Přejít na obsah

Spotřeba 1.4 16V


Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Panstvo, dobry den prajem..

 

som hrdym majitelom noveho "Roomíka" 1.4 16V 63kw easy a samozrejme ako to byva mam "par" otazok.. :)   ohladne spotreby...

 

1.:ako tento motor co najlepsie zabehnut. ( v prirucke je do 1000km, potom medzi 1000-1500 a tak...) niet nad skuseny postreh

2.:chcel by som vediet ci jednotlive dieliky ukazovatela stavu nadrze maju "rovnaky objem", ci najazdim na najvecsi dielik tolko km ako na najmensi. samozrejme nie tie ktore uz patria rezerve.

3.:po asi kolko km sa spotreba "stabilizuje"...

 

zatial jazdim denne cca 2x8km v pomere mest- mimomesto 50:50 mam najazdene 300km a zerie to jak prasa :(

 

dakujem

Editováno: , autor: icemarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Normálně to toč do 3,5 potom 4 ot.(po zahřátí) hlavně to nepodtáčej pod 1800ot snaž se řadit né jak píšou v příručce (po dosažení 2000 přeřaďte) ale až dosáhneš aspoň 2500 aby ti to po přeřazení nepadlo pod 2000 potom budeš mít lepší spotřebu protože pod 2000 to moc nejde do otáček a spíš to žere. Na tak krátké trati jak ty jezdíš se ten motor ani neohřeje tak se nediv že máš vysokou spotřebu. Až budeš mít motor zajetej a pojedeš delší trasu aspoň 25 km tak se v pohodě dostaneš na 6l i kapičku pod. Ten ukazatel paliva moc neřeš protože na nádrž najedeš v pohodě 900km, až mám míň než 1/3 a jedu kolem benzinky tak natankuju nádrž má 55l tak proč jezdit na doraz tankuju běžně po ujetí 600km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou spotřebou dost záleží na tom, s čím jsi byl zvyklej jezdit předtím. Tenhle motor je dost svéráznej - třeba v porovnání se vstřikovým motorem Škoda OHV 1,3/1,4 z fáčka/feliny/jedničkový fábule prakticky vůbec nejede odspodu, do 2000 otáček je auto jak Flintstounovo = kdyby ses odrážel patama, tak snad pojedeš rychlejc. Starší škodovácký "óhávéčko" jelo na "pětku" po městě 50km/h a motor se ledva převaloval na 1500rpm - a po přidání plynu se bez protestů začal rozjíždět, sice mu to trvalo, ale postupně nabíral rychlost. Spotřeba přitom docela slušná, kombi se dala udržet kolem 7-7,3 litru.

 

Šestnáctiventil ne. Když ho podtáčíš, zřetelně dává najevo že se mu to nelíbí = po přidání plynu bez podřazení skoro nereaguje a trucuje, podle palubního počítače jen víc žere a zrychlovat doslova odmítá. Rozjíždí se neochotně a zdlouhavě. Teprve po překročení hranice 2000RPM se nadechne a začne citelně táhnout, jak bys od 63kW respektive víc jak 80 kobylek čekal. Na 3000RPM už pod kapotou řehtají skoro všecky koně a od 3500RPM se teprve dočkáš pravýho zátahu. Takže pokud chceš jezdit s vyšší dynamikou, musíš po městě jezdit na II. a III. kvalt a otáčkoměr držet nad 2500RPM, jinak budeš mít pocit, že vůbec nešlapeš na plyn. Pokud chceš udržet spotřebu na rozumný výšce, musíš 50km/h jet na IV.kvalt a 2000-2100RPM - a držet rychlost, minimálně brzdit i zrychlovat, abys motor nedusil ale ani neprovokoval k divočárnám, při kterejch chlastá jako Rus. Ale v momentě, kdy pocítíš potřebu relativně prudce zrychlit, samotný přidání plynu nepomůže - auto se bude chovat, jako bys pod kapotou měl poloviční kubaturu. V takovým momentě "jednačtyřka šestnáctiventil" doplácí na absenci proměnnýho časování ventilů, který zůstalo "díky" zásahu vedení koncernu výsadou jen v "šestnáctistovce" a pro 1,4 "už nezbylo". V takovým případě musíš razantně podřadit a dostat otáčky někam ke 3000-3500RPM, se vším všudy co k tomu patří včetně spotřeby.

