Přejít na obsah

Test základního motůrku 1.2 MPI


JirkaBrno

Doporučené příspěvky

Jasně, že nevadí různé testy... může to být i výhoda - aspoň se dají porovnat názory na to samé auto. 

Je vidět, že oni cenu taky nezkoumali ale když už jí uvádějí, tak by mohli správně!. I když je to oříšek, když testujou verzi Active s Climatronikem, kterej není pro tuto výbavu v nabídce. (a Amundsen?)

Editováno: , autor: Lukas79
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

boha, nechapu proc ti co testuji auto tam pisou ceny, kdyz jimi zvolene auto je vybavene az po strechu stylem: vezmu zakladni verzi / vybavu a pak si tam navykladam priplatkovou vybavu jako tempomat, navigaci, vyhrivani sedacek atd... a navic nejdrazsi polozky vybavy ani neuvedou v seznamu i kdyz z obrazku jasne vyplyva ze ji tam meli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 7 měsíců později...

Pokud se jedná o 1.2 MPI je mi jasné že to není zdaleka idylický pohon, ale jakožto dlouhodobý uživatel vozidel na LPG by mě zajímalo, jestli už někdo neřešil přestavbu, resp. zda tenhle motor je vůbec vhodnej pro provoz na plyn. Byla to zajímavá varianta co se provozních nákladů týče. A tenhle motor je praktický jediný kterej lze u škodovky ještě přestavět, u přímovstřikovejch mi to už nedává smysl, úspora není taková, protože se stejně přivstřikuje benzín. Na Rapidu mě láká jednak fakt že by si člověk mohl dopřát nové auto s kufrem který je jak v jedničkový oktávce a mělo by to v LPG rozumný náklady na provoz. Škoda že do rapidu nedávají nějakou objemnější atmosféru. Připadá mi, že škodovka resp. koncern brutálně podlehl turbovým motorům, když např. mazda dokazuje že i z atmosféry s velkým výkonem lze jezdit velice úsporně. Asi v tom bude hodně emisní politika, je to hrozná doba :kol-26:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavej příspěvek, dík :kol-31: . Jediný co mě trošku zrazuje je fakt, že dle toho co čtu, tak 1.2 MPI nemá stále chladič oleje a ten se přehřejvá podobně jak u 1.2 HTP, z čehož logicky plyne je rychlá degradace a nutnost častější výměny oleje. Pokud bych do rapida šel, tak  bych se vážně zamýšlel nad instalací chladiče oleje, ale je otázka zda by to šlo sofistikovaně dodělat, aby to nebyla prasárna a mělo to smysl, tedy aby ve výsledku teplota oleje klesla na přijatelné hodnoty. Ale i tak by to bylo krutý přesednutí z nynější Octavie I s 1.8Turbo v lpg a s chipem :kol-26: , je to fakt úžasnej motor a dá se s ním jezdit za super spotřebu, ale holt to auto už celkově dosluhuje. Nicméně loňskou dovolenou jsem absolvoval s Lagunou 1.6 benzín v plynu a ta dynamika byla fakt otřesná, zhruba tak si představuju že pojede ten rapid. Po 1500 km jsem se ale nějak na ten motor adaptoval a vlastně se to dalo v pohodě vydržet. Holt jediná nevýhoda je pak možnost bezpečnýho předjetí, což s 1.8T je otázkou pár vteřin :kol-46:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesmíte věřit úplně všemu, co se píše ve SM.Není to špatnej motor.Mám na něm aktuálně najeto něco přes 20 000km.S tím motorem se dá jet naprosto svižně i po dálnici tach.150-160.Schválně jsem vyzkoušel 60% dálniční provoz 140-160km žádný loudání.Protáhnul jsem ho i krátkodobě k maximu tach.180.Samotného mne překvapilo, že ani při maximu to oproti htp netočí nijak závratný otáčky.Jezdil jsem v plným obsazení.Protáhnul jsem to na na hory.Spotřeba lpg při tomto stylu jízdy byla 7,86l plynu, což považuju do dobrý výsledek.Jsem přesvědčenej, že v Rapidu s tímto motůrkem nalítám 400 000km a nic mu nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s motorem 3.6 fsi v S2 najedes 400 tis a nic mu nebude :-) posledni mohykan. ale s temahle trsatkama 1,2 mpi tsi nevim. cas ukaze. pravda diky absenci turba atd atd by mohl byt mpi spolehlivejsi ale za cenu sneka na silnici. Uz ses svezl s TSI? to je jina. Jezdim za 6 a kdyz na to slapnu tak to jede. pravda predelavka na plyn je problematicka. coz je skoda. to by pak bylo fajne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

