Přejít na obsah

1.6 TDI CR (77KW)


jarda109283

Doporučené příspěvky

Mam 1.2 TSI v golfe a dovolim si NESUHLASIT ze 1.2 TSI nieje dobry ZAKLAD do octavie = golfu. chodte sa previezt s 1.2 a potom s 1.4 TSI. do 4000 otacok rozdiel nepatrny nad 4000 otacok uz tam rozdiel je ale neviem ako vam ale mne by urcite za tych 1500€ naviac nestal.a k tej spolahlivosti, vy ako viete aky je spolahlivy motor 1.6 TDI?

OK. Tak preco musi Skodovka zavadzat pri prezentacii motora v Yetim ? Preco musia jazdit po dialnici 70 aby dokazali, ze motor ma malu spotrebu ?

Skodovka jednoducho potrebuje znizit papierove emisie (EU normy a ich limit 120 g CO2/km.). Realna skutocnost je ale taka, ze spotreba je v skutocnosti vyssia, lebo ten downsizing je prehnany (1,2 l motor do aut nizsej strednej triedy). V mensich motoroch musi castejsie zaberat turbo pri beznych cestovnych rychlostiach a spotreba rastie a v skutocnosti je vyssia ako pri motoroch vacsich (pokial clovek nejazdi s pierkom na pedali). A to je to, o com hovorim pri 1,2l motore.

A nehovorim, ze motor 1,6 TDI CR je spolahlivy, neviem odkial ste to zobral. Jednoducho som to pri kupe riskol, lebo som nechcel kupovat stary naftak, 1,4 TSI som sa bal kvoli spotrebe na dialnici a 1,8 TSI uz bolo velmi drahe. O jeho spolahlivosti budem vediet povedat az za par rokov.

Inak, este za turbo ery v F1 sa dokazali dostat s 1,5 l motorom na vykon okolo 1500 koni. Takze naozaj je to o turbe a pretlaku. Akurat, ze sa to potom prejavuje na spotrebe a zivotnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

subektivni postrehy:

1.2 TSI 77kW--- pro lidi co normalne jezdí dle predpisu a maji mensi rocni najezd km bohate dostacuje i v Octavii ci Yetim, hezka akcelerace i zátah. spotreba se da udrzet v limitu kolem 6.5 litru. (ano otazka je zivotnost) uplne jina liga nez HTP spis bych prirovnal k 1.6

1.8 TSI 118kW hezkej pruznej turbobenzin, ve spojení s DSG pecka, subjektivne ve spojení s manualní prevodovkou tak nejede a zere víc. spotreba hodne zalezi na stylu jízdy kdyz podle predpisu se Supem II spotreba kolem 6.7 l/100km ale kdyz se tomu slaplo na krk tak i 13 l/100km (male RS souhlas)

2.0 TFSI 147kW v RS no comment motorka na 4 kolech

1.6 CR TDI subektivne slabsi nez 1.9, linejsi musi se vic tocit spotreba kolem 6 litru

1.9 TDI 77kW subektivni velmy pruzný motor s hezkým zatahem a nízkou spotrebou, pri dynamicke jizde kombinace mesto dalnice (zadne mazleni) velmi svizna jizda 5.3 l/100km hlucnost v norme

2.0 TDI 81 kW 4x4 hezký zatahhezky jede spotreba kolem 7 litru rovnomernejsi chod tizsí nez 1.9 TDI

Editováno: , autor: Matrix.nine
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nehovorim, ze motor 1,6 TDI CR je spolahlivy, neviem odkial ste to zobral.

ja len narazam na to ako tu pisete o zivotnosti toho motora. urcite to turbo bude asi najslabsia stranka toho motora ako aj vsetkych TSI.

podobne bude namahane turbo v 1,4 tsi ako aj v 1,2 tsi. ale to je podla mna aj o spravani sa vodica ku autu. ved sa aj tak hovori, ze aky pan taky kram

nie?

