Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

tu som našiel nejaké obrázky. Jedna vyzerá na 03F 109 158 K a druhá neviem.

tá today chain je aktuálna 03F 198 158 A, ktorá má oproti pôvodnej (1-1-1-1:1-2-1) inak poskladané segmenty (1-2-1:2-2), a možno pevnejší presnejšie spracovaný materiál. Neznáma reťaz má segmenty skladané podobne ako pôvodná, akurát má rozdielne počty segmentov "párnej a nepárnej sekcie" (1-1-1-1-1:1-1-1-1), teda reťaz je širšia o cca +1.5mm, čo nie je z hľadiska pevnosti vôbec podstatné, nakoľko má neznáma reťaz ("future") v užšej časti rovnako 4 segmenty ako 03F 198 158 a 03F 198 158 A. To že reťaz je totiž taká pevná ako jej najslabší článok, ste už určite niekde počuli. Podľa môjho názoru sa jedná o reťaz pochádzajúcu z niektorej overovacej série motora, na také skladanie nie je dôvod, z technologického hľadiska sa totiž jedná o plytvanie materiálom bez zvýšenia pevnosti, navyše toto usporiadanie maximalizuje trecie plochy, zatiaľ čo usporiadanie reťaze z poslednej opravnej sady 03F 198 158 A ich minimalizuje a súčasne umožňuje montáž segmentov konvexnými časťami (ostrejšími hranami po vyseknutí nástrojom) k sebe, čo ďalej účinne znižuje trecie plochy, nakoľko môžu byť teraz všetky konkávne. Pri pohľade na rozobratý motor som nevidel dôvod znemožňujúci inštaláciu reťaze hoci aj o 3mm širšej, teda 6+6 segmentov, vrátane napínacích líšt.

Moje chain-free TSI:

post-8574-0-39686400-1352839210_thumb.pn

Editováno: , autor: lubikSK
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano,v manuálu se píše o hluku při startu,ale toto: "Po nastartování studeného motoru může krátkodobě dojít k zesílení hlučnosti motoru, neboť se v hydraulickém vymezování vůle ventilů musí nejprve vytvořit tlak oleje. To je normální jev a není třeba se tím znepokojovat."

O řetězu se nějak nezmiňují... Ale to už jsem tady psal...je to pořád to samé dokola. :kol-32:

Důvod zachrastění řetězu při startu je ale naprosto shodný s důvodem proč zacvakají ventily. Napínák řetězu pracuje na úplně stejném principu jako zdvihátko ventilu. Než se natlakuje olejem, nevymezuje vůli. Z konstrukčního hlediska je to zcela v pořádku.

Nebo to mohli udělat jako ještě nedávno. Nechat řetěz bez napínání a mohl chrastit pořád. Na Š1xx, Favoritu a Fabii 1.4MPI to nikomu nevadilo a nikdo po napínáku nevolal. Teď stačí když to zachrastí dvě vteřiny a je to hrozný problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano,v manuálu se píše o hluku při startu,ale toto: "Po nastartování studeného motoru může krátkodobě dojít k zesílení hlučnosti motoru, neboť se v hydraulickém vymezování vůle ventilů musí nejprve vytvořit tlak oleje. To je normální jev a není třeba se tím znepokojovat."

O řetězu se nějak nezmiňují... Ale to už jsem tady psal...je to pořád to samé dokola. :kol-32:

Jenže je rozdíl mezi zvukem "chrochtajícího" benziňáku vinou dočasných vůlí v rozvodu (než se natlakují hydroštely a vůle se správně vymezí) a ječením volnýho rozvoďáku brousícího o "dekl", protože není dostatečně napnutý - jak vinou obrovského vytáhnutí se za provozu kvůli přehnaně poddimenzované konstrukci, tak vinou nedostatečného napínáku.

Důvod zachrastění řetězu při startu je ale naprosto shodný s důvodem proč zacvakají ventily. Napínák řetězu pracuje na úplně stejném principu jako zdvihátko ventilu. Než se natlakuje olejem, nevymezuje vůli. Z konstrukčního hlediska je to zcela v pořádku.

Nebo to mohli udělat jako ještě nedávno. Nechat řetěz bez napínání a mohl chrastit pořád. Na Š1xx, Favoritu a Fabii 1.4MPI to nikomu nevadilo a nikdo po napínáku nevolal. Teď stačí když to zachrastí dvě vteřiny a je to hrozný problém.

