Přejít na obsah

Deaktivace Start stop


nedo

Doporučené příspěvky

@Moje Jméno tak 3,5 s intel. dobíjením už je dost. To buď rád.

 

@Dodi 15 to by chtělo ss klešťák a změřit kolik to sosá v klidu. Ale je to problematické měření. Haubna otevřená, takže je auto probuzené.

Podle mě ta elektronika bere rel. dost i když auto spí a proto napětí tak rychle klesne. 

(když jsem pak viděl graf intel. dobijení tak bych blil)

 

Fleška nebo hdd v usb, sub, zesilovač, CH LH světla, DRL, kessy, to jsou všechno malí žrouti. 

Navíc sposta jednotek. 

 

V kodovaní lze nastavit jak která jednotka má dlouho zůstat "vzhůru". 

Někde je 20min, někde i hodina!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen dodám, že ty hodnoty, jak dlouho má být jednotka vzhůru, tak dle mého to je jen v případě nějaké chyby, nebo když prostě neví, kdy má "usnout", protože např. u mé Octavie je u couvací kamery nastaveno 20 minut, ale po 5 minutách už mám celé auto "mrtvé", když jej zamknu. A po cca 10 minutách, když auto není zamčené. Měřeno podle odběru na baterii. Nechal jsem si otevřenou kapotu (zámek ale zamknul, takže auto si myslelo, že je vše zamknuté). Řešil jsem to kdysi kvůli zadním světlům, lehce mi mžourali dodělávané full LED světla. 

Potvrdil jsem si to tím, že jsem pak k autu přišel o hodinu později a odběr byl furt stejný jako po těch 5 minutách a 10 minutách. Z toho usuzuji, že ty hodnoty, kdy má jednotka usnout, jsou v případě, kdy nedostane info o tom, že může usnout, tedy nějaké problém v komunikaci. Je to samozřejmě jen teorie. Ověřováno jen dle odběru. Samozřejmě vždy před prováděním odběrů jsem měl celé auto probuzené (zapnuté zapalování, aby se opravdu vše probudilo).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Dodi 15 napsal:

To dobíjení je zlo!

Taky jsem dlouho nad odpojením přemýšlel a nakonec odpojil.

Jenže po třech měsících a průběžném kontrolovaní baterie kdy po dojetí 12,6 - 12,7 ale po ustálení několik hodin jen 12,1 - 12,3 jsem opět připojil a nechám žít svým životem. 

Jediné pozitivum bylo, že se nemusel vypínat star-stop, tak teď opět jako první po startu mačkat tlačítko. 

Pokud někdo poradí jak to dostat alespoň na 12,6 - 7 tak budu rád. :-(

Parkuješ auto zamčené ? Viz:

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé měření a zjištění!!! 

Parkuju v průjezdu a nikdy jsem nezamykal. Je na čase změnit zvyklosti. 

 

Tatík ma F2 a taky nezamyká. 

Tam to ale asi nebude tak nabyté jednotkami, ten úbytek bude určitě menší. 

 

Já jezdím se scalou denně krom víkendů, ale i tak začnu zamykat. 

Kluci taky děkuju 👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
V 28. 12. 2021 na 10:16, altra napsal:

Na Aliexpress mají tuto vložku mezi konektor. Obdobně to mám taky zapojeno.

 

stst.JPG

 

Mám taky tento kablik a jsem zatim maximálně spokojen..... Instalace jednoduchá. Vím neřeší to problém s inteligentním dobíjení. Jen jedna otázka, ten kablik by neměl způsobit nějaké jiné problémy......... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Docela by mne zajímalo, jestli by toto fungovalo v mé Scale, která tu a tam laguje, vlastně nelaguje. Vůbec stisk tlačítka nevezme po startu (někdy) a musím znovu stisknout, někdy i 3x. Takže rituál start, vypnout SS moc nejde a vypínám az za jízdy jak si vzpomenu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ti takhle blbne? 

Já než jsem odpojil kablík tak to šlo napoprvé. 

To musí být pěkně protivné. Někdy ten blbej SS vypíná úplně studenej motor pár vteřin po startu. To mě právě děsně nakrklo a neváhal jsem odpojit kablík. To tvrdí, že na SS musí být splněno několik parametrů. Studenej motor podle mě k tomu určitě patří. A prdlajs! 

 

Nemůže to být jen špatné tlačítko?

V tvém případě bych tedy vůbec neváhal a odpojil kablík 😉

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, keras napsal:

Ne, jen to prostě po nastartování zmáčkne (elektronicky) to tlačítko. 

tady kdyžtak více než za polovic a doprava zadara😀

 

Mě by se i SS líbil, vypnout jen intel. dobíjení...

Instalaci kabliku zvládnu sám nebo radeji ne? Je někde návod? Uplny lempl nejsem, ale nerad bych něco pokazil nebo ulomil. Diky za odpověď. 👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 28. 5. 2022 na 17:58, keras napsal:

To ti takhle blbne? 

Já než jsem odpojil kablík tak to šlo napoprvé. 

To musí být pěkně protivné. Někdy ten blbej SS vypíná úplně studenej motor pár vteřin po startu. To mě právě děsně nakrklo a neváhal jsem odpojit kablík. To tvrdí, že na SS musí být splněno několik parametrů. Studenej motor podle mě k tomu určitě patří. A prdlajs! 

