Přejít na obsah

Lak - poškozený, praskání ap.


Honzik6098

Doporučené příspěvky

Takže včera jsem obdržel po deseti dnech zpět auto. Barva červená corrida 05/2007. Měnilo se i sklo, praskání bylo prý špatným tmelem. Přechod na zadním sloupku není zcela ideální až bych řek, že je tam schod a jedno smítko tam je v laku. Podrobně jsem zatím neměl čas to zkoumat nic z toho není poznat z metru od auta jen při bližším zkoumání. Odstín je trefený pěkně.

O tom, že je auto vevnitř uklizené jen naoko ani nebudu mluvit třeba na pásu a plastu sloupku je otisk ruky a rozmazaný tmel...

Dělali mi to v Autoprofit Galanta, SK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

špatná správa - včera jsem to probíral s technikem , říkal že poprvé to viděl na krátkéé takže se to týká i combíků ... Další věc říkal, že to bude praskat dál ( nevim jestli teda má smysl to nechat pořád lakovat v rámci záruky, když to pak popraská stejně a teda za mě kdybych to měl platit - vy.... se na to )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, včera jsem koukal na Octavii Combi MY 2007 a lak měla u 5.dveří vypraskaný také (nejdelší trhlinka cca. 5 mm, ale širší než na mojí novější Fabii). Vzhledem k tomu, že Octavia byla první Škoda s laserem lakovanou střechou, tak se zdá, že ten tmel kryjící ten svár nemají ještě technologicky zcela vyřešený.

Požadavky na ten tmel musí být docela extrémní, když uvážíme, jakým teplotám musí lak na střeše odolávat (cca. - 30°C do + 60°C). Pro mě je nejdůležitější, že tmel dobře drží na rozhraní střecha - tmel, to že to pak jsou na tmelu těžko postřehnutelné trhlinky v laku fakt neřeším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dotaz:

Pokud mi autorizovaný servis přestříká kvůli prasklinám celou střechu, jak dlouhou záruku na lak dostanu?

Jde mi o to, že tato nová vrstva laku může zestárnout (vyblednout) podstatně rychleji, než na ostatních částech vozu, jak se to stalo kolegovi s Renaultem při opravě laku ve značkovém Renault servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zase tenhle spammer...!

Dejte už mu konečně BANána, ať se vopičák nažere a je klid...!

Já mám podobný problém - včera jsem umýval auto před zimou a na kapotě jsem našel asi 10 míst, kde byl na plošce asi 1 až 1,5mm odloupnutý lak. Nevím, jestli to není od kamínků, bylo to ale až na černý plech - pozinek nebyl vůbec vidět. Na jaře tam nic takového nebylo, přes léto jsem auto nikdy podrobně neprohlížel - až teď. Všecko je na hodně šikmé ploše vpředu a na levé straně, na té povlovnější pod sklem není ani stopa. Je to reklamovatelné, nebo mám zaúřadovat lakovou tužkou a následně počkat do jara a nechat kapotu "přefouknout" od lakýry? Auto je vyrobené 12/07, barva viz podpis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamil70 by ti jistě rád poradil, kam to dát a kde ti to dobře opraví. :-))

Ale k věci - tohle asi nebude tvůj případ, věřím, že jsi to zkoumal důkladně, ale kdysi se mi něco podobného taky stalo, hlavně na kapotě, myslel jsem že to jsou vymlácená místa od kamínků, ale když jsem se důkladně podíval, tak to byl jen nalepený asfalt, který nešel sundat...

