Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/07/21 ve všech sekcích

  1. To je těžká diskuse s někým, kdo nečte / nechápe / nevidí argumenty a jen opakuje svou mantru. Se stabilně nastavenými 23° C během zimy bych se někdy v autě pekl a jindy klepal kosu. Takže když jedu na celodenní zimní bike výlet nabalenej do termoprádla, topím na 18 a je to akorát. Ve 23° C bych se tam uvařil. Když mám promočený boty a zmrzlý nohy, dám si klidně 26° C na nohy dokud se mi neohřejou. To žádná automatika neumí vytušit, manuální nastavení je nezbytnost. Kdybych podlehl nesmyslné mantře, že na ovládání klimy se nesahá, jednou bych se v autě vařil a jindy klepal kosu. Chápu ale, že pokud někdo třeba nesportuje nebo prostě nezažívá, že jednou je rozhicovaný a jindy zkřehlý a tudíž pokaždé pro rychlé dosažení teplotního konfortu potřebuje jinak nastavenou klimu, tak mu může stačit jedno nastavení. Tzn. jsem úplně v pohodě s tím, že ty to tak máš. Jen si nesmíš myslet, že to, jak to máš ty, je jediné správné. Není. Je to stejně správné jako jakékoliv jiné použití. A znovu podotýkám, že ty řešíš jen teplotu vzduchu v autě a ignoruješ teplotní komfort člověka, který závisí na x dalších věcech.... Ale to už jsem taky psal... Ohledně tvého omylu o tom, že náběh topení je shodný když je při venkovních -10° C nastaveno 23° nebo 28°: automat funguje tak, že jak se kabina postupně ohřívá, ubírá na intenzitě ofuku, když se blíží nastavené teplotě. Tzn. na cílových 23° C se kabina vytopí pomaleji, když je nastaveno 23° C než když je nastaveno 28° C. V létě je to ještě markantnější. Pokud nastavím teplotu na min. a ofuk na maximální otáčky, vychladí se interiér výrazně rychleji, než když jen tupě nechám 21° C a čekám. Ono to tak nějak logicky plyne i z otáček větráku. Při mém způsobu jede chlazení na 100 % od startu po dosažení cílové teploty, pak zapnu automat a otáčky se skokově sníží na 2. stupeň a na něm už zůstanou. Při plné automatice jede vetrák na 100 % jen chvíli a s klesající teplotou interiéru postupně otáčky snižuje a spolu s nima i chladící výkon, takže ochlazení na cílovou teplotu trvá výrazně déle. Zvlášť pokud je interiér rozpálený na 50+ stupňů.
    2 body
  2. Jako že kdo na ovládání teploty v autě sahá častěji než 2x za rok je nenormální člověk? To je zase výplod z ranku "podle mě se točí zeměkoule" :D. Tak to možná má nějaký důchodec, který jezdí v kabátu a klobouku 3 km do Penny. Mnohem častější a reálnější scénář je, že ovládání teploty, stejně jako směr proudění vzduchu jsou velmi frekventované ne-li jedny z nejčastěji používaných ovládacích prvků v autě. Úplně typicky třeba v létě. Nastoupím rozpařenej do sluncem vyhřátýho auta. Klimu na 18°C, zapnu ofuk skla, kabiny i nohou pro co nejrychlejší výměnu horkýho vzduchu. Pokud nejedu rychle, tak i polostažená okna. Jakmile se uvnitř trochu ochladí (neby vyjedu za město), zavírám okna a přepínám ofuk jen do kabiny, teplotu na 22°C. Jakmile se aklimatizuju já, nastavuju teplotu na 22-24°C podle toho, kam svítí slunce. V zimě to samý. Když se vrátím vychladlej z tůry, lyží nebo kola, nastavuju výhřev sedačky na max, po chvíli na 1. stupeň. Teplotu nejdřív na 24-26°C, jakmile je interiér i já dostatečně zahřátý, stahuju na 22-23°C. Když mám studený nohy, dám ofuk jen na ně a nastavím +2-3°C oproti nastavení pro kabinu. To už mám vyzkoušený, že udrží stejnou teplotu v kabině a hřeje na nohy. Stejně tak když se v létě vracím odpoledne za největšího žáru, mám klimu nastavenou úplně jinak než když druhý den vyjíždím ráno a venku je 14°C... Někdy jedu v mikině a teplých botách, jindy v tričku a tenkých polobotkách... Někdy na mě svítí slunce, jindy ne. Atd. atd. Pro mě jsou kolečka pro teplotu a přímá tlačítka pro směr ofuku jasně nejlepší řešení.
