Přejít na obsah

Spotřeba


mvh

Doporučené příspěvky

ja tez mam kolem 5 km do prace

tak jezdim za 12,5l

bezne

je to 10 min cesty

o vikendu 5 min

a uz dvakrat jsem jel domu 2 hodiny a nechal auto stat na chodniku sel peski a za 3 hodiny se vratil pro auto

zacpy ...

a automobilu na ulicich pribyva a pribyva

vloni 70% rust prodeje novych aut v Ukraine

letos mozna jste vic

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pesky tech 5 km vyjde na 40-50 min

a tez z kopce do kopce

jezdi trolejbus ale stejne to bude kolem 50 minut

protoze musis na neho cekat a zastavka neni hned vedle

i kdyz velmi levne - 1,5 Kc v prepoctu :-)

kolem v Kieve jzdit se moc ne da - proste nebezpecne

a v prace musil bych mit satnu a sprchu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja bych tech 2-3 km chodil i pesky, ale je to zkopce a dokopce. Proste zrovna blbe prez udoli. Z okna vidim strechu moji prace. A jelikoz dost casto taham dost kramu, tak musim tim autem. :aggressive:

No jo, máš recht. Já bydlet v Ústí, tak taky jezdím autem, páč tak kopcatý město jsem jinde neviděl :D . Ale nic proti, líbí se mi tam a navíc mám odtamtud dražší polovičku, tak jsem tam docela často :) . Ale k tématu, většinou mám, když jezdím po Praze, spotřebu kolem 9 l což je docela dost a dlouhodobou mám 8,2 l což taky není nejmíň, ale hlavně, že to jezdí :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl jsem se ještě zeptat,jak jsi to myslel s tím postupným zatěžováním po ujetí 5000 km. Jinak řídím se tvými radami a zdá se, že se chod motoru zlepšuje. Nečekal jsem takovou změnu. :palec2:

Editováno: , autor: Ben
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do těch 5 tis jsem nikdy nevyužíval plný výkon. Proto jsem jezdil spíše o stupeň níž, než by bylo normální - pokud sem pak potřeboval zrychlit - tak to bylo krátkodobě přes točky, nikoli sílu. Hlavně jsem nikdy nejel "ustálenou" rychlostí - riziko zadření - otáčky se stále museli měnit, je to sice pracný, ale funguje to. No a teď k tvému dotazu, teprve od 5 tis jsem žačal používat "sílu" a to tak aby si ještě "za syrova" motor na tento režim zvykl - takže postupně jsem začal využívat plný plyn s max zatížením (ale aby tam bylo přes 3 500 cca do 5100)- vzhledm k limitům - na dálnici do kopce na 4 a pstupně jsem jí přidával - čas i posléze 5 a max točky. Hned jakmile jsem jí poprvé takhle naložil (to měla asi 5005 km) tak jsem cítil podstatné zlepšení - začala mít sílu, ztichla a i hranice 3tis už jí nebyla tak proti srsti. Musím říct, že opravdu do 10tis bylo s každou porcí km znát zlepšení. Teď má sílu i dole (cca od 2tis) a i v 5300 ještě dokáže jít pěkně za motorem. Samo, že tyhle režimy sou krajní a normálně v nich nejezdíš, ale, když je to potřeba, tak se to dá využít. Ale jak se již vyjádřilo sposta kolegů - podtáčet NEEEEEE! Naopak když třeba jezdím víc město nebo někde klikatý okresky, kde se nedá "jet", tak vždy když je příležitost tak hned do toček a "vyčistit jí" (ne na 1 nebo 2) spíš za 3 a do kopce - aby se dalo jet na hranici červenýho a s dost plynem. Rozhodně se nenech zlákat tím, že začne táhnout odspoda a začneš jezdit na spotřebu v nízkejch točkách. Ze zkušenosti vím, že i do těch 5tis km, kdy sem 5 využíval minimálně (ale s přihlédnutím ke všemu předchozímu ji tam občas dát musíš i převodovka se musí zajet) byla spotřeba pod 6, takže... . Jedinej režim, kdy žere je dálnice při rychlostech nad 120. Jednou jsem jel Luhačovice-Ústí (cca 400km) a z jistých důvodů jsem ji musel šlapat na krk - dálnici jsem jel skoro pořád 140-175 a i takhle si vzala něco kolem 8 - vyšší spotřebu sem nikdy neměl, nedokážu pochopit, jak s ní někdo může jezdit za 10 nebo víc!? (i v zimě jezdím průměr max do 7). Pokud jsem napsal něco nejasně, nebo chceš něco dalšího písni a pochlub se jak šlape.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviděl jsem, ale umím si živě představit....chudáci auti. Jenže ecojízda nemá s normálním provozem nic společného - kde najdeš popjíždění po městě při nákupu, posléze plně naložený auti na dovolenou a nakonec když máš být někde na čas, tak na to šlapeš... Taky občas jedu na spotřebu, ale rozhodně ne za cenu huntování motoru - naopak pokud jede motor s přebytkem výkonu (nikoli na 5ku 40), tak nežere a nehuntuje se. Nejsem spotřebomaniak - potěší, když docíliš nějakou super spotřebu v reálnym provozu, ale není to priorita, když mám náladu a najde se náhodný "společník" rád se svezu rychlou jízdou (tím nemyslím rvát to na plnej na dálnici - to není svezení, ale zatáčkovitej terén....sem tam rovinka, nějaký to stoupání...). Jinak jestli máš nějaké výsledky z eco jízd sem s nima - ať vidíme co se dá docílit a nemusíme ničit vlastní káry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Eco jízda je fajn,když jsi smířený s tím, že se budeš vláčet krajinou a už nikam nespěcháš. Eco jízda je pro normálního řidiče pěkný nápor na nervy. Jezdí po městě do 50 na 5. Ano, dají se udělat pěkné spotřeby. U 1.4 třeba 4,7. Nebo U 1.2 ...4,3L/100. Ale stojí to nám normálním jezdcům, kteří chceme mít z jízdy i požitek, za to? Vždyť dokud jsem nezačal motor "honit" do otáček, tak jsem měl průměrnou spotřebu menší jen o cca 0,6L/100 a to zas není tolik. Za těch pár tisíc, co zkouším jezdit na "výkon" jsem s motorem mnohem víc spokojený.

