Přejít na obsah

Garanční, servisní prohlídky.


libero

Doporučené příspěvky

Petrkiller, v momente keď ti inú závadu hodia na olej, dáš si spraviť znalecký posudok ktorý toto tvrdenie vyvráti. Zároveň požiadaš SOI/ČOI o "spoluprácu" a v tom momente je na ťahu predajca (nie automobilka), ktorý bude musieť dokazovať opak tiež znaleckým posudkom. Otázkou ostáva, či sa im do toho bude chcieť, keď budú vidieť, že nemáš problém to riešiť takouto cestou. Musíš si totiž uvedomiť, že ani predajca nemá na to čas a financie aby sa súdil a je pre nich lacnejšie danú závadu opraviť, hoc by bolo treba vymeniť aj celý motor, než sa ťahať s tebou po súdoch. Ale v tvojom prípade je boj o tvoje právo predom prehratý, lebo ty si kapituloval skôr, než by sa vec ktorú tu rozoberáme, mohla dostať už len do teoretickej roviny. Inak povedané, ak ti to vyhovuje, tak ich pekne dotuj kupovaním predraženého oleja v autorizovanom servise za 25-30 € za liter, pričom z týchto peňazí by si mohol meniť olej každých 10 tisíc km, čo už je interval pri ktorom môžeš prakticky použiť takmer hocijaký olej.

Každopádne prajem ti, aby sa ti motor kvôli ich superdrahým olejom pri intervale až 30 tisíc km nerozsypal dva dni, alebo pár km po skončení záruky, naozaj práve kvôli oleju, resp. zlému mazaniu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si auto nekoupil nové, ale ojeté. Mělo od výroby nastaven pevný interval 15 000km/1 rok a právě z obav, že se mě auto rozsype bych olej měnil mimo servis co 15 000km a co 30 000 bych si jezdil na garančky aby mě to tolik nestálo a neztratil jsem záruku. Tak bych to udělal já kdybych si už zaplatil za nadstandartní záruku. Nikdo by nevěděl že měním olej co 15 000km na zahradě. Neměli by důvod se to ani domnívat když kupuji oreginál díly a jen olej jaký chci já ale normu výrobce plní. A pokud si tedy myslíš, že většina je jako ty, že příjde a začne řvát že si udělá znalecký posudek za tisíce (nevím kolik výjde ale bude to dost) tak si myslím, že jsi na omylu. Možná někde v praze nějací papaláši a ne normální člověk který je rád že má na nové auto které by mu mělo vydržet jako stará felicie 20 let :) 

Raději bych měl jistotu že záruka běží když jsem si ji předplatil a plnil interval jak chcou, tím pádem budou i záznamy v servisní knížce, autu to přidá na ceně při prodeji a když se něco posere, bude na servisu aby si to vyřešil a pak budu řvát já že chci náhradní vůz protože na to mám nárok z té jejich záruky mobility.

 

 

Ale nebudu se už hádat. Já bych to udělal takto jak píšu a myslím, že to je velice rozumné řešení jak mít jistotu že člověk nepříjde o záruku a zároveň nebude platit co 15 000 km předražený olej. A když někdo nechce platit vůbec za olej tak si hold dá 2 letou záruku a nemusí ani řešit kde mění olej. V zákoné záruce nemusí jezdit do skoda servisu..

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, e1. napsal:

Petrkiller, v momente keď ti inú závadu hodia na olej, dáš si spraviť znalecký posudok ktorý toto tvrdenie vyvráti. Zároveň požiadaš SOI/ČOI o "spoluprácu" a v tom momente je na ťahu predajca (nie automobilka), ktorý bude musieť dokazovať opak tiež znaleckým posudkom. Otázkou ostáva, či sa im do toho bude chcieť, keď budú vidieť, že nemáš problém to riešiť takouto cestou. Musíš si totiž uvedomiť, že ani predajca nemá na to čas a financie aby sa súdil a je pre nich lacnejšie danú závadu opraviť, hoc by bolo treba vymeniť aj celý motor, než sa ťahať s tebou po súdoch. Ale v tvojom prípade je boj o tvoje právo predom prehratý, lebo ty si kapituloval skôr, než by sa vec ktorú tu rozoberáme, mohla dostať už len do teoretickej roviny. Inak povedané, ak ti to vyhovuje, tak ich pekne dotuj kupovaním predraženého oleja v autorizovanom servise za 25-30 € za liter, pričom z týchto peňazí by si mohol meniť olej každých 10 tisíc km, čo už je interval pri ktorom môžeš prakticky použiť takmer hocijaký olej.

