Přejít na obsah

Regenerace DPF filtru


kortez

Doporučené příspěvky

Ahoj

neznáte někdo postup jak pomocí Vag-com vynutit regeneraci DPF filtru. Dost často mi svítí ta kontrolka filtru a po Praze je dost problém to vyčistit. Už se mi dvakrát stalo, že to padlo do nouzáku. Pak se regenerace vypne a musí se vynutit. To mi dělali na Jarově VASem. Ale předpokládám, že to jde i VAG-comem. Už jsem ho sebou začal vozit

Jenom doplňuji, že se jedná o Octavii II RS 2.0 TDI

Předem díky

Jarda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to: diagnostik

našel jsem jenom toto

V bloku hodnot ,kanál75,třetí hodnota je v procentech udáno zanesení filtru.

Do 75%..........regeneraci provádí ř.j. motoru

Do 95%..........regenerace se provádí pomocí diagnostiky VAS

Nad 95%........nutno filtr vyměnit

Regenerace .........rychlost nad 60km/hod

.........otáčky motoru 2000-3000

.........min 5-10min,dodržet rychlost nad 60km/hod

........hodnota musií klesnout k 15%

To ale popisuje jak to regenerovat jízdou. Psal jsi ještě něco jiného? Já potřebuji tu regeneraci když už je motor v nouzáku.

Je zajímavé, že mě svítí kontrojka i když je filtr zaplněn na 35%. Řekl bych že je to dáno počtem neúspěšných regenerací. Pak se rozvsvítí kontrolka. Pak mám 20 na čištění výše popsaným způsobem. Mám ověřeno že nejlepší je to na 4ku tak 2700 otáček. To je teplota nejlepší a ty procenta slézají docela rychle. Problém je že se mi to minule stalo ve Vídni a já se nemohl dostat někam kde bych to projel, protože byla dopravní špička. Proto potřebuju postup na to regeneraci z nouzáku.

Já to nechápu co si ten koncern myslí. V tom autě jsou takové věci, že nechápu že to můžou dát do prodeje. Mám na toto téma s Škodovkou docela vášnivé diskuze. Měl jsem tam dokonce auto na 14 na pozorování. Trochu se to zlepšilo ale stále se to chování nemůže srovnat s konkurencí. (mám na mysli DPF) Kolegové mají všichni auta s DPF . Mazda. Toyota, Mercedes atd. všichni jezdí po Praze jako já a nikdo z nich tu kontrolku DPF neviděl svítit. Mě svítí každý týden a to jen díky tomu, že jezdím na V-power ( vypozoroval jsem že to filtr méně zasírá) Já fakt že to nešetřím ale proč bych taky měl. Jsem zvadav jak se to chová třeba v Passatu TAXI který jezdí každý den 200 km po Praze. To musí být k zešílení. A oni mají tu drzost ti řici že je to normální, že je to jízdním profilem stylem jízdy. To že auto po třetím rychlém sešlápnutí brzdy nemá podtlak v posilovači a nebrdí je taky normální. To že HF nezobrazuje české znaky je taky normální. Mám si prý jména do telefonu napsat bez háčků a čárek.... To že se HP přes BT několikrát za jízdu odpojí a po připojení to vzdy hodí do repráků takový gong že mi to vykopne mozek z hlavy je taky normální. To že to při regeneraci při ustálené rychlosti škube je taky normální stejně nebo se mi to prý jenom zdá tak jako pomalé padání plynu při regeneraci. Prostě sundáš nohu z plynu a ještě vteřinu možná i víc to jede jako kdybych na tom stál. . Uff to jsem se rozvášnil.... Motor jede hodně špatné od spoda. Ne však při regeneraci to to zatahuje dobře(patrně je to tím dostřikem a celkové větším množvím vstřikované nafty) Prostě jsem docela nas.... že jsem si to auto vybral. Měl jsem si raději vzít TFSI ale to bych nesměl být TDI fanda i když už mě to začíná opouštět. Ještě žé to auto je služební jinak bych si trhal vlasy z hlavy....

Tak bacha na Octavii II RS 2.0 TDI

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 11 měsíců později...

Zdravím, mám novou RS II TDI asi tak dva týdny, nevíte , jestli je normální, že se mi během 3 tis. km, co mám teď najeto, třikrát rozsvítila kontrolka DPF? Naštěstí jsem vždycky mohl jet v takovým režimu, že proběhla ta regenerace, nebo co to vlastně je a je klid. Ale četl jsem tady, že někomu to bliklo až po 50 tis. km, tak mi to přišlo moc. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, mám novou RS II TDI asi tak dva týdny, nevíte , jestli je normální, že se mi během 3 tis. km, co mám teď najeto, třikrát rozsvítila kontrolka DPF? Naštěstí jsem vždycky mohl jet v takovým režimu, že proběhla ta regenerace, nebo co to vlastně je a je klid. Ale četl jsem tady, že někomu to bliklo až po 50 tis. km, tak mi to přišlo moc. Díky

Co jsi tam natankoval? U jaké čerpačky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi se sní couráš,DPF nemá rádo brzda -plyn

Hned první cesta s ní byla 600 km s malou přestávkou a potom další taky kolem 500 km, do toho pojezdy po Brně. Myslím, že pomalu nejezdím, průměr mám tak 9l/100, ale naučit se na to auto člověk musí. Měl jsem předtím 2.6 V6 110 kw benzín a to bylo to úplně o jiném stylu jízdy.

