Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 03/22/21 ve všech sekcích
-
@Drincek předchozí příspěvek se necituje a možná by to chtělo občas i po sobě zkontrolovat pravopis ... Chudák slovenský jazyk.2 body
-
Co se týče CO2, tak to rozhodně není pravda. Jsou přírodovědci, kteří tvrdí, že zvýšení objemového procenta CO2 v ovzduší vede ke zvýšení teploty na Zemi. Ale jsou i jiní (ti ovšem takový prostor v médiích nedostanou), kteří tvrdí, že zvýšení teploty na Zemi souvisí se zvýšenou sluneční aktivitou a že teprve s 6 až 11-ti měsíčním zpožděním dojde ke zvýšení objemového procenta CO2 v atmosféře. A že bojovat proti CO2 je nesmysl, kdy zaměňujeme příčinu a následek. Já nejsem přírodovědec, takže nevím kdo z nich má pravdu, ale rozhodně odmítám uvěřit zamračené a nedovzdělané holce.1 bod
-
Electron 12 má teplovodní ELEKTRICKÉ topení: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwismev_v8TvAhV5A2MBHYZcD3QQFjAAegQICRAD&url=https%3A%2F%2Fsmlouvy.gov.cz%2Fsmlouva%2Fsoubor%2F7964859%2FP%C5%99%C3%ADloha%20%C4%8D.%201%20-%20tech.%20specifikace%20ELECTRON%2012_EBB1%20%288%29.pdf&usg=AOvVaw1KH_PtsdXi1-wz-Y65brWV dojezd výrobce udává 140km bez vytápění a 100km s vytápěním (s nižší z dostupných kapacit baterie 189 kWh). A ikdyby tam nějaké Webasto na naftu bylo, tak bych docela rád viděl, jak při své spotřebě bude mít větší spotřebu nafty než autobus kde ten motor pohání vše (leda že by ten bufík jel 24/7)...1 bod
-
Tyhle nehoráznosti si laskavě nech od cesty a raději pro příště dodržuj pravidla fora a nezakládej zbytečné duplicitní téma!1 bod
-
Největší sranda na tom je, že stejně jako se diametrálně liší čísla různých studií ohledně produkce CO2, liší se i závěry různých studií ohledně vlivu CO2 na klima. To, že má pouhé zvyšování jeho koncentrace v atmosféře přímý a bezprostřední vliv na zvyšování globální teploty bohužel dosud NENÍ spolehlivě prokázáno. Studie, které toto rozporují, jsou zamlčovány, zlehčovány atd. a seriózní výzkum není financován. Naopak ve prospěch boje proti CO2 se klidně uplácí, lže a podvádí. No a my na té "pravdě" i účelových manipulacích stavíme politiku, která nás velice rychle přivede ekonomicky na buben. Kdyby to nebylo k pláči, tak by se tomu člověk docela zasmál. :( To říkám, jako velký fanda elektromobilů pro městský a příměstský provoz. Ono se to totiž nevylučuje a elektromobily jsou pro daný účel fajn bez ohledu na CO2 status.1 bod
-
Spoustu inspirace najdeš v těchto tématech: https://forum.skodahome.cz/topic/139042-opěrka-levé-nohy-instalace-do-rapida/ https://forum.skodahome.cz/topic/132894-kryt-pro-nožní-opěru/ Já jsem ve Scale také chtěl zachovat původní tmavé pedály a tak jsem použil nášlap ze SuperB - 3C18647779B9, inspiroval jsem se přímo tímto: https://forum.skodahome.cz/topic/132894-kryt-pro-nožní-opěru/page/3/?tab=comments#comment-2459899 Ořezat podle návodu, zespod suchý zip, vlevo to krásně zajede za plastové obložení a já to jen dál více níže, aby z nášlapu přímo stékala voda na gumový kobereček.1 bod
-
Když už si mně jmenoval, se zaváděním si začali "odpůrci" elektro aut (nejen tady) tím, že při svých výpočtech ignorovali množství CO2 vzniklé pří výrobě benzínu ale elektroautům se nestyděli započítat i několika procentní ztráty v přenosové soustavě. Slovnaft vyprodukoval ..... to jsou emise Slovnaftu, nejsou v tom započítány emise za spotřebovanou energii.1 bod
-
