Přejít na obsah

Jakou autobaterii? Výměna akumulátoru


u3nos

Doporučené příspěvky

  • o 3 měsíce později...
Kde seženu elektrolyt do baterie. Dnes jsem si koupil baterku do skútra a je suchá. Musím jí dolít a nabít na plnou kapacitu. Měl jsem se jim na ní vyprdnout, jsou to jen starosti navíc. :aggressive:

Nevíte jestli se koupí třebas v drogerii? :p

Jo v drogerii :palec2:  jsem si v sobotu náhodou všiml, půllitr asi 26 kč? - nevím v jaký koncentraci kyselina, jestli ještě ředit, nebo rovnou do baterie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
To znamená, že když mám postarší baterku, tak bych jen koupil novou kyselinu, baterku vylil (ekologicky), nalil novou kyselinu, dal baterku na nabíječku a měl ji jako novou? To by bylo fajn...

Obávám se, že takhle to fungovat nebude. Pokud jsou elektrody (desky) zasulfatovány, tj. pokryty kompaktní vrstvou síranu olovnatého, pak tam můžete lít nový elektolyt jak chcete, ale pořád to bude k prdu... Pokud jste baterce ublížil (ponechání delší dobu ve vybitém stavu, zamrznutí, překročení povolených proudů, vyschnutí atd.), pak je to nevratné. Osobně jsem jednou zkoušel oživovací pokusy, ale výsledek byl - KO forever.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
...Já jsem tam usadil 92 Ah ...

A alternátor utiahne dobíjanie? Nemala by sa baterka dávat taká aby to zvládal alternátor?

Ja len preto, lebo aj mne umiera baterka a musim rýchlo riešit novú a tiež neviem kvoli alternátoru akú najvatšiu si tam možem dovolit dat aby mi to stíhalo dobíjat. Teraz tam mám 74Ah "no name" (teda Carefore :D ) je to ešte od povodného majitela a ani za boha tam nemožem nájst r. výroby. Ale je vidiet že už dodýchava a hlavne teraz ako sa ochladilo, už som nenatočil a 2 dni po nabití ukazuje 12.2V a pri štartovaní to stiahne na nejakých 5V. Ak to nechytí na 1x tak druhý x už iba cvaká štartér a konec :-(

Alternátor mi utiahne dobijat nejakú cca 80Ah? ked nechodím dlhé trasy, denne tak 2km ráno a 2km poobede a jedine cez vikend tak okolo 100km?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak som dnes hladal u výrobcov batéríí, aké by mali byt pre aké tipy aut. Našiel som tam tabulky kde sú doporučené velkosti batérii.

Pozeral som značku "AKUMA" a "FIAMM" a tu sú ich doporučenia:

AKUMA

DIESEL___________________r.v.______DIN________exclusive----------comfort

FABIA 1.9 SDI (WAGON) .......01-00 .......57113 ...........570 115 068 --------572 046 068

FABIA 1.9 TDI (WAGON) .......01-00 .......57113 ...........570 115 068 --------572 046 068

OCTAVIA 1.9 SDI ...................01-98 .......57113 ...........570 115 068 --------572 046 068

OCTAVIA 1.9 TDI, PD ....01-97 > 01-98 ...57412 ...........570 115 068 --------574 102 068

OCTAVIA 1.9 TDI/90CV ........08-00 ........57412 ............570 115 068 -------574 102 068

(WAGON)

OCTAVIA 1.9 TDI/110CV .......08-00 .......57412 ............570 115 068 -------574 102 068

(WAGON)

SUPERB 1.9 TDI/130CV ..........05-02 .......58211 ............582 101 072

-------------------------------

FIAMM

Diesel_____________________r.v.__________Titanium Plus ---- Titanium

FABIA 1.4 TDI, 1.9 TDI ..............03-07 - ...............L3 80+ --------- L3 74

FABIA 1.9 SDI ............................03-03 - ...............L3 80+ ----------L3 70

FABIA 1.9 SDI (WAGON) ..........01-00 - ...............L3B 71+ --------L3B 64

FABIA 1.9 TDI (WAGON) ..........01-00 - ...............L3B 71+ --------L3B 64

FABIA Combi 1.4 TDI, 1.9 TDI ...10-07 - ...............L3 80+ ---------L3 74

FABIA Praktik 1.4 TDI .................06-07 - ...............L3 80+ ---------L3 74

