pawka Vloženo 19. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2015 1 cm šířky je sakra znát a pápírově to je třeba 1cm,ale změř si skutečnou šířku dotyku kola,třeba to dělá i 3cm. přejeď špinavým,stejně zatíženým(nejlíp na autě) kolem dekturu. pak se pose podívej na rozdíl plochy v Cm/2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orlov Vloženo 19. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2015 No protože se ho pro ty nejobvyklejší káry nedaří z výrobních i prodejních důvodů snížit pod hodnotu Cx = 0,3 až 0,33, na kterejch ZAČÍNALA v roce 1976 svoji kariéru "šáde" = Škoda 105/120 - "užofka, na 14" kolech a s maličkým spojlerkem vepředu, bez odtrhovky vzadu. "Emkový" šádyny měly běžně Cx=0,3, .... Tak to sa veľmi mýliš ... http://www.autorubik.sk/clanky/sucinitel-odporu-vzduchu-cx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mimoxx Vloženo 20. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2015 Pawka, pozri si čo som napádal, aerodynamický odpor vzduchu 1cm pneu, nie valivý!! Pozri si ako som pre ilustráciu povedal že valivý odpor pneu je oproti jej aerodynamickému odporu 1000x vyššší!! A ty zase o dotykovej ploche, keď náhodou nevieš to je valivý odpor... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mimoxx Vloženo 20. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2015 JayBee1 čo sa týka tej žiletky verím že je to hlavne pre valivý odpor, celkovú váhu a menšiu rotujúcu hmotnosť a ten aero. je minimálny, ale samozrejme všetko sa počíta a je to určité vylepšenie. Ako keď vymenia kovový pedál za karbónový a ušetria 60g váhy. Na celkovej hmotnosti 1000kg je to nič. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mimoxx Vloženo 20. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2015 Orlov, ešte že tak, lebo som si už myslel že Š120 popiera logický úsudok, že niečo hranaté, krabicové, musí mať väčší odpor, než oblejšie tvary. A tiež sa mi nechcelo veriť, že sa za 30 rokov vývoja nič nezlepšilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JayBee1 Vloženo 20. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2015 (editace) Jenže ono se opravdu nic moc nezlepšilo. Podívej se sem, kolik je tam aut starých cca 20 a víc let s Cx stejným nebo nižším, než mají naše hustokáry druhé generace + Roomster. Ale to není všechno, stará auta měla zhusta menší čelní plochu S a protože odporová síla tekutiny při konstantní rychlosti a hustotě je rovná polovině součinu Cx a S, vychází z toho dnešní oteklá auta neslavně. Abychom se vrátili aspoň trochu k tématu, podívej se na tento článek: "... Opel Calibra. Jeho koeficient Cx 0,26 u základní verze je dodnes skvělou hodnotou... Je zajímavé, že výkonnější verze Calibry už měla Cx 0,29. Mohly za to jen širší pneumatiky a o palec větší kola." Tzn. nejen že se o několik desítek cm2 zvětšila čelní plocha, ale dost drasticky (o víc než 10 %) se zvětšil i součinitel odporu! Na druhou stranu je třeba vzít v úvahu fakt, že u Calibry to nebylo jenom o širších pneu a větších kolech, ale byla tam i změna geometrie. Nicméně dost dobře to demonstruje, jak velkou paseku může udělat i na první pohled banální detail. Takže s tím centimetrem šířky u pneu opatrně - na aerodynamiku totiž může mít značný vliv. Editováno: 20. Říjen 2015, autor: JayBee1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 20. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2015 Rozdiel medzi letom a zimou mám každý rok asi 0,2l, ale rozdiel medzi letom 2014 vs. 2015 mi zatiaľ vychádza rozdiel 0,2l, takže asi som začal chodiť trocha agresívnejšie a rýchlejšie. Je pravda že v zime pri pohodovej jazde sa viem dostať na trase 30km Veselé -> Nové Mesto nad Váhom, keĎ nesneží je sucho iba mrzne aj na priemerku 4,5-4,6l pri priemernej rýchlosti 53-55kmh. V lete to zvládnem tak za 4,9l. Rozdiel medzi R14 zimnými a R15 letnými určite je, je to poznať aj na akcelerácii, kde motor z letnými má pocitovo menší odpich. Letne pneu mám ako som spomínal Hankook a táto guma má známky B B. Rozdiel medzi matador a hankook je dosť veľký, na gume hankook si dokážem viac dovoliť keď prší či už v zákrutách alebo aj pri objehaní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pawka Vloženo 20. