Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/17/23 ve všech sekcích

  1. Díky za potvrzení. EU pouhých 10 % skleníkových plynů. Ještě si dohledej, kolik z těch 10 % tvoří osobní automobily... Přesně o tom píšu. Zavádíme drastická opatření kvůli naprosto neznatelnému efektu. A v roce 2036 bude ta dobrovolnost také taková? Tleskání tomu, že dobrovolně řítíme do fakticky úplně nesmyslných kleští, je hodně smutná realita. Pošahané levičáctví, kdy se poslušní pitomci šikují na pochodu do prd..e. Máš ale pravdu v tom, že spousta lidí si těsně před začátkem platnosti vyděračského zákazu nakoupí spalovací auta a ta budou dřít do skonání - zajisté velmi ekologicky... To dává smysl, ne? Jedinou smysluplnou cestou je vyškrtat maximum regulací a nechat na lidech, aby se rozhodovali sami podle svých preferencí. Já silně uvažuju o tom, že až doslouží stávající druhé auto, nahradím ho elektrem. Nájezd má do 200 km týdně, krátké trasy. To dává smysl. Podstatné je, že se dnes můžu svobodně rozhodnout. Levičácká svoloč mi ale chce nakazovat, co mám dělat a to je prostě špatně od A po Z. Zvlášť když údajný efekt pro globální životní prostředí je zcela mizivý.
    5 bodů
  2. Z obecného pohledu není nic násilnějšího než striktní zákaz výroby. Slova "nikdo nenutí" ve spojení s naprostou nemožností koupit si nové auto se spalovacím motorem po r. 2035 znějí velmi "progresivně" 🤣 . Na to nelze mít nějaký subjektivní názor. Je to prostě násilný uměle vyvolaný zákaz. Tady moc nevím, na koho reaguješ, ale já jsem nenapsal, že "osobní doprava má malý podíl na emisích skleníkových plynů". To je významově úplně jinde než moje slova. Já jsem napsal, že uhlíková stopa osobní dopravy v Evropě v porovnání s Afrikou+Amerikou+Čínou+Indií tvoří jen nepatrný zlomeček. To je prostý fakt. Celý tenhle evropský zelenomozkový chorý mor je chucpe jak vyšité. Sami na sebe šijeme jedno nesmyslné opatření za druhým, která nám ve svém celkovém důsledku výrazně sníží konkurence schopnost, soběstačnost, ekonomickou prosperitu i sociální stabilitu. A proč to všechno? Kvůli z globálního pohledu naprosto zanedbatelným úsporám. Obyvatelé EU tvoří ani ne 6 % populace planety a jen kolem 20 % světového HDP.... Oproti Indii a Číně jsme už nyní v ekologii průmyslu o 50 let vepředu. Ale díky restrikcím, které si na sebe úplně nesmyslně šijeme, budeme brzy ekonomicky 20 let za nimi... A někteří tomu zde tleskají....
    4 body
  3. Také děkuji za povedený sraz :) Přikládám odkaz k diskuzi na naší polovině stolu o EURO 7 :) (neověřoval jsem zda se něco změnilo)
    4 body
  4. Vždyť je to přesně naopak! EU bere elektromobil jako bezemisní. Prestože je energeticky náročnější na výrobu, bezemisní elektřinu pro dobíjení taky nemáme a ještě kvůli materiálům pro baterky a elektromotory budeme víc drancovat přírodu. Podstatné však je, že se něco zakazuje z důvodu "ekologie", vnucená náhrada však reálně vychází přinejlepším podobně neekologicky! Nemluvě o horších vlastnostech a schopnostech.
