Přejít na obsah

trvanlivost pneumatik SII combi


jezekm

Doporučené příspěvky

Ahoj, mám SII combi, od března co jsem přezul jsem najel 36 tis. km a je po gumách. na předku jsou úplně v řiti, vzadu je to trochu lepší. Byl jsem zvyklej na gumy najezdit 55 - 65 tisíc ( u Oktávky I) a tohle mi přijde jako fakt dost bída. Gumy byly origoš Dunlop sport 2 myslim. Má někdo podobnou zkušenost prosím? pořád skrytě doufám, že jsem měl špatnou sérii gum a že až vyměním, tak budu zase jezdit na gumy celou sezónu. Díky za info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před 2 roky jsem na OCT I 4x4 najel na nových DUnlop SP Sport O1 10 000km.. a bylo uplně po nich.. totálně... kdyby mi to někdo říkal.. neuvěřím.. ale toto jsem viděl na vlastní oči.. Ježděno hodně po městě,..ale i tak je to až neuvěřitekné... 36000km je paráda...

quote name='jezekm' timestamp='1282065219' post='1423614']

Ahoj, mám SII combi, od března co jsem přezul jsem najel 36 tis. km a je po gumách. na předku jsou úplně v řiti, vzadu je to trochu lepší. Byl jsem zvyklej na gumy najezdit 55 - 65 tisíc ( u Oktávky I) a tohle mi přijde jako fakt dost bída. Gumy byly origoš Dunlop sport 2 myslim. Má někdo podobnou zkušenost prosím? pořád skrytě doufám, že jsem měl špatnou sérii gum a že až vyměním, tak budu zase jezdit na gumy celou sezónu. Díky za info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, mám SII combi, od března co jsem přezul jsem najel 36 tis. km a je po gumách. na předku jsou úplně v řiti, vzadu je to trochu lepší. Byl jsem zvyklej na gumy najezdit 55 - 65 tisíc ( u Oktávky I) a tohle mi přijde jako fakt dost bída. Gumy byly origoš Dunlop sport 2 myslim. Má někdo podobnou zkušenost prosím? pořád skrytě doufám, že jsem měl špatnou sérii gum a že až vyměním, tak budu zase jezdit na gumy celou sezónu. Díky za info

mam supa v kombu od poloviny brezna 2010. obutej do pirelli pzero rosso 225/45/R17 94W. ted mam ujetych 33.000, z toho cca 4.000 na zimnich. Tzn. ze na pirelkach jsem najel cca 29.000. Zhruba po 20.000km mi pneu zacaly celkem slusne hucet, ted je to celkem nesnesitelny. Byl sem v pneuservisu, tam jsem zjistil ze je na nich pila jako prase, nechal jsem zkontrolovat geometrii, ta byla ve 100% poradku. Takze jestli si najel 30.000 a nemas takovy problemy jako ja, bud v klidu.

Kazdopadne jsem se pidil po tom, cim to muze byt, kdyz je geo v poradku. Milion nazoru: spatny cesty, vysoka rychlost!!(koeficient W je do 270 km/hod!!!-servisak ve skodovce tohle vymyslel), auto neni plne zatizeno - dela to hlavne na plne zatizene predni naprave, je tam prece motor..., spatny tlumice - nova kara, sice je fakt, ze tam je snizenej podvozek z priplatkove vybavy, ale i tak by to prece melo byt nejak naladeny ne? nemate nekdo podobny problemy a nejlepe reseni?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove, a co byste chteli??? Uvedomte si, ze na SII mate velmi pravdepodobne 17" nebo 18" kola s pneumatikama s vysokym rychlostnim indexem ze tridy vysokovykonnych - na SII obvykle Continental SportContact 2, Dunlop SP Sport Fastresponse, Pirelli P Zero Rosso apod.

Jejich smes je mnohem mekci nez ma bezna pneu stredni tridy do indexu V (do 240km/h).

A proto zivotnost takovych pneumatik na SII je prave tech cca 35-40tkm pri beznem zachazeni bez ohledu na znacku (predpokladam kvalitni evropskou gumu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem najel na Dunlop Sport Maxx co mam z vyroby 25tis km a pilu (schody na vzorku) mam na predku taky, ale to jsem mel i na starem aute. Podle mne je to normalni a souvisi to s tim, ze kola na hnane naprave jsou zatezovana akceleraci mnohem vic nez brzdenim a proto se to tak "jedostranne" sjizdi. Na zadku zadnou pilu nemam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

To jen potvrzuje co jsem rikal - pneu se opotrebovava na dalnici samozrejmne min, neni tolik zatezovana bocnimi/pricnymi silami.

Nicmene pneu se vzorkem cca 3mm (tretina noveho) je pro me na konci zivostnosti, na vode uz nezajistuje dostatecnou odolnost proti aquaplaningu a pri brzdeni se uz neusnosne prodluzuje brzdna draha.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda Superb Combi: pozor na tlak v pneumatikách Největší české kombi svléklo v losím testu pneumatiku. Pětkrát v řadě. Test nebyl proveden zcela správně, Škoda přesto navrhla řešení problému.

