Přejít na obsah

EGR ventil


honzik

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Zdarec,

mám dotaz. Normálka kontrolka motoru svítí, chyba EGR, tak už se máčí v tech. benzínu, zítra do dočistím a potom vytáhnu klapku, kterou taky vyčistím a zkusím prošťournout i tu trubku. Ale hlavní dotaz, když vyndám klapku a vyčistím ji, tak ji potom musím nastavit? Když jo, musím spolu s ní nastavit i EGR?? (Jako, že vymažu ty adaptační hodnoty a poté nastavím klapku a po ní EGR)??

Díky za odpověď :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec, dnes jsem logoval hodnoty egr ventilu a někdy mi nejde udělat základní nastavení, egr cvaká ale při testu akčních členů, najeto 205tis. Ta 3tí hodnota po 15min jízdy se téměř neměnila, jen cca 5sekund se změnila od 1,1V-1,4V pak zase to samé. Mělo by se to měnit v závislosti na otáčkách ne? Je to u mě špatně? 0,79V 3,69V 0,768V ADP-OK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravim vsetkych. Som tu novy volam sa Jozef. Mam tiez problem s EGR no nechcem zakladat novu temu. Mne VAG tiez pise ze prutok prilis maly. Chcel by som precisti EGR Klapku a tiez trubku no neviem celkom ako na to. Nemozem nic pokazit? myslim Klapku? na precistenie pouzijem technicky benzin? Da sa k tej trubke dostat bez toho aby som daval dole hlavu? Auto je Fabia 1.4 16v 74kw r.v. 2000. A este jedna otazka. V programu VAG je nejaky prikaz na test EGR ventilu? Za odpovede vopred dakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim. Takze chcel som spravit to zakladne nastavenie. No ked dam skupinu 074 alebo 060 tak mne to len vypise hodnoty a napise ze ADP v poradku. A po cakani mi nevypise ze ADP ok ani nic a cele sa to sprava tak ako keby som bol v Merani hodnotach a nie v zakladnom nastaveni. Rada?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

tak EGR s tou trubkou by podle přiloženého výcucu z DP neměl být problém

Podle toho obrázku jsem si také myslel, že to bude brnkačka, ale když jsem to dnes viděl, jak je to obestavěné hadicemi, tak jsem to vzdal, navíc uchycení trubky není na inbus, ale zarezlou matkou, takže na to kašlu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

zdravím,řeším problém na Fabii 1,4 55kW a to,že svíti kontrolka motoru.Pa načtení vagem se zobrazí tohle :

1 Fault Found:

16786 - system zpetneho vedeni vyfuk.plynu - prutok prilis velky

P0402 - 35-00 - -

Při testu akčních členů ventil krásně cvaká,zakládní nastavení vždy proběhlo,ale po smazání se vždy kontrolka rozsvítí znovu cca do 10 km.Auto má najeto dle autor.servisu škoda 116 000 km, EGR ventil byl již někdy měněn,ale neznámo kdy.Auto bylo dovezeno z německa,ale na vozíku.Na autě byla provedena výměna rozvodů.Takže nevím zda,kontrolka mohla svítíit i před výměnou rozvodů a byla jen smáznuta.Eventuálně zda to může být špatně nastavenými rozvody.Výměna byla provedena na značky fixou,pravděpodobně bez přípravku,ale to nevím jistě.Motor nevykazuje žadné problémy,startuje krásně,chod je pravidelný.Dá se nějak zkontrolovat EGR ventil za jízdy logováním a dá se nějak zkontrolovat i nastavení rozvodů u tohoto motoru jako u 1,9 Tdi PD? Díky za odpovědi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 rok později...
  • o 1 měsíc později...

Trochu oživíme staré téma :)

Minulý rok mě občas pocukávalo auto, hlavně v mrazivějším počasí při studeném motoru a při sundání nohy z plynu. Vyčistil jsem klapku, změna žádná. Nechal jsem vyměnit spínač spojkového pedálu, to už bylo na jaře, takže se už nic neprojevovalo. Letos v zimě se situace občas opakuje znovu. Usoudil jsem tedy na zanesené vedení od EGR. Mám tedy dotaz viz příspěvěk nademnou: mám na uchycení EGR použity dvě matky na závitových tyčích, žádné imbusy.

Podle obrázku v DP vedou závitové tyče do příruby EGR, která je uchycená v bloku na imbusy. Ty matky u EGR a závity jsou dost sežrané rzí, navíc od tepla svodů snad i zapečené rzí (jako na spojkách u výfuku), bojím se to povolit abych to neutrhl i s matkou. Otázka zní, v případě že by to při povolování ruplo, jde to nějak vyšroubovat a nahradit novými závitovými tyčemi, nebo rovnou shánět novou přírubu k EGR? Případně jak to vyřešit jinak?

Díky, J-CZ :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Dobrý den,

 

nedávno jsem koupil ojetou Fabii 1.4 16V 2001 AUA.

Po nějaké době (100km) začala svítit kontrolka systému výfukových plynů.

VAG hlásil dvě chyby - 17559 a 16786. Koukal jsem do dílenské příručky a zjistil jsem, že spolu chyby mohou souviset a obě dvě by mohly ukazovat na vadný EGR ventil.

Chtěl jsem EGR ventil vyčistit, ale zjistil jsem, že je již zřejmě jednoduše zaslepen. Dle plánku z dílenské příručky jsem zjistil, že z EGR ventilu vede hadička k vzduchovému filtru. Tuto hadičku jsem našel, ale je dle mého názoru o hodně zkrácená (má asi 10 cm) a nikam nevede - je ukončena.

Chyby jsem vymazal, ale po ujetí určitého počtu kilometrů se vždy objeví znova chyba 17559. Je možné, že po nějaké době by se k ní přidala i chyba 16786 - to zatím nemám vyzkoušeno. Lambda sondy byli zkontrolovány pouze přes VAG, kde vykazovali správné chování.

 

Je tedy možné, že tyto chyby opravdu ukazují pouze na zaslepený EGR ventil? Je nutné EGR ventil vyměnit? Někde jsem četl, že po zaslepení klesne spotřeba. Aktuálně jsem schopný jezdit mimo město kolem 5l/100km (alespoň podle palubního počítače), což mi samozřejmě vyhovuje.

 

Díky za odpověd.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...