    3 body
  5. Otázka je, jak moc je to reálný nebo "umělý" problém. Někdy kolem 1990-2000 tady byl docela velký zástup EV v podobě EV1, Rav4 EV a atd. Problém ale byl, že měli NiMH baterie od Ovonics (GM) nebo Panassonicu povětšinou zbytek. Ovonic měl produkční baterii (ještě NiMH) pro EV už někdy v 1993, v 1994 se spojili s GM a získala rozhodující podíl. Zajímavý rok je 2000 kdy dle zakladatele Ovshinsky již má společnost vyvinutou novou baterii s lepšími parametry. Bohužel ve stejné době Texaco odkupuje od GM 60% podíl a následně se slučuje s Chevron Corporation. Texaco následně využívá rozhodujícího podílu a zastavuje prodej všech baterií pro EV + podává žalobu na Pannasonic za porušení patentů což vyústilo v tučné finanční vyrovnání, ukončení provozu továren atd. -> Pannasonic na několik let vyřazen. Tím Chevron/Texaco dosáhl nastavení prodejů tak, že prakticky nebylo možné koupit NiMH baterie pro BEV, ani Plug-In, jen malé pro hybridy (ať si každý dohledá s jakou baterii a kdy přišel Prius). Chevron měl patent na NiMH pro elektroauta až expirace v 2018. Zajímavé třeba je i to, že v tobě této blokády NiMH Chevron masivně investoval do vývoje palivových článků a zkoumání využitelnosti vodíku, tolik k lobi ropných společností a vodíku... Zajímavé to začíná být kolem 2003 kdy Alan Cocconi (ten člověk co stojí za vývojem EV1) představil tzero s Li-Ion (dojezd 480km), mimochodem toto auto podnítilo vývoj Tesla Roadster, to je potom rok 2006, následně 2012 tu máme již Model S. Právě Tesla ukázala jako první, že Li-Ion se dají použít v BEV, předtím v kombinaci s nemožností využít NiMH znamenal vývoj BEV v podstatě vyhozené peníze. Např vyjádření Boba Lutze (GM 2009): „Všichni naši géniové v GM stále tvrdili, že technologie Li-Ion je vzdálená ještě 10 let a Toyota s námi souhlasila – a hle, najednou je tu Tesla. Tak jim říkám: Jak je možné, že malý kalifornský startup vedený lidmi, kteří o automobilovém byznysu nic nevědí, to dokáže a my ne?“ Tím se dostáváme k roku 2009 kdy se představili "tojčata" i-MiEV, Ion a C-Zero. Málo už se ví, že je to jen konverze spalovacího Mitsubishi i. Odtud už je jen kousek rok 2010, kdy přišel Leaf, Volt a další (zajímavostí třeba je, že Leaf mel dojezd jen 120km, což je méně než o více jak 10 let starší GM EV1). Obdobné to vylo v Evropě, kde se v 90. letech docela činili Francouzi, ale museli se spoléhat na nikl-kadmiové baterie, což předurčilo jejich "úspěch" (mimochodem nikl-kadmiové baterie jsou v EU od 2016 zakázané). ________________________________________________________________________________________________________________ V souhrnu tedy díky společnosti Ovonics/Texaco skončili první projekty jako EV1 totálním fiaskem a minimálně o 10let se posunul rozvoj infrastruktury, se samotným vývojem se taky uplně nespěchalo... Teď to někteří nazývají nuceným přechodem, předtím tu byla nucená stagnace... https://www.greencarreports.com/news/1120320_lithium-ion-vs-nickel-metal-hydride-toyota-still-likes-both-for-its-hybrids https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i
    3 body
  6. Tak pánové ani já nedosáhnu na 24 měsíců :-( . Skončil jsem na 22 měsíců a pár dnů navíc :-). Ani se mi nechtělo věřit. Ve středu si jdu převzít svůj nový vůz. Doufám, že se všichni dočkáte co nejdříve.
    3 body
  7. To je přesně ono. Fanatický podporovatel EV tvrdí, že EV má nulové emise Co2. Fanatický odpůrce EV počítá spalováku jen emise za spálené palivo. A teď kdo je horší. :-) Nezlobte se na sebe, ale mně se argumenty obou stran zdají stejně vtipné.
    2 body
  8. Já přece mluvím o rozhodování o nákupu auta. Co s tím má společného pandemie Covidu?!? Předpokládal jsem, že se tu baví lidé schopni udržet kontext diskuse. Nicméně podobné nesouvisející výkřiky do tmy, jen aby se něco rádoby vtipného pláclo, tak nějak zapadají do intelektu lidí prosazujících tenhle fakticky nesmyslný fanatismus.
