Přejít na obsah

Škoda FABIA / ROOMSTER

Fora

  1. FABIA I

    Škoda Fabia je malý osobní automobil a byl oficiálně představen na 58. autosalonu ve Frankfurtu 14. září 1999 s karoserií pětidveřového hatchbacku. Byl představen jako nástupce modelu Škoda Felicia, ale rok a půl se oba vozy vyráběly souběžně. Necelý rok po hatchbacku byla představena Fabia s karoserií combi a paletu karoserií v roce 2001 uzavřela karoserie sedan. Roku 2007 byla na jarním ženevském autosalonu představena druhá generace s karoserií hatchback, což znamenalo konec výroby pro hatchback první generace. Combi druhé generace bylo představeno o půl roku později. Tímto definitivně končí výroba combi a sedanu první generace. S karoserií sedan už se v druhé generaci nepočítalo. 

    172.9k
    příspěvků
  2. 84.9k
    příspěvků
  3. 48.4k
    příspěvků
  4. 1.9k
    příspěvků
  5. Hospoda FA & RO

    Pokec pro Fabii a Roomster

    64.3k
    příspěvků
  6. 219
    příspěvků
  7. RoomsterClub.com

    Vaše připomínky, názory, postřehy a návrhy k Roomster Clubu

    508
    příspěvků


  • Aktuální příspěvky

    • Zdravím všechny, přicházím za vámi o radu. Moje babička si před půl rokem koupila Karoqa 1.6 TDi, r.v. 2018, nájezd 145 tis. Dva dny zpět mi volala že auto se z ničeho nic zastavilo a přestalo jet. Přijel za ní její znamý (údajně automechanik) s diagnostikou, napíchnul to, a dle závad (nevím jakých, jelikož je poté smazal), usoudil že do motoru nejde nafta a že to dál řešit nebude. Auto odtáhli k ní domů a tam stálo. Po dvou dnech jsem přijel, napíchl to na diagostiku já, a na diagnostice mi vyskočila závada snímače polohy vačkového hřídele a závada snímače tlaku v railu (nízký tlak). Odvzdušnil jsem soustavu a usoudil že nafta tam jde. Když jsem zkusil nastartovat tak motor točil dost zvláštně, ale žádné rány, nic. Nahlédl jsem tedy pod kryt rozvodů a viděl jsem že rozvoďák je cirka z půlky sklouznutý z řemenice pod úhlem asi 45 stupňů. Neviděl sem že by byl roztrhlý nebo něco takového, každopádně celý kryt rozvodů jsem nesundával, takže je klidně možné že je někde ve spod prasklý. Když se motor zastavil při jízdě tak údajně žádné rány neslyšela, předtím žádné rachotění nic. Předpokládám že rozvody ještě nikdo nedělal (dovoz francie, kupováno v ese...). Kamarád který auto kontroloval semnou říkal, že v první řadě samozřejmě zkusit reklamaci, ale obává se že s reklamací neuspěje. A poté říkal něco o tom, že když spadne rozvoďák, tak že je stále šance že se motor potkat nemusel, na čemž nevím co je pravdy a co ne, pokud je tu někdo kdo o tom ví něco více, tak se samozřejmě rád přiučím. No a v případě že by reklamace nedopadla, tak navrhnul motor zkontrolovat mikrokamerou skrze žhavičky, popř. sundat celou hlavu, vyměnit rozvody a nastavit na nulu, a doufat že vše bude ok. Myslíte si že je to rozumné? Omlouvám se pokud se jedná o hloupý dotaz, každopádně bych s tímto babičce rád pomohl co nejvíce, s tím aby za to nemusela tratit desítky tisíc. Díky moc.
    • Protože @Martab by rád koupil AAW TWO+ a  @Fanouš Ch posílá odkazy na AAW TWO     
    • Tu pojistku to vyhazuje i kdyz mas ten ventilator odpojeny ?   Na te pojistce je i cerpadlo chladici kapaliny -myslim ze je to co je dole u vany.
    • Snímač vačky keď je zlý tak môže sa prejavovať tým že nedá viac ako 5tis otáčky aj bez zaradenej rýchlosti na plný plyn 
    • Zdravím   Chcel by som sa spýtať že či je niekto na SVK alebo aspoň CZ niekde blízko hraníc kto by bol schopný nahodiť na auto Maxidot budíky. Jedná sa o Škodu Fábia II pred fl (2008). Maxidot budíky mám ale bohužial už ani k autu a ani k budíkom nie je PIN :(. 
×
×
  • Vytvořit nový...