Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/21/20 ve všech sekcích
-
Co by som pre vas nepsravil :) Pridal som sa do beta testovania cez Google Play a nasledne stiahol zalohu nainstalovanej aplikacie pomocou Lucky Patchera LINK NA ULOZTO Skocil som do auta, a pripojil sa (Golf VII 2016 cize MQB) V nastaveniach pribudlo Kodovanie, tu mate par screenshotov Testujte, ale upozornujem rovnako ako vyvojar = robite to na vlastne nebezpecenstvo. Ale auta si viete domrvit aj cez VCDS a pod. Vela stastia3 body
-
3 body
-
U Opla (konkrétně Astra K) jim to u jejich přímovstřikových přeplňovaných 1.4 demolovalo i písty... Řešení pomocí opakovaných update sw motoru se jim příliš nedařilo, řešením snad byl až jiný olej s jinou specifikací (normou Dexos), mělo tam jít o snížený obsah vápníku a tuším doporučení tankovat benzín minimálně N98. Už si to přesně nevybavuji - na Opel Klubu je k tomu rozsáhlé téma.2 body
-
https://www.auto.cz/nove-motorove-oleje-0w-20-zelene-a-ridke-jak-budou-chutnat-motorum-111485 Viskozita je jasná – že jsou nové oleje zase o kus řidší, vidíme při pouhém zatřepání obalem. Ale jak se změnily jejich vlastnosti? To výrobci samozřejmě tají, ale ústředním tématem dneška je jev zvaný LSPI – Low Speed Pre-Ignition. V přeplňovaných benzinových motorech s přímým vstřikem při nízkém zatížení dochází k tvorbě karbonových úsad, při vyšším se zase spalují. Právě jejich odhořívání při vysokých tlacích dokáže samo zapálit směs. Nejde tedy o klasické klepání, kde nežádoucí zážeh v protilehlé části spalovacího prostoru odstartuje jiskra svíčky, ale doslova o samozápaly. Zatímco klepání potlačíte snížením předstihu, LSPI nelze z pohledu řídicí jednotky žádným způsobem regulovat. Pro motor je naprosto destruktivní – zcela typické už jsou rozlámané písty. A přišlo se na to, že sklony k LSPI významně ovlivňuje i motorový olej. Zásadně jej zvyšuje vápník obsažený v detergentních přísadách. Výrobci proto musí hledat nové přísady bez vápníku – a je dost pravděpodobné, že tyto nové oleje už takové mají. Že olej zabrání praskání pístů, to je ale technická zajímavost, co?2 body
-
Je to sice blbý, ale tohle je v ČR největší výhoda Škodovky, blbej servis, tak jedu jinam, je jich tu plno. Představ si, že máš jiný auto a v okruhu 100km jen 3 servisy a všechny blbý.2 body
-
Doplnim dnesnu skusenost so servisu. Auto som zobral reklamovat 3. brzdove svetlo. Dohoda po tel. znela, ze auto donesiem, oni to demontuju na posudenie (neviem co chceli posudzovat, ak z vonka to poskodene nebolo, ale budis) a auto po 2h beriem zo servisu. Potom objednaju diel, ak reklamaciu uznaju a tuto torturu mam absolvovat zase. Ako sam postup o sebe cudny, ale ok, u skodovky je to asi tak. Pridem na objednany cas, teda s rezervou 15min. Servis 30km od domova a pani mi vrvai, ze to demontuju a auto tu ostava, kym nepride diel, ak uznaju reklamaciu. Ako pozeram a vravim, ved sme sa dohodli, ze auto potrebujem a beriem ho. Nie, jedine ak si ja zaplatim potom opatovnu demontaz a montaz, lebo oni to spravia iba vramci reklamacie raz. Ma skoro vystrelo, lebo o tom v telefone ani rec nepadla. Tak jej vravim, ok auto tu chcet emat 4dni, ziadam teda nahradne vozidlo. Ze to mi nedaju. Tak po 10min uvahe, som to zbalil, rozlucil sa a meral cestu do susedneho mesta, ze ak auto ostane, predsa len bude 12km od domu a to ma zena hodi i pocas prace z domu. Prisiel som, servisak pozrel svetlo, nahodil do tabletu, objednal rovno novy kus a so svojim autom som odisiel, s tym, ze ked pride diel, tak donesiem auto a vymenia to. Proste prekontroloval, videl, ze to nie je poskodene, zavinene mnou a slo to. Tak dufam, vsetko pojde hladko a fakt reklamacia prebehne v pohode. Voda inak v brzdovom pribuda. Par dni dazda a je jej tam viacej.2 body