Atnarfusi - jinde píšeš, že se v autech hrabeš, ale porovnal sis hlavně někdy ten rozvoďák z motoru Škoda OHV s rozvoďákem z TSIčka? Starý dvouřadový masivní řetěz s tím moderním ozubeným - hlavně CO SE DÝLKY TÝKÁ? Ten v OHV totiž sice chrastil jak chřestýš těsně před výpadem, ale kromě toho že se tím protažením maličko rozházel předstih nevím o případu, kdy by vytahaným rozvoďákem byla způsobená havárie rozvodu. Řetěz v OHV motoru totiž nemá dostatečnou dýlku na to, aby ani při maximálním ještě fungujícím protažení přeskočil přes zuby. Naproti tomu řetěz v TSI je víc jak 2x tak delší (protože vačka je až nahoře v hlavě motoru) plus jeho poddimenzované rozměry a množství materiálu vedou k tomu, že už při protažení o několik procent má snahu přeskočit. Následek - jasná havárie rozvodu se vším co k tomu patří. A to prosím ještě neporovnávám DOBU resp. kilometrový proběh, jaký byl potřeba k prvotním projevům protažení toho kterého řetězu - jestliže u OHV škodovek začínal originální řetěz chrastit po ujetí cca 100tkm, u favioritů a felicií ještě déle, JAKPAK DLOUHO TO TRVÁ U MOTORŮ TSI, než se začnou projevovat jako řehtačky????

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už mi začína toto téma vadiť. Mám skoro 25 tisíc km, aj zimné obdobie začalo, začínam sa báť či ma tieto problémy čakajú, alebo nie, nakoľko mám auto vyrobené 12/2011. Prosím pošlite mi obrázok, že kde presne mám hľadať dátum výroby motoru. Ďakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Důvod zachrastění řetězu při startu je ale naprosto shodný s důvodem proč zacvakají ventily. Napínák řetězu pracuje na úplně stejném principu jako zdvihátko ventilu. Než se natlakuje olejem, nevymezuje vůli. Z konstrukčního hlediska je to zcela v pořádku.

Nebo to mohli udělat jako ještě nedávno. Nechat řetěz bez napínání a mohl chrastit pořád. Na Š1xx, Favoritu a Fabii 1.4MPI to nikomu nevadilo a nikdo po napínáku nevolal. Teď stačí když to zachrastí dvě vteřiny a je to hrozný problém.

S tím se jdi vycpat. Meleš jako škodovka,všechno je to zcela v pořádku - vlastnost motoru. Ale tak to určitě není. Asi si ten příšerný zvuk nikdy neslyšel na vlastní uši,jinak bys nemohl psát takové bludy. Od od doby Š1xx jsem snad kousek dál,ne? Jak chceš vysvětlit,že 18 000 km je to naprosto tiché a pak to řve jako kráva? Jak prosté - nepovedený napínák a šmejdský protažený řetěz. Dál se nemá o tom cenu bavit. Já vím,že ten napínák je hydraulický,chtěl jsem jen upozornit,že v manuálu se o rachocení řetězu zhola nic nepíše,jak se tady snaží někteří stále dokola tvrdit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Důvod zachrastění řetězu při startu je ale naprosto shodný s důvodem proč zacvakají ventily. Napínák řetězu pracuje na úplně stejném principu jako zdvihátko ventilu. Než se natlakuje olejem, nevymezuje vůli. Z konstrukčního hlediska je to zcela v pořádku.

Nebo to mohli udělat jako ještě nedávno. Nechat řetěz bez napínání a mohl chrastit pořád. Na Š1xx, Favoritu a Fabii 1.4MPI to nikomu nevadilo a nikdo po napínáku nevolal. Teď stačí když to zachrastí dvě vteřiny a je to hrozný problém.

Začínal jsem na Š 100, pak jsem měl Felicii, Fabii, v práci jsem jezdil Favoritem, ale tak otřesný zvuk jako při sartování 1,2 tsi jsem nikdy neslyšel (a to jsem na jakékoli pazvuky docela hákklivý). Kupoval jsem auto vyrobené v 21 století a očekával jsem tomu odpovídající vlastnosti a ne že po 7 tis. km (i vyměněný řetěz začal po těch 7 tis. rachtat) se začne motor chovat jak ze starého Zetoru..