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2015 tady v tom připadě u pneu na fabii se bavit o aerodynamice je totalne nedulezitynadruhou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 20. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2015 Jestliže si dá někdo na auto široké "setrvačníky" a pak se diví, že mu třeba spotřeba v městské a příměstském provozu stoupla a nechápe to. Tak mu není pomoci ! Jestliže to někdo chápe, tak mu je i jasné, že na dálkové s foukláním k horní mezi se naopak téměř nic neděje. Holt je třeba chápat, jak ty těžké setrvačníky fungují a co je to valivý odpor. Jinak nemá cenu o tomto diskutovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 20. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2015 A i když necháš "žiletky", ale vystrčíš je dál z obrysu auta buď použitím ráfků s jiným (menším) ET, nebo podložkama (abys dostal prďáckej hustokrutokchár...), dostaneš se při stejným valivým odporu zase vejš s aero odporem... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pawka Vloženo 20. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2015 nejdulezitejsi je tlak a tak ty pitomci odsohlasili,ze bude muset mit kazdy novy auto senzor tlaku. vyrobci se jen klepou na job! baterka tam vydrzi cca 5-7let. je to klasicka 3V placka. prej se casto menej a tohle bude ekologicky, lidi si to prej nehustěj. takze hura do budoucnosti ekologie nas zabije driv než žít ve sračce. vychcanost je nevylecitelný mor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mimoxx Vloženo 21. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2015 JayBee1 si myslím, že u tej Calibry mohlo Cx pokaziť zdvihnutie auta od cesty na väčších kolách, než o 10mm širšia pneu a možno väčší motor a iné vyvedenie výfukového potrubia nedovolil od spodu zakrytovať celý motor a už bolo Cx-0,29. A tých cm2 naviac od pneu nebolo tak veľa, lebo pneu vyčnieva z profilu auta iba menšou časťou a či má vplyv aj šírka v blatníku, to je ťažko zistiť. Takže tých 10% Cx nemá na svedomí širšia pneu, ale iné významnejšie zmeny, ktoré nie sú na prvý pohľad vidno, napríklad iné výfukové potrubie pod autom s väčším tlmičom, iné robustnejšie nápravy, ktoré spôsobia väčšie turbulencie pod vozidlom... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 30. leden 2016 Sdílet Vloženo 30. leden 2016 tak.. cucim po letních gumách.. co říkate na toto http://www.pneu-kval...avuris-3hm.html Cena mi přijde OK, jde mi o to, aby byla guma aspon trochu bezpecna a vydržela aspon prumernou dobu.. puvodne jsem měl z fabriky Dunlop sport, ale ty už se nedelaji a hlavně cena je 2000kc + za gumu.. tady je cena 4800 za sadu, což mi přijde OK.. mate zkušenosti z barumkama, nebo je lepší palackýho přřiplatit a vzít lepší značku.. dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JayBee1 Vloženo 30. leden 2016 Sdílet Vloženo 30. leden 2016 V testech v žádné kategorii nepropadly a uživatelé jsou evidentně spokojení: http://www.testpneumatik.eu/barum-bravuris-3-hm http://pneumatiky.heureka.cz/barum-bravuris-3-hm-195-55-r15-85v/recenze/#section S ohledem na bezpečnost samozřejmě můžeš obout auto líp, ale to bys musel místo Palackého přihodit minimálně Destinovou. Pokud nejezdíš ostře, tak ti určitě poslouží dobře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 2. Únor 2016 Sdílet Vloženo 2. Únor 2016 Mal som Bravuris 2 a na bežné jazdenie stačili. Ak ale jazdíš svižne, a to obzvlášť do zákrut, tak by som sa im radšej vyhol. Akonáhle je nejaká malá nerovnosť a odskočia tak im trvá dlhšie kým sa znovu "zahryznú". V tomto boli fabrické Dunlopky jednodznačné lepšie. A vzhľadom na to, že u Bravuris 3 sa zamerali na ešte dlhšiu životnosť, tak predpokladám že v prilnavosti v zákrutách sa moc nezlepšili, skôr naopak. Ale ako som písal, toto musíš riešiť iba ak jazdíš rýchlo a blízko limitom. