Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 12/30/19 ve všech sekcích
-
To sice není, ale jsem živoucím příkladem toho, že podvozek v Superbu může být katastrofální a reálně může fungovat hůře, než ten v Octavii. Alfa a omega je, že Octavia za 800 000Kč má zcela jinou výbavu než Superb za stejnou cenu. Výraz "předražený" je velmi hloupý, respektive je to pocitové hodnocení. Pokud budu mít v jednom autě nižší třídy nezávislé topení, panoramatickou střechu, kožená sedadla a vrchnolnou navigaci a vedle něho bude sice auto vyšší třídy za stejnou cenu, ale bez těchto věcí - jak rozhodnu, co z toho je předražené?5 bodů
-
Abychom mluvili konkrétně. Postavme tedy vedle sebe Octaviu s 2.0TDI/110kW (momentálně jen s DSG, pouze combi), metalízou a paketem Plus a cenově srovnatelného Superba s totožnou motorizací a výbavou bez nějakých zásadních výstřelků: Octavia Combi Style 2.0TDI/110kW AP - 782 900Kč standardní metalický lak - 16 000 Kč paket Style Plus - 20 000 Kč Sunset - 4 900Kč Rezerva - 3 000Kč (tady při té ceně bych hodně zvažoval, jestli připlácet) Celkem "skandální cena" 826 800Kč Superb Combi Ambition 2.0TDI/110kW AP - 839 900Kč standardní metalický lak - 17 500Kč paket Ambition Plus - 15 000Kč Sunset - 5 300Kč Celkem 877 700Kč Na první pohled rozdíl jenom cca 50 tis. Kč. Ale Superbu chybí z těch zajímavých výbav sedmnáctipalcová kola (8 500Kč), matricová světla (pro Ambition nejdou) , digitální budíky (8900Kč), zadní kamera (9 000Kč), vyhřívané trysky (800Kč), hlídání jízdních pruhů (jen v paketu), DAB (3000Kč), vyhřívané čelní sklo (5900Kč), síťový program (1300Kč), ambientní osvětlení, koberce (1300Kč) a navigace Columbus (nejde). Takže reálně pořád velmi citelný rozdíl.4 body
-
@PetriCZECH Když řekneš A, bylo by dobré dodat i B. Nová Octavia sice stojí 636 900 v základu, ale je to 1.5 TSI 110kW (nebo 2.0 TDI 81kW) a výbavu má v mnoha ohledech srovnatelnou s odcházejícím Stylem (někde má něco navíc, sem tam jí něco chybí). Jestli přijde Active, tak v 1.0 TSI 66kW (spíš bude opět jen 81kW) bude cena zase někde jinde (nehledě na to, že LB bude zase o nějaký ten tisíc levnější). Mimochodem, u Scaly je rozdíl mezi základním litrem a 1.5 TSI 60 000, u odcházející Octavie je to 46 000 mezi silnějším litrem (slabší se nenabízí) a 1.5 TSI. To už jsme se "základní" cenou za Ambition někde kolem 570tis. A to, že je Octavia "snem rodin", ano, možná je, ale v naší republice spíše až jako ojetina (nechci se nikoho dotknout). A pokud se někomu zdá její cena vysoká, není nic jednoduššího, než si za 300 koupit Hjondé i30 s atmosférickou 1.4... Já netvrdím, že nová Ovce je super koupě a že ta cena je správná, ale až trh rozhodne a nezapomínejme, že není tak dávno doba, kdy se prodávali Fabie za 500tis při téměř polovičních platech než jsou dnes.2 body
-
Tak dneska šemík dorazil k prodejci s tím, že velký TP bude asi až příští týden, nejak se jim nechce s koncem roku hákovat. Takže jsem objednal zimáky, nalakuju hliníkáče , kouknu do eshopu škoda na nějaké koberečky atd. No a pořídím pojistky!!!2 body
-
Teď to stejně nemá cenu řešit uvidí se v létě, to už budou ceny na Golf, Leon. Já tedy nezmám nikoho v okolí, kdo by šel do salonu a vycvakal tam 7kil za Ovci, i Škoda bez starostí je vedená jako firemní. Souhlasím, že každý nechce plnou výbavu, jako panoramu, kůži, DSG bych si v konfiguraci nevybral.2 body
-
