Jump to content
Pawouk

Motor 2.0 TDI Evo

Recommended Posts

Papírově to vše vypadá supr, hlavně že 140kw (resp. 150kW) konečně bude pořádně navržený (místo jen 110kw s jinýma vstřikovačema). Zkušenosti taky vypadají výborně (lepší výkon v nízkých otáčkách, znatelně menší spotřeba).

 

Přesto jsem trochu paranoidní a zneklidňuje mě pár věcí:

- Tyto motory jsou z navrhnuté hodně narychlo (nasazené všude už do 2021)

- Hliníkový blok motoru není nejnovější vynález a nezdá se mi, že by neměl žádné nevýhody (pro mě primárně trvanlivost oproti litině)

- Start/Stop řešený konečně pořádně, stejně ale  nejsem přesvědčený, že opakované starty jsou pro motor dobré

- Změn je tam opravdu hodně, a když vzpomenu jak dlouho VW trvalo vypilování k stávající EA288 ..

 

Uvažuju teď jestli jít do aktuálního BiTDI nebo počkat až na upravenou verzi ... a je to pro mě fakt dilema. První priorita je pro mě spolehlivost a výdrž. Jak to vidíte?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobne se drzim pravidla nekupovat nic z prvního roku vyroby. Udelal jednu výjimku a malem se mi to vymstilo.

Syntetizovane a zrychlene testovani je hezka věc, ale praxe pak ukaze kde soudruzi udelali chybu.

 

Hlavne ze alespoň nechali zalite kovove suche vlozky a nepouzili naparovany povlak jako u benzinu (osobne velmi zvedav jak to bude s jeho trvanlivosti a spolehlivosti).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrabci si cvrlikaji, ze se do neho nedostane a skonci i v dalsich modelech.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nový motor 2.0 TDI 110 kW Evo pro SIII FL

 

SUPERB_Novy_motor_EVO.thumb.jpg.6a5b3870cd0095ff6d59cf1b0866f1d2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 4. 4. 2019 na 16:43, flek napsal:

Papírově to vše vypadá supr, hlavně že 140kw (resp. 150kW) konečně bude pořádně navržený (místo jen 110kw s jinýma vstřikovačema). Zkušenosti taky vypadají výborně (lepší výkon v nízkých otáčkách, znatelně menší spotřeba).

 

Přesto jsem trochu paranoidní a zneklidňuje mě pár věcí:

- Tyto motory jsou z navrhnuté hodně narychlo (nasazené všude už do 2021)

- Hliníkový blok motoru není nejnovější vynález a nezdá se mi, že by neměl žádné nevýhody (pro mě primárně trvanlivost oproti litině)

- Start/Stop řešený konečně pořádně, stejně ale  nejsem přesvědčený, že opakované starty jsou pro motor dobré

- Změn je tam opravdu hodně, a když vzpomenu jak dlouho VW trvalo vypilování k stávající EA288 ..

 

Uvažuju teď jestli jít do aktuálního BiTDI nebo počkat až na upravenou verzi ... a je to pro mě fakt dilema. První priorita je pro mě spolehlivost a výdrž. Jak to vidíte?

 

Presne nad tymto rozmyslam - chcem kupit teraz novy SuperB ale uz sa da objednat iba motor 110kW EVO a ked citam, ake rozsiahle su zmeny tak som si neni isty, ci chcel riskovat. Do akej mieri je to prepracovana predchadzajuca verzia a ako velmi nove? Su tam dalsie zmeny okrem toho co ste uviedol vyssie?

 

Este by sa dala zvazovat neaka skladovka s povodnym motorom ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 25. 7. 2019 na 7:31, miskolci napsal:

 

Presne nad tymto rozmyslam - chcem kupit teraz novy SuperB ale uz sa da objednat iba motor 110kW EVO a ked citam, ake rozsiahle su zmeny tak som si neni isty, ci chcel riskovat. Do akej mieri je to prepracovana predchadzajuca verzia a ako velmi nove? Su tam dalsie zmeny okrem toho co ste uviedol vyssie?