Jak píše Dimklos.. motor má plynulejší chod a je i tišší, živější :).

To dimklos:

Kopce tu máme taky... zkusím ji teď trochu naložit a po dalších pár tisících se pochlubím jak jsem dopal.

To co píšeš mi dává smysl. Zatěžuji ji už od prvního tisíce. S citem!

Editováno: , autor: Ben
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to dmiklos: tak jsem si precetl tvuj popis zajizdeni a myslim, ze to strasne prehanis a davas tomu zbytecne velkou vahu. Do 5.tis skoro neradit 5.tku abys setril motor, to uz je skoro uchylne. Se svym autem, jsem jezdil od zacatku uplne normalne. Kdyz bylo potreba vytocit po omezovac, kdyz se jelo dalku tak nakopak klidne desitky kilometru v ustalenych otackach (zadreni motoru je fakt blbost:) sorry ), kdyz bylo potreba zrychlit tak na to slapnout. ...proste zadne specialni chovani a ted v 94tis km motor jede vyborne, olej nezere, spotreba taky myslim slusna (5.65/100 za celou dobu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý máme sé zkušenosti. Pokud by sis to dobře přečetl, tak tu není řeč o šetření motoru, ale naopak o dobrém zaběhnutí. Nebo se Ti zdá jízda mezi 3-5000 otáčkami jako nějaké extrémní šetření?. Mě teda ne! Naopak se mi líbí, že mi konečně dávají smysl zkušenosti některých lidí. A to, že motor se prostě musí používat ve středních otáčkách, aby se optimálně zatěžoval a netrpěl. Dlouhodobá jízda v hodně nízký nebo příliliš vysokých otáčkách motoru škodí. Stejně tak třeba snažit se jet do kopce na 5 při 2000 ot./min s plným kufrem.

Dobře zajetý motor pak žere málo oleje i benzínu.

