvnitř. OIV je trochu za trest. V celkovém součtu je pro mě OIV horší auto než OIII (ve výbavách a s motory, se kterými jsem auta měl/mám). Jediný, v čem u mě OIV vede na celý čáře, je design z vnejšu. V tom je to pro mě velmi pozitivní skok dopředu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bojler Tá O3 musela byť teda pekný krám, dokonca som sa tu dočítal že ŠA urobila veľký pokrok pretože O4 ide naštartovať aj v mrazoch. No teda. Ale to je mimo.

K tvojim bodom vyššie:

- chladená schránka zmizla niekedy v snáď na konci 2022. U mňa funguje dobre.

- climatronic - skús tu kolegov s novšími autami, či je to skutočne všeobecný problém vzniknutý "vylepšením" alebo porucha u teba so zle ovládanou nejakou klapkou. U mňa teplota drží bez ohľadu na to, či je diaľnica alebo mesto. netreba upravovať nič, pravda teplota je posunutá tak 2°C, keď má fúkať skutočne teplý vzduch tak je potrebné u mňa nastaviť 24°C a viac. ďaleko väčší problém sú stredné výduchy - zistíš v lete. Kvôli tomuto určite O4 za svoje nie.

- lane asist - postrkovanie volantu si môžeš vypnúť snáď "navždy" v menu. Ano, pišťať bude, to sú ešte dva kliky tlačítkom na volante pri každom naštartovaní. Na druhej strane - za posledný mesiac v SK zomrelo asi 10 ľudí čelnými zrážkami. Myslím, že najskôr väčšina z nich sa bavila s mobilným telefónom. Keby mali takto otravný lane assist možno polovica z nich mohla byť dnes nažive

- štart/stop u škodovky je deaktivovateľný úplne jednoducho

- sklon svetlometov - no u tých obyčajných je toto katastrofa. Ale ak O4 tak práve kvôli Matrixom. Investícia do nich je namieste.

 

Editováno: , autor: OpelIns1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, JirikHL napsal:

Ta u základních světel neprobíhá nikdy. A určitě  nelze srovnávat biled světla z O3 s matrix světly na O4. Ty jsou úplně jinde, takže si nemyslím, že je to až tak nějaké zhoršení výbavy. 


Pokud jsem ve vybave Style neco mel a nove je tam horsi technologie, tak to srovnavat samozrejme jde. Matrix jsem nemel bohuzel moznost pridat, dozvedel jsem se loni v kvetnu, ze mam pul roku objednane auto…
 

Bubaq: prave ze nic z toho nepozoruju, zadne houpani, zadne dorazy, krasne citelne. Mozna doslo k modifikaci, auto bylo dodane na zacatku ledna.

 

Na interieru se neshodnem. Treba osvetleni pasky vzadu mne prijde podruzne, kdyz srovnam vyplne dveri.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná to naladění podvozku změnili. Já mám auto z dubna 2023 a oproti OIII FL je to jasně patrný rozdíl (zhoršení).

 

Hodnocení vizuální podoby interiéru je samozřejmě individuální záležitost. U někoho doma je to taky přehršel materiálů, barev, stylů, textur a líbí se mu to. Jiný má radši barvy sladěné a materiály sjednocené do pár skupin. Já patřím spíš k té druhé skupině.

Ale poukazoval jsem spíš na downgrade interiéru ohledně funkčnosti a ovládání.

Nepodsvětlená lišta v zadních dveřích je sice drobnost, ale je to ve faktické rovině zhoršení stavu.

 

A srovnání pro zajímavost. OIV, ač tvarově zajímavější a modernější (o tom žádná), působí jakoby pejsek a kočička pekli dort. Jen na tomhle malém kousku interiéru je dvojnásobek materiálů a textur než v OIII. Za mě ee.

 

Int17.jpg.bff2a37f5622a63f7e301890e3325462.jpg

IMG_0449.jpg.45601723c2c8b6d77e8044ee829ed68c.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak abych úplně nepřechválil. Nikdy se mně u OIII nestalo, aby mě ta kraksna začala brzdit při předjíždění. Chyba se stát může, ale tady to bylo úplně nepochopitelné. Vyhozený blinkr, akcelerace, široká prázdná silnice bez protijedoucích vozidel. A ten krám to zadupne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasim. Mam uplne stejny zazitek. 130 dalnice, blinkr, prejizdim do druheho pruhu a ten debil to natvrdo zaslapne🙈 ti co jeli za mnou (nastesti o kus dal) si o me mysleli, ze jsem uplny debil. Zatim mi to v ruznych situacich udelalo asi 3x. Ja si snad ten front assist radeji mozna odkoduju… 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové a není to tím, že jste se při předjíždění k tomu před sebou přiblížili až moc? Já vím, že na to má každý jiný názor (co je to normální vzdálenost). Ale tento nešvar u nás vidím často. Jinak doplním, že když už je nějaký problém, tak ten Front assistant mi nejdřív udělá výstrahu na displeji se sirénkou. Ale že by pak ještě zabrzdil, se mi stalo 3x s OIII. S OIV zatím zůstalo jen u té sirénky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aktualni auto ma vyrazne min planych poplachu. Zadne pipani na svodidla v zatackach. Jen asi dvakrat klasika - odbocuje prede mnou jedouci auto doprava, a auto si mysli, ze mam asi zastavit…

 

Vcerejsi situace byla jina. Chapal bych jeste lepeni na vpredu jedouci auto. Coz zrovna OIII nijak neresila. Ale pokud mam vyhozeny blinkr a auto zacne brzdit az v okamziku, kdy je zacinam mijet, tak si fakt lamu hlavu, co mu vadilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...