Editováno: , autor: rotbrador
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Ahojte, nevite prosim nekdo, jak je to s regeneraci a hodnotami u zaplnenosti DPF filtru sazemi?
Vetsinou jsem se docetl, ze max. uroven u 2.0 TDI PD je 60g. Pote tedy musi asi nastat vymena, vycisteni nebo demontaz.
Dneska jsem byl u znameho na VAGu a zjistil mi hodnotu 53g z 60g s tim, ze automaticka regenerace byla provedena pred 130km. Zkusili jsme vyvolat regeneraci, jestli ta hodnota 53g spadne.
Regenerace byla aktivovana, rozsvitila se kontrolka, tak jsme najeli na dalnici, 4. rychlostni stupen, cca 2300 otacek, 80km/h. Po cca 15 minutach kontrolka zhasla, nejaky pocitadlo ukazalo jakoze 0%, nicmene ta hodnota zustala stale 53g. Znamena to tedy, ze me v brzke dobre bude cekat velka starost v podobe nepruchoziho DPF?
Nejak tedy uplne nechapu tohle:
Filtr pevných částic DPF a jeho regenerace

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukam, ze mi zmizela pulka dotazu, tady je zbytek:

...Podle toho uz bych byl davno nepojizdnej (po 40g), ale ja jezdim dal...motor se chova uplne normalne, zadne problemy nejsou.
Auto
jsem koupil teprve nedavno, ma najeto 208 tisic, coz by klidne
odpovidalo konci zivotnosti DPF, pokud jiz v minulosti nebyl filtr nejak
menen nebo cisten. Opet jsou zde protichudne informace, ze to vydrzi
cca 100-150, nekdo zase rika, ze klidne 250-300..

Ted uplne nevim
co s tim? Jestli to nechat bejt a jezdit dal, pripadne po nejake dobe
to zas napichnout a mrknout, kolik to ukazuje, nebo preventivne resit
cisteni DPF. Nejradsi bych ho dal uplne pryc, mela by se zlepsit
spotreba i tah motoru, ale neco mi rika, ze to asi uplne neni to prave.
Asi bych ho nejprve zkusil nechat odborne vycistit, stoji to teda
osmicku, coz je hodne, ale byl bych nerad, kdyby me to nechalo nekde v
tramtarii x kilometru daleko...vozim rodinu a potrebuju se na auto
spolehnout.
Mate s tim nekdo nejake konkretni zkusenosti? S temi
hodnotami i s nejakym cistenim DPF? Pokud jste nechali cistit, tak kde a
jaky byl vysledek? Spadla ta hodnota g na nejakou nizkou hodnotu?
Jakou? Videl jsem, ze se do toho lidi poustej sami wapkou, ale to se mi
taky nechce. I kdyz treba v dpfe nedelaji nic jineho :)
Co se muze stat, kdyz dostahnu 60ti g? Zastavi se auto? Nebo me to pres tu hranici normalne pusti dal?
Nekdo na nejakym foru snad psal, ze mu to ukazuje asi 125g a furt jezdi...tak fakt nevim.

Jeste prosim o info, jak je narocna demontaz filtru, abych ho mohl dorucit na vycisteni....je postup nekde popsan v dilence?
Diky moc za pripadne info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak to myslis? Jako pres diagnostiku udelat reset - zapsat jakoze se menil DPF filtr  a bude to pocitat jakoze od nuly? Jak se to pak bude chovat na aute? Budou regenerace mene caste? Nevim co by to pro me vlastne znamenalo, mas s tim nejake zkusenosti? Mne jde hlavne o spolehlivost auta, aby me nikde nenechalo kvuli tomu, ze je ucpany filtr...da se nejakou metodou zjistit, zda je potreba filtr odborne vycistit nebo vymenit krome tedy toho ukazatele v g....? Nebo musim ten filtr odsroubovat a poslat napr. na dpfe na diagnostiku? S autem zatim zadne problemy nemam, ale nechci nic zanedbat....pripadne existuje nejaka alternativni firma, ktera to taky "odborne" dela?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Dobrý Deň. 

 

Nedávno som si kúpil kábel na diagnostikovanie auta doma, dneska po prečítaní pár príspevkov som sa pustil do kontroli vstrekovacok, váhy vzduchu atď. Čo ma zaskočilo to bola hodnota zanesenia DPF filtra = 53g. Jedná sa o auto Skoda octavia 2.0TDi DSG L&K 2007 BMM 103kW ,najazdene okolo 193 235km , odkedy som ho kúpil žiaden problém tankujem len na SHELL-ke + aditivum. Spat k DPF , od kedy mám auto cca 2 roky nikdy palubovka nehlásila regeneráciu DPF ani som to nespozoroval. Je možné urobiť vynutenú regeneráciu , otázka je či je to bezpečné pri takomto zanesení alebo či to vôbec pomôže. Čítal som tu jeden príspevok kde bolo písanné do 45g este sa dá regenerovať ale nad už len výmena, cistenie alebo odstranenie ?. Aj keď je to české forum , niekto nepozná v SK (košice) neakú dôverihodnú firmu na čistenie filtra ?

Ďakujem za hociakú radu a odpoveď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...