Neřešme zde otázku spotřeby benzínu. Na to jsou jiné větve tohoto fora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To: NiceOne. Možná sem byl blbě pochopen, nepřizpůsobil jsem jízdu šetření motoru, když bylo potřeba na to šlápnout, tak samo bezpečnost byla na 1. místě, ale vzhledem ke způsobu, který sem pro zábeh zvolil (zkušenosti táty z předchozích x škodovek) a limity rychlosti tu 5ku moc neumožňovali, vždyť na 5ku to při 100 točí cca 3000 a jak sem již psal, při 3tis motor v záběhu dával hlasitě najevo, že se mu to nelíbí...Takže na 5 sem prostě musel překračovat limity nebo na dálnici - nejsem blb abych 5tis km nepoužil 5ku a pak jí naložil plnej kotel - asi by mě kopla do pr... . Ale každej názor a zkušenost je dobrá, od toho tu sme. Zvolil si způsob naložit jí hned od začátku, co vím u starech škodovek tohle fungovalo 100%/100% - buď se perfektně zajela a vydržela věky, nebo šel motor do věčných lovišť. Dle toho co máš najeto - si první případ, ale mne to funguje taky - spotřeba perfektní, výkon excelentní a oleje si ani nevšimne. Asi se shodnem na názoru, hlavně nezajíždět stylem "děděk v klobouku".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale pozor, ja som nepisal o ziadnom ECO Rune. V DE si mozes za kurefsky vela penazi zaplatit kurz u ADAC (pomerne uznavana institucia), kde Ta naucia ako jazdit aby si mal rozumnu spotrebu a pritom neohrozoval auto. Ked zhrniem take tipy z tohoto kurzu:

1. Rozbiehat sa na 2/3 plynu a radit pri 2000 rpm.

2. V meste pri 50kmh jazdit tiez niekde okolo 2000 rpm, nepodradovat kym sa auto vie zvysit rychlost.

3. Tlak v pneumatikach zvysit o +0,2.

Nespominam, bezne blbosti ako zbytocna hmotnost, kramy na streche, klima, kratke trasy atd...

Co som videl nejake video okolo toho, mali vytipovany taky typicky okruh (trocha mesto, trocha mimo, trocha dialnica). Take cudo im tam meralo spotrebu a na konci vyhodnocovalo npr priemerne otacky za celu jazdu. Ked to tam jednemu ucastnikovi ukazalo na naftaku za celu jazdu 1700 rpm priemerne otacky, tak instruktor zhodnotil, ze na zaciatok nie zle, ale s tym este nieco spravime :D.

Samozrejme poznam teorie, ze motor sa ma tocit tam kde je najvacsi krutiaci moment. Ano ma, za predpokladu, ze chcem rychlo zvysit rychlost, to aj robim. Ale osobne nevidim dovod preco by som mal jazdit 60ku na 3ke.

Este aj v navode od skodovky najdete "Mechanická převodovka – Na první rychlostní stupeň jeďte asi jen na vzdálenost délky vozidla. Na nejbližší vyšší rychlostní stupeň řaďte vždy v okamžiku, když motor dosáhne asi 2 000 až 2 500".

Bol by som rad keby mi jeden zo zastancov vysokych otacok fyzikalne vysvetli ci presne sa nici motor ked toci len 2000 rpm. Osbobne jazdim na viacerych autach, ktore sa nevytacaju, a to diesel aj benzin, a maju najzdene 5 ciferne.

Co sa tyka rozdielu 0,6l/100km pri "nizkych" a "vysokych" otackach, osobne mu neverim. Mozno je to motrom, kdeze ma 1.6ku, ale u mna je ten rozdiel 1-2l. Ale aj tych 0,6l/100km je za rok a tychto cenach zaujimava suma.

Na zaver, nie som niekto kto jazdi pomaly a moj obmedzovac otacok ma uz nie raz nastval :D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když sem to dopsal, tak sem si uvědomil, že sem byl trocu mimo mísu (sorráč), ale to co jsem psal na to sedí -

1. Podtočej motor nemá dynamiku = je to nebezpečný - ve městě i na dálnici.

2. Fyzikálně jde o to, že při nízkých otáčkách a razantním přidání plynu (musíš protože dole nejde do toček) extrémně narůstají tlaky ve válci - zatěžuješ ojnici, kliku - prostě chudáci ložiska (to samé se děje při ustálený rychlosti do kopce). Představ si to na kole - jeď pomalu dej si tam nejtěžší převod a zkus rychle přidat - v krajním případě pokud máš 120kg přerveš řetěz, nebo ulomíš šlapku. Toho blba z ADACu, ale nedopíšu dostal bych napomenutí. Neříkám, že tam nemůžeš dát 5ku v 80 - jo z kopce když nebueš přidávat a plyn budeš jen lechtat..... . Přečti si vlákno o podpálenejch ventilech u 40ky - tam je řečeno co udělá podtáčení s tímhle motůrkem.

3. Píše se tu o rozdílu cca od 0,6 do 2l já mám průměrku (město+mimo město) lehounce přes 6, chtěl bych vidět styl, jakym bych docíl 4,1 - 5,5 (stylem jaký sem popsal jsem jel z dovolený s plně naloženym auti- cca 250 km bez dálnice s průměrkou 5,7)?! Občas sem zkoušel jet klidnou jízdu bez vytáčení atd...a spotřeba šla spíš nahoru - možná u větších 4 válců to funguje ale tady ne!