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vycpat se s tím klidně půjdu. Melu jako škodovka, protože se dlouhá léta živím jako konstruktér a vím, že každé řešení má své výhody i nevýhody. Osobně dám přednost přesnému časování rozvodů za cenu použití napínáku, před řešením bez napínání. Dám i přednost hydraulickému napínáku, který bude mít po celou životnost a v celém zdvihu konstantní napínací sílu. Vím co mne toto řešení bude stát - občasné zachrastění řetězu.

Mám Felicii z roku 98. Řetězem nikdy nechrastila, protože ho nemá. Zdvihátka si ale zacvakají velice ráda. Je to prostě jejich vlastnost. Nikdy nemne to netrápilo, protože cvakají tak 5-10s po nastartování. Stejně tak mne nebude trápit, když Roomster občas zachrastí řetězem po nastartování. Prostě bylo zvoleno technické řešení, které se takto projevuje. Pouze očekávám, že se řetěz nebude vytahovat jako u starších motorů. Tedy ať si klidně chrastí, když se to nebude zhoršovat a nebude to představovat žádnou investici dříve, než po nějakých 100k km.

Tím ale neobhajuji vytahování řetězů na prvních ročnících TSI. To prostě byla bota, která stála škodovku slušný kus pověsti a měli by najít spolehlivé řešení ať to stojí co to stojí.

Editováno: , autor: atnarfus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Felicii z roku 98. Řetězem nikdy nechrastila, protože ho nemá. Zdvihátka si ale zacvakají velice ráda. Je to prostě jejich vlastnost. Nikdy nemne to netrápilo, protože cvakají tak 5-10s po nastartování. Stejně tak mne nebude trápit, když Roomster občas zachrastí řetězem po nastartování. Prostě bylo zvoleno technické řešení, které se takto projevuje. Pouze očekávám, že se řetěz nebude vytahovat jako u starších motorů. Tedy ať si klidně chrastí, když se to nebude zhoršovat a nebude to představovat žádnou investici dříve, než po nějakých 100k km.

Tím ale neobhajuji vytahování řetězů na prvních ročnících TSI. To prostě byla bota, která stála škodovku slušný kus pověsti a měli by najít spolehlivé řešení ať to stojí co to stojí.

Jo spolehlivé řešení už našli - je to rozvodový řemen lol

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvidíme zda vůbec nějaký motor s řemenem bude, zatím je to stále jedna paní povídala. Nové 1.2TSI má být jestnáctiventil s proměnným časováním ventilů. To jsem zvědavý, jak to vyřeší s rozvodovým řemenem. Například korejci mají na motorech s proměnným časováním kombinaci řemenu a řetězu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no... v pondeli kupoval muj kamarad roomstera v porsche brno... prodejce, mimo jiné ten samý, kde jsem já kupoval loni fabku, mu říkal, že Tsi by už měly být v pořádku.. ale nabídl mu, že pokud bude jezdit k nim do servisu, nabízí mu 5 let záruku.. tak kdo ví, jak na tom to tsi je.. upřímně litoval, že 1.4 63kW už škodovka nemontuje do akční verze champion..

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4 16V se ještě v létě do Championů montoval. Vybíral jsem právě zda 1.4, nebo 1.2TSI. Po svezení se jsem vzal 1.2.

Prodlouženou záruku se snaží prodávat všichni. Je to dost slušný kšeft. Podmínkou je samozřejmě servis u nich. Když jsem si to zhruba spočítal, tak když mi nic neodejce, tak jsem vydělal. Když odejde jedna nákladnější věc, tak jsem na tom finančně cca nula nula. Když se to bude sypat, ta si budu nadávat. Prodlouženou záruku jsem si neobjednal a servis si budu dělat sám jako na všech ostatních autech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak já měl v autě prodlouženou záruku už v rámci akční verze, 4 roky a 60000km.. a je jedno jestli jezdím na servis do Prahy, nebo Brna..

Nechci oponovat, ale 1.4 byl jen v základní výbavě, champion v lepší- ambiente. výbavě měl jen 1.2 TSi,několikrát jsem to sondoval na stránkách škodovky..