    2 body
  9. 2 body
  10. Nefňukejte pořád. Dotují se i fosilní paliva. Výše dotací z veřejných peněz na spalování fosilních paliv: https://www.iea.org/reports/fossil-fuels-consumption-subsidies-2022
    2 body
  11. Ano trh selhal, ale z mého pohledu jinak než píše DušanV. Je toho opravdu hodně co můžeme na současném ekonomickém systému kritizovat. Cena různých produktu a služeb totiž v sobě nezahrnuje cenu škod, kterou jako společnost platíme za škody na klimatu spojené s jejich užíváním. Jak řekl bývalý hlavní Světové banky ekonom Sir Nicholas. "Climate change is a result of the greatest market failure the world has seen. - klimatická změna je výsledkem největšího selhaní trhu , jaké kdy svět viděl. Nekonečný růst HDP se všemi negativní důsledky konzumu a nadspotřeby, ke kterým to vede. Když to aplikuji na automobilismus: máme 2-3 auta jezdíme 100km do práce a 200km na chalupu, těžká SUV jsou městská taxi pro rozvoz dětí...
    2 body
  12. Po 14 dnech od výměny zadních kotoučů+desek musím uznat, že mi snad ten zadek na původních nebrzdil skoro vůbec. Ten rozdíl je dosti citelný. Předtím to brzdilo ale bylo to takové mdlé, teďka to brzdí podstatně ostřeji a ihned. Kolikrát jsem si předtím říkal že to málo brzdí, ale dával jsem to za vinu systému brzdění u IV , že prvně rekuperuje a dost a proto je to takové mdlé a při ostřejším došlapu to začne brzdit. Ale vidim že jsem se mýlil a něco bylo špatně. Konečně jsme spokojeni. Ale také napoprvé mě s tím vyhodili, že to není na závadu a až podruhé jsem uspěl.
    2 body
  13. emise na hlavu jsou z globálního pohledu irelevantní, rozhodující je celkový objem. I kdybychom se v ČR postavili na hlavu a měli emise na hlavu nulové, tak nic nevyřešíme, zatímco minimální pokles emisí na hlavu v asii bude mít globální dopad. Druhá věc je důvod vyšších emisí, pokud bohatý svět outsourcuje výrobu náročnou na emise do jiných zemí, tak defacto je za ty emise pořád odpovědný konečný spotřebitel vyrobeného produktu a ne ten kdo vyrábí. Vyřešit emisně náročnou výrobu přesunem do jiné země a pak se tvářit ekologicky neni řešení. Automobilky se chovají racionálně, to znamená že když vědí, že jim EU zakáže spalovací produkci, v mezičase jim nastavením různých regulací zkomplikuje úvěrování atd, tak jim nezbývá nic jiného. Jinak tu pani bych opravil, oni neposadí každého do elektromobilu, ale obujou lidem boty. Vy se divíte, že lidi maj k EV nedůvěru, ale aktuální stav elektromobility je pro ty, kdo si mohou dovolit auto za >1,2mil (minimum lidí), nebo jim stačí nákupní taška za půl mega nebo to maj jako další auto do rodiny (minimum lidí), nabíjet budou v rodinném domku s vlastními soláry (minimum lidí). Jenže tohle fakt neni pro každého. Kde je tady reální vize na které se pracuje pro ty ostatní? Něco jiného je, kdyby elektromobilita masově fungovala a my se na základě toho rozhodli, že teda spalováky omezíme, ale elektromobilita zatím masově nefunguje.