Každopádne prajem ti, aby sa ti motor kvôli ich superdrahým olejom pri intervale až 30 tisíc km nerozsypal dva dni, alebo pár km po skončení záruky, naozaj práve kvôli oleju, resp. zlému mazaniu.

Já ti nevim, možná na Slovensku to máte jinak, ale tady jsi v ČECHÁCH, takže ČOI není orgán, který v tomto případě neco dokazuje, jen posoudí tvůj nárok a slouží jako mediátor. A servis jednoduše dokáže, že olej není v pořádku a to tím, že to předem zadal do servisní kníky, kde se s velkou slávou objeví poznámka, že olej odpovídá specifikaci ale není doporučován dle předpisů, dílenské příručky nebo čehokoli jiného. A soudit se? ŠA na tohle má bandu vyškolených právníků, kteří se na tohle klepou jak vosa na cumel,  co žalobu smetou při prvním stání u soudu a při troše štěstí to dopadne tak, že oni ti uhradí práci a ty si uhradíš díly. A finance na soudní spor v rámci tisíců že by neměla automobilka co je v ročním zisku 14mld? Kamaráde ty asi o spotřebitelských sporech víš jako koza o petrželi..

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

FannanekH, oni môžu zapísať do servisnej knihy čo chcú, smerodajný je užívateľský manuál a tam sa nič nepíše o tom, že by si mal olej kupovať v ich servise. Mám dokonca pocit, že to zakazuje aj nejaké európske nariadenia aby si výrobcovia a dodávatelia náhradných dielov, príslušenstva, atď. robili takéto dohody, a preto výrobcovia nemôžu určiť ani konkrétnu značku oleja ktorý sa má použiť (ako to dávnejšie robil Renault s Elfom). Takže ešte raz. Manuál píše olej VW 50x.00? Áno. Použil si taký olej? Áno. Servis to doplnil do servisnej knižky? Áno. Tým pádom sami potvrdili, že si použil ten správny olej. Ak dodatočne budú tvrdiť, že ten olej nebol správny, budú to musieť dokázať, ale ono sa to bude dosť blbo dokazovať, keď sami zapísali do knižky značku a schválenie oleja, a ešte sa pod to aj podpísali a následne ti to do auta naliali.
A keď vieš, že ten olej nemáš z nejakého divného zdroja, tj. nie je pančovaný, tak v takejto veci nemajú šancu. A čo sa týka právnikov ŠA, tých môžem mať na háku, lebo ja som auto kupoval od predajcu a nie od výrobcu, tj. ak by som sa išiel súdiť, tak sa budem súdiť s predajcom. ŠA síce bude robiť technickú a možno aj právnu podporu predajcovi, ale riziko možnej prehry na súde a náklady s tým spojené nakoniec aj tak ponesie ten predajca, tým pádom si 2x rozmyslí ako bude postupovať.
Žiaľ, v našich končinách je zvykom, že predajcovia sa snažia odmietať aj oprávnené reklamácie, lebo sa spoliehajú na to, že zákazníci nepoznajú svoje práva a tým pádom uveria všetkému čo im povedia. Žiaľ, prax je taká, že väčšinou sa to tak aj deje. ale kamarát môj, to už je tvoj problém ak si aj ty necháš srať na hlavu.

Ja osobne odkedy auto mám olej si nosím do servisu vždy vlastný (samozrejme so správnym schválením), nechám ho tam vymeniť, a kým som mal auto v záruke, nikdy som nemal problém so žiadnou opravou (na motore mi menili vodnú pumpu). Ďalšia vec je to, že takto som vždy dobre vedel/viem, že presne aký som mal/mám olej v aute. Lebo nie je nič horšie ako faktúra zo servisu s položkou "motorový olej - 3,6 l" a vôbec nevieš, že čo ti tam dali, kde ten olej kúpili a či to umaže motor keď s tým budeš ťahať v lete karavan na Jadran. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Směrodatný je uživatelský manuál pro tebe jako uživatele, servis v době záruku se samozřejmě bude řídit něčím naprosto jiným než tvým uživatelským manuálem, a logicky nemůže ručit za to, co si doneseš stejně jako za to co on má v předpisech...Tedy záruka je to, že prodejce zaručí, že výrobek po dobu standardní záruky (24 měsíců, delší záruku poskytuje zpravidla výrobce, pojišťovna nebo jiná instituce) nezmění užitné vlastnosti po dobu dvou let od zakoupení, a zároveň se záruka nevztahuje běžné opotřebení, snížení hodnoty užíváním a neoprávněnými zásahy uživatele. Tedy za to, pokud si zadřeš motor dodáním vlastního oleje nenese zodpovědnost prodejce ani výrobce škodovky, ale prodejce a výrobce oleje, se kterým jsi ve smluvím vztahu ty. Takže ŠA může bezproblému odmítnout plnění ze záruky už ve chvíli kdy je v podezření použití oleje, který nedodali oni. A to z jednoho prostého a jednoduchého důvodu, že servis nemá žádnou smluvní vazbu k tvému použitému oleji. Stejně tak jako když natankuješ špatnou PHM, nenese zodpovědnost výrobce, resp. prodejce auta, ale prodejce, resp. výrobce PHM. Pokud ještě teď nechápeš doporučuji nastudovat občanský zákoník nebo se obrátit na službu ochrany spotřebitele (www.dtest.cz), kteří ti situaci více polopaticky vysvětlí.