 

for Speedluk: Kolik to točí při dálničních 130km/h. Netvrdím že je to blbej motor, ale původní http problémy měly a olej se doporučovalo měnit nejpozději v 10 tis, kvůli přehřívání. Tak by mě zajímalo kde je pravda a taky kolik se ten olej hřeje. LPG znamená vyšší teploty ve spalovacím prostoru, což tý teplotě dvakrát nepřidá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to trapný že uvažuju nad rapidem s tímhle motůrkem, ale je to jen varianta toho, že bych měl nový auto s velkým kufrem a levnej provoz. Jinak vážně uvažuju o Chrysler Grand Voyager 3.3 benzín tak rok 2006-2007 a do plynu. Hromady místa, jednoduchej motor, za dobrou cenu hodně muziky. Ale bylo by to holt furt 8 let starý auto s tím související větší investice do postupně odcházejících věcí....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Epicop:

Já vám ten SM zakážu číst.LPG znamená o něco větší tepelnou zátěž při spalování, ale jak víš, tak motor je chlazen vodou.Konstantní zátěžová teplota motoru se liší asi o 2°C., prostě o nic.HTP měly svoje mouchy, já jsem měl v rodině 2 HTP, na jednom jsem nalítal na LPG 300 000km a ten motor pořád jezdí ve firmě a nic mu není.Podle mne byl největší problém HTP tento, resp.tato souhra :

- malá olejová náplň

- blbá měrka oleje (pokud ji neotřete a frajersky kontrolujete jen vytažením, tak ukazuje plnou náplň a realita je pod minimální hladinou)

- absence hladiny oleje (vyšší verze výbavy to asi měly)

- ten motor jde jet s pouhým ani ne litrem olejové nápně a nic neukazuje, ani kontrolka tlaku neproblikává.

 

Jsem přesvědčen, že právě díky této kombinaci došlo k odepsání,propálení ventilů, zadření atd.u valné většiny poničených motorů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dyť já se nehádám. Ale pořád se nedozvídám jak je to s tím olejem, jen mě to zajímá. Je to přeci logickej dotaz. Pokud by měl mít olej teplotu 130 stupňů, tak je přeci nad slunce jasné, že nemá šanci vydržet dlouho kvalitní. Nemám ambice najezdit s autem 300 tisíc, to by ten rapid byl už dávno po smrti, jen mě zajímají fakta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak pokud nikdo jinej, tak já to MPI otestuju dokonale, mám ideální předpoklady :

 

a) jezdím s tím stejně jak s TDI (svížně, cca 50% dálnice 140-160)

B) nájezd cca 90 tkm/rok 

c) provoz na LPG 

 

Komu by se to mělo dřív rozpadnout než mně?Jak se to stane, dám vám vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Epicop

Tohle objektivně nezhodnotím.Je pravda, že olej měním dřív (po 15 000km), předepsáno mám po 30 000km.To mi prostě přijde na jakýkoli motor dost.Motor rozhodně nelechtám jak důchodce, jako prase taky samozřejmě nejezdím.Když ale ten olej po 15000km vypouštím (vyčerpám), tak pomalu nepoznám rozdíl oproti tomu co tam leju.Myslím, že mu nic není, ale chemickej rozbor samozřejmě nedělám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Epicop :

Počkej 130°C?To není pro olej žádná teplota.Uvažujte trochu logicky.Jak mazal blbej Trabant : tisícina kapky totálně nekvalitního oleje M2T přišlo do spalovacího prostoru, jen asi 1/100 tý tisíciny kapky ulpěla na válci, při hoření směsi je teplota přes 1000°C (přes tisíc) a přesto to mazalo, tak se nenechte krmit SM a teplotami na bodech mrazu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk.