    2 body
  3. Proč šokující, jak jinak kompenzovat rozdíl 101tis. v ceně. Stačí si koupit za tisíc sítě ( já je dostal zdarma) a kapsy to nahradí. Ty kapsy na opěradla už nedává dost výrobců. Já tam dával jen papíry, teď pod sedák. Si může člověk koupit vyšší výbavu, nikoho nenutí výrobce koupit akční model/Active.
    2 body
  4. jojo to tak je. všechno má svůj systém. všechno chce aktualizace. k pos*ání. TV mobily PC Auta hodinky kotle kávovary multimetry... samej FW, OS... zachvili bude OS i v mixeru a budem ho muset programovat aby umíchal vejce😀 Člověk proaktualizuje celej život 🤮 Mám doma plonkový jedno jabko 11. Třeba to zkusím jak to tak od Tebe čtu. Jinak ale BT na droidu funguje výborně. Hovory, mikrofon, muzika z mobilu... Stabilní, nepadá... To AA je holt neodladěné. A to fest☹️ A když to běží tak přijde aktualizace 🤣🤣🤣 edit: rozchodili jste (dokodovali) AA přes wlan???
    1 bod
  5. tak to bude tou verzí androidu, zkoušel jsem teď na androidu 8 a nabízí to jen tu verzi, kterou máš ty
    1 bod
  6. přesně je to: Sygic GPS Navigation & Offline Maps Mám android 10. Včera vyšly všude články, že Sygic je oficiálně v AA, večer přišla aktualizace apky a je to tam.
    1 bod
  7. Nitktonto neriesi pac tie auta uz maju cez 10r a take opravy sa neoplatia. Jazdi to jazdi, klepeto daj hlasnejsie radio. Alebo predaj auto. Treba pozriet navod od skodovky. Ale myslim ze nove sruby na hlavu asi bude treba, plus nove loziska do ojnic.
    1 bod
  8. jasne muzu: WD-40 - Suchy olej s pridavkem PTFE - https://wd40.cz/produkt/vysoce-ucinne-mazivo-ptfe/ Liqui Moly - https://www.motora.cz/autochemie/mazaci-spreje/udrzbovy-a-mazaci-sprej-400ml-213131475.htm?gclid=EAIaIQobChMI-cCHvb_s7wIVBAd7Ch3_LgoTEAQYAiABEgLZcfD_BwE
    1 bod
  9. Na O IV jsou lišty, ale voda stejně teče na boční okno řidiče.
    1 bod
  10. Tak já mám v OIII najeto k 350 tis., z toho 200 v před FL a 150 v po FL, ale o to tu nejde. Souhlasím, že automat funguje skvěle ve "standardních" podmínkách. Pro doladění teplotního komfortu v nestadnardních situacích, které auto nemá jak poznat (slunce do černého trika, rozhicovaný nebo naopak prokřehlý tělo, zmrzlý nohy, jednou teple oblečený podruhé nalehko atd. atd.), je manuální zásah nutností. A to jsem úplně vynechal situaci, kdy jednou jedu s horkokrevným bráchou a jindy se zimomřivou ženou, který si teplotu na své straně nastavuje každý asi o 4 stupně jinak... Stejně tak když v parném létě jedu někam přímo proti slunci, který mi svítí na celý trup, je pocitová teplota mnohem vyšší než když jedu zpátky a přední část kabiny je ve stínu. To mám rozdíl v nastavení teploty klidně 2-3° C a pocitově je mi stejně. Atd. atd. atd. Podotýkám, že reaguju na žblept "normální člověk na ovládání klimy sahá dvakrát v roce".
    1 bod
  11. I Swing to má na liště, SS na obrazovce nikde se nemusí lovit ani tady. Pěkně vymyšlené než mít na palubce x tlačítek jako např.Focus 4 Nechápu ty stěžovatelé, to budou jen ty s fasovanými auty, kdo si to sám koupí princip O4 pochopí hned.
