Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. Ondra16V

    Ondra16V

    Moderátor


    • Body

      219

    • Počet příspěvků

      15 089


  2. VeteranChild

    VeteranChild

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      154

    • Počet příspěvků

      1 176


  3. wirer

    wirer

    Uživatel


    • Body

      94

    • Počet příspěvků

      9 777


  4. Pawouk

    Pawouk

    Administrátor


    • Body

      79

    • Počet příspěvků

      32 722


Oblíbený obsah

Ukazující obsah s nejvyšší reputací od 18.3.2024 v Příspěvky

  1. Sice pozdě, ale přidám pár fotek... Diky moc Vam vsem za skvely sraz. Zvláštní poděkování pro @mičurin a @VeteranChild za nadherne ceske lahudky a nejen... Velke diky, kluci!
    10 bodů
  2. Taky všem díky za včerejší sraz. 🙂 Před náhlou změnou počasí se mi ještě podařilo zachytit promíchané parkoviště. Tohle se spustilo prakticky hned po vstupu do Jizby. 😲
    9 bodů
  3. Zdar borci! Dík za fajn sobotní odpoledne. Placek byl včera fakt výborný. Počasí trošku zalaškovalo. Cesta domů tentokrát přes HK (D1 na Vysočině plánovaně uzavřena) poněkud nestandardní rychlostí. Takže jsem byl doma prakticky za stejnou dobu, jako po D1.
    8 bodů
  4. Zdravím, ucelený návod na dodělávku natáčecích světel na F2 jsem tu nenašel, takže zde přidávám mojí zkušenost. Vlastním F2 Combi 1.4 16V Ambition Tour (2014), tj. po faceliftu. V základu byly stříbrné pevné čočky H7, tj. tlumené H7 v čočce + dalšími H7 v parabole na dálkové. Dodělávka z H4 i z černých "Monte Carlo" H7 s magnetickou clonkou by asi obnášela odlišný checklist drátů, které je potřeba dodělat... Dále je asi podstatné, že moje auto má ESP, tj. i snímač úhlu natočení volantu - bez něj to určitě fungovat nebude. Co je potřeba pořídit: světla + jejich řídící jednotku se svorkovnicí + šrouby a nacvakávací matice na přidělání jednotky do kastle kabely + piny vč. těsnění pinů do předních světel Postup: jednotku natáčecích světel zadělat na dolní část A sloupku do kastle (těsně nad filcovým krytem pod přístrojovkou) - otvory pro nacvakávací matice tam jsou připraveny, stačí nacvaknout a pak jednotku přišroubovat natahat kabely do svorkovnice T18d ŘJ natáčecích světel (J745) dle dílenské příručky, pro moje auto to obnášelo: T18d/1: 0.5 br/gn => 369 (kostra - lze např. na středový tunel) T18d/6: 0.35 rt/sw => T6y/2 (regulace sklonu světel) - zde zapojit místo stávajícího kabelu T18d/7: 0.35 rt/gn => T10b/2 (pravé světlo) - zde zapojit místo stávajícího kabelu T18d/10: 0.5 sw/vi => SB9(5A) T18d/13: 0.35 or/br => T32a/29 (budíky) T18d/14: 0.35 or/sw => T32a/28 (budíky) T18d/15: ge/gn => T41a/41 (svorkovnice směrovek) T18d/16: 0.35rt/bl => T10a/2 (levé světlo) - zde zapojit místo stávajícího kabelu T18d/17: 0.5 gr/ge => T10b/7(pravé světlo) T18d/18: 0.5 gr/ws => T10a/7 (levé světlo) dále zřídit pojistku SB14 (10A) a natáhnout od ní dva kabely ke světlům: T10a/9 (levé světlo): 1.0 sw/gn T10b/9 (pravé světlo): 1.0 sw/gn natáhnout nové kabely ukostření světel: T10a/10 (levé světlo): 1.5 br/sw => kostřící bod 672 (nebo libovolný kostřící bod v motorovém