To sice jít mohl, ale nalejme si čistého vína - na rozdíl od nové Octavie za 800 000,- bude mít i ten základní Superb vždy vzadu víceprvek, který v Octavii do 110 kw (včetně) není... Nová Octavia je plná super nové výbavy, ale tady platí zase: nejvíce závad je právě na těch nových serepetičkách, které se do aut dávají, drtivá většina návštěv servisu mimo servisní plán je jen kvůli špatnému SW. Takže po půl hodině zákazník odjíždí s přehraným SW, ale punc poruchovosti už si vozidlo nesmaže - muselo se s ním do servisu. Takže pokud někdo váhá, jestli koupit levnějšího Superba, nebo předraženou Ovci, výběr by měl být jasný. Naštěstí je to ale na každém z nás, co si koupí. Myslím si, že většina lidí jezdí stejně ve firemním autě a tam se u většiny firem při takové cenovce za Ovci můžou koukat spíše po Scale, než že by jim vedení přihrálo Octavii 4.2 body
-
Cenovka O IV není zrovna nízká, ale dobře už bylo. Stačí se podívat do Německa na zaváděcí ceny Golfu 8. Ten už taky s 1,5 Tsi není zrovna levný. Ano na našem a případně slovenském trhu jsou zpravidla ceny nižší než na západě, ale ne zas o tolik. Těžko pak může být Octavia v plné výbavě za 500 - 600 tisíc korun. No to vlastně ani nikdy pořádně nebyla, zvlášť když se přihlédne k tomu, jaké byly zrovna aktuální platy.1 bod
-
Naprostá nutnost k čemu konkrétně :-)? Osobně zadní stěrač nepotřebuji při žádném nastoupení do auta, natož při každém. Zbytky sněhu normální člověk před jízdou smete a pokud výjimečně nastanou okolnosti, že se na střeše vytvoří námraza, kterou nelze bez poškození laku odstranit a ta navíc v kuse sjede na zadní okno, pořád tu jsou dvě boční zrcátka. Jak zaznělo výše, kdo neumí jezdit jen podle nich (např. v případě plně naloženého auta nebo jízdy s přívěsem), nemá za volantem, co dělat :-).1 bod
-
JJ stejný názor na co nemám nechci a mohu si s tím dělat co chci. Sám jsem zvědav, jak se rozeběhnou prodeje.1 bod
-
@bojler ve všem máš samozřejmě svým způsobem pravdu, nicméně - proboha uvědomujeme si, že se tady bavíme o Octavií? Do této doby tuctovém autě pro obchoďáky, s nálepkou "prý" vlhkým snem pro rodiny s dětmi? Tímto se nenavážím do značky jako takové, Škodovky se mi líbí, ale prostě v segmentu, do kterého Octavie do této doby patřila, mi cenovka 826800,- prostě nesedne. Ano, je to paráda, že je to auto napěchované po střechy super věcmi, nicméně - opravdu tohle někdo všechno potřebuje? Samozřejmě, málo kdo tu novou Octavii viděl na živo, ale nemyslím si, že to bude zase taková super kvalita, aby auto této třídy stálo aktuálně v základu přes 650 000,- .... a k těm cenám, které jsi uvedl. Uvádíš ceníkovky, kdy prodejním cenám se ze začátku bude blížit jen Octavie, protože jako prémiovka bude mít malý prostor v marži, nicméně uvedený Superb vím na 100% dokážu mít na RČ za cenu okolo 750000,- . To už nám pak rozdíl dělá skoro 80 000,- BTW: Matrix pro Superb Ambition dříve šlo v rámci paketu, pokud si dobře pamatuji, škoda, že to zrušili....1 bod
-
Už se pár dní hraju s měřením a pozorováním jakým napětím nabíjí superb. Je to 2,0 tdi 140Kw a rekuperace vypnutá od ferdy. Vyměnil jsem baterku AGM Varta za AGM Exide. Přes VCDS jsem měl nastaveno binary AGM a posléze Vleece. Obě dvě nastavení při teplotě malinko nad 5 stupňů po zapnutém NT na rozehřátí auta před jízdou cca 40 minut, tak po nastartování nabíjecí napětí 14.9 až 15 voltů a pak to postupně padalo po ujetí cca 20km a stavu nabití cca 95% baterky až ke 13 voltům. Po snížení teploty cca na 1 stupeň stejné zatížení 40 minut NT a pak zase jízda, ale tentokrát nabíjecí napětí mezi 15 až 14.8 volty, kde to setrvá i 100 km. Baterka nabita na 97% a napění