Nejčtenější švédský motorsitický časopis Teknikens Värld si tentokrát pro svůj slavný losí test vybral Škodu Superb s karoserií kombi. Vinou špatné komunikace s techniky automobilky však bylo auto přeložené o 103 kilogramů a vnější přední kolo nápor nevydrželo. Nešlo o ojedinělý jev, pneumatika se sesmekla z ráfku při všech pěti pokusech. Škoda ihned provedla vlastní testy a našla řešení. Doporučuje zvýšit tlak v pneumatikách.

Problém se týká pouze verze s osmnáctipalcovými koly, menší ráfky zvládají krizové situace dobře. Se správně naloženým autem rovněž nehrozí žádný problém. Pokud však chcete svůj Superb Combi zatížit více než výrobce zamýšlel, Škoda nově radí nafouknout pneumatiky na vyšší tlak, konkrétně 2,7 baru vpředu a 3,2 vzadu.

Losí test vešel do obecného povědomí v roce 1997, kdy redaktor časopisu Teknikens Värld Robert Collin převrátil při simulovaném vyhýbacím manévru na střechu Mercedes třídy A. Stalo se tak při 37 kilometrech v hodině.

A proč se zkouškám extrémního vyhýbacího manévru, které světu dali právě seveřané, říká "losí test"? Potkat na švédské silnici až půltunového zástupce čeledi jelenovitých, losa evropského, není nic výjimečného. Krom vyhýbacích manévrů testují Švédové svá auta také na srážku s tímto velkým zvířetem. V České republice nic takového zvykem není, přestože několik kusů losa u nás žije. Superb je pro test vhodnějším kandidátem, než by se mohlo zdát. Minimálně k jedné srážce s losem už na území ČR došlo, a to v roce 2003. Řidiči se nic nestalo, vycpané zvíře je k vidění v informačním středisku národního parku Šumava v Českých Žlebech.

Zdroj: autoweb.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomuto tématu jsem viděl jedno zajímavé video, ale bohužel ho už nemůžu najít (bylo na internetu, nějaký test Superba). Jeli normálně (rychle) po silnici a natáčeli na kameru přední kola. V prudších zatáčkách bylo vidět, jak se pneumatika na ráfku deformuje. Něco na tom testu rozhodně bude a nemyslím si, že je problém jenom v přetížení auta.

Škoda, že jsem si neuložil odkaz na to video. Třebas to sem ale někdo hodí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Deformace pneu pri prujezdu zatacek je naprosto normalni. Svleknuti uz ne.

Ale jak bylo receno, Superb Combi byl o 103kg prelozen, coz znamena o cca 18%!

Drbat hlavu si muze akorat svedsky importer, protoze nebyt pretizeni auta daneho spatnou informaci smerem k novinarum, k nicemu by nedoslo jak ukazaly dalsi opakovane testy s nepretizenym autem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ja jsem najel na Dunlop Sport Maxx co mam z vyroby 25tis km a pilu (schody na vzorku) mam na predku taky, ale to jsem mel i na starem aute. Podle mne je to normalni a souvisi to s tim, ze kola na hnane naprave jsou zatezovana akceleraci mnohem vic nez brzdenim a proto se to tak "jedostranne" sjizdi. Na zadku zadnou pilu nemam.

Stejně jako ostátní i já mám špatnou zkušenost s pneu Dunlop Sport Maxx - mám na nich po jednom roce cca jen 20tKm, ale vzorek je zubatý jak pila a bohužel dost nepříjemně to vzadu hučí.

Holt je lepší se držet osvědčených pneu Pirelli, Michelín a Bridgestone.

Editováno: , autor: indet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 11 měsíců později...
  • o 3 roky později...

Pánové kdo by jakou pneu doporučil v rozměru 225/45 94W R17?? Teď jsem měl Dunlopy, jízdní vlastnosti i výdrž v pohodě ale přijdou mě dosti hlučné. V 16ctkovém rozměru bych určitě šel do Michelin Primacy 3, ale u 17ctek váhám. Budu rád za každou radu. Díky vám předem....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky jsem pořídil Conti5 a souhlasim co napsal 5icz. Tak jsem zvědavej, letos budu jezdit druhou sezonu. Jen jsem teda proti Dunlopum přistoupil na to, že co rok prohodim přední/zadní. Zatimco u 16" na Oktě, kde sem nějakou pilu a blbé sjíždění nepozoroval roky, tak S2 s Dunlopy byl náchylný, tak uvidíme :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

chlapi, jedna otazka mozno aj trocha mimo temy, ale tykajuca sa tych dunlop-ov.

na tuto sezonu som kupil 2 ks tych Dunlop Sport Maxx RT 92Y R18 225/40 a daval som ich na prednu napravu. len pri vymene som si nebol isty ako ich nasadit, pretoze na tychto pneu nie je nikde sipka otacania. je to jedno, akurat treba dodrzat vnutornu a vonkajsiu stranu? tu sipku som nakoniec nasiel iba na jednych zimnych, kde bol taky skor symetricky dezen. napr. na zimnych nokian-och som tu sipku uz tiez nenasiel. vdaka za odpovede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...