Přejít na obsah

Olej do 1.2HTP


Kokeš

Doporučené příspěvky

Tak to neni blbost majitele, ale jeho lajdáctví.

 

Tak sem zas měnil olej teda. LL po 10ti tisících (asi docela brzo, ale budu ho měnit vždycky po 10ti tisících, ale to je můj boj)

Vyzkoušena má teorie o nastřihnutí starýho filtru aspoň na jednej straně kam se d ostanu nůžkama na plech-funguje-filtr se pěkně rozloupne a jde o dost líp sundat aniž bych nějak bejčil nebo dokonce ten plastovej bazmek "přetrhnul".

 

Ale teď ještě takovej postřeh-nezdá se vám, že s novým olejem od nastartování studenýho motoru do jeho zahřátí zhasne ta modrá kontrolka teploty značící, že nemam motoru ještě tak nakládat nějak brzo?

 

Jo a ještě vlastně. Po nastartování po výměně oleje se ozval tak 2 vteřiny takovej srkavej zvuk. To bylo asi jak byl sací koš bez oleje ale pak si ho nasál ně?

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ja som toto dosť dlho riešil a zvažoval aj 10W-40. Zdá sa že oleje ako Helix Ultra 5W-40 (alebo podobný Total a iné čo splňujú prísne normy) sú vo všetkom lepšie (studený štart ale aj vysoká záťaž) a pritom sú dosť lacné. Na bežné použítie samozrejme 10W-40 s VW 502 stačí, rozdiel od tých "lepších" olejov môže byť veľmi malý až zanedbateľný. Ten Mogul má výhodu v dostupnosti - je aj v Tescu a pritom je dobrý.

 

Keď mi auto začne žrať 0.5l oleja na 1000km tak možno dám aj 5w-50. Už som ho použil predtým, ale pre motor ktorý to nepotrebuje to bola chyba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já používám už celé roky tuto sestavu do všech aut (3xhtp) Shell 5W40,filtron filtr a nákup na cc autodily. poštovné na uloženku 50Kč. Za ty peníze to jinde u nás  v okolí neseženu. Výměna max  co 10Tkm. Auta jezdí a  víc neřeším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Právě, že díky konstrukci z hydrostavu všechen olej vytéci nemůže. Může vytéct ze spodní části zatíženého zdvihátka (při otevřeném ventilu), ale pokud je zdvihátko zdravé, tj. lehce pohyblivé, měla by píst zdvihátka nazvednout pružina zdvihátka a olej by se měl z dutiny pístu zdvihátka doplnit.  I s obrázky se to diskutovalo např. tady http://forum.skodahome.cz/topic/122543-porucha-motoru-pri-startu-12-tsi-preskocene-rozvody/page-9#entry1887974

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi jsem se špatně vyjádřil, samozřejmě že nevyteče ten olej všechen, ale i ta trocha stačí na hlučnější projev po delším stání auta. Ovšem po pár vteřinách by se měla drobná hlučnost uklidnit, v opačném případě nejspíše hydroštely nepracují úplně jak by měly. Každopádně ty obrázky (viz odkaz výše) jsou hezky přehledné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Pokud delas pravidelnou vymenu oleje a motor je v poradku tak nevidim duvod proc resit nejake cisteni. Ale dnes uz vetsina oleju ma nejake takove aditiva, ktere udrzuji motor, takze si myslim ze tam nejaky zasadni rozdil stejne nepocitis. Ale pokud potrebujes z nejakeho duvodu motor vycistit, jsou k tomu urcene aditiva, ktere nalejes do oleje, dle navodu nekolik km pojezdis a pak normalne provedes vymenu. Ale pokud neni duvod, neresil bych to.

Editováno: , autor: Terenius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...