 

Když ale budeš řadit jak píše Aleš, to znamená držet otáčky v rozmezí 2000-2800RPM, na trase delší než 10-15km začne spotřeba klesat. Do běžnýho mimodálničního limitu se dá jet i dost svižně se spotřebou těsně kolem 6l, bohužel jak vyrazíš na dálnici a "dupneš na to", zcela zřetelně Ti bude chybět "šestka", protože na 130km/h na 5Q budeš mít otáčky vysoko nad 3000RPM a spotřebu někde na 10,5 litru. Přitom motor má už těsně pod 3000RPM dost výkonu i krouťáku na to, aby to na tu šestku zvládal - zase je vidět zcela zřetelný sabotování určitých koncernových typů ve prospěch "mateřský" značky - Golf i Polo se s 6Q převodovkou běžně vyrábějí a prodávají...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak ta 6 tam chybí při 130km/h na 5 rychlost 3800ot/min je hodně a motor už řve. Jinak jsem zapomněl napsat abys ten motor při záběhu a ani po nepřetěžoval to znamená hlavně do kopce radši podřadit než jet na 2000ot a plyn skoro na podlaze (prostě když mu dochází dech tak podřaď a né že přidáš pořádně plyn a necháš ho dusit)  to bys mu dával víc na prdel než jízdou na 5000ot! Jinak pro klidnou povahu dobrej a spolehlivej motor. Jo motor OHV z Feldy 1,3MPI 50kw to byla paráda kopečky za 5 nejvyšší krouťák při 2600ot to byl motor s láskou vzpomínám (samo nad 4800ot to nejelo a jenom řvalo prostě 8 ventil).

Editováno: , autor: ales-r
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ja som presiel s feldy 1.3MPI...   to mi chcete povedat ze po motorovej stranke som siel do horsieho??? :)

ale nie....  musim povedat ze uz som mu skusil krkom zakrutit. samozrejme max 4300. takze ako hovorite, od vyssich otacok uz ide pekne.teda slusne.

Editováno: , autor: icemarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten motor je hlavně JINEJ než OHV z feldy. Dá se s ním jezdit za menší litry než s feldou - jenže skoro bez dynamiky, ale taky mnohem ostřejc než s OHV - a pak to člověk zaplatí u pumpy. Je s ním v porovnání s feldou radost předjíždět, protože z "klidovýho" režimu někde mezi 2200 a 2500 otáčkama je podřazením schopnej na 3500 otáčkách vystřelit jak čert z tunelu a relativně rychle akcelerovat.

 

Je to prostě šestnáctiventil bez opory měnitelnýho časování, což si myslím je jeho největší negativum - s proměnným časováním by táhnul už od nižších otáček a mohl by mít daleko otevřenejší sání "nahoře", aniž by to negativně ovlivňovalo pravidelnost chodu "dole", čímž by se narovnala hlavně "krouťáková chára" a posunul by se moment, kdy "nahoře" začne vadnout kvůli nedostatku vzduchu. Jenže koncernový vedení o takovej motor zcela zjevně nestojí a prosazovalo a prosazuje do tohoto výkonovýho segmentu downsizovanou přeplňovanou jednotku 1,2TSI - se spolehlivostí natolik pokurvenou, že by za to někdo zasloužil nakopat do prdele zepředu.

 

Nevím, kolik by stálo nasazení proměnnýho časování ventilů do atmosférickýho motoru 1,4 (jak výrobce, tak zákazníka), ale vývoj downsizovanýho piditurba taky určitě nebyl zadarmo, takže ho prostě nutně museli "hodit na trh", aby z toho mohli začít ždímat prachy - i když nedostatečným otestováním z agregátu udělali časovanou bombu a z několika set tisíc jeho majitelů nedobrovolný beta-testovače. 1,2TSI by nebyl vůbec špatnej motor, kdyby jeho spolehlivost byla aspoň trochu srovnatelná s touhle atmosférickou 1,4kou - to bohužel pro turbíka zatím nehrozí. 

 