OCTAVIA 1.9 SDI ......................01-98 > 03-04 .....L3B 71+ -------L3B 64

OCTAVIA 1.9 TDI /110CV..........08-00 > 03-04 .....L3 80+ ---------L3 70

(WAGON)

OCTAVIA 1.9 TDI /90CV............08-00 > 03-04 .....L3 80+ ---------L3 70

(WAGON)

OCTAVIA 1.9 TDI, 2.0 TDI,........06-04 - ................L3 80+ ---------L3 74

2.0 TDI 16V

OCTAVIA 1.9 TDI, PD ...............01-97 > 01-98 .....L3 80+ ---------L3 70

OCTAVIA 2.0 TDI .....................03-04 ..................L3 80+ ---------L3 70

OCTAVIA Combi 1.9 TDI,..........06-04 - ................L3 80+ ---------L3 74

1.9 TDI 4x4, 2.0 TDI,

2.0 TDI 16V, 2.0 TDI 16V 4x4

SUPERB 1.9 TDI, 2.5 TDI ...........02-02 - ......................................L4 82

SUPERB 1.9 TDI/130CV .............05-02 - ......................................L4 82

SUPERB 2.0 TDI .........................10-05 - ......................................L4 82

SUPERB 2.5 TDI V6 ....................09-01- ......................................L4 82

A tie kody baterii u AKUMY su celkom jednoduché. Napr kod 570 115 068 , prvé číslo (5) sa vynechá a dalšie dve čísla (70) označujú, že bateria má 70Ah a posledné dve čísla (68) označujú že má štartovací prúd 680A Teda 70Ah/680A . A tak oznacenie 574 102 068 bude baterka s hodnotou 74Ah/680A

FIAMM má označenie napr L3 80+ čo je bateria titanium Plus (580 105 072) 80Ah/720A.

Takže všetky diesle Fabia a Octavia možu mat batérie od 70Ah do 80Ah a malo by to zvladat dobíjanie v pohode. Silnejšiu má iba SUPERB - L4 82 (582 101 072) - 82Ah/720A.

Tolko teda píšu výrobcovia batérii, ale može to zvladat dobíjat aj 92Ah ako má Neználek. Ja idem do jej FIAMM L3 80+ 80Ah/720A ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak baterka dnes dodaná, napojená v aute. A ten start to sa nedá porovnat :palec2:

So starou baterkou som štartoval cca 3-5 sekund a počas štartovania mi kleslo napetie z 12.2V na 5.5V.

Ked som nahodil novú baterku, tak som išiel skúsit štart a nebudem moc prehánat, ked napíšem že sa mi zdalo, že som sa len dotkol klúčika a už bolo naštartované lol . No ale určite to bolo menej ako sekunda, lebo som ani nestihol pozret na voltmetri kolko voltov má pri štarte. Musel som vypnút a naštartovat ešte raz a oči mat na voltmetri aby som stihol zaregistrovat, že pri štarte kleslo napetie na 10.5V :)

Takže absolutna spokojnost a už sa zimy nebojím lol

post-9889-1225221347_thumb.jpg

Dal som tam FIAMM Titanium PLUS 12V 80Ah / 720A (kód ETN: 580 105 072 / L3 80+)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

No já bral tento týden přes známého novou Bosh S3 008 12V 570 409 064 640A 70Ah, sice mě trošku vypekl, bo jak jsem se díval, potřeboval bych spíše S4, ale cena byla velmi příznivá, tak jsem zvědavý kolik toho vydrží.

Editováno: , autor: blizard
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím všechny chytré hlavy a šikovné ručky.

Včera jsem chtěl odjet s autem a hle. Když jsem startoval tak mi zhasínaly budíky a startér se ani pořádně nezatočil.

Takže baterie totálně vytřískaná.

Teď mi nastal dost velký problém a proto Vás všechny moc prosím o radu!!!

Buď musím stávající baterii nabít, tedy jestli to půjde, a nebo koupit novou.

1.Problém je v tom, že mi auto stojí volně na ulici a mám zamykání pouze přes kufr. Takže když vyndám baterii, tak budu mít odemčené auto. Jak to řešíte vy?