prostoru) T10b/10 (pravé světlo): 1.5 br/sw => kostřící bod 12 (nebo libovolný kostřící bod v motorovém prostoru) nezapomenout, že piny ve světlech musí být vč. těsnění!!! dále už jen vyměnit světla, slícovat s kastlí a seřídit a na závěr nakódovat: v CAN GATEWAY vybrat INSTALLATION LIST a přidat jednotku 55 HEADLIGTH RANGE v jednotce 55 HEADLIGTH RANGE můžete v adaptacích nastavit na kanálu 1 hodnotu na 1, pokud chcete, aby se světla natáčela i když je vozidlo v klidu (nemusí být ani nastartované) - dobré minimálně pro testování, jestli Vám to chodí... Cenově mě to vyšlo cca na 7000 za materiál (světla + jednotka z vrakoviště + elektromateriál + spojmat). Zbyla mi stará světla H7, která možná zkusím poslat dál... Práce minimálně na celý den, spíš déle... Toť asi vše, snad jsem na nic nezapomněl...
    6 bodů
  5. Flákají to, ale nám to nevadí. Zdravé jádro je tam vždy
    6 bodů
  6. Tak, na moju otázku, ako tento problém majú riešiť ostatní majitelia auta, aby nemuseli podstupovať procedúru ako ja mi technik odpovedal, že netuší, ako sa k tomu škoda postaví, či to budú evidovať ako oficiálny problém, alebo nie, lebo to už nie je v jeho rukách. Povedal však, že kto to bude chcieť riešiť, tak má prijímaciemu technikovi nahlásiť, že identický problém bol riešený na aute s mojím VIN a technik potom vie dohľadať v systémoch škody podľa VIN moje auto a tento servisný zásah a aj jeho riešenie a mal by na základe tohto vymeniť kameru za novšiu revíziu s Indexom D. Kto z vás má teda rovnaký problém a chce to riešiť, napíšte mi skúkromnú správu a dám vám VIN môjho auta, zverejňovať ho tu nebudem.
    5 bodů
  7. Co je to pleonasmus? Když nadbytečně použiješ víc slov se stejným významem. Nějaký příklad? Brno – venkov Jaký bylo nejdivnější místo, na kterým jsi kdy měl sex? Brno. Divadlo se dá hrát třemi různými způsoby: dobře, špatně a v Brně. Co je to nejstrašidelnější na tom bydlet v Brně? Že se to může stát každému. Američtí vědci konečně zachytili komunikaci mimozemšťanů. Po chvíli si uvědomili, že omylem naladili brněnské lokální rádio. Co se stane z Tramvaje po smrti? Šalina. V Brně otevřeli pivovar. Uvařili první várku a inkognito poslali vzorek do Plzně na rozbor. Po týdnu přišel výsledek: „Vaše kobyla je zdravá.” Baví se dva vězni: „Za co seš tady?” „Započítal jsem DPH na Starobrno jako na pivo…”
    5 bodů
  8. Po 15 mesiacoch, odkedy som do škodovky nahlasoval problém s matrixami, ktoré zhasínajú pri prejazde protiidúceho auta mi svetlá konečne fungujú tak, ako majú. Fungujem s tým už druhý týždeň, najazdil som už niekoľko hodín v tme a zhasnutí bolo za tie hodiny najazdené v tme za posledné 2 týždne do 5x, čo pripisujem špecifickej situácii, prakticky sa to zredukovalo z 99% na 0,1%. Vo februári prišiel do môjho servisu nejaký expert zo škodovky z BA riešiť tento problém. Auto mali niekoľko dní na analýzu a testovanie, dovtedy mi požičali náhradné. Problém je v kamere, ktorá bola do O4 montovaná počas určitého časového obdobia. Predpokladám, že sa to týka všetkých áut, ktoré sú MY022, pretože moje auto je vyrobené 05/22 a od 6/22 sa tá revízia kamery už