Stačí si porovnat např. je ty dva číselné údaje co odněkud vytáhl, možná spočítal a zveřejnil zde @McMatej V posledním svém příspěvku dle údajů ze Slovnaftu uvedl, že při výrobě 1 kg paliva se vyprodukuje 375g CO2 a ve svém předposledním příspěvku zase uvedl, možná vypočítal , že výroba 1l benzínu vyprodukuje 3150g CO2. Na první dobrou zde vidíte ten obrovský, několikanásobný nepoměr v údajích a to i když beru v potaz, že 1 l benzínu váží cca 700-750g a 1 litr nafty váží cca 800-880 g. Takových to údajů, výpočtů totálně si odporujících najdeme na webu milióny a milióny a právě proto veškeré zde udávané údaje hážu osobně za hlavu. Ono je to ve skutečnosti tak, jak to tady uvedli někteří kolegové a ptám se tedy s prominutím, kolik toho tzv. vyprdí člověk, kolik kráva, kolik veškeré oceány, veškeré bažiny a močály někde na sibiři, v tundře, tajze, podmořské sopky o kterých ani nevíme kolik jich je a to uvádím jen volný tzv. přírodní výron tzv. emisních plynů, atd., atd., atd?. Dá se tohle všechno nějak relevantně spočítat? Je to všechno o přesných výpočtech z nepřesných a skoro nezjistitelných čísel a údajů. Doporučil bych, přestaňme se zde na fóru bombardovat a argumentovat si navzájem změtí výpočtů z nepřesných, zavádějících čísel a berme obyčejný selský rozum do hrsti. Stačil by odkaz na nějaké stránky, údaje a čísla , která se tam nacházejí, nechť si to každý přebere sám.1 bod
-
Do té chromované bych nešel - to je kýč. Ten zelený proužek na modrém autě vypadá taky divně. Ta zelená je hezká, je to barva škodovky, Ale nějak ta kombinace nedává smysl. Na tom bílém je to nejlepší, ale že by to bylo hezké ... spíš prostě někdo potřeboval nalepit proužek a nebylo kam jinam. Ale já bych do toho neinvestoval ani korunu.1 bod
-
Ahoj pánové, za poslední týdny jsem do bezkontaktních myček naházel tisíce korun (v kovákách samozřejmě) a vyzkoušel jich tolik, že jsem se rozhodl, že vytvořím seznam samoobslužných myček v Praze. Je to v podstatě projekt, který mi na internetu chyběl. Třeba během servisu jízdního kola jsem musel hodinu čekat na druhé straně Prahy a chtěl jsem si umýt auto, ale žádná databáze samoobslužných myček prostě nebyla. Furt jenom samé ruční mytí, automyčky express, apod. Tady je výsledek první verze (beta), ve které ještě chybí spoustu informací, ale pro základ si myslím, že to stačí. www.AutomyckyPraha.cz Budu rád i za případnou kritiku! Díky a snad se bude hodit :)1 bod
-
Našel jsem to ve výpisu servisní knížky Moje barva má značení 2Y2Y Ještě jednou díky za pomoc1 bod
-
Achernar: tady je test toho motoru v Oktavce po 200tkm. Motor zcela bez problemu. https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetiny-skoda-octavia-iii-1-4-tsi-po-209-000-km-21003191 V Superbu ma navic odpojovani valcu, ale nikde jsem necetl/neslysel, ze by se to za dobu tech 7-8 let, (co je motor na trhu), nekomu vysypalo. A vykon 150 koni fakt neni malo na to, abys musel v kopci podrazovat. A tady mas rozborku Superba 1.4tsi po 100.000km: https://forum.skodahome.cz/applications/core/interface/file/attachment.php?id=448517 Byt tebou vezmu 1.4, manual v predokolce.1 bod
-
1 bod
-
Objednával jsem Superba v červnu 2020 a standardní sleva je cca 8%, kterou mi nabídl každý prodejce. Následně po dalším jednání s tím, že mi jinde nabídli víc, mi další dva prodejci v Praze nabídli slevu 15-16%. Nakonec tedy koupeno se slevou 16%. Ale je to o štěstí a jednání, protože někteří ostatní prodejci víc jak 10-11% prostě dát nechtěli s tím, že to pro ně není rentabilní. Ale je vidět, že to jde... Slevu 15-16,5% dává Škodovka sice obvykle VIP zákazníkům nebo ZTP, ale jak je vidět, tak se mi těch 16% podařilo po chvilce jednání získat i jako obyčejnému koncovému zákazníkovi "z ulice" a při platbě "v hotovosti". Doporučuji se ale obrátit rovnou na vedoucího prodeje, samotní prodejci málokdy nabídnou více než těch 10-11%.1 bod
-