2.Když zjistím, že baterie odešla do věčných lovišť, tak budu muset koupit novou. Můžete mi doporučit nějakou baterii nebo se svěřit se svými zk.? Mám octavii I. 1.9TDi 81kW s klimatizací.

Děkuji moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak mas staru baterku??? Tyzden aj rok vyroby je vyrazeny na +pole baterky napr44/02 Skus ju nabit. Ak nepomoze tak len NEW baterka. Kapacita pre tvoje auto OC1 1,9TDI je70Ah alebo 80Ah Kup 80Ah. Otvor prednu kapotu .Auto zatvor D.O. DEMONTUJ BATERKU. ZATVOR PREDNU KAPOTU.Ak mas AUTOALARM so zaloznou baterkou tak odpoj najprv alarm. :);):)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli má 5let a víc tak kup novou.... i když nabiješ ty kaly dole to skratují.... bude ti to den - týden startovat jak o život a pak 10min po takovýmhle OK nastartování se ti ani nerožnou kontrolky....

Co koupíš máš celkem jedno.... možná nějaká značková (Varta) vydrží o rok dýl, ale zase bude o 1500 dražší.

AH jsou celkem jedno, 70 bohatě stačí. pokud nežhavíš 10x za den a nejezdíš vždy jen 5km aby se to stačilo dobíjet tak by to zvládla i 50AH... Přebíjení a nebo nedobíjení jak zde někteří tvrdí je naprostý nesmysl.... nesouvisí s AH ale s dosaženými volty.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli má 5let a víc tak kup novou.... i když nabiješ ty kaly dole to skratují.... bude ti to den - týden startovat jak o život a pak 10min po takovýmhle OK nastartování se ti ani nerožnou kontrolky....

Co koupíš máš celkem jedno.... možná nějaká značková (Varta) vydrží o rok dýl, ale zase bude o 1500 dražší.

AH jsou celkem jedno, 70 bohatě stačí. pokud nežhavíš 10x za den a nejezdíš vždy jen 5km aby se to stačilo dobíjet tak by to zvládla i 50AH... Přebíjení a nebo nedobíjení jak zde někteří tvrdí je naprostý nesmysl.... nesouvisí s AH ale s dosaženými volty.....

:palec2: :palec2: ALE ON MA DIESEL S KLIMOU.!!!! MIN 70ah!!! Uz pri otvoreni vodicovich dveri auto zhavi!!!+ zhavice +start!!! Vsetko je to spotreba ELEKTRIKY!!! A ODKIAL???? NO PREDSA Z BATERIE!!! ;):p :p :) VYKON STARTERU NA 1,9TDI JE 1,8KW AJpreto tam potrebuje silnejsiu bateriu. MOTOR 1,8t max 60AH ;):):p :p :p

Editováno: , autor: PROCHY603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nejaka tabulka je aj tu, to som našiel u výrobcu baterii a su tam doporučené tipy baterii pre jednotlivé modely aut, pisal som to tuto:

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=54133

1.8T - "Přebíjení a nebo nedobíjení jak zde někteří tvrdí je naprostý nesmysl.... nesouvisí s AH ale s dosaženými volty....."

No neviem, ale myslím že s tebou nesúhlasím. Možno sa mýlim, ale Podla mna to s Ampérmi súvisí. Podla toho aký máš alternátor, na kolko Ampérov, takú batériu by si mal dávat. Teda ak je alternátor stavaný na 80A, tak može ist bateria 80Ah a slabšia. No ale ak mali napr. Š-120 alternátor na 36A. tak tam by si bateriu 80Ah nedobil na tú kapacitu (80Ah) no 12V bude mat stále.

Teda ak je v aute použitý alternátor 12V/ 70A, tak je zbytočné kupovat 80 alebo 88 Ah baterku, lebo ju nedobije na plnú kapacitu (myslím Ampére, 12Volt bude mat, ale silu bude mat ako 70Ah bateria). Neviem ktoré motorizácie majú aký silný (A) alternátor. Ja som kupoval na moju 1.9 TDi a v tabulke od výrobcu boli aj 80Ah baterie pre tento typ, tak myslím, že alternátor u tohto bude 12V/80A ;)

PROCHY 603 - "Uz pri otvoreni vodicovich dveri auto zhavi!!!" To si myslel vážne ? To počujem prvy x :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Jakou autobaterii? Výměna akumulátoru

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...