Já neříkám, že to neukazuje, ale pro degradaci oleje je to mizivá teplota, ať už 80,100, nebo 130°C,Přesně tak, to že je čidlo někde ve vaně nic, ale absolutně nic neříká o tom, jakou teplotní zátěž má ten olej u stíracího kroužku a je asi všem jasný, že to nebude 80,100, ale ani 130°C, ale daleko víc.Je pak jasný, že je úplně jedno, jestli se olej ve vaně "válí" při teplotě 80, nebo 130°C.Při těchto teplotách olej prostě odpočívá.

Mne už to s těma olejema přijde stejně ujetý jako ty debaty a benzínech a jejich výkonnosti podle oktanovýho čísla.Oktanový číslo udává jen a jen odolnost proti detonačnímu spalování, nic víc.Jediná výhoda je v tom, že na víceoktanovej benzín může být použit vyšší kompresní poměr, nic víc, nic míň.

Editováno: , autor: Speedluk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netuším kde je čidlo oleje, ale vzhledem k tomu že ten olej neustále koluje, tak si nemyslím že ta hodnota je mimo mísu. Výrobci asi vědí, proč na některé motory chladič oleje montují, i když je pravda že na výkonnější motory, má to logiku. Mimochodem když jsem měl ještě Audi A6, 2.6 110 kw, r. 1996, tak ta měla přímo budík na teplotu oleje a nevzpomínám si, že by teplota přelezla přes 100 stupňů. Byla tam samozřejmě velká olejová náplň, mělo to chladič a ten motor byl jednak výkonově poddimenzovaný a navíc nebyl z principu přetěžovaný, byla to hladká jízda na čtvrt plynu. To u 1.2 MPI dostane z logiky věci motor mnohem větší záhul, aby to auto pořádně rozhejbal a s tím přeci souvisí i vyšší teplotní namáhání. Prostě mi jen přijde na palici, že tam nemůžou dát o dva litry větší náplň. Stačila by jen větší vana, zamezilo by to částečně problémům. Ale holt v dnešní debilní době už se moc nejede na kvalitu, ale na úspory, byznys a pseudoekologii. Kdyby do rapida dali nějakou atmosférickou 1.6ku vhodnou na přestavbu LPG, dávalo by to větší smysl. žrala by stejně a aspoň by se líp předjíždělo. Jezdím pravidelně trasu Praha-Tábor. Jsem defenzivní řidič, dálnici jedu 130, okresky 100 (dle tacho) a spotřebu mám pravidelně 7-7,5 l Praha-Tábor a 5,5 - 6l Tábor-Praha. Mám OI 1.8T AGU + chip. Chtěl bych vidět za kolik by to jezdil rapid s mpíčkem. Myslím že to by to vyšlo nastejno rozhodně ne míň. Z tohodle pohledu mi prostě downsigzingový pidimotůrky nedávaj žádnej smysl. Samozřejmě bavím se o dálkových trasách, ve městě je ten malej motor výrazně ve výhodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak pokud nikdo jinej, tak já to MPI otestuju dokonale, mám ideální předpoklady :

 

a) jezdím s tím stejně jak s TDI (svížně, cca 50% dálnice 140-160)

B) nájezd cca 90 tkm/rok 

c) provoz na LPG 

 

Komu by se to mělo dřív rozpadnout než mně?Jak se to stane, dám vám vědět.

Ano píšeš, že jezdíš 90tis ročně, což je opravdu pěkná porce. Od toho si usuzuji, že jezdíš především dálky a třeba i dálniční cesty a co je nejlepší pro motor, právě plynulý provoz se zahřátým motorem. Pokud někdo jiný ujede 20tis v městském provozu se studenými starty a častými běhy motoru za studena (vyjedeš od baráku a už stojíš v koloně) tak ten motor bude v horším stavu než ten tvůj při 90tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...