A moj prvy prispevok narazal na to ze do octavky ako zaklad nebude stacit 105koni. podla mna komu nestaci 105 koni tak toho isto nezachrani ani 120. a ten priplatok 1500€ je podla mna pri porovnani jazdnych vlastnosti nehorazny.

ak by bol medzi tymi motormy cenovy rozdiel 400€ ako je to v polsku tak by som uvazoval ci nevziat radsej 1,4tsi 120k

ale to je len moj osobny nazor a nikomu ho nevnucujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já třeba sem jezdil s tou 1.2 TSI 63 kw v roomst. a jelo to velmi pěkně. 1.2 TSI 77 kw je benzínový základ pro OII a 1.6 TDI to samé jako naftový základ. Já teda jezdím i dost svižněji a rozhodně si nemyslím, že by mi to nějak nestačilo. Jo pak ve vyšších rychlostech např. od 160 výše už to zrychlování není na žádné závodění ale jinak to jezdí příjemně. V manuálu má 1.2 TSI výhodu, protože má 6 st. převodovku, to bohužel hoši od VW trochu u 1.6 TDI nevychytali když dali pouze 5 st. Podle mě ještě blbě odstupňovanou. Když sem se s manuálem svezl, tak mi připadalo že mezi 4 a 5 st. je velká mezera a musí se častěji řadit jinak to dává pocit že to nejede. Podle mě to vrhá špatné světlo na samotný motor,který není nijak špatný nebo línější jak 1.9 PD. Já mám 7st. DSG a to prostě jede krásně. Rychlosti jsou pěkně rozložené, takže si DSG vždy najde tu správnou a vůbec mi nedává nějakej pocit že to nejede. Rozhodně bych se v obou motorech nebál nějaké životnosti. Ty turba a další věci jsou dělaný na nějakých nejm. 250 tis.km a pokud se to bude sr..át, tak asi stejně jako každej jinej. Prostě je to o zacházení.(mě automechanik vždy říká, je to potřeba zahřát a pak mu můžeš dávat klidně do červeného a musí to v pohodě vydržet.)Já jelikož máme v rodině i OII 1.9 PD MP 77 kw, tak mám přímé srovnání a ten komfort jízdy je s 1.6 TDI daleko lepší. Už bych si PD chrochták rozhodně nekoupil. Jako mínus je jedině DPF filtr to se teprve uvidí jeho životnost a kolik bude stát výměna. Ale třeba už sem slyšel od mechanika (od peugeotu teda), že některé typy DPF stačí jen vyndat nějak propláchnout a makají zase dál, otázka pár korun. Teda aspoň oproti novému. Takže uvidíme. A pokud někdo nemá ten nájezd km dostatečný aby se mu 1.6 TDI vyplatila, tak si myslím, že jako benzínová varianta 1.2 TSI není špatná volba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Ano, na 99 % se s tím ztotožňuji. Já teda nejaký problém u rozjezdů či v koloně nezaznamenal, příjde mi to úplně normální, v koloně je to velká pohoda, na druhou stranu za 3,5 l/100 km sem se za najetých 19 tis. km ještě nedostal. rekord mám 3,7 na trase 100 km (a to byla pořádná kloboukovka) . Ale asi by to i šlo ještě o kousek níž. Ostatní údávané spotřeby v testu odpovídají. Srovnání spotřeb s 1.9 PD bych teda trochu oponoval, protože co jezdím s oběma, tak teď po záběhu 1.6 TDI sem v průměru o (vcelku zanedbatelných) 0,2 l níže než PD. Co se týče zbytku testu, tak je to pravda, že nemůže nikdo čekat od 77 KW žádné trhání asfaltu. DSG jen přidává na komfortu jízdy, ale jak píšou v normálním režimu. Je přesné vyjádření, že pokud na to bude někdo hamtat jak magor, tak to zvláště ve spojení s tímto agregátem bude akorát řvát a převodovka bude řadit nepřirozeně a výsledek jízdy bude příšerný. Avšak pokud se člověk přizpůsobí tomu co má pod kapotou a naučí se odpovídajíce ovládat plynový pedál je to velice příjemná kombinace i na delší cesty kterou můžu doporučit. Jsem velice spokojen. V neposlední řadě se musím bohužel ztotožnit i s negativem a to vyšší cenou za DSG. I tak těch financí nelituji a rozhodně i další vůz bude mít AP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj všichni,

jsem tu nový, tak se trošku rozkoukávám...