    1 bod
  12. jsem člověk, který je velmi náchylný a cokoli nad 22 je pro něj "vedro". ne, žádný nesmyslný názor to není - je to moje realita. v autě mám přes léto nastavené 21, v zimě 23. víc na to není potřeba šahat. Ono stačí vědět, jak ten automat funguje, a pochopit, že pokud je interiér auta vyhřátý po celodenním stání na slunci, tak je úplně jedno, jestli nastavíš 18 nebo 21. Fouká to stejně, stejně studený vzduch. a že pokud je venku -10, tak je úplně jedno, jestli na klimě nastavíš 28 nebo 23. Topí to úplně stejně.
    1 bod
  13. Mám trojkovou ovci, mám klimu neustále na automat funguje to skvěle. Max co dělám je si upravím teplotu o stupeň a pustím si ofuk skla. Vím o čem mluvím mám s tím najeto 200k po Evropě. Co mně na 4ce sere jsou jiné často používané funkce schované v menu. Jako například vypínání start stopu, asistentů a vyhřívání sedaček.
    1 bod
  14. Presne tohle jsem mel u sve Scaly rv. 10/2019 take! Vrzani mezi jednotlivima plastama na palubce (vydechy klima, ty panely na palubce vsechny na dotek vrzali). Vsechno tohle prestalo kdyz jsme na to nastrikal specialni suchy sprej s PTFE (teflon) a den nechat byt. Dal jsem to i na tesneni dveri na okenni ramy a vsude kde je guma. Protoze, nevim proc, ale skoda pouziva zvlastni gumu ktera je sucha a potom vrze. Premiovky typu BMW, Mercedes pouzivaji jine tesneni a materialy a tento problem nemaji.
    1 bod
  15. Zdarvím všechy a přídávám další informace. Po předchozí výměně některých komponentů (viz dřívěší příspěvek) se problém nevyřešil. Sledoval jsem i to, zda to není některým z klíčků, ani to se však nepotvrdilo, protože se to stalo jak s jedním, tak i sdruhým klíčem v dosahu (střídav). Naopak jsem vysledoval jako pravděpodobnou příčinu vodu. Už se tady o tom zmiňoval kolega přede mnou. Ve většině případů se páté dveře samovolně otevřely, když bylo auto mokré (po dešti, po myčce). Za sucha téměř nikdy. Jako možnou příčinu bych proto tipoval buď virtuální pedál (stékající voda aktivující čidlo, příp. nějaké probíjení apod.), nebo jiný problém, který má přímou spojitost s vodou. Pokud by měl někdo nějakou zkušenost, hoďte sem prosím info. Budu pokračovat v reklamaci a jakmile bude něco nového, dám zase vědět. Naštěstí servis se k tomu staví velmi aktivně.
    1 bod
  16. Tak samozřejmě lidi jsou různí a různě reagujou na vnější podněty. Co jeden nepozná, jinému vadí. To je přirozené. Naopak velmi hloupé je považovat to svoje za jediné správné a ostatní za "nenormální". Taková úroveň uvažování dobře sedí s tím důchodcem v klobouku. Je velký rozdíl mezi samotnou teplotou vzduchu a pocitovou teplotou. Ta kromě vlhkosti vzduchu, kterou auto nevyhodnocuje a tudíž se jí neumí přizpůsobit, záleží i na dalších faktorech, které auto nevidí. Píšu o tom výše, ale je zapotřebí být schopný chápat jednoduše psaný text. Když jsem rozpařenej, je 22° C moc, když jsem zmrzlej, je 22° C málo. Když mám černé tričko a pálí mi do něj slunce, je 19° C akorát, zajedu do stínu rázem je stejných 19° C málo... Závěr za mě: buď jsi člověk, který nevnímá změny pocitové teploty ani reálné teploty v kabině auta (plus pro tebe, nemusíš na klimu v autě sahat) nebo ses jen rozhodl ze sportu zastávat zjevně nesmyslný názor, že auta umí bezchybně zachovat shodnou pocitovou teplotu bez ohledu na jakékoliv okolnosti včetně aktuálního stavu termoregulace člověka a třeba množství a typu oblečení, které na sobě má.
