Přejít na obsah

Akumulátor


Milan Růžička

Doporučené příspěvky

Díky.

A není těch 330A málo? Na tu kapacitu by to asi mohlo zvládanout větší proud.

Nevím, jestli dělají pro škodovku nějaký speciální baterky, ale jediná od varty s kapacitou 61Ah je SILVER dynamic s proudem 600A http://pmd.varta-automotive.com/pmd2/showBatterieDetail.do?ArtikelNr=5614000603162

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 6 let později...

Tak jsem nucen vymenit po 4 letech akumulator. Az ted jsem prisel na to, ze me auto prodali jako predvadecku s baterkou pro Fabii 12V 61Ah 330A ačkoliv mam diesel 4x4  104kW.

To je docela malo no a ted uz to neutahla chudinka. Poradte co tam dat za největší, myslim aby se tam taky vesla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, tove napsal:

Tak jsem nucen vymenit po 4 letech akumulator. Az ted jsem prisel na to, ze me auto prodali jako predvadecku s baterkou pro Fabii 12V 61Ah 330A ačkoliv mam diesel 4x4  104kW.

To je docela malo no a ted uz to neutahla chudinka. Poradte co tam dat za největší, myslim aby se tam taky vesla.

no ja měl stejnou baterku ted tam mám ještě menší ale zatím stíha ale musím koupit něco co tam patří pry tam ma byt 72 Ah ale snad tam pry vleze 80Ah Banner nevím neskoušel jsem  napiš co jsi tam nacpal 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to právě tak jak píšeš,já mám také origo baterku na dieselu 61Ah a vůbec žádný problém.A pokud i  máš nějakou extr.el.výbavu, tak u diezelu stejně potřebuješ baterku pouze na nastartování (ostatní si bere na vrub pořádný alťák).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tech 61Ah je malo a uz vůbec nedostačující je na takovy motor tech 330A, pro motor desel je podle tabulek minimum 72-74Ah az 80Ah a hlavne jednou takovej proud, uz jse to zjistil a zítra tam jde Varta 74Ah v to stribrnym provedeni

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale prd, úplně stačí 61, která se ostatně dává ve výrobě. Nevím jaké máš o tom motoru představy, ale úplně normálně se dá provozovat s podstatně slabší batrií. Samozřejmě si tam dej, co uznáš za vhodné, jen tu nešiř bludy. Ten startovací proud u originál baterií je zkreslený metodikou, občas se u stejných baterií uvádá 480A.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původní 61Ah s 330A teoretického startovacího proudu je standard a tak jako tak vydržel 4 roky. Ten silnější, který si koupí nevydrží ani o rok víc, jak všichni dobře víme. Sice platí, že vyšší kapacita a startovací proud nikdy neškodí, ale fakticky se to na vyšší životnosti neprojeví a tak stará auta nemáte, aby se zde projevila výhoda možnosti dlouhého startování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tove, dobře děláš, rozhodl jsi se správně. To, co píši Wittman a Fajerak, s tím nemohu souhlasit.

Jeden z nejhlouběji zakořeněnývh omylů - čím větší aku, tím lepší.

A jak je vidět, i kdyby to tu padlo 100x, pořád tam někteří budou cpát větší a větší aku.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapi podivejte se do tabulek prislusenstvi, pro motor 104kW je dana baterka jak jsem psal 74Ah a není to o velikosti jako takove, zalezi na hodnotách proudu a kapacity, trochu tomu rozumim, jsem elektrikar, to ze jsem zalozil duplicitni téma je pochopitelne moje chyba, nic to ale nemeni na mem dotazu, jestli tam někdo mate jen 61Ah na diesel tak se radsi poptejte jinde na nazor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No dobrá teda - Je výhoda 13Ah hodin navíc tak drasticky zásadních, že nelze s 61Ah za normálního užívání auta a běžnou el. výbavou s dieslovou Yeti jezdit? Není. Je zásadní nárůst životnosti? Jen teoreticky - fakticky 0. Je zásadní dvojnásobný startovací proud? Ano. V klimatických podmínkách mírného pásu, v běžném provozu, v relativně novém voze, se zdravou el. soustavou? Ne.

 

P.S. Elektrikářů je tady většina.

Editováno: , autor: Supermarine_Spitfire
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady jsem řešil dilema větší nebo menší a nakonec jsem koupl větší, tj stejnou jako byla v autě z výroby. Větší jsem koupil proto, že si myslím, že větší bude poměrně méně zatěžovaná než menší. V ceně zas až takový rozdíl nebyl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, tove napsal:

chlapi podivejte se do tabulek prislusenstvi, pro motor 104kW je dana baterka jak jsem psal 74Ah a není to o velikosti jako takove, zalezi na hodnotách proudu a kapacity, trochu tomu rozumim, jsem elektrikar, to ze jsem zalozil duplicitni téma je pochopitelne moje chyba, nic to ale nemeni na mem dotazu, jestli tam někdo mate jen 61Ah na diesel tak se radsi poptejte jinde na nazor

Elektrikář a takhle si protiřečíš? V jedné větě mluvíš o nevýznamnosti velikosti a zároveň o významu kapacity?:wallbash:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, McMatej napsal:

Tady jsem řešil dilema větší nebo menší a nakonec jsem koupl větší, tj stejnou jako byla v autě z výroby. Větší jsem koupil proto, že si myslím, že větší bude poměrně méně zatěžovaná než menší. V ceně zas až takový rozdíl nebyl.

Auto fakt není mobil z devadesátých let, kde každá mAh znamenala 100 SMS navíc - uvědomuje si ta polovina z Vás, co tu pořád chce větší a větší baterii, že akumulátor v autě se, narozdíl od toho mobilu, při každém používání dobíjí?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...