Jump to content

Nove auto, cena, vybava a cekaci lhuta


Recommended Posts

Můžu jen potvrdit, 19tek se vůbec neboj. Mám je taky a s DCC úplna pohoda

Střešní okno - problémy i u aut 2020.  Já ho radši nebral.

Nezávislé topení nemám ale určitě si vem vyhřívané okno, volant a sedačky...

Motor asi dobrá volba, na můj vkus větší spotřeba...

Link to post
Share on other sites

jsem spokojeny s 8Jx18 a DCC. V comfortu se da jezdit po ceskych rozbitych mestech a ve sportu sedi naprosto dostatecne na okrskach.

u 19 bych mel strach ze je prozarim v nejake diře nebo o obrubnik. 

Nezavisle topeni super nejlepepe s placenym Skodaconnect, at se to da pustit pres mobil. topeni topi max 1h ale baterka zvladne 3x po hodine. ale pak uz bude tak na nastartovani :-) v zime skvele

Pak neni asi potreba topit predni okno (navic to stíní mobilu pokud se jezdí podle Androidauto-waze) Ani topeni volantu pak nepouziju. 

Motor 140 TSI + DSG myslim super. Kdyby bylo 4x4 tak asi dokonale (ale tech 200kw je moc drahe)

Link to post
Share on other sites
před 5 hodinami, bouchy napsal:

Jestli ti nevadí pár minut zimy, neb bude garáž, tak webasto asi není třeba - vyhřívané sklo (dost podstatné, nejen na námrazu) a sedačky to jistí. Nač je třeba chlazení v zimě, když to zajistí klima?

 

Nezávislé topení ukazuje své přednosti významně i v létě, pokud auto nestojí v garáži. Dokáže vyvětrat auto tak, že po usednutí není člověk obratem zlitej potem.

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Topení určitě a stejně tak i čelní sklo a volant. Sklo hlavně v dešti za nízkých teplot, kdy se na okně dělá takový ten hnusně neorůhledný film, a volant nechat dokodovat automatickou aktivaci při nízké teplotě. Není nad komfort, jen nezávislé topení nestačí a tu ventilaci používám neustále, přes mobil ideální. Jinak určitě kola 19" a na zimu 18" nějakého proražení se netřeba bát pro Superb jsou standardně vystužené boky pneu. Auto vypadá s velkými koly mnohem líp a i jízdní vlastnosti jsou někde jinde. 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Nezávislé topení je skutečně skvělá věc, mám již na 3. autě, a nikdy žádné problémy. Obvykle auto samo pozná, že je špatná baterie a nedovolí NT spustit. To samé, když je nádrž paliva na rezervě, vzdáleně ho nespustíš. Např. moje žena by již auto mj. bez NT nechtěla :-) Je to opravdu skvělá věc nejen zimě, kdy tak pořešíš namrzlá okna, předeohřev motoru a samozřejmě teplo v interiéru, takže vždy nasedáš bez nějaké bundy či kabátu. A letní režim pro odvětrání interiéru je k nezaplacení, zvláště při velkých vedrech.
K tomu bych si vzal i ohřev volantu (pokud není v LK výbavě) a čelního skla, potom nebudeš potřebovat ani rukavice. Mám vše (sice na O3FL), ale chodí vše výborně.

 

2.0 TSi + DSG je určitě skvělá volba, tenhle 2litr tišší a úspornější, než předchozí verze.

19tek kol bych se nebál, ale vezmi to s DCC (aktivní podvozek), to je skvělá kombinace. Budeš mít "komfort i pěkný vzhled". DCC sice na S3 nebyl žádný zázrak, ale u S3FL je to prý vychytané, nelitoval bych toho cca 30 tis. příplatku. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Adaptivni podvozek a vyhrivany volant i celni sklo je nyni soucasti L&K.

 

Tak ted uz stale vaham jen nad tim stresnim oknem ... Mne je to celkem putna, ale deti o tom drndi od prvni chvile co jsem to zminil :)

 

Jeste takova drobnost - i kdyz verim, ze co clovek, to nazor: je rozumne vzit si misto rezervy jen tu lepici sadu s kompresorem, kterou ted davaji do vybavy implicitne? Predpokladam, ze kompresor lze asi kdykoliv pouzit i pro pouhe dofouknuti, coz by bylo fajn. Na druhou stranu, kdyz clovek nekde prorazi pneumatiku o sutr, tak mu bude pouha lepici sada na prd.

Link to post
Share on other sites

Já jsem za posledních 5 let "píchl" 2x a oboje to bylo na výměnu gumy. Jednou blbě vzatej obrubník gumou bokem a jednou rygol taky blbě bokem. Kdybych neměl rezervu tak čekám na odtahovku. Takže já si určitě dojezdový kolo budu pořizovat.

 

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

naprostý souhlas, sice je pravděpodobnost mizivá, ale když už tak se někde mrcasit s lepící sadou, no nevim, za tu dobu mám vyměněné kolo, nehledě na to že auto bez rezervy nemá ani zvedák a tuším že ani klič na kola, pěkný je ten další prostor na místo rezervy, ale...

