Přejít na obsah

Škoda FABIA / ROOMSTER

Fora

  1. FABIA I

    Škoda Fabia je malý osobní automobil a byl oficiálně představen na 58. autosalonu ve Frankfurtu 14. září 1999 s karoserií pětidveřového hatchbacku. Byl představen jako nástupce modelu Škoda Felicia, ale rok a půl se oba vozy vyráběly souběžně. Necelý rok po hatchbacku byla představena Fabia s karoserií combi a paletu karoserií v roce 2001 uzavřela karoserie sedan. Roku 2007 byla na jarním ženevském autosalonu představena druhá generace s karoserií hatchback, což znamenalo konec výroby pro hatchback první generace. Combi druhé generace bylo představeno o půl roku později. Tímto definitivně končí výroba combi a sedanu první generace. S karoserií sedan už se v druhé generaci nepočítalo. 

    172.8k
    příspěvků
  2. 76.2k
    příspěvků
  3. 48k
    příspěvků
  4. 1.8k
    příspěvků
  5. Hospoda FA & RO

    Pokec pro Fabii a Roomster

    64.3k
    příspěvků
  6. 219
    příspěvků
  7. RoomsterClub.com

    Vaše připomínky, názory, postřehy a návrhy k Roomster Clubu

    508
    příspěvků


  • Aktuální příspěvky

    • Našel jsem vzor pro vytvoření štítku. Tak jsem myslel, že by to šlo ošulit. A hLedám přidanou hodnotu v originálu.    ta dle vašeho popisu není. Jej pouze říkáte ze tam být musí. To jsem si vědom když to ukládají předpisy.    ono je rozdíl mít originál za 2000 zbytečně kdyz na internetu, třeba viz. https://www.expresstitky.cz/objednat-vyrobni-stitek/ Můžete mít za 800 kopii. Kterou nejspíše uznávají, jinak by to nedávalo smysl. A tato stránka je jedna z mnoha.    tak se znovu ptám zda má někdo zkušenosti s těmi neoriginálními třeba na stk.    dekuji ŠTÍTEK.pdf
    • A nebude cena za diagnostiku vyšší, než na slepo výměna snímače teploty motoru?
    • To čidlo na kľuke si neskúšal vymeniť ? mňe najskôr pár krát divno bežal voľnobeh, potom na dialnici to nevedelo radiť a potom jedného dňa našťastie doma mi auto nešlo naštartovať a čidlo na kľuke išlo do večných lovíšť.   Mám tam teraz nejaký aftermarket za 18€, origo mam pripravené keby tento robil problémy.
    • Mně to takhle začalo klepat, když mám zařazený 3.-5. rychlostní stupeň, otáčky motoru kolem 2000 a šlápnu na plyn až na podlahu.  Ten zvuk vychází od levého předního kola, ale na volantu není nic cítit.  Auto u toho nijak neškube ani nevibruje.  Je to jenom ten zvuk.   Taky jsem podezříval vnitřní klouby poloos, ale ty to nejspíš nedělají.  O víkendu jsem měnil spojku a na komplet demontovaných poloosách jsem kontroloval všechny 4 klouby.  Manžety jsem nesundával, ale ty klouby chodily zcela hladce v jakékoliv poloze a radiální vůle tam nebyla.  Naopak jsem si všiml, že na hnací hřídeli převodovky je nepatrná (zlomek milimetru) radiální vůle.  Ty zadní ložiska u 5. rychlostního stupně (pod tím černým plechovým deklem) jsem nekontroloval.  Tam by teoreticky mohla být i větší vůle.  Nemůžou takový zvuk dělat vyběhaná ložiska v převodovce?   Olej v převodovce se prvních 20 let a 230 000 km neměnil a asi 0,5l oleje tam chybělo.  Vyměnil jsem i gufero v diferenciálu na pravé straně a vysouvací objímku spojky s těsněním hnací hřídele.  Olej jsem dal nový G 052 178 A2.  S řazením jsem problém nikdy neměl a po té opravě to řadí ještě o dost lépe.  Bohužel to klepání se tím nijak nevyřešilo.
    • Na diagnostice to musí být v momentě kdy to nestartuje, jinak kdo ví jestli něco najdou. Nebo pokud to bude nějaký studený spoj, mohlo by se to teoreticky projevovat za jízdy při vybracích. Bohužel toto jsou závady co se hodně špatně hledají 😕 
×
×
  • Vytvořit nový...