    1 bod
  17. Mi to v aplikaci píše, že "Premium for Andorid Auto BETA - valid until 17/4/2021", takže to asi zaříznou. Jinak tam mám možnost jen přikoupit "Premium for Android Auto" za 1 079,99 Kč, přímo jen nějaký doplněk nenabízí ani aplikace, a zatím jsem nenašel ani an stránkách Sygicu. Na stránkách jsem našel jen text " If you a free user, you can purchase the World + Traffic + Android Auto license, which grants you access to all the Premium features and Android Auto Connectivity. If you already have a Premium license, you can buy the Add-on feature Premium for Android Auto." Takže počítám, že bude nějaký doplňkový balíček, jenom to tam ještě nemají.
    1 bod
  18. Taky k tomu nevidím u tak malého a lehkého auta důvod. U těch bubnů jsem při přehazování kol 2x ročně a sundání bubnu, vyfoukání brzd vzduchem a odmaštění vnitřku bubnu je práce na 5 minut. A alespoň se podívám na stav destiček.
    1 bod
  19. No nejsem sice vlastník ovce ani duchna, ale s části s tebou souhlasím. Ale pár funkcí, které tady popisuješ , tak se dá vynechat a to tím, že si to A/C sama řídí. Já maximálně než se auto vyvětrá, tak otevřu okna a pak ať si to auto reguluje samo. Max přidám nebo uberu teplotu. Nechápu, když si někdo vypíná A/C. Léto - zima zapnuté a neřeším to.
    1 bod
  20. Ano, mám papíry na vše mimo busu a mám taky vše od motorky až po velké nákladní auto. To vše jako koníček a tím mám taky bohatou praxi i v terénu s nákladním terénním autem. Takže asistenry v Enyaq neberu jako potřebný, jsou tam i z toho důvodu, aby Enyaq dojel co nejdále bez nabíjení a aby prokázal tvrzení výrobce. Já mám rád svobodu a odpovědnost za své rozhodnutí a nepodrobím se zásahu asistentů, například jak dojíždět do křižovatky, viz ten test.
    1 bod
  21. Ja byl ze začátku taky spokojen, ale jak postupně opadalo nadšení z nového auta, flustrace jak je to oproti 1.4 přidušené a jak si člověk za ty dva roky na ten výkon navykl tak ten výkon 1.5 není žádná hitparáda. Taky jsem si začal všímat toho zvuku na dva válce v některých situacích. Takže chip od Motorpower vše vyřešil včetně deaktivace ACT, mám zase úsměv na tváři a auto mě znovu baví. Spotřeba stejná, možná o decku nižší. Vyzkoušeno na stejné trase :)
    1 bod
  22. Tyto drzosti a jiné nehoráznosti zde nemají co pohledávat. Po zásluze byly adminem odměněny a diskusi jsem promazal. Věnujte se nadále kódování a ne invektivám.
    1 bod
  23. @AdlerAhoj, včera jsem tu samou instaloval....cca 1,5 hodiny práce, zapojeno bez kódování a funguje skvěle.
    1 bod
  24. Škodovka v poslední době v Číně s prodeji nových aut rapidně klesá, to je všeobecně známo Píše se o tom , že hlavně kvůli znovu zavedené levnější značce koncernu VW tj. značce Jetta. Zde je i další možná příčina a to je jeden z čínských konkurentů Octavie IV, který se prodává za míň, než 1/2 ceny Octavie a to už je setsakra rozdíl. Navíc domácí automobilky, již prý dávno nejsou to, co dříve bývaly a úrovní výbavy a kvality produkce, se blíží celosvětovým značkám. Jo cena stále hodně rozhoduje. https://www.autoforum.cz/predstaveni/levny-cinsky-souper-skody-octavia-je-hit-original-porazi-na-hlavu-pri-jeho-cene-neni-divu/
    1 bod
  25. jasne v bmw boli tieto packy blinkrov povodne pod sedadlom, aj to sa jednalo o sedadlo spolujazdca. ja som ich musel vymontovat a nasadit ku volantu aby sa dali pouzit ;-)
    1 bod
  26. Jestli budou jen pakety, ktere jsou pro me ted zcela nepouzitelne, tak uz je to stejne jedno. K cemu je mne drobna cenova vyhoda, kdyz do paketu narvou vzdy nejakou uplnou picovinu. Zacalo to nesmyslnymi restrikcemi mimoradnych vybav pro levnejsi stupne. Pak zacali s AM prakticky bez moznosti mimoradnych vybav. A ted uchylnymi vazbami vybav (napr. nucene "hlidani mrtveho uhlu" k el. sedadlum). Jestli bude prechod na pakety, tak s jejich podobou u aktualni generace ma ucta. Myslel jsem si, ze horsi skladbu vybav nez u SIII FL (alias narveme do zakladu Amundsen) nebude mozne vymyslet.