do O4 nedodáva a nahradila ju novšia revízia. V priebehu života O4 sa vystriedalo viacero revízií (v škode to volajú index) kamery a tá, ktorá bola dodávaná pre MY22 je pôvodca tohto problému. Technik nariadil objednať aktuálnu revíziu kamery, ktorá sa dodáva do MY23 a MY24, jej označenie je Index D. Z technického oddelenia ale prišlo info, že je možné, že nová kamera nebude so starším autom spolupracovať, nikto to nevedel s istotou povedať. To sa ale rieši v priebehu kódovania kamery, buď kamera bude komunikovať s autom, alebo nebude. Problém nakoniec nebol a funguje to bez problémov. Dôležité je však povedať, že na to, aby mohli dať túto kameru určenú pre MY23/24 do auta MY22, to museli ešte pre moje auto špecificky povoliť v systémoch škody, inak by nešla servisu ani ani nakódovať, nedovolilo by im to. Spolu s tým mi napadla aj druhá vec, za ktorú tiež môže tá kamera a to je rozpoznávanie dopravných značiek, ktoré zo začiatku bolo pre MY22 v ponuke na zakúpenie na škoda shope, ale po pár mesiacoch to zmizlo z ponuky a nedá sa to dokúpiť, lebo to nefungovalo spoľahlivo. Myslel som aj na vás spolutrpiacich a pýtal som sa technika, ako to teda majú riešiť majitelia áut, ktorí majú tiež tento problém, keď sa na to konečne prišlo. K tomu sa zatiaľ vyjadriť nevie a zisťuje to so škodou. Dám vedieť, keď budem mať niečo nové.
    5 bodů
  9. Čo sa týka GPF, toho by som sa moc nebál, nie je to tak problémová vec ako sú DPF. Ak si ochotný priplatiť si za novší ročník, určite by som išiel do 206 kW verzie s prevodovkou DQ381 ktorá už má 400 Nm. Columbus: ak ho chceš používať ako primárnu navigáciu, tak by som si asi priplatil, ak ale budeš používať Android Auto/Apple CarPlay a potom Waze/Google Mapst, ak zbytočnosť. Hovorím z vlastnej skúsenosti. Pri novších verziách má Columbus ešte zmysel kvôli lepším mapovým podkladom pre prediktívny tempomat (pACC), ale z vlastnej skúsenosti ti môžem povedať, že ani ten moc nebudeš používať. Xenony: Ak sú v dobrom stave, určite svietia dostatočne, ak sú v zlom stave, stále sa dajú repasovať, resp. dá sa spraviť retrofit. Stojí to nejaké peniaze, ale môžeš sa dostať na taký svetelný výkon, že sériové LED sa na to nechytajú. Motor: prečítaj si tunajšie vlákno. Čo tu vidím (ja mám iný motor) väčšinou sa riešia nejaké magnety a podobné drobnosti. Pri 230 tisíc u každého priamo vstrekového motora musíš počítať s karbónom, ale zase zoberieš raz vyčistiť (ideálne metódou mletých orechových škrupiniek) a máš pokoj. DQ250: staršia, ale osvedčená technika, 6 prevodov dopredu, lepšie zvláda vyšší točák v prípade úprav motora, predpísaný interval výmeny oleja 60 tisíc km DQ381: novšia technika, zvláda menší maximálny točák, ale samozrejme je stále v limite, 7 prevodových stupňov a vďaka tomu aj nižšia spotreba PHM, predpísaný interval výmeny oleja 120 tisíc km Haldex: treba v ňom pravidelne meniť olej, ak ma pamäť neklame každé 3 roky a 90 tisíc km (toto si ešte over). Častý problém je, že ľudia menia iba podľa kilometrov a ten olej tam je dlhšie, potom sa zanesie filtračné sitko a auto veľa hrabe na predné. Jednoducho treba sa o to starať, pri kúpe jazdenky bez perfektnej servisnej histórie by som určite menil hneď. DCC: čo tu sledujem, väčšinou začne tiecť okolo 100-150 tisíc km, ale samozrejme sú výnimky. Záleží od toho, kde sa s tým jazdilo. Iné sú cesty v centre Budapešti a iné sú diaľnice v Holandsku. Našťastie už je dostupná aj druhovýroba od Monroe, takže cena za výmenu nie už tak vysoká, ako keď bol dostupný iba "originálny" diel, ktorý inak vyrába práve Monroe. Aká zhoda náhod, že?