stále 14.8 voltu. Mezi testováním vždy stání auta přes noc. Po zapnutí světel a rožnutí hlavních světel dojde ke snížení nabíjecího napětí na konstantních 13.5 voltu. ( nepochopil jsem k čemu je to dobrý? ). U mého auta teda neplatí, že po vypnutí rekuperace dochází k trvalému nabíjení 13.5 voltu. Těch 15 voltů mě přijde dost na nabíjení AGM baterky, tak jsem tam vyzkoušel nastavit Wind12V, EFB a EFB+. U všech nabíjení stejné konstantně 14.2 voltu. Opět po zapnutí světel 13.5 voltu. Tak jsem to nechal na EFB+ a sleduju, jak se to bude tvářit. Zkracovat životnost nové AGM baterce se mi fakt moc nechtělo. Těch 15 voltů je opravdu hodně. Jo jinak měřím neustále voltmetrem do zapalovače, který jsem porovnával se zapnutým VCDS na jednotce 19. Porovnával jsem i multimetrem. Ten voltmetr v zapalovači ukazuje oproti VCDS cca o 0.1 V míň. Hlavně ukazuje jen jedno desetinné místo, takže 14.8V nebo 14.85V ukazuje stále 14,8 voltu. Ale s tím se dá žít :-).1 bod
-
1 bod
-
Na 1.4 16V AUA musely být taky jen origo NGK, jinak to cukalo. Mě čekají svíčky letos jak na 1.0 TSI, tak na 1.2 TSI, ale nechám to udělat v autorizáku.1 bod
-
Rozdiel medzi rovnako vybavenou O4 a S3 stale ostava cca 130 tisic (vychadzal som z O4 Style Plus a S3 Style -> dokonfiguroval som oba auta do cca rovnakej urovne).1 bod
-
Jsem opravdu zvědavý jak se vyvine cena skladovek OIV za rok, pokud bude za tak šílené ceny tak jdu do Supa. Když vidím třeba tuhle trojku - https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?vin=TMBAK7NE8K0046240 tak se mi chce docela brečet, OIV RS bude s takovou cenovou politikou hodně přes mega..1 bod
-
A nemáš v tom Havarijním pojištění navíc samostatné připojištění na čelní sklo ? Většinou se to tak dělá a v tom případě Ti žádná spoluúčast neběží a ani Ti nenabíhá malus za škodní událost. Podívej se, jestli to tak nemáš v té pojistné smlouvě, někdy si toho člověk ani nevšimne, nebo zapomene, že to tam tak má. Jestli né a budeš to uplatňovat z havarijka, tak samozřejmě spoluúčast zaplatíš a v tom případě Ti napříště doporučuji to samostatné připojištění skel si dodělat do té původní smlouvy. Co se týče uplatnění z povinného ručení jiného účastníka, tak z 99,99 % toho nedosáhneš. Já sám snad nejsem žádnej dacan, ale pokud by mne někdo zastavil, že jsem mu právě od kola mého auta rozbil sklo, tak se s ním nebavím (bohužel podvodníků je dnes přehršel), pokud bych to opravdu neviděl a neslyšel na vlastní oči a to jde zachytit v té rychlosti opravdu těžko.1 bod
-
@PetriCZECH Za prvé, né všichni chtějí "co nejméně inovací". Nebo respektive jinak, za Fabii ve Full výbavě, může mít o něco méně vybavenou Scalu atd. je to u všech automobilek zhruba podobné. To jestli je zákazník ochotný zaplatit danou cenu, to už je věc druhá. A že by většina lidí jezdila ve služebním autě? Většina OIV určitě půjde jako prvoprodej jako služebák, ale určitě bych netvrdil, že většina lidí v ČR jezdí ve služebních autech...1 bod
-
Nechápu, proč by měl být za toto pán odpovědný. Řeš si s mindrák s rozbitým sklem s tím, kdo ten štěrk sype na silnice. Co ne to za zvyk perzekuovat někoho, kdo vjede na kamínek. Čím se provinil? Jak to měl ovlivnit?1 bod
-
1 bod
-
Kdo potrebuje benzinovy motor s rozumnym vykonem a slusnymi parametry, tak nema moznost se tomuto motoru "vyhnout obloukem". Ty problemy, ktete se tady na foru popisuji, nejsou tak vazne, aby me donutily jit do nafty, kterou urcite nepotrebuji, pripane do litru (ten motor je slaby, pokud vozis vetsi naklad) nebo do dvoulitru. Jedna se skutecne spise o neprijemnosti, na ktere se da zvyknout a da se s tim docela dobre fungovat. A SA to bohuzel vi, proto se nejak zvlast nehrne do reseni. Pokud se odhledne od popisovanych neprijemnosti motoru 1,5 TSI, porad je ten motor asi nejuniverzalnejsi ze vsech v Karoqu nabizenych.1 bod