-
Dobra sprava, vyvojar uz uvolnil pre beta testerov na Google play beta verziu 1.53.4. Hlavnou novinkou je PRIDANIE KODOVANIA pre MQB. Podla jeho slov nechce konkurovat VCDS ani OBD11, ale skor Cariste. Hned ako budem mat instalacky, pridam ich sem. Odkaz na jeho post https://4pda.ru/forum/index.php?showtopic=885383&st=32602 body
-
Paráda, hlavně že to rychle našli a snadno opravili, tak snad manželka vezme auto na milost, odpustí mu to a bude s ním ráda zase jezdit. ___ Akorát že s tím jedním ozubeným kolem Ti trochu kecali :-) (anebo Tě chtěli jen v dobém úmyslu ujistit, že už bude dál vše v pořádku) I když pomineme diferenciál a zůstaneme jen u té jednostupňové redukční převodovky, tak když je tam (dle servisu) jedno ozubené kolo, tak tam ale nutně musí být ještě druhé, do kterého zuby toho prvního zapadají... A nejen to. Kvůli vysokým otáčkám elektromotoru je redukční poměr cca 1:10 (plus minus) a to se zpravidla z technických a prostorových důvodů nerealizuje jedním ozubeným soukolím, ale dvěma soukolími (postupně - v sérii). Pro představu tady je ukázka, jak je ta jednostupňová redukční převodovka se dvěma ozubenými soukolími resp. se čtyřmi ozubenými koly (blíže k objektivu - vpravo dole) vyřešena v připravovaném VW ID.3, kde je to celé integrováno i včetně diferenciálu (dále od objektivu - vlevo nahoře).2 body
-
Dílenská příručka, učební pomůcky, schémata, TPI Dielenská príručka, učebné pomôcky, schémy, TPI Sťahujte, používajte, ďakovanie poteší. Upload radšej šírte len môj, aj keď tomu nezabránim....kto chce prispieť, tak správa. Elektrika a schémy: S0066430015-Základní výbava (8T0) (8T2) (8T6) (8T9) (1MM) (1MA) (2FS) (2PK) (2PV) (2ZA) (AW5) Karoséria: D4B8091482E-Opravy karosérie.pdf D4B8091E476-Opravy karosérie.pdf S0051870015-Opravy karosérie - Montážní práce na karosérii.pdf Podvozok: D4B8090F114-Kola, pneumatiky.pdf D4B80903260-Brzdové_systémy.pdf Prenos sily: D4B80513DFA-Prevodovka 02S.pdf D4B80513E0E-Prevodovka 0AJ.pdf D4B809032B4-Palivový systém - zázehové motory.pdf D4B809032C4-Palivový systém - vznetové motory.pdf D4B809032B5-Motor 1.0 70-85 kW TSI.pdf D4B809032C5-Motor 1.6 85 kW TDI CR.pdf Topenie, vetranie a klimatizácia: D4B8090B8DD-Topení - Klimatizace.pdf D4B806338AC-Klimatizace s chladicím prostredkem R1234yf.pdf S0051890015-Klimatizace s chladicím prostredkem R134a.pdf Vlastná diagnostika: D4B8090B963-Komunikace.pdf S0051880015-Elektrická zarízení - vseobecné informace.pdf1 bod
-
Zkontroluj tlumiče a i pružiny, které můžou být unavené. Nic jinýho bych za tím nehledal.1 bod
-
Hoši, deci tam deci tu. Osobně bych se na to vysral. Ve výsledku je to úsporné auto. Já mám teď Megana v 1.9 dci 88kw, a jedzím za 6,5 dálnici :D Už se těším až bude moje scala :P1 bod
-
