Jump to content

DIAGNOSTIKA - prehlad a strucny popis sw a kablov


ceannu

Recommended Posts

  • 2 years later...
  • 1 year later...

Grafy zobrazují hodnoty prvních čtyř číselných bloků z deseti ve zobrazované skupině 000 (na tom obrázku pod grafem). Tato skupina nemá popisky a pro diagnostiku se nepoužívá. Zajímavější by bylo zaškrtnutí políček dalšího řádku (skupiny 001), kde by se ukázaly grafy otáček, teploty chladicí kapaliny, regulační hodnoty lambda (-15%....+15%) a podmínek seřízení (každý z osmi bitů má svůj význam:

1 Teplota chladicí kapaliny nad 80 °C

1 Otáčky motoru pod 2000 1/min

1 Škrticí klapka uzavřena

1 Lambda-regulace v pořádku

1 Spínač volnoběhu sepnutý

1 Kompresor klimatizace vypnut

1 Katalyzátor zahřátý (nad 300 °C)

1 Vlastní diagnostikou nezjištìna žádná závada )

Další zaškrtnutý řádek (skupina 002) by obsahoval otáčky motoru, zátěž motoru, dobu vstřiku a tlak v sacím potrubí atd. atd.

Link to comment
Share on other sites

Grafy zobrazují hodnoty prvních čtyř číselných bloků z deseti ve zobrazované skupině 000 (na tom obrázku pod grafem). Tato skupina nemá popisky a pro diagnostiku se nepoužívá. Zajímavější by bylo zaškrtnutí políček dalšího řádku (skupiny 001), kde by se ukázaly grafy otáček, teploty chladicí kapaliny, regulační hodnoty lambda (-15%....+15%) a podmínek seřízení (každý z osmi bitů má svůj význam:

1 Teplota chladicí kapaliny nad 80 °C

1 Otáčky motoru pod 2000 1/min

1 Škrticí klapka uzavřena

1 Lambda-regulace v pořádku

1 Spínač volnoběhu sepnutý

1 Kompresor klimatizace vypnut

1 Katalyzátor zahřátý (nad 300 °C)

1 Vlastní diagnostikou nezjištìna žádná závada )

Další zaškrtnutý řádek (skupina 002) by obsahoval otáčky motoru, zátěž motoru, dobu vstřiku a tlak v sacím potrubí atd. atd.

Vďaka Dula ,vyskúšam to čo uvádzaš

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Má někdo skušenosti s ElmScan 5 - univerzální diagnostikou na Fabii (r.v.2004). Mám ji spolu s programem Scan Master a jediné co jde diagnostikovat je jednotka motoru. Do ostatních jednotek se neumím připojit. Kde je chyba??????

Nejprve byl problém s připojením (nastavení virtual com/USB, ale to je již vyřešeno). Dle údajů výrobce má s tímto programem diagnostika fungovat včetně nastavení lambda sond. Poradí někdo, kde je chyba? (pozn. program neni demo verze, takže v něm fungují všechny funkce.)

Link to comment
Share on other sites

No šak lambdu robíš cez motor:)

To máš ako ja keď som skúšal s VAG-COMom diagnostikovať BMW, len motorová jednotka išla, aj to len obmedzene.

To znamená že ten soft nevie protokoly ostatných RJ, motorová musí fungovať

Link to comment
Share on other sites

nechápu proč na Fabii používáš ELM když nej co je je klasika Vag Com.Jinak Elm mám a tedy nic moc,používám to na mimokoncern a tak se to někdy chytne,někdy ne

Protože se domnívám že program Vag Com s OBD II. diagnostikou nefunguje (Elm Scan 5 Compact). A tento kabel vychvaluje výrobce i prodejce že všechno umí (Škodovka od 2000/"univerzální diagnostika"), tedy se domnívám že programy funkční s touto diagnostikou jsou např. jen tyto: Scanmaster OBD : Scantoolnet : Touchscan

V programu, který mám (ScanMaster ELM) teoreticky všechny funkce jsou... Můžu tedy vyskoušet program VagCom? Který byl původně ke kkl kabelu? Myslím že to nebude ani komunikovat s novou diagnostikou.

Neni nakonec problém v nastavení iso protokolu v programu? Nebo ten výrobce lže??

