Mr.Pavka Vloženo 30. Prosinec 2015 Vloženo 30. Prosinec 2015 Ještě mě napadlo vzít nůžky na plech a rozstřihnout aspoň tu jednu stranu starýho filtru aby filtr neměl takový ďábelský sevření.... Citovat
libero Vloženo 30. Prosinec 2015 Vloženo 30. Prosinec 2015 alebo ju rozrezať technickým nožíkom,ako som to urobil ja ...ale najprv vypadla aj s plastom .. nedivím sa 2 Citovat
Mr.Pavka Vloženo 5. leden 2016 Vloženo 5. leden 2016 To je vyndaný z nějakýho KO motoru z vrakáče ne? Citovat
libero Vloženo 6. leden 2016 Vloženo 6. leden 2016 nie ...je to z vozidla,ktoré prišlo na servis,kde nebol (blbosťou majiteľa) vymenený olej 50tkm Citovat
Mr.Pavka Vloženo 7. leden 2016 Vloženo 7. leden 2016 (editace) Tak to neni blbost majitele, ale jeho lajdáctví. Tak sem zas měnil olej teda. LL po 10ti tisících (asi docela brzo, ale budu ho měnit vždycky po 10ti tisících, ale to je můj boj) Vyzkoušena má teorie o nastřihnutí starýho filtru aspoň na jednej straně kam se d ostanu nůžkama na plech-funguje-filtr se pěkně rozloupne a jde o dost líp sundat aniž bych nějak bejčil nebo dokonce ten plastovej bazmek "přetrhnul". Ale teď ještě takovej postřeh-nezdá se vám, že s novým olejem od nastartování studenýho motoru do jeho zahřátí zhasne ta modrá kontrolka teploty značící, že nemam motoru ještě tak nakládat nějak brzo? Jo a ještě vlastně. Po nastartování po výměně oleje se ozval tak 2 vteřiny takovej srkavej zvuk. To bylo asi jak byl sací koš bez oleje ale pak si ho nasál ně? Editováno: 7. leden 2016, autor: Mr.Pavka Citovat
gourney Vloženo 13. leden 2016 Vloženo 13. leden 2016 Ten zvuk trvaju ci tak 2 sekundy po starte nemohli byt proste hydrostely? Ked sa vymeni olej tak sa urcite trochu ozvu. Citovat
Mr.Pavka Vloženo 20. leden 2016 Vloženo 20. leden 2016 To bylo srkavý. Jako kdyby si musel sací koš pořádně nacucnout. Citovat
Karel z HK Vloženo 16. Únor 2016 Vloženo 16. Únor 2016 Mám v motoru Texaco 10W 40 a spotřebu asi 0,5l/1000km. Nyní mám měnit a rozhoduji se zda opět Texaco nebo Mogul Extreme 10W 40. Oba plní normu 502 00. Motor BME má přes 150 000km. Co vy na to? Citovat
Vlasta Vloženo 16. Únor 2016 Vloženo 16. Únor 2016 Já dávám Extreme 10W40 od 20tis.km takže už 130tis najeto na Mogul,měním po 10tis km a nedolejvám nic. takže za mne joo. Citovat
gourney Vloženo 18. Únor 2016 Vloženo 18. Únor 2016 Ja som toto dosť dlho riešil a zvažoval aj 10W-40. Zdá sa že oleje ako Helix Ultra 5W-40 (alebo podobný Total a iné čo splňujú prísne normy) sú vo všetkom lepšie (studený štart ale aj vysoká záťaž) a pritom sú dosť lacné. Na bežné použítie samozrejme 10W-40 s VW 502 stačí, rozdiel od tých "lepších" olejov môže byť veľmi malý až zanedbateľný. Ten Mogul má výhodu v dostupnosti - je aj v Tescu a pritom je dobrý. Keď mi auto začne žrať 0.5l oleja na 1000km tak možno dám aj 5w-50. Už som ho použil predtým, ale pre motor ktorý to nepotrebuje to bola chyba. Citovat
Alma Vloženo 18. Únor 2016 Vloženo 18. Únor 2016 A zrovna dneska jsem měnil. 3x Shell 5W40+filtr cena 500Kč, nájezd 10Tkm a byl dost černý. Citovat
GOLF10 Vloženo 18. Únor 2016 Vloženo 18. Únor 2016 Já dávám co seženu levněji dřive paramo trysk speed 5w40 a nyní mogul racing 5w40 i s filtem do 400 kč oba plní 502.00 i 505.00 Citovat