    2 body
  14. @silarm Pokud se bavíme o cenách nových aut (samozřejmě včetně DPH), tak je to takto : V roce 2020 stál Kodiaq s motorem 2,0TDI / 110 kw (předokolka v nejnižší výbavě) 800 tisíc. Aktuálně je k mání pouze jako čtyřkolka s vyšší výbavou a silnějším motorem (147 kW) a to za cenu od 1 249 000,- Kč (nejde to úplně přesně srovnávat, ale výkonově nejbližší varianta motoru 140 kW + podobný výbavový stupeň a taktéž s pohonem 4x4 byla v roce k mání za cenu od 1 022 900,-). Takže ano - ceny se opticky srovnávají ovšem pouhým zdražováním těch vozů se spalovacími motory. Problém je ovšem ten, že se zdražování nevyhýbá ani elektromobilům. Tedy Enyaq ? V roce 2020 vstupoval na trh ve základní verzi iV 80 s cenou od 1 189 000,- Kč - dnes je nejlevnější se stejným pohonem a s cenou od 1 364 900,-. Dacia Spring ? Aktuálně je za cenu od 576 000,- Kč s jednou výbavou a jedním pohonem. V roce 2021 při vstupu na náš trh byl Spring v slabší variantě a v základu na ceně od 449 900,- Kč. Citigo iV se již jako nové neprodává a v posledním roce oficiálního prodeje (2020) stihlo ještě zdražit z ceny 479 000,- Kč na 499 000,- Kč. Takže asi tak k tomu "zlevňování" elektromobilů a přibližování se cen.
    2 body
  15. Pořídil jsem přední DVR kameru, která je v celkem zdařilé kopii plastového krytu zrcátka, resp. asistenčních snímačů. Výhodou je tedy na první pohled originál zástavba výbavy auta, tzn. třeba při jízdě třeba v Rakousku nemusím nic sundavat. Jednoduchá montáž, připojení do pojistkové skříně. Jelikož v sadě byly micro pojistkové mosty, použil jsem pro pro trvalé napětí 12V pozici 9=napájení USB zásuvky, pro spínaných 12V pozici 37= levý světlomet.
    1 bod
  16. Copak elektromobily nejsou automobily? A na elektromobilitě jako takové není špatného vůbec nic. Naopak je skvělá do podmínek, kam se hodí. Špatná je násilná politická tlačenka elektromobility za pomoci zákazu výroby spalovacích motorů pod velmi hloupou, fanatickou a především v reálu nefungující záminkou o jakési pseudoekologii. A k té gigatuně - kolik že jsou celkové světové emise CO2? Ať ta z kontextu vytržená zdánlivé obrovská gigatuna dostaně trochu reálnější rozměr.
    1 bod
  17. Kódoval jsem jen to, že při odemčení se zrcátka neodklopila, ale až po nastartování.
    1 bod
  18. Tihle "svazáci" jsou zhouba v každé době... A co kokrétně děláš TY a tvojí blízcí, abyste omezil svoji uhlíkovou stopu a tudíáž spoluzajisitili, že se nebude teplota na naší planetě zvyšovat přes nějakou stanovenou (dost pochybně) míru? Jistě již vlastníš elektromobil, že? Nebo snad ne??? Nebo máš pořád načipovanou OI 1.8T nebo jinou herku s vylítaným TDI (evidentně ti ještě před nedávnem byly emise CO2 putna - snadno k dohledání zde na fóru)? Nelétáš na dovolenou, chodíš všude pěšky, atd, atd, atd..... je tady skoro nekonečná množina činností, kdy můžeš svoji uhlíkovou stopu snížit. Tak jdi příkladem.
    1 bod
  19. Používám NT (origo Webasto z fabriky) již na 3. autě, nyní O3FL (LK) již 5-tým rokem. Vždy původní baterie, v zimě jak mrzne NT má takřka denní provoz (někdy i vícekrát za den), v létě poté pravidelné vzdálené odvětrávání přehřátého interiéru v letním režimu. Žádný problém, je lepší to ale vždy vzít již jako příslušenství auta z fabriky, dodělání vyjde dost draho. Pandora - kdysi mě to velice zajímalo, je to ale ruSSácký produkt, tzn. nejen, že to je krajně nepřátelská země, tak nevím, jaké zadní vrátka to může být. V dnešní situaci navíc netuším, jak jim to vůbec se západem funguje, co si pamatuji, jejich cloud servery byly právě v Mordoru, to bude nyní asi ustřihlé, ale je možné že to stěhovali někam na západ. Technologicky jistě zajímavé, ale s Mordorem NIC.
