Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Nevím, jestli to není málo, auto mám zatím týden, a co jsem napsal, to jsem přečetl na autobaterii na štítku, a baterka není stříbrná, je černá

  • o 2 měsíce později...
  • o 6 let později...
Vloženo

Tak jsem nucen vymenit po 4 letech akumulator. Az ted jsem prisel na to, ze me auto prodali jako predvadecku s baterkou pro Fabii 12V 61Ah 330A ačkoliv mam diesel 4x4  104kW.

To je docela malo no a ted uz to neutahla chudinka. Poradte co tam dat za největší, myslim aby se tam taky vesla.

Vloženo
před 18 hodinami, tove napsal:

Tak jsem nucen vymenit po 4 letech akumulator. Az ted jsem prisel na to, ze me auto prodali jako predvadecku s baterkou pro Fabii 12V 61Ah 330A ačkoliv mam diesel 4x4  104kW.

To je docela malo no a ted uz to neutahla chudinka. Poradte co tam dat za největší, myslim aby se tam taky vesla.

no ja měl stejnou baterku ted tam mám ještě menší ale zatím stíha ale musím koupit něco co tam patří pry tam ma byt 72 Ah ale snad tam pry vleze 80Ah Banner nevím neskoušel jsem  napiš co jsi tam nacpal 

 

Vloženo

Je to právě tak jak píšeš,já mám také origo baterku na dieselu 61Ah a vůbec žádný problém.A pokud i  máš nějakou extr.el.výbavu, tak u diezelu stejně potřebuješ baterku pouze na nastartování (ostatní si bere na vrub pořádný alťák).

Vloženo

tech 61Ah je malo a uz vůbec nedostačující je na takovy motor tech 330A, pro motor desel je podle tabulek minimum 72-74Ah az 80Ah a hlavne jednou takovej proud, uz jse to zjistil a zítra tam jde Varta 74Ah v to stribrnym provedeni

Vloženo

ale prd, úplně stačí 61, která se ostatně dává ve výrobě. Nevím jaké máš o tom motoru představy, ale úplně normálně se dá provozovat s podstatně slabší batrií. Samozřejmě si tam dej, co uznáš za vhodné, jen tu nešiř bludy. Ten startovací proud u originál baterií je zkreslený metodikou, občas se u stejných baterií uvádá 480A.

Vloženo

Tove, dobře děláš, rozhodl jsi se správně. To, co píši Wittman a Fajerak, s tím nemohu souhlasit.

 

To jsou ale pěkní lumpové, když Ti tam dali akumulátor pro benzínové motory. Já mám benzín a mám tam 12V 52 Ah 470 A.

Vloženo

Nesmysl, kdyby nezakládal duplicitní téma a pořádně hledal a četl (včetně tebe), tak Kapr1 ve druhém příspěvku píše, že tam má stejnou baterku a auto kupoval jako nové. A to už v roce 2010.

Vloženo

Původní 61Ah s 330A teoretického startovacího proudu je standard a tak jako tak vydržel 4 roky. Ten silnější, který si koupí nevydrží ani o rok víc, jak všichni dobře víme. Sice platí, že vyšší kapacita a startovací proud nikdy neškodí, ale fakticky se to na vyšší životnosti neprojeví a tak stará auta nemáte, aby se zde projevila výhoda možnosti dlouhého startování.

Vloženo
Tove, dobře děláš, rozhodl jsi se správně. To, co píši Wittman a Fajerak, s tím nemohu souhlasit.

Jeden z nejhlouběji zakořeněnývh omylů - čím větší aku, tím lepší.

A jak je vidět, i kdyby to tu padlo 100x, pořád tam někteří budou cpát větší a větší aku.
Vloženo

chlapi podivejte se do tabulek prislusenstvi, pro motor 104kW je dana baterka jak jsem psal 74Ah a není to o velikosti jako takove, zalezi na hodnotách proudu a kapacity, trochu tomu rozumim, jsem elektrikar, to ze jsem zalozil duplicitni téma je pochopitelne moje chyba, nic to ale nemeni na mem dotazu, jestli tam někdo mate jen 61Ah na diesel tak se radsi poptejte jinde na nazor

Vloženo (editace)

No dobrá teda - Je výhoda 13Ah hodin navíc tak drasticky zásadních, že nelze s 61Ah za normálního užívání auta a běžnou el. výbavou s dieslovou Yeti jezdit? Není. Je zásadní nárůst životnosti? Jen teoreticky - fakticky 0. Je zásadní dvojnásobný startovací proud? Ano. V klimatických podmínkách mírného pásu, v běžném provozu, v relativně novém voze, se zdravou el. soustavou? Ne.

 

P.S. Elektrikářů je tady většina.

Editováno: , autor: Supermarine_Spitfire
Vloženo

*diky vsem, jak jsem jiz psal, rano tam jde nova, vetsi a svetsim proudem

*nikoho jsem nechtel vybudit, stalo se samo

 

dikky za uzitecne poznámky a sz

Vloženo

Tady jsem řešil dilema větší nebo menší a nakonec jsem koupl větší, tj stejnou jako byla v autě z výroby. Větší jsem koupil proto, že si myslím, že větší bude poměrně méně zatěžovaná než menší. V ceně zas až takový rozdíl nebyl.

Vloženo
před 14 hodinami, tove napsal:

chlapi podivejte se do tabulek prislusenstvi, pro motor 104kW je dana baterka jak jsem psal 74Ah a není to o velikosti jako takove, zalezi na hodnotách proudu a kapacity, trochu tomu rozumim, jsem elektrikar, to ze jsem zalozil duplicitni téma je pochopitelne moje chyba, nic to ale nemeni na mem dotazu, jestli tam někdo mate jen 61Ah na diesel tak se radsi poptejte jinde na nazor

Elektrikář a takhle si protiřečíš? V jedné větě mluvíš o nevýznamnosti velikosti a zároveň o významu kapacity?:wallbash:

Vloženo
před 4 hodinami, McMatej napsal:

Tady jsem řešil dilema větší nebo menší a nakonec jsem koupl větší, tj stejnou jako byla v autě z výroby. Větší jsem koupil proto, že si myslím, že větší bude poměrně méně zatěžovaná než menší. V ceně zas až takový rozdíl nebyl.

Auto fakt není mobil z devadesátých let, kde každá mAh znamenala 100 SMS navíc - uvědomuje si ta polovina z Vás, co tu pořád chce větší a větší baterii, že akumulátor v autě se, narozdíl od toho mobilu, při každém používání dobíjí?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...