Alma Vloženo 18. Únor 2016 Vloženo 18. Únor 2016 Tak já používám už celé roky tuto sestavu do všech aut (3xhtp) Shell 5W40,filtron filtr a nákup na cc autodily. poštovné na uloženku 50Kč. Za ty peníze to jinde u nás v okolí neseženu. Výměna max co 10Tkm. Auta jezdí a víc neřeším. Citovat
Malta Vloženo 18. Únor 2016 Vloženo 18. Únor 2016 Já dávám co seženu levněji dřive paramo trysk speed 5w40 a nyní mogul racing 5w40 i s filtem do 400 kč oba plní 502.00 i 505.00 to mi řekni, kde ho za ty prachy nakupuješ Citovat
GOLF10 Vloženo 18. Únor 2016 Vloženo 18. Únor 2016 Ted naposled jsem bral v moutfileldu po balenich mogul 4 l- do 380 kc presne na korunu si nezpomenu musel bych pohledat doklad taky jsem toho kupoval hodne a ne jenom pro sebe.tehda vykoupil vše co tam měly. Citovat
Malta Vloženo 19. Únor 2016 Vloženo 19. Únor 2016 jj, už si vzpomínám, že jsi o tom už někde psal, možná že jsem se na to dokonce už tehdy ptal. Citovat
gourney Vloženo 22. Březen 2016 Vloženo 22. Březen 2016 Chlapi, jak často vám pri studenom štarte cvakajú hydroštely? Citovat
McMatej Vloženo 22. Březen 2016 Vloženo 22. Březen 2016 Nikdy, když jsou zdravé, nemají důvod. Citovat
Terenius Vloženo 22. Březen 2016 Vloženo 22. Březen 2016 Z principu jejich fungování je normální, že při delším stání z nich vyteče všechen olej a odhadem 10-20 vteřin po startu mohou mít mírně hlasitější projev. Citovat
McMatej Vloženo 22. Březen 2016 Vloženo 22. Březen 2016 Právě, že díky konstrukci z hydrostavu všechen olej vytéci nemůže. Může vytéct ze spodní části zatíženého zdvihátka (při otevřeném ventilu), ale pokud je zdvihátko zdravé, tj. lehce pohyblivé, měla by píst zdvihátka nazvednout pružina zdvihátka a olej by se měl z dutiny pístu zdvihátka doplnit. I s obrázky se to diskutovalo např. tady http://forum.skodahome.cz/topic/122543-porucha-motoru-pri-startu-12-tsi-preskocene-rozvody/page-9#entry1887974 Citovat
Terenius Vloženo 22. Březen 2016 Vloženo 22. Březen 2016 Asi jsem se špatně vyjádřil, samozřejmě že nevyteče ten olej všechen, ale i ta trocha stačí na hlučnější projev po delším stání auta. Ovšem po pár vteřinách by se měla drobná hlučnost uklidnit, v opačném případě nejspíše hydroštely nepracují úplně jak by měly. Každopádně ty obrázky (viz odkaz výše) jsou hezky přehledné. Citovat
Vlasta Vloženo 22. Březen 2016 Vloženo 22. Březen 2016 Za 156tis km jsem je ještě neslyšel,ale u mne jezdí auto každej den,takže po delším stání nemohu potvrdit ani vyvrátit. Citovat
gourney Vloženo 22. Březen 2016 Vloženo 22. Březen 2016 Díky za vysvetlenie. Stáva sa mi to často, ale vždy to len párkrát cvakne a ticho. Citovat
Karel z HK Vloženo 10. Duben 2016 Vloženo 10. Duben 2016 Stále vybírám jaký olej a u Shell Helix HX7 10W-40 píšou, že čistí motor atd. Co je na tom pravdy? Bude velký rozdíl než dosud používaný Texaco který taky plní 502 00. Citovat
Terenius Vloženo 10. Duben 2016 Vloženo 10. Duben 2016 (editace) Pokud delas pravidelnou vymenu oleje a motor je v poradku tak nevidim duvod proc resit nejake cisteni. Ale dnes uz vetsina oleju ma nejake takove aditiva, ktere udrzuji motor, takze si myslim ze tam nejaky zasadni rozdil stejne nepocitis. Ale pokud potrebujes z nejakeho duvodu motor vycistit, jsou k tomu urcene aditiva, ktere nalejes do oleje, dle navodu nekolik km pojezdis a pak normalne provedes vymenu. Ale pokud neni duvod, neresil bych to. Editováno: 10. Duben 2016, autor: Terenius Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.