    1 bod
  20. Bavit se o intelektu druhých je vždy na hraně a zavání to tak trochu povyšováním vlastního intelektu nad intelektem druhých. Aniž bych se chtěl tímto někoho zastávat, nebo opačně někoho mentorovat, tak věty o intelektu bych z hodnocení příspěvků od jiných vynechal. Osobně bych spíše řekl, že existují lidé snáze a třeba i mediálně ovlivnitelní (a to třeba i s nadprůměrným intelektem), nebo taky lidé bez životních zkušeností a možností porovnání tzv. na vlastní kůži. To předpokládá nejenom intelekt, ale mnohdy i čas, rozumně uvažující nejbližší okolí aj. důležité komponenty života. Berme to tak, že každý jedinec uvažuje jinak, třeba i v té elektromobilitě a v celé té zelené politice, bohužel, tak jak rozhodne ta mocnější část, tak musí poslouchat a přizpůsobit se ta slabší část. Ono to tak vždycky bylo, je a bude.....
    1 bod
  21. Vy pořád zapomínáte, že jednou budou donuceni k nákupu EV i lidi co nemaj na Teslu a můžou si dovolit leda ten Spring, ta nízká cena je jaksi něco za něco. A ty parametry životnosti baterie jsou nastaveny tak, že u téhle cenové kategorie nebudou výrobci životnost akumulátoru muset vůbec řešit. Navíc z důvodu nízkých kapacit baterií levných EV a tím že je začnou provozovat lidi co nemaj pro provoz optimální podmínky budou ty baterky trpět víc než v Tesle.
    1 bod
  22. @DušanV nevím dle čeho jsi usoudil co si myslím nebo nemyslím, ale každý má právo na svůj názor. Psal jsem to již několikrát, na BEV nevidím nic špatného, ale špatný je způsob jakým je tato ideologie vnucována. Pokud se pletu, rád se nechám opravit, ale nikde jsem myslím nepsal, že by BEV mělo být "jediná správná cesta"... V médiích se člověk dočte "všechno", ale vždy je třeba si k tomu dohledat ty podklady a né jen věřit někomu kdo to nějak přepsal a vytáhl "to co se hodí". Klidně můžeme zrušit všechny EURO a podobné (třeba ty proklínaní povinní asistenti), ale momentálně je to asi to jediné co drží všechny ty čínské a jiné výrobce mimo EU, protože to nejsou schopni splnit. @lojzik76 Ano, ale aspoň něco, a ano, je správně pokázat, že by to mohlo být striktnější, nicméně zaznělo v médiích někde toto v souvislosti s EURO normou? A ohledně levných baterií, levné BEV využívají LiFePO4 (aspoň ty moderní), ty jsou docela odolné. O degradaci se zde mluví neustále, již zde bylo několikrát vyvráceno, např u Tesel je to kolem 90% kapacity za 200 000mil, po 5 letech cca 95% kapacity... (o něčem jako je Leaf/Spring a podobně co nemá aktivní termomanagement se asi nemá cenu moc bavit, to je prostě konstrukčně špatně už navržené). https://maartensteinbuch.com/2015/01/24/tesla-model-s-battery-degradation-data/
    1 bod
  23. Takže moje teorie padá - blbne to i s podstatně menší fleškou a použitý souborový systém na to taky vliv nemá... Za 14 dní jsem objednaný na servis, slíbili mi, že to proberou se Škodovkou. Tak uvidíme, jestli na něco příjdou.
    1 bod
  24. Potvrdzujem dnes nakódovane a VC funkčný R2021
    1 bod
  25. S tím samozžejmě souhlas. Ve stávající podobě je to ale jen další nesmyslná střelba do vlastního kolene, jejímž nejpodstatnějším výsledkem by bylo výrazné ekonomické i sociální oslabení EU.
    1 bod
  26. Však ano, je třeba si vše porovnat a dokonce to nelze ani univerzálně, každému to bude vycházet jinak. Ad EURO 7, ano, jako celek je to, jak to říct slušně, nepovedené. Nicméně je třeba se o tom bavit, jsou části co mají smysl, a jsou části co je třeba předělat, ale né že je to špatné a tečka. S takovým přístupem se dá dojít jen k nějakému přepracování co bude ještě větší hrůza...