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 2. Únor 2016 Sdílet Vloženo 2. Únor 2016 Krásné hodnocení od člověka co ty pneu nikdy neměl a nejel...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 2. Únor 2016 Sdílet Vloženo 2. Únor 2016 Voice tys je mel? Muzes prosim napsat co a jak? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 2. Únor 2016 Sdílet Vloženo 2. Únor 2016 Právě že neměl, proto k nim nic nepíšu. Jinak bych se rád o zkušenost podělil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirda85 Vloženo 2. Únor 2016 Sdílet Vloženo 2. Únor 2016 Já přešel ze 195/55R15 na 185/55R15 z důvodu ceny. Celý život kupujeme gumy od koncernu Continental či Goodyear-Dunlop a vždy max. spokojenost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 2. Únor 2016 Sdílet Vloženo 2. Únor 2016 no jenze ja prejit nemuzu, bo to v technicaku nemam a nehodlam se s nekym pak dohadovat, navic si nejsem jistej, jestli to na svoje disky nazuju.. pokud by to bylo tak easy, tak nazuju 195/60r15 a neresim to No uvidime, treba budu prvni testovac barumek.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dusan.k Vloženo 2. Únor 2016 Sdílet Vloženo 2. Únor 2016 Jirko jak to máš s rezervou?já jí měl jak novou,tak co takhle dokoupit 3 stejné jako rezerva a jezdíš?Jak dlouho plánuješ m ít ještě Fábii?Dalších 100 tis už s ní neplánuješ ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 2. Únor 2016 Sdílet Vloženo 2. Únor 2016 rezerva šla davno do světa.. měl jsem tam dunlop sport a ty se už pár let nevyrábí... jak dlouho planuju ještě fabku?? no, vzhledem k tomu, že jsem nakombinoval rapida fresh s lepším motorem a6ti kvaltem a vyšel na 380000 tak fabii ještě planuju na dlouho )))) asi pujdu do barumek, zase takovej ostrojezdec nejsu a cena je dobrá.. ještě uvidíme na jaro, jestli se nevyvrbí náká jiná akce.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TooMooX Vloženo 5. Únor 2016 Sdílet Vloženo 5. Únor 2016 (editace) Pokud nejezdis hranu tak stejne nepoznas rozdil mezi jednotlivimi "znackovými" pneu. Ty rozdili mezi nimi nejsou az tak velké. Krome cinskych gum a protektoru bych se nebal. Bezný ridic mozna nekdy oceni brzdnou drahu v krizove situaci. Jeneze podivej se myslim na test zimnich gum ADACu. V tom testu byla i jedna letni pneu a tak krome snehu a ledu byla ve vetsine testovanych zkousek nejlepsi !!!! Navic jaké tady bývaji zimy ? Pulku zimniho obdobi jezdime pri teplotach nad 10°C a to i nejdrazsi zimní guma bude mít delsí brznou drahu nez cinskej letnák. Jinak moje zimni Barumy Polaris3 jsou pro me prekvapive made in Portugal. V D-Testu v roce 2015 mají takovéto výsledky. Jen testovali jen 14ky a 16ky Dobrá radaVítězem testu čtrnáctipalcových pneumatik o rozměru 185/60 je Continental ContiPremiumContact 5 (dobře, 1370 Kč). Předvedl nejlepší jízdní vlastnosti na mokré a dobré na suché vozovce. Dobré známky za jízdu na suchu i na mokru získalo dalších pět modelů, Nokian Line (dobře, 1240 Kč) mezi nimi vynikl velmi dobrou životností. Mezi šestnáctipalcovými pneumatikami 205/55 zvítězily Michelin Primacy 3 (dobře, 2100 Kč). Mají velmi dobré jízdní vlastnosti na suché vozovce, mimochodem úplně nejlepší v testu, a dobré hodnocení udržely také na mokrém povrchu. Ze zkoušek opotřebení si pak odnesly nejvyšší možnou známku. Editováno: 5. Únor 2016, autor: TooMooX Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 5. Únor 2016 Sdílet Vloženo 5. Únor 2016 Ja budem už 3tiu sezonu obúvať Hankook Kinergy Eco k425 a sú celkom dobre, oproti Matador MP44 čo som mal tak sú o level vyššie, čo sa týka Aquaplaningu a aj lepšie sedia či už na mokru alebo na suchu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 23. Únor 2016 Sdílet Vloženo 23. Únor 2016 tak dneska došly Bridgestone Turanza er 300, cena 4700 vcčetně pošty.. zanovni gumy sundane z noveho auta.. 195 55 15 Tak snad budou oukej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.