No já vzal 1:4, ten motor nejede nijak špatně, turbu se asi nevyrovná, ovšem spotřeba 7-8 litrů LPG mi to plně vynahrazuje.. :-))

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak. 1.4 byla se základní výbavou doplněnou o klimatizaci a el. okna. Prodejce mi ale říkal, že i když to v cenníku není, tak se dá 1.4 objednat i ve výbavě ambiente. Na cenu jsem se ale nakonec neptal.

Původně jsem šel jednoznačně pro 1.4. Když jsem se svezl, znejistěl jsem. Proti 1.6 ve Felicii to bylo dost šokující. Pak me posadili to TSI a bylo rozhodnuto.

Já si servis dělám sám a tak v případě prodloužené záruky musím připočítat nejen příplatek za prodlouženou záruku, ale ještě cenu servisních prohlídek.

Editováno: , autor: atnarfus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vycpat se s tím klidně půjdu. Melu jako škodovka, protože se dlouhá léta živím jako konstruktér a vím, že každé řešení má své výhody i nevýhody. Osobně dám přednost přesnému časování rozvodů za cenu použití napínáku, před řešením bez napínání. Dám i přednost hydraulickému napínáku, který bude mít po celou životnost a v celém zdvihu konstantní napínací sílu. Vím co mne toto řešení bude stát - občasné zachrastění řetězu.

Mám Felicii z roku 98. Řetězem nikdy nechrastila, protože ho nemá. Zdvihátka si ale zacvakají velice ráda. Je to prostě jejich vlastnost. Nikdy nemne to netrápilo, protože cvakají tak 5-10s po nastartování. Stejně tak mne nebude trápit, když Roomster občas zachrastí řetězem po nastartování. Prostě bylo zvoleno technické řešení, které se takto projevuje. Pouze očekávám, že se řetěz nebude vytahovat jako u starších motorů. Tedy ať si klidně chrastí, když se to nebude zhoršovat a nebude to představovat žádnou investici dříve, než po nějakých 100k km.

Tím ale neobhajuji vytahování řetězů na prvních ročnících TSI. To prostě byla bota, která stála škodovku slušný kus pověsti a měli by najít spolehlivé řešení ať to stojí co to stojí.

Hele,já tě nechtěl nějak napadnout ve zlém,ale sorry,už to tady je jak v mateřské škole - není chrastění,jako chrastění. Jestli jsi slyšel z nějakého videa,kterých je tady celkem dost,co to dělá,tak musíš uznat,že to skutečně není normální. Občasné zachrastění si tedy představuji jinak. Zdvihátka mě po startu cvakaly na Fabii 1.4 16V o sto šest a jak píšeš,je to jejich vlastnost a po chvilce to přestalo. S tím není problém.

Uvidíme zda vůbec nějaký motor s řemenem bude, zatím je to stále jedna paní povídala. Nové 1.2TSI má být jestnáctiventil s proměnným časováním ventilů. To jsem zvědavý, jak to vyřeší s rozvodovým řemenem. Například korejci mají na motorech s proměnným časováním kombinaci řemenu a řetězu.

Tento motor samozřejmě existuje a můžeš si ho zakoupit např. ve VW Golf VII...

post-32075-0-40554400-1352919954_thumb.jpost-32075-0-98633000-1352920508_thumb.j

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem taková citlivka, aby se mne to nějak dotklo. Chrastění jsem na youtube slyšel. Předpokládám ale, že to je případ již vytažených řetězů. Zacvrlikání řetězu díky nenatlakovanému napínáku nemůže být tak hrozné.

O novém šestnáctiventilovém motoru jsou to prní informace, které získávám a již se těším až budu mít možnosti si naživo porohlédnout jak to kolegové vyřešili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak. 1.4 byla se základní výbavou doplněnou o klimatizaci a el. okna. Prodejce mi ale říkal, že i když to v cenníku není, tak se dá 1.4 objednat i ve výbavě ambiente. Na cenu jsem se ale nakonec neptal.

Původně jsem šel jednoznačně pro 1.4. Když jsem se svezl, znejistěl jsem. Proti 1.6 ve Felicii to bylo dost šokující. Pak me posadili to TSI a bylo rozhodnuto.