I když se bojíš karbonu, tak není důvod mít strach jet po městě na čtyřku 1700 ot někde po rovině., když budeš plyn jenom lechtat. Při potřebě zrychlení je k zabránění výše zmiňovanému zakarbonování potřeba podřadit, i když ten motor úplně v pohodě rozjedeš i z těch 1700 ot. na vyšší rychlostní stupeň bez nějakých vibrací nebo dunění. Alespoň moje 1.4 TSI 110 kW 250 Nm citelně táhne už od 1500 ot. i na vyšší rychlostní stupně (u 1.5 si tu už přesně nevybavuji, navíc jsem s ní jezdil ve spojení s DSG) - ono to pak svádí moc neřadit a roztahovat to z nízkých otáček na vyšší rychlostní stupně, kde pak údajně hrozí zakarbonování motoru. Aditiva viz odkaz, který dal kolega xtrack.1 bod
-
Ad 1.5 TSI a 1.0 TSI ve spotřebě. Při max zátěži bude lepší 1.5 TSI. Dálničních 180 v provozu - OIII 1.5 TSI 110 kW 7,5, FIII 1.0 TSI 70 KW 7,8l, s tím, že ta fabka jede furt na maximum. Ano, při ploužení na okreskách bude mít nižší spotřebu 1.0, ale není to nic závratného max půl deci, přiznám se, že je to pod mou rozlišovací schopnost. Chápu, že někdo to řeší. Doporučované otáčky se týkají TSI obecně, u toho litru to chce spíše těch 2000 ot. protože pod nima je mrtvý, navíc vibruje a vydává nehezký třívalcový zvuk.1 bod
-
@vormen Právě proto jsem zavrhnul Suzuki Vitaru. Moc jsem ji chtěl, jednoduché auto s vyšším posazem a nastupováním na má bolavá záda a skoro bezproblémový provoz. Ale co kdyby, že....? Před koupí jsem si objížděl prodejny/servisy, sondoval na internetu, komunikoval s importérem v Praze atd. Ochota komunikace, vyjma prodeje samotného auta byla tristní, spíše jsem měl pocit, že co chce ten otrava, takže zpátky ke Škodovce a to že, těch servisů Škodovky je tady přehršel, beru jako jednu z výhod u nás v ČR.1 bod
-
@xtrack no uvidime, uverim uz tomu az vtedzy,ked diel pride a budem spokojny odchadzat vramci reklamacie. Dam potom vediet, kde bola chyba v tom svetle.1 bod
-
1 bod
-
Podle mě úvaha je správná, pokud si vyberu Škoda, Seat a Hyundai a budou se mi líbit a nebudu si moct vybrat konkrétní model, rozhodně zohledním dostupnost servisů. Už jsem takhle od Škody prchl 2x po sobě k Seatu a vím o čem mluvím, takže jsem teď rád zase za Škodu. A nebudu jmenovat nekoncernovou značku, která má u mě servis katastrofální, další 70km na tom není o moc líp a těm chudákům ale nezbývá než v těch servisech trpět a nechat se obírat. A jak jsem psal, týká se ČR, Slovensko je jinej trh, tam už se Škoda bere jako jakýkoli zahraniční auto, když nemáte nic tuzemskýho a nemyslím smonotvanýho na Slovensku.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Tak schálně to pojďme porovnat, dejme si nějaké rozumné nároky na slušně vybavené autu: automat benzín 110kW a více nouzové brždění, udržování v pruzích, ACC, mrtvý úhel, Auto Hold, dešťový senzor atd. digi kokpit vyhřívaný volant, přední a zadní sedadla loketní opěrka vpředu a vzadu automatická klimatizace LED/Xeon světla rádio s AndroidAuto/CarPlay, DAB, USB rezerva elektrické páté dveře, Kessy metalíza Korando 1.5 Turbo GDI 120kW - přichází v úvahu jen Clever a nebo Premium. Nutno dokoupit Autimatická převodovka SAFETY PACK ACC PACK vyhřívaný volant (pro Clever) Vyhřívaná zadní sedadla + loketka (pro Clever) Smart Audio Multimedia Rezervní kolo El. páte dveře s Kessy LED světla (pro Clever) metalíza To máme Clever - 680 700kč Premium - 710 