Přejít na obsah

Fabia 3 a její životnost


Menty91

Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

jsem majitelem Škody Fabie 3 generace s motorem 1.2TSi 81kw s 7st. DSG. 

 

Hned od doby co jsem si fabii objednal tak poslouchám z každé strany hate, jak ten motor nevydrží více jak 150tis a DSG více jak 100tis. 

 

Já osobně to vubec nechápu, kdyz otec v roce 2002 koupil nový Renault Megane a najale s ním zatím 150tis km a nikdy neměl zadny problem tak proč by nová Škoda nemela nic vydrzet?

Nebo to každy kdo dnes našetri na nové auto musí počítat automaticky s tím, ze za par let ho musí honem prodat, nez se něco posere ?

 

Do ted jsem to vubec neresil, ale vcera jsem byl přezouvat gumy a dokonce i pán v pneuservisu mi tvrdil at se toho po záruce (5let) rychle zbavím, než se to zacne srát. Jen podotknu ze ten pneuservis měl nějaký pepan z vesnice, kterému na dvoře stála Felicie.

 

Pán mi tvrdil, že tyto motory jsou na tom hure, nez staré TSI a s DSG mám počítat po najetí 100tis km zhruba 70.000kč za repas.

 

Zajímal by mě na to váš názor. Já osobně jsem prostě našetril a koupil nové auto s tím, že si ho tady 10let nechám a budu mít tak nějako klid. S Autem jezdím vyhradně po městě, proto jsem si připlatil a vzal si DSG, je to muj první automat a nemuzu si to vynachvalit ale ted si rikam jestli jsem proste neudelal chybu a nemel si koupit tedy nějaké starší roky oveřené auto.

 

Co si o tom myslíte ? 

 

Díky za názory :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že jsou horší než staré TSI... zase hospodské kecy. Tyhle motory jezdí roky v OIII, Golfu VII, Leonu, Audi A3 a dalších koncernových variantách a až na pár případů s rozpadlým přestavovačem vačky s nimi žádné problémy nejsou. Nebo vám snad příjde pískající hadice od palivového filtru jako zásadní problém?

 

Mám najeto 50 tisíc km za necelé dva roky, olej měním po 15 tisících km (přes to dávám LL), mezi výměnami nemusím dolívat (tedy ani báchorky o problémech se žravostí oleje u mne neplatí), jezdím asi podstatně dynamičtěji než zbytek fóra (dlouhodobý průměr za 50 tis. km je u mne 6,95 l/100km), a s autem (motorem) nejsou žádné problémy (vrzající pedál plynu a pískající trubku nepočítám).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi takto, nemám Fabii, nemám 81 kW, nemám DSG, ale takovým to řečem bych nikdy nevěřil. O 1,2 do octy také říkají že je to slabé.  Když jsem ho vybíral, tak jsem věděl, že po dálnicích ho honit moc nebudu a také přívěs tahat nebudu. Jsem vcelku klidný řidič, na křižovatkách nemám potřebu trhat asfalt. Je to o tom, jak se k tomu autu chováš. Olej měním po 30 k a spotřebu oleje mám 0,3 l/1000 km. Polovinu najezdím po Praze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co jsem si všiml tak v mojí OII 1.6 TDI 77KW dostávám od OIII 1.2 TSI na dálnici nepatrně na prdel.... jede jim to prostě o fous lépe. Podle mě povedený motor. Automat je věc druhá těžko říct. Není to náhodou suchý systém ? jestli ano tak tam ta investice po 100k km za 60k v celku odpovídá. Jinak jestli je to klasický automat co koncern běžně používá u oct a pod. tak když se dodržuje klasická výměna oleje tak s tím nebývá nějak často problém. Jasný bude to na provoz o něco dražší než manuál, ale s tím se musí počítat když se kupuje automat, opravi jsou dražší, ale není to zas tak hrozné...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, není důvod, proč by to nemohlo jezdit 10 let bez větších potíží. Chce to tomu dát co potřebuje, kvalitní olej a pravidelný servis. Mám mimo Flll ještě Fl 1.2 12V 47 kw, r.v. 2003. Nejhorší motor co může být, potkává se jak na běžícím pásu. No zatím drží, vše originál. Nemám s tím autem větší potíže, zatím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si myslím, že pokiaľ človek dá autu to čo treba, teda ako písali chalani vyššie kvalitný olej a pravidelný servis a vie ako sa správať k autu tak to proste vydrží. Niektoré veci proste človek neovplyvní a keď sa má auto pokaziť, tak sa pokazí aj keď sa človek o to stará. To platí pre všetky motory, či je to TSi, GDI alebo TDI.