    1 bod
  27. @MartabBohužel Euro7 řeší i ryze nesmyslné a škodlivé věci, v důsledku kterých se díky enormním nákladům přestanou vyrábět auta typu Fabie... Velmi správně, jednoduše a srozumitelně o tom mluví třeba Filip Turek: https://www.youtube.com/watch?v=_IXjwuQqFvM&ab_channel=Fantastick%C3%BDPodcast
    1 bod
  28. Úplně nerozumím smyslu srovnávání dvou zcela odlišných aut. Elektromobily dávají největší smysl ve městech, kam jsou vhodnější malá obratná auta. V městském provozu v autě málokdy jedou víc než 2 lidi. Tak jsem namátkou kouknul na Opel Corsa (370 tis. Kč) a Opel e-Corsa (900 tis. Kč). Co víc dodat...
    1 bod
  29. A to přesně třeba ta "nenáviděná" EURO7 řeší a to včetně životnosti baterie: Ano, jako univerzální možnost je to nesmysl, to zde již několikrát padlo, ale zde se člověk kolikrát dočte, že EV je snad špatné už na papíře a to úplně pro všechny....
    1 bod
  30. proč jsi jel po dálnici 100 km/h? abys nahnal tu spotřebu nebo tam je nějaké omezení?
    1 bod
  31. Jedna věc jsou dotace, kdy se dnes skutečně úplně nesmyslně dotuje každá pitomost. A druhá věc je zcela nesmyslná a extrémně násilná tlačenka ekonomicky i ekologicky tragické elektromobility.
    1 bod
  32. @tom01 ano chápeš správně zkoušel sem je dotáhnout a už nešlo, s naším nájezdem bych se toho zatím asi moc nebál, zkontrolovat jestli není olej v rozvodech, jinak by to mělo být ok, co sem se bavil dneska s technikem v AS říkal, že většinou jsou to motory 1.2 nájezd 200tis vic olej v rozvodech a když to člověk neřeší (nezkontroluje) vypadnou šrouby... :)
    1 bod
  33. Podle veřejně dostupných informací se automobilky již definitivně smířily se zaváděnou elektromobilizací, ale stále si stěžují (viz. jejich sdružení ACEA v přiloženém souboru ), že elektromobily jsou pro zákazníky drahé a apelují na nedostatek spotřebitelských pobídek k jejich nákupu (rozuměj opět dotace, samozřejmě v konečném důsledku z daní nás všech). Prý "rozhodující činitelé musí odpovídajícím způsobem jednat a vytvořit příznivé podmínky". Krásný příklad toho, jak místo klasické tržní ekonomiky jsme si postupem času a s velmi výrazným přičiněním EU vybudovali "krásně fungující " dotační ekonomiku a to dokonce v tak dříve výnosném a dobře fungujícím oboru automotive. O důsledcích začarovaného dotačního kruhu skoro na vše, se stále častěji přesvědčujeme na současné situaci v regionu Evropy (a nejen zde) i my sami a to každý osobně. A ještě se musím zmínit o připravované emisní normě EURO 7, kde to začíná vypadat, že i navzdory obrovskému tlaku VW AG, aj. automobilek, nechce komise EU pravděpodobně ustoupit ani o píď (viz. taktéž přiložený soubor). Vypadá to, že VW AG společně se Škodou pomalu ustupují aspoň na úroveň odložení platnosti EU7 o rok. Dokonce jejich rétorika o tom, že v případě platnosti EU7 v současně zveřejněné podobě, vypadnou z výroby menší automobily typu Fabia, Kamiq, Scala je již jinak a to v tom, že dojde k zastavení jejich výroby na několik měsíců. Asi si propočítali, že i dražší Fabia, Scala, Kamiq s mohutnější protiemisní výbavou budou stále lacinější a kupovanější než jejich adekvátní elektromobily.
    1 bod
  34. 1.6 TDI měl 250 Nm, 2.0 TDI 85 kW má s manuálem 300 Nm. Výkon je v případě 85kW motoru u obou verzí s/bez DSG shodný: 85 kW. Liší se krouťák, kdy s manuálem je 300 Nm a s DSG jen 250 Nm. U 110kW verze je to obráceně. Vyšší krouťák je s DSG (360 Nm), s manuálem je o 20 Nm menší.