Link to comment
Share on other sites

No šak lambdu robíš cez motor:)

To máš ako ja keď som skúšal s VAG-COMom diagnostikovať BMW, len motorová jednotka išla, aj to len obmedzene.

To znamená že ten soft nevie protokoly ostatných RJ, motorová musí fungovať

:wallbash: Ani ta lambda nešla nastavit/respektive live data se nezobrazují vůbec po nastartování motoru. Jen hodnoty klapka, vzduch. Svítí kontrolka airbagů a píše to žádné chybové kódy. (Nejspíš tedy řj. motoru nemá nic společného s řj. airbagů)

Fabia HTP 1,2 2004

Link to comment
Share on other sites

A airbag se rozsvítil tehdy když přítelkyně před brankou u domu měla zařadíno a vyšlápla spojku (auto cuklo),dupla na brzdu (auto chcíplo) a já myslel že mě budou omejvat. A pak nějakou dobu nešlo auto znova nastartovat. (ca 5 minut se chovalo jako s aktivovaným immobilizérem) Příčina rozsvícení kontrolky? Předpokládám že vyhodnocení nehody v malé rychlosti (nedojde k aktivaci airbagu, ale zapíše se chyba do ř.j.) :blink:

:worthy Takže řeším jak tím krámem (ElmScan5) smazat závadu rozsvícenou kontrolku airbagu a řízení (vadný snímač otáčení volantu předpokládám) a jak konečně projít technickou bez ztráty kytičky.

Link to comment
Share on other sites

Uvědom si že uviverzální diag.je vždy na hovno.Vag Com je dělaný přímo na koncern VW a je nejlepší co může na tohle být a nevidím důvod,proč by nešla kontrolovat lambda.Chce to jen dílenskou příručku a vedět jak nato

Link to comment
Share on other sites

Takže, když mi nejde zjistit jiné řídící jednotky ve voze než motorovou, můžu tu nádheru (kabel s diodkami)zahodit? Nebo mohu použít program VCDS Vag-Com s tímto kabelem, netuším zda umí komunikovat i s tímto kabelem (eventuelně s jakou verzí programu). Nebo musím zase koupit nový kabel i s programem? :angry:

:kol-51: Myslím že jsem nadšen z tvrzení prodejce o vlastnostech této "zázračné" diagnostiky! :kol-51:

Link to comment
Share on other sites

Tento kabel funguje len s urcitym programom. Asi najlepsia volba je spominany Scanmaster ELM. Pouziva iny cip takze na VAG mozes zabudnut. Osobne ho mam ale je dobry len na zakladne diagnostikovanie resp. zistenie hodnot. Jeho vyhodou je siroke pouzitie ale to je asi tak vsetko.

Na koncern jedine VAG.

Neviem aky mas ale ja v pohode citam merane hodnoty takze ked je niekde problem moze pomoct.

Link to comment
Share on other sites

Tak , když to shrnu, mám program Scanmaster ELM, kabel ELM Scan5 a připojit u Fabie I. r.v.2004 mi jde jen řídící jednotka motoru a její diagnostika chyb a p. Ostatní jednotky mi v tomto programu diagnostika nedokáže najít (zobrazit)

DOTAZ: má někdo tuto kombinaci a jde mu u ŠKODOVKY (VW) načíst a diagnostikovat i jiné jednotky, dovozce+výrobce tvrdí že ano... respektive o programu nepochybuji že to umí. Dík za konkrétní zkušenosti. :w00t1: Už jsem z toho kabelu na Chocholouška. V servisu by mi měnily ř.j. nejraději serva řízení a airbagů... jen tak, aby vydělali... (Neradi něco podnikají před zákazníkem vč. napojení na Vag...)

Edited by Luďa
necituj předchozí příspěvky. A vůbec ne takový dlouhý.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ahoj,,, chtěl bych poprosit někoho z Prahy o malou pomoc. Mám visty a modrej KKL(USB), vag se nepřipojil ale Motordiag Komfort Manager ano. Je tu někdo, se zkušenostmi a mohl by mi věnovat třicet minut? Díky moc Když bude ten šikula umět nakodovat konfortku na okna a zrušit zamikání při překročení rychlosti a zrušit tripling... I nějaká lahvinka dobrého moku za odměnu bude....

P.S.:Zkoušel jsem to i v jiných tématech, ale nikdo se nechytl.... :o(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...