 

No hele pro mě za mě si tam lej klidně ceresol :-) a místo svářečky používej oboustrannou lepící pásku.A dál už tuhle debatu vést nebudu. Jak říkám možná na Slovensku máte jiné spotřebitelské zákony, nebo dogmata. Já osobně pracuju víc jak 10 let v oboru reklamací, takže vím o čem mluvím. A očividně ty budeš typ co má pocit, že vyřvaním vyhrožováním a urážením si docílí svého, očividně se hodně pleteš.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám, že tady někdo asi pracuje v autorizáku :-)

Podívjete se na to, co si platíte ve faktuře v rámci "servisní prohlídky" neplatíte to jako celek, ale jako soupis různých úkonů a materiálů

Samotné TPI škodovky říká, že pokud si zákazník dodá vlastní olej a dodrží podmínky (je originál zbalený, splňuje normu, provede se zápis do knihy) tak to nemá vliv na garance, navíc i v ELSE je požadavek jen na normu .. to že si servisy tlačí své moudra (aby neschudli protože po odčepování 10 litrů z 50l barelu je zbytek jejich zisk)  je věc druhá, pak je to na zákazníkovi jestli ušetří 2500,- (a víc) nebo ne. Naštěstí je autoizák na každém rohu a je možnost volby. 

 

Snad si lidi nemyslíte, že ty autorizáky tam dávají něco extra :-) Kupují si to podle svého uvážení (ceny?) jen v 50L barelu

Editováno: , autor: LiveBomb
  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

FannanekH, to čo hovoríš, sú kaleráby ktoré hustia do svojich zákazníkov všetky autorizované servisy. Právo je ale v tomto prípade na strane spotrebiteľa, lebo on postupuje podľa toho, ako mu to manuál k produktu predpisuje, t. olej VW 50x.00, a tým to hasne. Ak sa použil olej ktorý je predpísaný, motor sa nesmie zadrieť. Ak sa zadrel napriek tomu, tak na vine nie je olej (ktorého správnosť servis aj zaznačil do servisnej knižky), ale iná závada -> rieši sa to ako závada výrobku. Samozrejme servis sa môže pokúsiť to hodiť na olej, ale bude to musieť dokázať, že nebol správny. A to bude mať ťažké, obzvlášť, ak manuál pripúšťa jednorázovo použitie aj iného oleja ako je predpísaný. Ďalšia vec je to, že užívateľ v prípade potreby musí olej aj dolievať. Výrobca pripúšťa spotrebu 0,5 litra na 1000 km. To znamená, že napr. u 1.2 TSI môžeš celú olejovú náplň dolievaním "vymeniť" behom cca. 9 tisíc km, tj. behom premenlivého intervalu takmer 3,5-krát. Nikde v manuáli som nenašiel informáciu o tom, že ten správny olej sa musí kupovať v autorizovanom servise. Tak isto ako to tvoje palivo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak,

dnes jsem byl na první garanční prohlídce s výměnou oleje LL.

Měnil se olej, filtr...... LL  3,2litru

pylový filtr

čištění brzd a test na válcích, baterka......

záruka mobility.....

 

Celková cena 3609 Kč

z toho  olej 1l/ 367,-  celkem 1174,40 kč 

 

Což je sice taky dost, ale celkem mne to překvapilo. jednání perfektní, reklamace pořešené, žádné výmluvy atd........akorát mě to teda neumyli.