    1 bod
  35. @JendaII jj, ano trubka sání je uvnitř mastná . Na straně u masky jsem viděl škrtící klapku. Jinak kontrola dotažení šroubů úplně v pohodě. Udělal jsem si na hlavy šroubů pro kontrolu rysky lihovou fixkou, obdobně jako @Alma. Budu kontrolovat tak ob rok či 15.t km. Foto bohužel nemám, bylo mic práce i na dalších autech 🙈
    1 bod
  36. Čau jo jo taky jsem tam měl trochu oleje, ale šrouby zatím dotažené 1.0 tsi 81 kw najeto 17 tis,
    1 bod
  37. Kdyby lidé toužili po přechodu na elektromobilitu, nemusela by EU auta s jiným pohonem zakazovat. Ať už přímo nebo nepřímo - stanovováním stále nesmyslnějších emisních limitů. Nikdo ale neplní socialistické plány z vlastní vůle. To byl důvod, proč nakonec kolem socialistických zemí postavili zdi. Aby tam udrželi lidi, kteří už nechtěli žít ve vší té utopii...
    1 bod
  38. Je to špatné ze 2 důvodů: 1) vybrat si z ekologické problematiky jen sodovkový plyn a ten za ohromné peníze potírat není ekologie, ale ekologizmus (zpolitizovaná ekologie, tedy paskvil) 2) proto, že existuje i názorový proud, který tvrdí, že obsah CO2 v atmosféře závisí na sluneční aktivitě. Sluneční aktivita je lidmi neovlivnitelná. Že když vzroste sluneční aktivita, tak že s 6- až 11-měsíčním zpožděním vzroste objemové procento CO2 v atmosféře a teplota na Zemi. A že když zaměníme příčinu a následek, že sice můžeme utratit libovolné, shora neomezené částky, ale požadovaného stavu že stejně nedosáhneme. Já mám pořád pocit, že si z nás děláš legraci. Nebo si myslíš, že i po roce 2035 bude v EU možné homologovat a tedy prodávat auta na benzín nebo naftu stávající?
    1 bod
  39. Evropská spalovací auta mají podíl na celkových emisích na Zemi velmi malý, význam osobní dopravy je ale velký a tak hloupým a ideologickým nařizováním bude způsobeno více škody než užitku, to je velmi prosté. A vrcholem ideologické demence je zavírání (zavření) jaderek v Německu a jejich náhradou uhlím a plynem se "současným" zákazem spalováků.
    1 bod
  40. Díky všem za další super sraz. 🙂 Taky se přidám s pár fotkami účastníků. Navíc jsem si nedaleko parkoviště všiml tohoto:
    1 bod
  41. Slova revoluce se nebojím, ale vhodné slovo to není. V dějinách vidím 2 druhy revolucí: - lidové povstání vedoucí ke svržení vlády - technická revoluce Ani jedna z nich ale nebyla nikdy nařízena úředníky nebo politiky. Proč CD a DVD nahradily flashky? Vydal někdo nařízení že nosič dat smí obsahovat maximálně 50% plastů, aby tak nepřímo zakázal jejich výrobu? (Jak by na to asi šla EK, kdyby se rozhodla je zakázat.) Ne, byly to lepší užitné vlastnosti a cena konkurenčního řešení. Elektromobilita jako jediné povolené řešení individuální mobility v nás nevzbuzuje odpor a emoce proto, že je to něčím nové nebo revoluční řešení, ale proto, že je to řešení nevhodné pro řadu způsobů použití a že je to i řešení dražší než řešení dosavadní. Problém elektromobilů se už více než 100 let jmenuje pořád stejně - baterie. - Proč má elektromobil malý dojezd? Protože baterie mají - ve srovnání s naftou nebo benzínem - malou hustotu uchovávané energie. - Proč se elektromobily dlouho dobíjejí? Protože to vyžadují baterie. - Proč jsou elektromobily těžké? Protože obsahují těžké baterie. - Proč jsou elektromobily drahé? Protože baterie jsou drahé. Pochybovačné hlasy se zakládají na pravdě, ne že ne...