Každopádně, mám 14 dní O II s motorem 1.6 TDI... Najeto necelých 4 tisíce km. Spotřeba 5,0/100. Motor je vynikající, tichoučký, kultivovaný projev. Pneu bridgestone 205/55 R16, výbava Elegance+Sport paket, béžový interiér, zelená Arctic metalíza. Zítra udělám fotky.

Jinak, hlavní téma zde je motor-vřele všem doporučuji... Jsem z něj unešen maximálně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Na spotřebu co jsem slyšel byla dobrá OI 66kW a známý co ji má s ní jezdí stejnou trasu možná i o půl litru níž než já s 1.9 TDI. Já se pod 4 litry ještě nedostal a to i když jsem ne ní dost hodný.

Co se týká 1.6 CR tak po tom, co jsem tady pročetl to beru jako technologický krok vpřed, tedy způsob vstřikování a následná lepší kultura chodu motoru. Je to ovšem celosvětový trend. Na druhou stranu si ale myslím, že lepší spotřeba je u toho nového motoru dosažena stažením nafty (čím vyšší euro, tím menší dávka paliva = míň jede) a delším zpřevodováním (to nepovažuju za žádný technologický zázrak). Pokud 1.9 zpřevoduju taky o něco víc do rychla, jsem asi na stejném. A navíc se mi na ní právě líbí, že když potřebuju předjet a šlápnu na to, tak vystřelí bez prodlevy. A v otáčkách někde nad 3500 se zas tak často nepohybuju. Co považuju u 1.9 za minus je neochota jet při nižžších otáčkách - min 1500ot/min.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S Matrixem a jeho testem motorů celkem souhlasím. Chybí tam myslím 2,0 TDI 103KW, což považuji za motor dostatečně pružný na bezproblémové předjíždění se slušnou a dostačující dynamikou. Ta 1,9 TDI 77KW, souhlas, že je pocitově lepší jak 1,6 TDI 77KW, obsah a krouťák je znát. Ale na druhou stranu je ta 1,9 poměrně hlučná a to více jak třeba jednotka 1,9 TDI PD 96KW. Ta 1,6 je už CR a měl by být podstatně tišší a navíc i úspornější.

Ta 1,8 TSI s DSG asi bude super, ale mě automaty prostě nebaví, nemám zážitek z jízdy. A nějaké řazení pádly, to je o ničem. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím,

již nějakou dobu se rozhoduji mezi dvěma motorizacema, a to základ benzin 1,2 TSI a zrovna zdejší 1,6 TDI CR. Jejich ceny a následkné spotřeby, úspory a návratnost je mi jasná, na to stačí kalkulačka a odhad jak se bude nadále jezdit. Spíš bych se chtěl zeptat, přestože náznaky odpovědí se dají vyčíst v jiných příspěvcích. Je v současné moderní době opravdu tak na závadu, jestli si někdo koupí naftu a potom bude jezdit vesmes primestský provoz? Vetsina jízd by se odehrávala na hranici cca 25 km s větším podílem dálnice. Samozřejmě že do toho budu přidávat i jízdy v řádo cca 80-100 km. No a nakonec párkrát do roka kolem 1000 km. Auto si nekupuju na chvilku, pocitám, že je budu používat minimálně 6-7 let.

Na krátké popojížděčky bude dosluhující Fabka.