 

Nemůže to být jen špatné tlačítko?

V tvém případě bych tedy vůbec neváhal a odpojil kablík 😉

jj, bohužel ano, přijde mi to jako poddimenzovaný HW. Snažím se v tom najít souvislosti, kdy je to lepší a horší. Takže teď už startuji pouze tak, že otočím klíč na kontrolky, zapnu pás, připojím telefon, prostě nikam nespěchám a pak teprve natočím motor a s touhle startovní procedurou se zdá, že pak tlačítko reaguje vždy ihned. Ale napadlo mne i, že se to zlepšilo jak je venku tepleji, uvidím jak v zimě.

 

(ani neskáče chyba tempomatu nebo nefunkční ovládání radia na volantu)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem ten kablík asi přecenil.....všiml jsem si, že se mi stává, že vypnu zaplování, tlačítko vypínání ss zhasne a po několika sekundách se rozvítí.... zkoušel jsem i zamnknout auto a koukl jsem do interieru a kontrolka pořád svítí..... nevíte někdo čím to je....  Ale nestává se to pravidelně tak nevím.....

Editováno: , autor: Marcelius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem slyšel, že ten modul, jelikož posílá signál na sběrnici, tak se může zbláznit a posílat nesmysly. Stálo by za to podívat se diagnostikou, jestli někde nejsou nějaké chyby. Osobně jsem ten modul nikdy neměl, protože mě od toho odrazoval kamarád, že se mu kvůli tomu zbláznilo auto. Jakmile to dal pryč, vše bylo OK. Ale začalo mu to viditelně blbnout až po pár měsících, že mu auto neusínalo apod. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvrdili mi, když jsem se poptával na Aliexpressu nějakého prodejce, že ten modul vyšle signál o zmačknutém tlačítku, nikoliv že "zmačkne tlačítko". Nikdy jsem osobně takový modul nepoužil, takže se omlouvám, pokud se jedná o mystifikaci. 

Každopádně to, co se stalo kamarádovi, je pravda a po odpojení mezikusu, problém byl pryč. Zda to byla shoda náhod, netuším. 

Signál o stisknutí tlačítka putuje do jednotky palubní sítě (BCM) a ta řídí také samozřejmě veškeré osvětlení a hromadu dalšího. Pokud se ten modul, co imituje stisknutí tlačítka, nějak zblázní, kdo ví, co to s tím udělá. BCM není zrovna stavěné na to, aby mu tam chodilo kde co za informace a víme, jaká je kvalita některých výrobků z Aliexpressu. 

Je asi zbytečné zabíhat zde do detailů. Po zkušenostech kamaráda bych si to do vozu zbytečně nedal, naučil jsem se to tlačítko zmačknou vždy, když zapnu zapalování/nastartuji. Stačí obyčejné čínské LED v kufru, které způsobují chybu na GW, že klidový proud byl příliš vysoký a jiné problémy v podobě "šumu" na sběrnici. Samozřejmě je to kus od kusu :) 

 

Ale jak píšu, možná pouze mystifikuji, rád se nechám opravit :) 

Editováno: , autor: Krosta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak přesně jak píše Krosta....je to tak...po vyndání je klid. Celou montáž jsem ale provedl ještě jednou a pak se mi dokonce rozvítila oranžová kontrolka poruchy osvětlení a to při každém pootočení spínací skříňky před nastartováním. Ten propojovací kablík asi opravdu vysílá divné informace a auto s tím nedokáže  nějak dobře komunikovat. Myslel jsem si, že to vyřeším snadno - ale bohužel tomu tak není....takže ve výsledku ten propojovací článek nedoporučuji....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V dnešních autech už nejde o to něco propojit a sepnout. Je tam spousta sběrnic, bezdrátové sítě a všechno navzájem se ruší a divili byste se kolik dá práce to auto vyladit než se může pustit do provozu, aby všechno fungovalo jak má. Každá poloha kabelu mám přesně danou svou polohu a nic nikam nevede náhodně. Potom stačí i nepatrná změna čehokoli co se kabelů a rozvodů týká a problém je tady. Proto nechápu ty potřeby do těchto aut nějak zasahovat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak zrovna tlacitko startstop je proste jen tlacitko a zadna veda ani vyladovani v nem neni. Tyhle mezikusy funguji tak, ze ke spinaci je paralerne pripojeny spinaci kontakt relatka. Po otoceni klicku to proste da relatku impulz a to znackne tlacitko za tebe. Bezpecne a jednoduche. Nevidim duvod proc do toho nezasahovat kdyz to mize vylepsit zivot a zaroven vylepsi zivotnost auza. I kdyz u Scaly pouzivam vytazeny kablik u baterie.

Editováno: , autor: thejohndoe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S kablíkem z Ali mám zkušenost. S montáží sem se trochu pral. Vycvaknout spínače ven a nepoškrábat nic.

Hned po zapojení začal kabel fungovat. Po zapnutí klíčku auto hned hlásí, že je St/St deaktivovaný.
Chová se to tak, že hned při odemčení auta tlačítko svítí.
Po nějaké době provozu sem připojil diagnostiku a ta hlásila chybu:
25196 - Switch for Start-Stop Operation 
          P168E 00 [038] - Stuck Closed
Vymazal sem a po nějakých cca 14 dnech a mnoha jízdách už se chyba znovu neobjevila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...