 

ještě k tomu střešnímu oknu, předpokládám že uvažuješ o liftbacku, no pokud kvůli dětem, tak ty si toho okna moc vzadu neužijí, stějně přes okno budeš mít nejspíš povětšinou zataženou roletku, kdyby to ale bylo kombi, pak ta panorama význam pro ten účel plnil bude

 

za mě střešní okno v dnešní době zbytečnost, měl jsem, už nyní nemám, jen budeš mít v autě mnohem víc prachu

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Tak jeste posledni dotaz: Aktivni cidlo kontroly tlaku ano, ci ne? V konfiguraci je to jen 2 300,- otazkou je, jak to ovlivni cenu, kdyz si budu chti dokoupit dalsi disky na zimni gumy...

 

Z toho co pisou v tomhle clanku, tak je asi lepsi se na cidla vykaslat https://www.autoforum.cz/zajimavosti/eu-pred-peti-roky-naridila-povinne-sledovani-tlaku-pneu-je-prakticky-k-nicemu/

 

Závěr: Monitoring tlaku v pneumatikách může být přímý i nepřímý. Selhávají oba, naprostá většina aut má ale ten druhý, který v praxi funguje tak nespolehlivě, že jej lidé ignorují, i když zrovna pracuje správně...

 

Link to post
Share on other sites

Drahý špás, musí se meniť, mají nevyměnitelnou baterku.  Do druhé sady zimních kol si musíš senzory dokoupit cca 2 000 Kč/ks, obvyklá životnost senzorů je údajně pět let. Co jsem ale slyšel, tak u auta parkovaneho venku, v zimě zima v létě na slunci, baterka vydrží mnohem míň. Senzory se musí po prezutí párovat s autem a kola sežerou víc drahých závaží při vyvažování. 

 

Dokud to nebude povinné, tak nebrat, byť se to zdá u nového auta za pár korum

Edited by jaroslav75
Link to post
Share on other sites

Mám na Kodiaqu nepřímé měření a 2x jsem měl defekt a 2x mě systém správně informoval a to únik nebyl nějak velký - vrut zůstal uvnitř. Dokonce jednou nešel systém ani snulovat - uložit aktuální hodnoty, říkal jsem si, že jde o poruchu, ale byl to fakt defekt, jinak s tím potíže nejsou. Takže bych si za přímé nepřiplácel, je to spíš "starost navíc".

 

@jaroslav75 není to úplně pravda, záleží jaké čidlo v kole je, měnili jsme kolegovi na Hyundai baterku v čidle dle návodu na youtube, dalo se rozlepit a po výměně baterky a zalepení normálně fungovalo. Ovšem je více druhů a některé rozdělat bez poškození a tedy opětovného použití bohužel nejdou. Mám 2 kolegy, kterým opravdu vydržela baterka 5 let a to parkují venku. Jediný problém u parkujících aut venku je, pokud je tlak na spodním limitu - v zimě většinou čidlo hlásí problém, než se kolo (vzduch) zahřeje - fyzika. Cena čidel není zdaleka 2000kč/ks i BMW je prodává za max 1200 kč. Jinak jsou čidla za cenu 600-800, záleží na tipu, dnes skoro v každém modernějším pneuservisu je mají nebo doobjednají a s autem pomocí čtečky spárují. Čtečky se dají koupit i na Ebayi stejně tak čidla a stačí "načíst" aktuální čidla a nahrát údaje do nových, ale je to trochu loterie koupit ty správné na Ebay, lepší je to nechat na pneuservisu. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • Pawouk pinned this topic

Ad střešní okno, mám ho na svém současném SIII lift a je objednané i do mého dalšího. Je to skvělá záležitost pro dny, kdy už je to skoro na klimu, ale díky tomuto ji pouštět prostě nemusíš (ne všem dělá klima úplně dobře), roletku mám stále zasunutou, takže to krásně prosvětluje interiér. Když to stojí někde v létě venku na sluníčku, nechávám okno vyklopené a v autě není takové vedro. Abych byl zcela objektivní, tak ihned po koupi to pravda v jednom místě vrzalo, reklamoval jsem to a od té doby ani ťuk. Nejlepší je si to vyzkoušet, za ty peníze za mě “must have”

Link to post
Share on other sites

Každého volba a potřeby, ale moje používání i používání manželky je přesně opačné než píšeš. 

 

Nevím jestli je úplně potřeba a vhodné si nechat prosvetlovat interiér, klímu nevypinam nikdy, není důvod, vždyť je to automat, auto s pootevrenym oknem bych nikdy kvůli prachu a debilní lidem nenechal, když bys zatahnul roletku, take tam nebude takové vedro, nehledě na to, že to lze velmi rychle vyvetrať a když má člověk nezávislé topení, vyvetra auto práve jim. 

 

Ale jak jsem psal, každého volba. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...