Pokud to tak není, tak reklamací se nic nezkazí a maximálně ji neuznají a dostane se ke slovu laková tužka. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, asfalt to není, je to odštípnutý lak, pod silnou lupou jsou dokonce videt vrstvičky laku, barvy a žlutého plniče pod ní - při přejetí nehtem se zadrhává na straně "výjezdu z díry", ne naopak, jak by to bylo při "mušinci" nalepeného asfaltu. Navíc na test technickým benzínem to nereaguje. Uvidíme, vznesu dotaz v servisu, sice už mám skoro rok po záruce, ale na lak by měla snad být delší, nebo ne? Nejvíc mě teda zarazilo, že pod plničem v té odštípnuté plošce není vidět zinkovou nebo zinko-fosfátovou vrstvu, ale normální černou barvu zoxidovaného železa... Zatím jsem to jen zavoskoval, doufám, že než se zase začne solit, budu už minimálně vědět co a jak...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tu záruku bych zkusil. Pokud by to byla nějaká konstrukční vada, tak stačí doložit, že auto mělo pravidelný servis (servisní knížka) a oni to opraví, maximálně se platí práce a díly platí Škodovka. Tak to bylo u kabelového svazku u Fabie I, ten se měnil i po záruce, stačila serviska. Záruka na lak nevím, jestli je nějaká extra, ale na prorezivění karoserie je taková, jak s oblibou v servisu řikají - dokud není díra skrz, tak to není prorezivění...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se tam dneska stavil, technik se na to šel podívat a jen si klepal na hlavu, že tohle je jasně od kamínků a "můžu si za to sám". Jako bych si na to ty šutry snad házel schválně...

Takže to zaplácnu lakovkou a na jaře navštívíme Dolní Třešňovec u Lanškrouna - jestli je to pravda a můžou za to opravdu kaminky, během zimy a časného jara těch sekanců "díky posypovým materiálům" zaručeně přibyde... 

Jen si lámu hlavu, proč je ten lak odprejskaný na kapotě a ne třeba na nárazníku, když ten je i díky větší kolmosti ke směru potenciálních přilétajících šutříků daleko exponovanější plochou. A proč třeba na blatnících není taky ani stopa - že by na té kapotě byl ten lak (myšleno celková vrstva plnič-barva-lak) o tolik tenčí, že by o tolik snadněji "prejskal" než na jiných dílech? 

Znám maníka, který v Kvasinách dělal na svařovně a ten mi tvrdil, že karosérie jede do lakovny sice s odmontovanými pohyblivými díly, ale v jedné řadě - takže se lakují všecky díly na jeden vůz hned po sobě, ne tak, že by se jeden den lakovaly výhradně skelety a další den přední dveře, další den jenom kapoty atd - prostě do lakovny vjíždí na několika "vozících" komplet dílů na jednu karosérii a lakuje se to "najednou". Pkud by byla vada na kapotě, kde ji asi tak ještě můžu očekávat...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Odprejsknutýho laku mám na kapotě poměrně dost. Nárazník je na tom mnohem líp, myslim, že to bude rozdílem v materiálu. Plast je při nárazu relativně pružný, u železa jde tuhé na tuhé.

Mám ale jiný problém:

post-14317-0-86845800-1299340885_thumb.j

post-14317-0-75951900-1299340972_thumb.j

post-14317-0-87411700-1299341053_thumb.j

post-14317-0-32000300-1299341205_thumb.j

Takže vřele doporučuju kontrolu laku po zimě a to zvlášť pokud máte auto ještě v záruce. Prvně jsem si myslel, že je to od šutru, ale z těch obrázků to vypadá na vadný lak.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapci, rád bych vás doplnil:

až na výjimky, vyrábíme z oboustranně pozinkovaného plechu, vnější díly, kromě kapoty, blatníků a jedních předních dveří z elektrolyticky nanášeného a ty ostatní ze žárově nanášeného. To je první antikorozní vrstva - barva světle stříbrná až po tmavou matovou. Další je fosfátová vrstva, na to se aplikuje elektrokatoforéza - nevýrazně žlutá, potom je plnič - barva podle konečné barvy (bílá, červená, černá atd), a nakonec je stanovená barva překrytá bezbarvým lakem.

V případě opravy (odbrušování) postiženého místa však můžete zjistit, že některá vrstva chybí, a to by mohl být ten kámen úrazu. Je to způsobeno různými opravami v procesu výroby. Nejhorší je, když se povede místo s odbrousenou zinkovou vrstvou znovu opravovat v dalším toku a teoreticky se potom může stát, že místo šesti vrstev jsou tam pouze tři. A problém na sebe nenechá dlouho čekat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...