Přitom plnit budoucí ekopaďourskou normu Euro6 by i nepřeplňovaná jednotka 1,4 16V zvládala - stačilo by na to právě to měnitelný časování aspoň sacích ventilů, jako to už drahně let mají šikmáci i v daleko menších kubaturách - a ještě by ji to nakoplo z hlediska dynamiky. Jenže kde se nechce... Takhle musíme bejt rádi aspoň za to, že je náš šestnáctiventil dostatečně spolehlivej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lenže to nechce asi ani koncern VW. Mne príde ten motor do fabie, roomstra idealny pomer výkon/spotreba/dynamika. Kedže v Bruseli si vymyšlajú sprostosti aby znižovali emisie tak to tak aj dopadne ja som videl video kde v prvotnom návrhu 1,4 16V mala nie 63kw ale 75kw a točila 6600ot a 1,6 16V mala niekde okolo 85-90kw a točila rovnako. Ale prišli na to že na ich "normalizovanej" skušobnej trati to má veľkú spotrebu čo nevyhovuje ekoblbcom. Aj tak neviem ako niektoré tabuľkové hodnoty dosahujú niekedy sú totálne prehnané.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, nevím jak v prvotním návrhu, ale do první generace fábule se montoval motor 1,4 16V s výkonem 74kW dost běžně, bohužel tahle verze se právě dost brzo začínala srát - ne že by byla extra poruchová, ale po ujetí cca 40-60 tisíc km některý tyhle motory začaly mlsat = žrát olej. To znamená dost závažnou poruchu na těsnicích elementech uvnitř motoru - osobně znám dva lidi s jedničkovou fábulí, co mají tenhle motor, jeden má najeto asi 65 000 a fabka spápne zhruba litr "másla" na 1000km, druhej má najeto asi 48 000 a tvrdí, že mu olej ubejvá minimálně. Přitom když se dověděl co ten motor dělá jiným, tak se zděsil a teď se klepe vždycky když kontroluje olej, kde na měrce najde hladinu - a to fabku nešetří, lítá s ní každoročně na dovolenou do Itálie s rakví na střeše, po dálnicích přes Rakousko nebo do Němec atd. Podívej se na tuhle motorizaci do sekce Fabia I - tam se dočteš o víc případech...

 

A od dnešní 63kW verze se starší 74kW liší převážně v oblasti hlavy - jiná vačka, jiný (větší) ventily a jiný (větší) sací i výfukový potrubí včetně vstřikovačů, klapky a ŘJ + softu. 

 

O ekobuzerantech lobujících v Bruseli (skloňovat pouze podle vzoru (_!_) !!!) i o výrobcích, co uvádějí v techničáku naprosto nesmyslný údaje, který se nedají v reálným provozu dosáhnout mi ani nemluv, za to bych věšel do průvanu = to je normálně státem podporovaný klamání spotřebitele.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Přečetl jsem názory na motor 1.4 16v a na jeho spotřebu a nestačím se divit některým názorům.Nevím tedy,buď jsem za 1.měl štěstí na dobrý motor nebo za 2.jsem tak vyjímečný řidič(což si samozřejmě nemyslím),s tímto motorem mám dlouhodobou spotřebu 5,5 l/100 km, v létě dokáži jet i za 5 l/100 km.A co se týká otáček,tak si všichni pochybovači přečtěte něco o technice a moderních motorech,tam se dočtete,že moderním motorům vůbec nevadí otáčky už od 1500 ot/min - to to řekl šéf vývoje motorů a podvozků automobilky Škoda Martina Hrdlička.Přikládám fotku se spotřebou a na dennim počítadle je vidět nájezd 809 km.

post-32546-0-60388600-1366563454_thumb.j

post-32546-0-03571800-1366563487_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pri celkom svižnej jazde plne naložený občasné predbiehanie max do 130kmh a priemer 5,7l/100km už som išiel aj za 4,8l ale to bolo také že maximalnú rýchlosť som mal tak 75-80km a to som išiel totálne predvídavo aby som čo najviac brzdil motorom

 

 

koldik: počuj to kade jazdíš to niektorý takú spotrebu nemajú ani na dieslovej fabii