sorry, ale vyzera to hrozne. ako ked 18r fagan chce z feldy spravit masserati a nadrbe spojler, mracitka, nalepky a ine chujoviny. a vysledok je smiesny1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Ahoj pánové, jsem tu nový a zhruba měsíc mám Octavii III FL liftback, jelikož jsem trochu úchyl na různé funkční úpravy (hlavně co se týče audia), tak přidávám mou zkušenost s tlumením podběhů a pátých dvěří a částečně kapoty. Materiál jsem kupoval od carmedia.cz VBF Noise Neoprene 4 5ks, VBF Noise Protection 15 9ks přítlačný váleček CHP Roller Polyuretan V2 1ks Cena: 2645,- Podběhy je dobré umýt kolem kol wapem na myčce, poté na zahradě auto zvednu, sundám kolo, následně podběh. Prostor pod podběhem včetně brzd a nápravy, jsem v rámci jarní očisty od soli, umyl silným APC + aktivní pěnou, následně veškerou špínu uvolnil štetcem a kartáčem a spláchl vodou. Po vysušení následovalo opravdu kvalitní odmaštění povrchu IPA roztokem (1:4), vosk z výroby jde opravdu hodně težce sundat a ke všemu jen mechanicky, takže jsem ho tam nechal a lepil jsem tlumení i přes vosk. Podle výlisků v plastovém podběhu, jsem pro jistotu na karoserii obkreslil místa, kde by tlumení mohlo překážet při zpětné montáži podběhu. Teď už bylo vše připraveno pro aplikaci tlumení. Osobně jsem se rozhodl podběhy vpředu vytlumit přímo na karoserii, rozhodl jsem se tak z důvodu snížení rezonance samotné karoserie. Jednodužší varianta je lepit tlumení na plastový podběh, tento úkon například nejde vzadu, protože tam je textilní podběh a na tom by tlumení nedrželo. Teď ta aplikace, nejdříve jsem lepil VBF noise protection (ten má právě za úkol tlumení rezonancí), plát jsem si nařezal zhruba na čtverce 15x15. lepení začíná od spodu a v řadách postupujem nahoru zhruba s 1 centimetrovými přesahy, jako když se pokládá střecha, aby následně stékající voda neměla tendenci téct za materiál. Důležité je každý plát důkladně přiválečkovat!!! Aby se zabránilo vniknutí vody za materiál. Poté jsem si nařezal na stejné čtverce VBF noise neoprene 4 (ten tlumí hluk). A stejně jako předtím, lepil v řadách s překrytím a důkladně přiválečkoval. Chystám se ještě koupit VBF noise neoprene 6 a nalepit ho na přední plastové podběhy a ještě trochu zvýšit odhlučnění, protože místa je mezi podběhem a karoserií dost a s montáží podběhu po vytlumení nebyl absolutně žádný problém. Takže ten neoprene 6 se tam ještě v pohodě vejde. Zadní podběhy, tam byla trochu větší spotřeba materiálu, jelikož jsem tlumil celý podběh, aby tolik nevnikal hluk i do kufru. Teď k víku kufru, ten tapec víka kufru, jde docela blbě sundat a ještě hůř nasazovat, chce to trpělivost a ideálně někoho k ruce. Povrch zevnitř jen dobře odmastit, přístup je ale dost mizerný, ale jde to nalepit témeř všude, tam kam se nedostanete válečkem, tak poctivě rukou všude přitlačit.. Víko je o něco těžší, ale zas tak hrozné to není, kdo chce ušetřit trochu té váhy, nemusí to lepit i na ty příčné výztuhy a vnější plech. A naposled jsem zbytkem VBF noise protection 15 vytlumil kapotu a nainstaloval dodatečně kryt kapoty, ať to nějak vypadá (mám 1.4 tsi, takže tam kryt nebyl). Až koupím neoprene 6 na ty podběhy, nalepím ho ještě na kapotu. No a teď k výsledku, rány od podvozku na ostrých nerovnostech jsou moc pěkně utlumeny a je to takové decentní bouchnutí. Nejvíc je to znát na kostkách. Na dálnici je tahle octavia slušně odhlučněna oproti octavii II už z výroby ale i přes to, je tu prostor ke zlepšení. Hluk je od silnice po vytlumení znatelně menší a při tempomatových 150km/h si s drahou polovičkou povídáme bez zvýšení hlasu, ne že to předtím nešlo, jen to od silnice trochu víc rušilo, až se pustím do dveří bude to zas úplně jinde. Poměr cena/výkon za mě určitě doporučuji. PS: VBF noise protection je hliníková fólie s vrstvou gumoasflatu, velmi dobře drží a má antikorozní účinky, takže při správné a poctivé montáži není třeba se bát že to bude za tím korodovat. Doufám že se Vám můj stručný návod líbil a když to někomu pomůže při montáži, budu jenom rád.1 bod
-
1 bod
-
Nejsi, a myslím, že to dělá všem. V servisu sdělili, že je to vlastnost :-( Raději dobíjím kabelem z rychlonabíječky Nonda-1 bodů