 

Este by sa dala zvazovat neaka skladovka s povodnym motorom ...

 

 

a co 2,0 TDI 140 kW?, ten přeci objednat jde i na Slovensku, když se dívám na web....

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 1. 8. 2019 na 0:46, Aleš_BX napsal:

 

a co 2,0 TDI 140 kW?, ten přeci objednat jde i na Slovensku, když se dívám na web....

 

 

Skusal som aj 140kW aj 110kW, ale ta 110kW sa mi pozdavala o dost viac. Cenovo je 140kW tiez o dost drahsia, aj ked su tam iba ine vstrekovace. inak je to vraj totozny motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

není pravda, 140 kW má mimo jiné větší a jinak chlazené turbo, těch rozdílů je tam spousta, není sto stejná motor ani náhodou a už vůbec ne s novám 20, TDI 110 kW EVO...

Share this post


Link to post
Share on other sites

momentálne čakám s objednaním nového superba nakoľko čakám na novší 2,0 TDI Evo 140kW (150kW). Dnes mi u predajcu povedali, že asi od januára- februára by sa mali montovať nové motory. Tak sa chcem spýtať, či neviete nejaký presný termín spustenia výroby 140kW Evo, aby som to mal z viacerých strán potvrdené? Nechcem totižto čakať rok, ale do januára by som na nový motor počkal. Ďakujem

Share this post


Link to post
Share on other sites

A opravdu musíš mít to nejnovější, co se teď bude testovat na uživatelích, namísto odladěné staré generace? Protože každej novej motor má zezačátku nějaký problémy, než se vychytají mouchy, a takhle je budeš pravděpodobně platit ty. Ostatně i DFens se nechal slyšet, že odladění výroby nové generace techniky trvá vždycky okolo roku, a tenhle interval je v podstatě nezávislej na výrobci a typu techniky.

(kup si co chceš, tohle je jen k zamyšlení, ale EA288 už jsou léta používaný motory a kromě variabilního časování a vodních pump s tím zatím nejsou závažnější problémy, což se o úplně novým motoru asi říct nedá)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takhle se to nedá úplně brát. V průběhu životního cyklu se i tak dělají různé úpravy a optimalizace. Ne vždy musí být k lepšímu.
Takže třeba i po x letech výroby může dojít k tomu, že v rámci nějaké úpravy se tam projeví něco, s čím předem ne zcela úplně počítali....
Jinak jestli se nepletu, tak ten motor už jezdí v Audinách. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mne ide o to, že práve súčasná 2,0TDI 140kW oproti 110kW nemá nijako navrch čo sa výkonu a hlavne odozvy na plyn týka a podľa skúseností užívateľov aj na tomto fóre má omnoho vyššiu spotrebu. Spolieham sa na to, že čo sa motoru týka, tak ho ladia už asi 2 roky v Audi, takže toho by som sa až tak nebál. A vždy ide o konkrétny kus. Aj súčasný superb som kupoval ako novinku a až na vŕzgajúcu prístrojovku som doteraz problém nemal (222 000km). A nové auto sa môže kľudne posrať už po pár kilometroch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, když to bereš takhle ... ale na ten rozdíl výkonu jsem taky četl rozporuplný názory, některým se zdá že to nejede, jiní říkají že stačí vytočit nebo naložit auto, a je to úplně někde jinde. Další věc je, že  starší verze těch motorů (minimálně DFCA) mívaly nižší než deklarovanej výkon, ty novější (DFHA) už aspoň těch 140 mají. Co se spotřeby týče, na tu jsem se díval zrovna včera na spritmonitor (i když to byl passat B8) a oba motory jezdí dlouhodobě pod 6L, rozdíl tam byl 1-2 deci (u manuálu). Ale za mě končím, než sem naběhne pawouk a ukřižuje mě za OT :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...