    1 bod
  42. Teraz mám 85 kW, predchádzajúca O3 mala 110, osobne pri ďalšom aute, ak pustí budget, pôjdem radšej do vyššieho výkonu aj za cenu nižšej výbavy. Na diaľnici a v meste je 85 dostačujúcich, ale pri jazde mimo diaľnic, keď je potrebné predbehnúť, je cítiť, že ten motor už hore dosť stráca, so 110 kW je to istejšie. Takže závisí od spôsobu použitia a štýlu jazdy. Kolega, ktorý má v regióne výrazne viac diaľnic je so slabším motorom spokojný, ja mám pomer iný a mne nevyhovuje.
    1 bod
  43. Moje žebra, teda ne moje 😂
    1 bod
  44. Přidám pár fotek. A nesmí chybět maskoti srazu:
    1 bod
  45. Tradičně super kolektiv, bylo fajn
    1 bod
  46. to nie je celkom pravda ked sa darí máš za týždeň aj tri 1,0TSI 2020 , doteraz sa sem tam niečo vyskytne ... raz je tam taká skrutka ,raz taká ,raz TX , raz imbus , raz s lepidlom raz bez ... v jednom týždni dve autá , rovnaký kod motora , a v jednom s lepidlom v jednom bez ... ja by som sa toho tak nebál , kto nie je hluchý nebude mať problém , kto je nech si ich objedná nové a po jednej vymení a dá na lepidlo ... toto je Seat kde nebežala akcia na výmenu prestavovača /pritom na iné autá áno predtým / a prišlo že niečo hrkoce a je vrch od oleja , doslova za 5min 12 ... držalo to na poslednej skrutke , po výmene prestavovača a rozvodu auto jazdí ... o pol roka na to majitelovi prišiel zo seatu list na výmenu prestavovača takže repete aj napriek tomu že už bol menený a hradený zákazníkom sa akcia uskutočnila ... tolko ku koncernu a bordelu okolo neho
    1 bod
  47. Pokud by se šrouby povolili je jen otázka času,kdy bude motor KO.Tyhle problémy měli první várky motorů TSi-2013-2014,později už ne
    1 bod
  48. EU - má zhruba 1 Gigatunu CO2eq z dopravy... majoritní podíl osobní doprava. Energetika, lesnictví, zemědělství a další odvětví lidské činnosti prochází také transformací... Jedině tak bude aspoň nějaká šance udržet zvyšování teploty pod 2°C a asi ještě nějakou dobu budou zaznívat hlasy, že je někdo blázen, levičák, ekofašista, zelený taliban... to mi je jedno, to na mém názoru nic nezmění. Děkuji všem, kdo slušně přispěl na obhajobu nebo kritiku elektromobility. Jsem rád za podmět k lepšímu studiu baterií... Je příjemné zjištění, že i na vyloženě automobilovém fóru, jsou diskutující s neutrálním nebo i pozitivním názorem na elektromobilitu.
    0 bodů
  49. Njn, to uz tak mezi temihle lidmi byva, ze podlehli sebeklamu, ze mohou mit nazor na fakta 🤣.
    0 bodů
  50. jak si správně napsal, nejvíc ekologické auto je auto, které se nevyrobí. A jestli dovolíš tak to rozšířím. Nejméně skleníkových plynu vznikne z kilometru, který neujedeme. Ostatní vidím trochu jinak. Není tady žádný nucený násilný přechod. Nikdo nikoho nenutí vyměnit dnes všechna auta 1:1. Jde o postupné nahrazování. Proto se mluví stále o roce 2035 aby současná auta byla 15 let v provozu. Stejně, tak snižování emisi je postupné 130g/100km a 95g/100km.... Navíc myslím, že elektromobilita bude mít i vedlejší přínos v redukci aut na planetě. Už nebudou taková ta třetí auta v rodině, která si dnes můžeme koupit za pár výplat. Nebo si je prostě jen tak nechat, když si koupíme auto nové. A rozhodně nesouhlasím, že osobní doprava má malý podíl na emisích skleníkových plynů! Proto už několik let běží transformace autoprůmyslu. A myslím, že je potřeba toho být součástí. Kdo chvíli stál, už stojí opodál...
    0 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...