    1 bod
  27. Tento tyzden som si konecne prebral svoje nove sluzobne auto (Style, 1,5 TSI, 6st.manual) a hoci mam zatial najazdenych len nieco vyse 700km,musim bohuzial potvrdit,ze SW nie je 100%-ny.. asi 3-4 krat mi zazmatkoval pri Carplay,bud ho vyplo uplne alebo hudba cez Spotify isla,ale na displeji neboli ziadne ikony,skratka “tma”.. pomohol az restart systemu. Lane assist je velmi aktivny a zasahy do riadenia su pomerne agresivne,co v zuzeniach na dialnici naozaj nemusi byt kazdemu prijemne a rozumiem tomu,ak to niekto vypne. Osobne ho zatial mam pusteny a davam mu sancu. Celkovo,to auto je ako zena (pri vsetkej ucte k neznejsiemu pohlaviu) na vsetko ma nazor a povie vam ho,resp.zobrazi na displeji virtual cocpitu v mieste beznom pre otackomer,obcas aj za doprovodu pipnutia. Napr.aj ked si vypnete tie otravne “eko tipy” a chcete si vpustit pri zapnutej klime na minutku cerstvy vzduch pri jazde lesom,tak to mate o par sekund pred sebou,aby ste ich zavreli,pretoze ide klima.. a pod. BTW klima.. za mna je to oproti O3 FL velky posun k lepsiemu,mam stale pustenu klimu v rezime auto na 22st. s nastavenym jemnym fukanim a nemam vobec potrebu do toho sahat. Stredne vyduchy vzduchu mam nastavene hore,ten lavy otvoreny len ciastocne a nefuka mi ani na ruku,ani nikam inam. Osobne som spokojny ovela viac ako s autami v minulosti. Inak prve dojmy su velmi pozitivne,auto je velmi tiche (ok,na nekvalitnom asfalte pocut pracu podvozka,ale to skor kvoli tomu,ze zvysok rapidne stichol a nie kvoli tomu,ze by bol podvozok viac hlucny). Podvozok je fakt komfortny aj na 18-kach,ale pritom drzi stopu a poslusne ide kam natocite volant (da sa zvyknut aj na jeho tvar aj na nove ovladanie na volante). Z auta citit tuhost a istotu,ale pritom je uzivatelsky prijemne,povedal by som,ze take “makke”,nastavene na pohodove hltanie dlhych kilometrov. Nenuti vas ist rychlo,ale ked idete,zvladne to s istotou a navyse celkom maskuje realnu rychlost. Ak niekoho zaujima spotreba,tak pri este surovom motore mam za tych 700km priemerku 6,5 l/100km (40% dialnica,10% mesto),co je velmi dobre si myslim. Casom pridam viac skusenosti,kazdopadne ak niekoho nieco konkretne zaujima,pytajte sa ?
    1 bod
  28. Jj čína nic moc https://carsalesbase.com/china-skoda-octavia/
    -1 bodů
  29. Ehm. Bavíme se o automatické klimatizaci. Ne o manuální. Proč klimu nastavuješ na 18 a jakmile se ochladí, nastavuješ na 22? to je naprosto iracionalni, na teplotu vzduchu, kterej jde z klimatizace, to nemá vliv. směrování ofuku dělá automatická klimatizace taky sama . to samé při opačném scénáři. není vůbec žýádnýá důvod přenastavovat teplotu podle toho, co se děje venku. takhle to dopadá, když má někdo automatickou klimatizaci a ovládá (a chce ji ovládat) jako manuální :-D ty důchodče v klobouku :-D
    -1 bodů
  30. i prd velebnosti. ovládá se to uplne v pohode. a hlavně - kolikrát v životě na to šaháš? to s tím furt kvedláš? normální člověk nemá důvod na to šahat víc, jak 2x za rok - na jaře a na pozdim.
    -2 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...