400kč Karoq 1.5 TSI 110kW DSG - přichází v úvahu Style Paket comfort Paket safety virtual cocpit rezervní kolo metalíza celkem 800 800kč Takže to by byli ceníky, teď se podívejme dále, u ŠA není problém nějaká sleva, co u Koranda, u skladových vozů je cena stejná jako v ceníku (http://ssangyong.unicars.cz/skladove-vozy/109-korando) nebo (https://ssangyong.sfr-motor.cz/skladove-vozy/korando-1-5turbo-premium-at-4x4-seda-ocekavame). Tedy uvažujme to co je v ceníku. U ŠA není problém nějakých 8% dolů (resp. před Cov19 nebyl), + 30tis za vůz protiúčtem + 20tis za ŠkoFin. Tedy 800 800 - 64 064 - 30 000 - 20 000 = 686 736kč. možná lze podobné "akce" použít i na Korando, ale na jejich stránkách jsem info o tomto nenašel.1 bod
-
Jasně, že nespadnou. Klikovka se točí pořád stejně, jen dva válce jedou bez paliva s otevřenými výfukovými ventily. Podle rádce řazení nejezdit, to je eko nesmysl. Jak padlo výše, ideálně otáčky 2000 a výše. TSI zvládné bez velkých protestů i 1500, ale dlouhodobý provoz v těchto otáčkách motoru nesvědčí. Je třeba se nebát občas poslat motor k omezovači - při kickdownu to dělá i DSG.1 bod
-
Dobra sprava ohladom aplikacie CAR SCANNER, vyvojar uz uvolnil pre beta testerov na Google play beta verziu 1.53.4. Hlavnou novinkou je PRIDANIE KODOVANIA pre MQB. Podla jeho slov nechce konkurovat VCDS ani OBD11, ale skor Cariste. Hned ako budem mat instalacky, pridam ich do temy danej aplikacie.1 bod
-
1 bod
-
Taky se mi to tak jeví, pokud to čtu a snažím se používat logické myšlení. Dle toho vyjádření tiskového mluvčího Škody Auto a.s., bych měl spíše obavu, že mi ty zmiňované určité systémy nebudou fungovat v případě toho tzv. inteligentního dobíjení, spíše tedy nedobíjení baterie. Nějak si sám sobě pan Jína odporuje, nebo se dost nešťastně vyjádřil.1 bod
-
Rádce na budíku ti poradí jak řadit s cílem snížit spotřebu. Ale za cenu pomalé destrukce motoru a pozdější velmi drahé opravy. Takže trochu citu, poslouchat motor. Když duní a vibruje, tak mu není dobře. Zahřátému motoru dopřej občas otáčky pod zátěží (výjezdy z obce, předjíždění, nájezd na dálnici, apod.). Prostě dej mu napít a nekoukej na kdejakou deci na spotřebě.1 bod
-
Ja som tu normu uz dvakrat cital, a poziadavka tam nie je. Bud sa mylim alebo sa myli on.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Ahoj,jestli myslíš ten co máš na první fotografii,tak přesně ten mám ve fabii 2 z výroby,včetně ovládání rádia a HF na levé straně.1 bod
-
1 bod
-
Dobrý večer, pánové, hluboká poklona, vše OK, bylo to opravdu starou verzí LP. Ještě jednou díky za rychlou radu :-)1 bod
-
1 bod
-
Som si na vas spomenul INFO Prikladam samotne usmernenie 5006 KONCERN VW vyšie otáčky voľnobehu.pdf1 bod
-
Muzes si za to vsechno sam, umyvas auto vodou a jeste navic s nim jezdis ?. Je to docela smutny pribeh.1 bod
-
Snad by trebalo Skode zaslať odkaz tohto fora aby mali prehľad o svojom výrobku :)1 bod
-
A co tam chcete zabehavat? Pneumatiky? Tie 3 piesty velky odpor nekladu, na miesto oleja je tam mastna voda, a kruzky maju vole jak na motore po 100tkm. Motor bol konstruovany na minimalne straty trienim. Tak ze o nejakom zabehu hovorit neda. O znizeni spotreby uz vobec. Ta klesne preto ze to prestanete drzat na 2000ot,a budete vyuzivat motor pod 2000ot.-1 bodů
-
-1 bodů