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je to taky o váze a aeroodporu - uvědomte si vy co máte s 1,4 16V ve FÁBCE spotřebu kolem těch 5l, kolik kilo vozíte - já musím ten samej motor zatěžovat o půldruha metráku těžším ROOMSTEREM, navíc vyšším = s větší čelní plochou a tím pádem i větším aeroodporem, z toho pak vyjde pro vás zdánlivě vysoká spotřeba. Kdyby si každej z vás radši místo divení se do podpisu napsal typ auta a motorizaci, dalo by se porovnávat mnohem snáz - nemíchaly by se hrušky s jabkama...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve fábii s 55kW dosahuji nejvyšší spotřebu po dálnici, při 140 asi 8l. Zde by se myslím hodila 6. Jinak při jízdě není v létě problém jet delší trasu za 5l. Někdy se přistihnu, že jedu na 5 kolem 1500 a zdá se mi, že to motor bez námahy zvládá. Je zajímavé, že jsem si ještě nikdy nevšiml, že by se mi zapnul větrák a to ani po velkém kopci, ručička se drží statečně na 90 a ani se nepohne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky by nebylo špatné napsat průměrnou rychlost a procentuální podíl kopců na trase a klimatické podmínky a venkovní teplotu, ovšem to už bychom z toho dělali kandidatní práci:) Když jedu z Beskyd do Ostravy není problém odečíst z pp hodnoty pod 5 litrů. Když fičím trasu Ostrava - Praha po dálnici 140 km/h - pak couračky po Praze a zase zpět nebudu mít průměr na nádrž okolo 6l. Naopak mimoměstské pianko, sám v autě a jarní teploty, bezproblemu můžu mít průměrku na nádrž okolo 5,7 (to mám teď). Nevím jestli u tohoto motoru je výhodné jezdit s otáčkami okolo 1500 - mě to teda příjde docela málo. Možná ta spotřeba bude o nějaké deci lepší, ale motor se podle mě už trápí. Mě když ot. padají pod 2000 (snesitelné to je ještě okolo 1800 ot) tak řadím. Motor bude při slušném zacházení držák, ale zase za až tak moderní bych ho nepovažoval. Já mám potvrzený průměr (dle provozu a venkovní teploty) - město 6,0 - 8,5l, kombinace (50% město a 50% mimoměsto) okolo 5,7 - 6,5l, dálnice (rychlost okolo 140km/h) 7,0 - 7,5l, mimoměsto 4,8 - 5,7l. Nejnižší změřenou jsem měl právě těch 4,8l na trase Demanová - až po dálnici do Frýdku - Místku po okreskách. Nejvyšší bylo těch 8,5 na trase Okoř - letiště Kbely (v odpolední dopravní špičce a vedru jak sviňa). Jinak převažuje průměr na nádrž okolo 6,0 - někdy více, někdy měně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro Voice: Spotřeba na palubním počítači se liší tak max o 0,2 l,takže žádná hrůza,a mám to zjištěno dlouhodobě,neboť tankuji stále do plna,proto jsem i upozornil na ten nájezd na nádrž 809 l,ale to tam ještě nesvítila rezerva,tak by to bylo ještě víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro marfan: Není ani tak důležité kde jezdím,ale jak jezdím,mnoho řidičů si stěžuje na motory jak jim to moc žere,ale přitom např jezdí stylem brzda plyn,jezdí rycle apod.,ono totiž víc než motor je důležitý ten mezičlánek mezi pedálem a volantem!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

koldik: to máš čistú pravdu, inak ja v dedine keď viem že pojdem konštantnou rýchlosťou tak tam dám 5ku a bez problémov to ide, to je o tom ako si sa naučil jazdiť, osobne viem isť úsporne potom tak plynulo a aj ako keby ma naháňali policajti

 

ozaj chcem sa spýtať že na akých pneu jazdíte, ktoré sú úspornejšie

 

tato čo mal služobne roomster 1,4ku tak dlhodobý priemer mal 5,8-5,9l a to jazdil asi tak 50% dialnice 40% mesto a ostatok mimo mesta, kedže auto mal od nova čiže pri prevzatí malo najazdených do 5km tak vedel o aute skoro všetko, dosť veľa krát jazdil trasy Piešťany- Košice asi tak 20krát som s ním aj ja išiel takže viem tiež o tom svoje, na začiatku mi stále hovoril že je to lenivé že to má vysokú spotrebu, že je to proste črep ale postupom čo pribúdali km tak ten motor dozrieval ako kvalitné víno, motor točil presne 6000ot predbiehanie nebolo problém aj keď niekedy tam chýbalo pár otáčok naviac ale kto na nom chodí častejšie si zvykne, jedine čo mal problémy že pri studenom štarte ráno mu strielalo do výfuku (keď som to ja štartoval tak sa mi to nestalo ani raz a jemu pravidelne) teraz má škodu fabia II combi 1,2TSi 77kw vo výbave Elegance + a po prejdení cca 1500km hovoril to isté ako na roomstri že proste to nechce isť ale teraz keď tam má už cez 18tkm tak ide to parádne a ozaj na tých 77kw to nevyzera skôr takých 90kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Roomster se spotřebou 5,8 - 5,9l a 50%dálnice, 40%město, 10%okresky? Nevím proč ale toto se mi prostě nechce věřit. Já se s Roomem jednou dostal na 6,1 to bylo moje max. A to dodávám, že jezdím na úsporu pořád. Když jezdím půl na půl město a okreska jsem rád tak, že se vejdu do 7litrů....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...