Já si servis dělám sám a tak v případě prodloužené záruky musím připočítat nejen příplatek za prodlouženou záruku, ale ještě cenu servisních prohlídek.

Presne tak, vo Fabiach nie je zo stránky jazdného komfortu iná alternatíva motoru ako toto "rodinné turbo", doma som mal HTP + TDI, tiež som sa zviezol s 1.4MPI, potom 1.2TSI a bolo rozhodnuté, hoci som pôvodne mal voči ďalšej 1.2 predsudky. Pravdou je, že v tedy ešte reťaze nikto neriešil, len niekto z fóra mal nové turbo. Ako konštruktér som si vedomý, že dokonalé riešenie neexistuje, no tu sa mi zdá, že tú reťaz a jej pôvodné skladanie navrhol "hustý" konštruktér, ktorému ešte riadne nestihla vyschnúť pečiatka na diplome. Inak správne navrhnutá ozubená reťaz je geniálne technické riešenie, no pomerne častým neduhom dneška je počítačová simulácia, kde sa spravidla zanedbajú chyby vzniknuté vplyvom nedokonalosti výrobnej technológie, napr. zmeny tvaru segmentu vplyvom tlaku reálneho strihového nástroja (musí byť vždy o čosi menší ako matrica) alebo jeho "opotrebenia".

Ak napíšeš o Felícii z roku 1998, tak napíš, že je 1.6MPI, lebo 90% je 1.3MPI a tá reťaz má, inak mnohých zneistíš, nakoľko je často Felícia braná ako synonymum 1.3MPI.

Editováno: , autor: lubikSK
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem taková citlivka, aby se mne to nějak dotklo. Chrastění jsem na youtube slyšel. Předpokládám ale, že to je případ již vytažených řetězů. Zacvrlikání řetězu díky nenatlakovanému napínáku nemůže být tak hrozné.

O novém šestnáctiventilovém motoru jsou to prní informace, které získávám a již se těším až budu mít možnosti si naživo porohlédnout jak to kolegové vyřešili.

No vidíš,snad se již doberem konce - vtip je v tom (alespoň z mé zkušenosti s tímto motorem),že pokud není již řetěz natažen,tak se při startu nijak neprojevuje - alespoň u mého konkrétního vozu a ještě jednoho kusu co s ním jezdí kolega. :kol-28:

Ještě jeden obrázek z Etky - vypadá to,že olejové čerpadlo již není poháněno řetězovým převodem.

post-32075-0-81385600-1352921996_thumb.j

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je problém nás, co jsme jezdili s 8V. 16V motory jsou dole prostě lenivější. Obzvlášť můj přechod z 1.6AEE 55kW, která od volnoběhu tahne jako utržená by byl dost obtížný. TSI se chová přesně tak jak mi to vyhovuje. Jestli bude i stejně spolehlivé jako 1.6, budu spokojený (za 14 let dvakrát svíčky, jednou rozvody, jednou termostat).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.2 TSI má na to všetky predpoklady, je to 8 ventilová technika ktorá má podstatne menej pohyblivých častí ako napr 1.4 TSI ktorý má až 16 ventilov, teda má navyše vačku, 8 ventilov, 16 pružín, 8 vahadiel a nastavovač uhla. Ja osobne ani nevidím dôvod na použitie viacventilovej techniky, nakoľko nie je problém použiť vyšší tlak vzduchu na plnenie valcov. Ja mám síce už 10 dní novú reťaz (03/2011), ale myslím že s novými už bude pokoj a budú naozaj bezúdržbové a vydržia 200 000+ km, oni vlastne bezúdržbové boli vždy, nakoľko žiadna údržba reťaze nie je možná, podobne ako u remeňa, možná je len jeho výmena. Reťaz som dal vymeniť viac menej preventívne, nakoľko sa hlučné štarty opakovali stále častejšie a kto by odolal oleju a filtru zadarmo.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lubiku,to myslíš původní 1.2 TSI? No jestli se na ní koncernu povede/povedlo vychytat největší průšvih - rozvody (jak tvrdí pan Hrdlička),tak proč ne. Ovšem v tom bych byl zatím opatrný. Uživatelsky je to ovšem velice přívětivý motor. Zatímco nová je 16 ventil a navíc má přestavovač vačky jako 1.4 TSI.

Editováno: , autor: Pawouk
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...