 

Fakt sa toho netreba báť, nikde sa moc nepíše o nejakých problémoch s TSI motormi.

Mňa tiež takmer všetci od TSI odhovárali... ale treba povedať že to boli ľudia. ktorí s tým motorom nikdy nejazdili... To je teraz taký všeobecný trend, k veci sa vyjadrujú väčšinou vždy ľudia čo o tom vedia prd...

 

Motor ma presvedčil, mám ho vo FIII  a pre toto auto by som povedal že ideálny motor. Živý, relatívne tichý a vie byť aj úsporný. Diaľnicu jazdím tak raz za pol roka, ale musím povedať že aj keď mám len 66kw, teda 5 st. tak na diaľnici žiadny problém, na 130km/hod mi to točí cca 3000 otáčok čo je podľa mňa na pohodu.

 

Tiež ale musím povedať, že do Octavie by som bral skôr 1.4TSi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citovat

Pán mi tvrdil, že tyto motory jsou na tom hure, nez staré TSI a s DSG mám počítat po najetí 100tis km zhruba 70.000kč za repas.

Co konkrétně je na nich horší? Když pomineme známé potíže s přestavovačem (ale to už je pryč), tak nevím o ničem systémovém, jako jsou třeba opakované problémy s rozvody na předchozích TSI. DSG je otázka, rozpadla se i slušným řidičům, obvykle do 100 tkm. Stačí pohledat na foru. Fascinují mě tady pisálci, co se vyjadřují k DSG, aniž by přesně věděli, co je to za převodovku a blábolí tady cosi o klasickém automatu, co koncern používá u Octavie - jenže takový už mnoho let neexistuje. Pletou pak jiné, co nemají přehled... Tuším, že to tady stejně celé skončí v hospodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neresit, jezdit!

Vzdyt i tady na foru  - resil tu uz nekdo neco zasadniho? Zatim nikdo. Vsechno jen tukance, vrzajici plasty, nefungujici MirrorLink nebo Surround, ruzne pazvuky, ale zatim snad nebyl nikdo, komu by odesel motor, prevodovka nebo brzdy. Ani s kastli krome krome tukancu nikdo zadny problem nemel. Je pravda, ze najezdove tu mame vsichni jeste rezervy, ale par uzivatelu uz pres 50tis je a nekteri i po 2. garancce. Vetsina je s autem spis spokojena nez nespokojena. Remcalove se najdou vzdy a vsude a 100% bezchybny vyrobek jeste nikdo nevyrobil...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze vlastne jedine ceho bych se do budoucna po 100k mel bat tak by mohl byt ten strasak 7st dsg ... ale co jsem koukal tak do octavii se dava taky 7st dsg ke slabsim motorum i do golfu se davaji 7st dsg. Kdyby byli tak hrozne a vydrzeli jen 100k tak neresil by to uz koncern nejako v minulosti ? Preci jen se daval uz tusim do dvojkove octavie po faceliftu a to uz je doba. Jinak co jsem koukal a net tak uz jsou uz i lide, kteri dsg repasuji a to snad nevyjde na 60k nevim prijde mi to silene dat pak jednou 60k za opravu :) to bych se snad radeji poohledl na bazosi po nejake jete dsg prevodovce

Editováno: , autor: Menty91
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Coby kdyby za deset let a 100 tkm - neřešit a jezdit. Nikdo tady neví, jestli je u DSG něco jinak a lépe. Opravy DSG jsou relativně drahé, ostatně jako u každého podobně složitého zařízení. S tím teď už nic neuděláš. To sis měl rozmyslet při výběru auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...