 

Jinak jsem nechával, když mělo auto cca 4000km najeto měnit olej taky LL a cena pouze za olej+ filtr byla  3392 kč. Ale toto bylo v jiném AS.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

U vzduchových filtrů nezáleží ani tolik na čase (nic tam neoxiduje, nedegraduje bez ohledu na nájezd), jako na podmínkách provozu. Čím víc jezdíš a/nebo v čím prašnějším prostředí, tím častěji je třeba filtry měnit. U garážovaného auta, které vytáhneš na jízdu "kolem komína", jen když prší, ti vydrží filtry "věčně", zatímco u denně provozovaného auta s větším nájezdem nebo jezdícího po stavbách apod. uděláš jedině dobře, když vyměníš filtry každý rok bez ohledu na servisní interval. Když jsem letos viděl zase ty spousty pylu, přimlouval bych se spíš za rok než za dva, ale je to samozřejmě každého věc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle předpisu výrobce:

Vzduchový filtr výměna - každé 4 roky nebo 60 000 km

Pylový filtr výměna - každé 2 roky nebo 30 000 km

 

vitezslav2 - stejné dotazy se tady stále opakují, to si je neumíš najít? Taktéž jsou k dispozici dílenské příručky, kde jsou tyto informace k nalezení... A mimochodem, na str. č.17 tohoto tématu jsi se na něco podobného již ptal a dostal jsi tam odkaz na dílenskou příručku. Kolikrát se budeš ještě ptát?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk:

Omlouvám se, já jsem to potom přestal řešit a za tu dobu už jsem zapomněl že jsem se tu na to už ptal. Ale děkuji všem za informace. 

Jen se ještě zeptám,je někde návod jak se čistí ,, pouzdro vzduchového filtru" ?

Editováno: , autor: vitezslav2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím

 

Mám zaujímavú skúsenosť - reklamácia v servise, auto má cca 3 roky. Auto nešlo naštartovať pre zaseknutú klapku... Celkom negatívne ma prekvapila možnosť použitia náhradného vozidla z garancie mobility - údajne je len na 3 dni. Ale auto sme mali v servise asi týždeň....Tj takáto služba je skôr na príťaž - musím auto vrátiť a naspäť cestovať autobusom?

 

ďalej ma prekvapilo že servis mi naznačil že vyčistenie klapky nie je záručná oprava a bude to treba zaplatiť. Nato som sa ohradil že nesúhlasím, lebo chodím na pravidelné prehliadky dľa poalubného počítača a predpokladám že servis vykonáva tie úkony čo má, takže ak by tam bol úkon čistenia klapky tak ho spravím a zaplatím. ale ak tam nie je tak je to podľa mňa záručná oprava.... Po auto šla manželka a nič nepýtali takže je to OK ale skúšali to....

 

Inak som so servisom celkom spokojný, olej si samozrejme nosím svoj a pri servisnej prehliadke som pri aute - to mi každý servis neumožnil.... Variabilný interval ale nie je až tak výhodný lebo interval oleja a inšpekčný interval sa rozišli a v podstate treba s autom do servisu každý rok.....

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja vcera dovezl fabku,  servis 149000km.. olej, cisteni zadnich brzd, vycisteni pyloveho filtru, odstraneni vrzani dveri+ natreni gum specialnim olejem, umyti motoru, doplneni vsech kapalin, celkova kontrola auta... auto je umyte vcetne litaku... cena 850olej 5w40 castrol, 180 filtr, 600 prace.. garaznik co pracuje ve skodovce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no berte to tak, ze breclav je cenama jinde nez Brno.. dela to ve svym baraku ve sve dilne na zahrade, takze nemusi nikomu platit najem atd.. pravda je, ze od neho je auto udelane 1A.. a vzhledem k tomu, ze dela roky ve skoda servisu, tak ma jiste nake klicky, jak udelat nejakou praci nacerno ve firme... napr za komplet servis klimy vcetne cisteni ozonem a dopusteni 200g media  chtel 500kc....  no jak si to udela je jeho vec, me zajima jen cena.. a je pravda, ze ho to ofiko nezivi.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Od kúpy auta v roku 2009 nebolo potrebné na brzdách nič robiť, okrem výmeny kvapaliny. Včera pri kontrole v servise pred STK ma to dobehlo - výmena predných doštičiek aj s kotúčmi, výmena brzdového obloženia zadných bŕzd a výmena brzdovej kvapaliny. To všetko za 350,70 EUR.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

no, tak servis po 164000km.. vzduchovy filtr, pylovy filtr, olejovy filtr, olej castrol 5w40, nove zadni pakny, nove lanovody od rucky,udelana geometrie z duvodu lehkeho ojizdeni kol na boku, vycistena klima ozonem,  umyt motor, celkova prohlidka, vysato,umyto, dolity vsechny naplne.... 5600kc.. garaznik pracujici ve skoda servisu.. za praci si vzal 1000kc a 600 stala geometrie, zbytek je material..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...