Jezdíš víc aut, jak si říkal, tak s poděl co s nima dělá různej styl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Znám - už sem kdesi četl. To co jsem popisoval, je jákási kombinace dvou předchozích variant. a musím potvrdit, že fungovala na 105kách i na fabuli. Výkon, je živá, točit se dá bez mrknutí oka do červených a kdyby byly nervy tak dost možná ještě dál.., spotřeba paliva vynikající a oleje 0 0 nic. Rád si přečtu i jiné zkušenosti a názory, ale asi nic měnit nebudu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mal som dojem, ze sa bavime o modernych motoroch. Nech si akokolvek vazim "stare" skodovacke motry, predsa len mam pocit, ze vyvoj isiel trochu dopredu. To, ze motor pri 2000rpm nie je tak zivi ako pri 3800 je hadam kazedemu jasne. Taktiez predpokladam, ze kazdy kto sa chce rychlo rozbehnut podradi :D. Tak ako Blacky pisal, ide o konstantnu jazdu. Co sa tyka spotreby oleja u mna, dolial som 0,2l pre klud duse niekde pri 23 000km. Za par tyzdnov sa chystam na prvu servisnu navstevu :D(mam 28 000 +). Verim, ze na dyname medzi motormi moze byt rozdiel radovo v %. Ale neverim, ze niekto statisticky vie dokazat, ze je to jeho "sposobom". A uz vonkoncom neverim, ze je to objektivne "pocitovo" vnimatelne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo bavíme se o mederních motorech a hlavně moderní výrobě a montáži - podle toho by všechny motory měli mít ve stejnech kilometrech stejný výkon, spotřebu paliva a oleje a stejnou dynamiku - jak mi potom vysvětlíš, že někdo jí má živou jinej línou se spotřebou nejdoucí pod 10 (což nedocílím i kdybych chtěl) a navíc mu bumbá volej jak Zil. O podpálenejch ventilech a tom že to vesměs bylo u aut ježděnejch stejnym (podtáčivym) stylem ani nemluvim. Tvrdím, že technika a materiály sou úplně jinde než u 105tek, ale stále nejsou blbů vzdorný a i moderní motor se dá poloodprásknout - sice jezdí, ale veme ho i trabant. Pokud máš jiný vysvětlení sem s ním!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo bavíme se o mederních motorech a hlavně moderní výrobě a montáži - podle toho by všechny motory měli mít ve stejnech kilometrech stejný výkon, spotřebu paliva a oleje a stejnou dynamiku - jak mi potom vysvětlíš, že někdo jí má živou jinej línou se spotřebou nejdoucí pod 10 (což nedocílím i kdybych chtěl) a navíc mu bumbá volej jak Zil.

Problem je v repezentativnej vzorke a objetivnosti. Kolko aut si osobne porovnaval, bez toho aby si vedel, ktore ako chodilo ? Veris si, ze rozpoznas rozdiel vo vykone 2-3kW? Ako mas na to metodiku? Kolko ludi ma rovnaky styl jazdy na to aby si mohol porovnat spotrebu ? To ze niekomu bumba npr. roomster olej ako ZIL som nezaregistroval.

O podpálenejch ventilech a tom že to vesměs bylo u aut ježděnejch stejnym (podtáčivym) stylem ani nemluvim.

Hmm kolko takych pripadov npr. pri roomstri poznas ? Ja viem, ze sa to stalo, ale pokial viem Skoda povedala, ze to bola materialova chyba. Pri starsich autach sa to samzrejme stavalo, nie som odbornik, ale pokial viem, stava sa to pri detonacnom spalovani. A kedze moderne motory maju senzor klepania, rozsaho otacok kde to nastava je inde ako pri S105. A ako sa objektivne zisti, ze to auto bolo podtacane ? Co presne znamena podtacane ? je jazdenie pri 2000 rpm podtacanie ?

Ja viem vela otazok :D, ale oponovanie to vyzaduje.

EDIT:

Tak robil som pokus, mam 30km trasu ktoru bezne robim okolo 6,5l/100km tam aj naspat. Tam som isiel beznym sposobom akurat som sa ponahlal, 6,8l/100km. Naspat som isiel tak aby som "nepodtacal" motor teda drzal som to okolo 3000rpm spotreba 7,7l/100km.

Editováno: , autor: majko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...