Jde mi pouze o to, jestli tento motor 1,6 TDI CR, bude při takovémto používání trpět, nebo je to v dnešní době na pohodu a motoru to nebude vadit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde mi pouze o to, jestli tento motor 1,6 TDI CR, bude při takovémto používání trpět, nebo je to v dnešní době na pohodu a motoru to nebude vadit.

Copak ohledně motoru bych se zase tak nebál, nic ideálního na nafťáka ty krátké trasy nejsou, ale on to zmákne. Spíš je problém filtr DPF, který je už nedílnou součástí tohoto motoru a potřebuje občas spálit ten bordel v sobě a k tomu potřebuje jet v nějakých otáčkách určitou dobu. A taky to bude dřív zanešené, tím pádem častěji spalovat a samozřejmě nevydrží tak dlouho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohledne toho DPF je mi jasné, že čas od času bude potřeba ho vypálit. Jen nevím jak často to bývá, jestli má někdo zkušenossti, dejte vědět. Taky už jsem se setkal s pár lidma, co měli např. francouze a jak jim to hlásilo problém s filtrem, nechali ho dát pryč, k tomu úprava ŘJ a mají po problému. Jak je to se Škodovkama nevím, jestli je pak nějaký problém co se emisí týče či podobně.

Každopádně díky za infa a názory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě DPF zatím drží a to má za sebou 80 tis. km, tak ještě snad vydrží a až odejde tak to nechám taky vykuchat, vyjde to na cca 14 tis. což je si myslím lepší volba než ho nechat měnit, na emise podle mě nemá vliv, pouze tak to pak bude čoudit no.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohledne toho DPF je mi jasné, že čas od času bude potřeba ho vypálit. Jen nevím jak často to bývá, jestli má někdo zkušenossti, dejte vědět. Taky už jsem se setkal s pár lidma, co měli např. francouze a jak jim to hlásilo problém s filtrem, nechali ho dát pryč, k tomu úprava ŘJ a mají po problému. Jak je to se Škodovkama nevím, jestli je pak nějaký problém co se emisí týče či podobně.

Každopádně díky za infa a názory.

No já mám zatím jen 30 tis km, ale ono se to vypálí samo aniž bych o tom věděl běžnou jízdou, jezdím dost po dálnici, tak to vždy splní tu podmínku, ale když to samo nařídí, tak se snad rozsvítí nějaká kontrolka a měl by si to držet v nějakých těch otáčkách nějaký stanovený čas aby proběhlo to vypálení. Co se týče vykuchání, tak do toh bych se moc nehrnul, protože ty informace z něj zasahují do všeho možného v chodu motoru a docela bych se bál že to pak bude dělat neplechu. Mám informace, že třeba u peugeotů, některé typy filtrů jde normálně něčím propláchnout a ono maká dál. Co sem se na to ptal kluků v autorizáku, tak mi nepřímo řekli, že už to taky slyšeli, že už na tom ,,makaj,, jestli to půjde taky takto obejít, že pak by to i dělali,když by si to zákazník vyloženě přál, pochopitelně bez záruky.Ale co, to by se dalo risknout. Co vím, tak DPF by mělo vydržet cca kolem 150 tis km. Samozřejmě se to bude odvíjet od ježdění. Právě zde se podle mě odrazí např. ty krátké trasy.

Vím taky, že třeba RSa s TDI PD nebo vůbec PD měli s DPF celkem problémy, že to s nima moc nekomunikovalo a třeba taxikáři, jak jezdili šudlačky po městě, tak se jim to zanášelo. Chce to prostě opravdu občas to pěkně protáhnout a jak se říká odsazit. Tady CR už by to mělo být bez problémů.

Editováno: , autor: Klokan.Jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

S 1.6 TDI CR DPF mám najeto teprve 2500 km, ale zatím jsem velmi spokojen a mile překvapen, jaký je to rozdíl v kultivovanosti oproti 1.9 TDI. Výkonově je to stejné, 1.6 TDI mi přijde o něco pružnější, ale je pravda, že se musí víc točit. Zatím fakt spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...