-
Ahojte, dodnes som nedoriešil problematiku kontroly na alkohol políciou pri bežnej akcii, teda zastavení. Skúšal som to i cez známu motoristickú reláciu i štátne inštitúcie - ale ticho je. Určite ste postrehli, že asi hovorím o súčasnej Coronovej dobe a teda prenosu tejto choroby prostredníctvom kontrolného prístroja. Viem, že sa používajú tie s náustkom alebo iba fúkaním bez náustku. Lenže všetko ostatné je aj tak dodržané pre prenos - teda vzdialenosť, nechránenosť testovaného a nesterilita po použití prístroja. Naposledy ma zelení chlapíci kontrolovali minulý týždeň a vzdal som to a fučal. Možno ho už mám. A ty? ivča-1 bodů
-
Při výdechu to logicky nechytneš, náústek je pokaždé nový. Leda bys schválně nadechoval.-1 bodů
-
Vírus nie je hlúpy, veď si iba zober tie opatrenia od respirátorov, cez 2 m vzdialenosti, rukavice / ktoré mimochodom policajti často ani nemajú/. Určite si stojím za tým, čo som napísal. ivča-1 bodů
-
Elektromobily jsou prezentovány jako účinný způsob boje proti klimatickým změnám i když už výroba baterií vytváří značné množství škodlivin, které by jinak nevznikly. Změřit emise CO2, vzniklé výrobou 1 kWh elektřiny je poměrně snadné. Lze použít třeba interaktivní ElektricityMap. Vynásobit spotřebu elektromobilu (běžný třeba 25 kWh na 100 km) těmi 428 g CO2, které vzniknou výrobou 1kWh v tuzemsku. Dostaneme se na 10700 g CO2 na 100 km, tedy 107 g CO2 na kilometr. To jsou emise se kterými už jezdí některá auta se spalovacími motory a dokonce to o 12 g překračuje těch 95 g CO2, které na kilometr požaduje Evropská komise od aut se spalovacími motory. A to zanedbáváme přenosové ztráty. Vycházíme z toho, že 1kWh vyrobená rovná se 1kWh použitelná elektromobilem. Sousední Polsko s vyšším podílem tepelných elektráren na uhlí limit překračuje dokonce o 68 g. Tam už je elektromobilita úplný nesmysl. Nesmyslně nízké uzákoněné číslo ničí automobilový průmysl a není reálně dosažitelné ani s elektromobily. Takže tlak na elektromobilitu zdůvodňovaný uhlíkovou neutralitou je velká lež. Emisí vznikne třeba i více, jen jsou jinak rozmístěné na území státu.-1 bodů
-
-1 bodů
-
Vliv CO2 a jiných skleníkových plynů na klimatickou změnu je jasně dokázán. Ano planeta má cykly, ale ty jsou mnohonásobně delší, než změna, kterou zažíváme nyní. Evropa a severní amerika dosud vypustila 62% všech skleníkových plynů. V poměru k počtu obyvatel zdaleka nejvíce. Opravdu nám zbytek světa něco dluží a měli by se snižováním začít oni a my na to nemáme žádný vliv? Když nadále v přepočtu na obyvatele patříme k nejhorším? Zatímco největší dopad to má na krajiny, kde je stopa nejmenší? Říkáš, že data jsou rozdílná, no i v tom nejhorším scénáři pro elektro má to nejúspornější spalovací auto cca 2x větší zátěž na planetu než běžné elektro. Ano, elektro má limitace kvůli kterým momentálně nemůže nahradit všechny použití konvenčních aut, ale slepá cesta to rozhodně není. Pro jakékoliv porovnání CO2 se pro spalováky vždy vybere ten s nejmenší CO2 stopou, podle normy, kterou všichni ví, že není přesná a reálně je jejich dopad větší. To je jednoduše dokazatelné podle toho že nikdo nejezdí za spotřebu udávanou v technických listech. Jiné fakty tady popíráte, ale sami se oháníte nepravdou. V DP Ostrava jezdí jen 2 elektrobusy+prototyp, všechno typ Ekova Electron 12, které mají ve všech materiálech napsáno "fully electric". Ani nedává smysl proč by měli mít naftové "bufíky". Logicky elektrobusy spotřebují více energie na vyhřívání, protože mají mnohem méně odpadní energie. I kdyby měli bufíky, tak bych ze vzorku 2+1 řekl, že problém je v návrhu vyhřívání a ne problém elektrobusu jako celku. Mimojiné minulý rok vypsali řízení na dalších 24 autobusů. Kdyby to bylo provozně ztrátové, tak by si to v této době nemohli dovolit, což jak vidíme, není pravda.-2 bodů