-
Zkuste použít SDmaid a potom postupovat jako když instalujete caristu poprvé,aktivovat mikrotrasakce atd.Potom ještě v nastavení LP jestli jsou povoleny google billing. SD+Maid.ver.4.11.9.build.41109.apk1 bod
-
Pokud tam mají kulisu řazení.. Tak jen tu, kde tento problém nastane co nevidět také.. protože > • Volicí páka s uvedenými opatřeními byla nasazena do série od KT 42/2017. Číslo dílu musí být: 5Q1713041G1 bod
-
ŠKODA SUPERB III-ZADNÍ KOMPLETNÍ DIFUZOR SPORTLINE (s tažným zařízením) - černý satén https://www.obautodily.cz/skoda-superb-iii-zadni-kompletni-difuzor-sportline-s-taznym-zarizenim-cerny-saten-10950cz1275/ ...teď ještě, kdyby se někdo vyjádřil, proč pak zlobí po výměně virtuální pedál ;-)1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Tak sa podelím aj ja o svoje skúsenosti - mám pár dní nainštalovanú Blackvue DR750S + PowerMagic kvôli parkovaciemu módu. Inštalácia zadnej kamery - naozaj jednoduchá, káble som pozastrkával pomocou priloženého plastového nástroja za tapacíry / plasty / tesnenie pri dverách. Zvyšný kábel som namotal za plast na C stĺpiku. Toto som riešil sám a trvalo mi to asi pol hodinu. Inštalácia PowerMagic a natiahnutie káblov do poistkovej skrine - kvôli zachovaniu záruky som to ponechal autorizovanému servisu Škoda. Trvalo im to menej ako hodinu, vložili dve nové poistky, všetko krásne spravené a vyšlo to asi 35€. Na akumulátor však strácam záruku. Inak diagnostika od montáže kamery samozrejme hlási zvýšenú spotrebu počas vypnutého zapalovania. PowerMagic mám nastavený na nahrávanie bez obmedzenia a ochranu proti vybitiu akumulátora na 12,5V. Zatiaľ jediný problém bol s príjmom GPS signálu. Pôvodne som mal kameru umiestnenú rovnako ako @Shaarky, ale nie vždy chytala signál. Takže som ju dnes presúval vedľa ľavej strany zrkadla tak, aby čo najväčšia časť bola na vybodkovanej ploche nad ukončením fólie na vyhrievanie čelného skla. Zatiaľ sa zdá, že GPS signál chytá oveľa lepšie. Priložený softvér a appka sú super, všetko sa dá celkom podrobne nastaviť, pozrieť záznam. S kvalitou záznamu som zatiaľ tiež spokojný. Kartu mám zatiaľ priloženú, ale budem musieť kúpiť väčšiu, pravdepodobne až 128GB, pretože na tú 16GB sa toho zmestí fakt dosť málo. Ešte ladím nastavenie citlivosti, najmä v parkovacom režime. Keď to budem mať doladené, podelím sa o to.1 bod
-
Já vím že je to malinko offtopic, ale mě to prostě nedá. Tady i po letech vidím neutuchající snahu aktualizovat mapy v autorádiu. Já mám Columbus, ale navigačku jsem pustil snad jednou abych jen viděl že to (nějak) funguje. Jinak si nedokážu představit, že bych jezdil bez online navigace s dopravou. A je úplně jedno jestli jedu Praha-Chorvatsko, nebo Praha-Strakonice nebo Praha:Pankrác->Praha:Modřany. I na té čtvrthodinové cestě po Praze mě Google navigačka už mnohokrát vytáhla z průseru (zácpy). Tedy zvědavý dotaz zní - k čemu vůbec ještě dneska někdo tu starou offline navigačku v autě používá? Trochu mám podezření, že to jsou lidi co pak stojí 4h v koloně na D1 nebo 10h v koloně v Rakousku..-1 bodů
-
Důrazně upozorňuji, že zadání tématu je naprosto jednoznačné. Všechny příspěvky mimo téma smazány, příště už to bude i s dárečkem na cestu!-1 bodů