    4 body
  10. Cesta z Chorvatska mě se Scalou 1.0 tsi 81 kw DSG překvapila... dalnice trvale 130, kolem Gratz 50km IGL 100 a pak prujezd Vídní 80 a dále 130 na Brno ... Jel sem na zimních 18 pneu. Spotřeba 4.9 L fakt super vysledek.. čekal sem 6L
    4 body
  11. Slyšíš to @Ondra16V ? Ztrácíš autoritu, už se tě lidi bojí míň než svých manželek
    4 body
  12. To je přece jasné, ne? Když nastřílim dotazy do Superbu 2, 3 a Fabie 1, že mám Octavii 3 😀
    4 body
  13. Stůl zarezervován. Byl jsem upozorněn na možné delší čekání jídla, z důvodu akce v salónku.
    4 body
  14. Podle me se jednalo o zasah automatickeho brzdeni pri manevrovani. Pri tom se prave propadne pedal.
    3 body
  15. A kde jezdíš? Město? Mimo? Dálnice? Kolik km na jednu cestu? Jakou máš průměrnou rychlost? Je to podle palubního počítače, nebo podle tankování? Co to je úplně normálně? To může být u každého něco jiného.
    3 body
  16. Myslím si, že väčšina z nás tu ovláda to, čo je účelom vyššieho oktánového čísla benzínu. Pointa článku je to, že 100 oktánové benzíny sú E5, a čo v článku nebolo uvedené je to, že nemusia mať ako biozložku etanol, lebo ten môže byť nahradený s ETBE ktorý je lepší. Ďalej, ako bolo v článku uvedené, tieto prémiové benzíny sú (teoreticky) viac aditivované. Samozrejme kto chce, môže do 95-ky dávať VIF, mňa už ale prešla chuť sa s tým hrať. Všetci dobre vieme aké "úžasné" balenie má ten VIF. P.s.: Práve minulý víkend som v garáži objavil jednu neotvorenú plechovku VIFu.
    3 body
  17. Jenže peníze vybrané z emisních povolenek nelze volně použít a utrácet jak se státu zamane. Než tady zase budeš spřádat zběsilé teorie, tak si o tom něco zjisti. Do konce loňského roku mohlo být maximálně 50% vybraných peněz využito "volně" pro potřeby státního rozpoču. Od letošního roku je to 0%. Veškeré výnosy z prodeje emisních povolenek, kterými členské státy EU disponují, musí být využity pouze pro účely spojené s ochranou klimatu (klimaticky prospěšná opatření).
    3 body
  18. Když se dívám na silnice o víkendu, tak si nemyslím že je to problém, aspoň se "nenásilně" naplní státní pokladna. Ten kdo utrácí peníze za benzín ve volný čas určitě netrpí finanční nouzí.
    3 body
  19. nie je problem, som z okolia PO. par ludi uz u mna bolo, naposledy z PP. tiez prestavba FL na bi-led a zadok na led staci sa ozvat cez sukromnu spravu, pripadne priamo na webe mam odkazy na facebook PS: na komentar na stranke som odpovedal este vcera
    3 body
  20. 3 body
  21. S porizenim 3D tiskarny me napadlo zmensit puvodni verzi DPF monitoru, protoze bych si mohl jednoduse vytisknou krabicku na pouzity modul. Duvodu pro zmenu bylo ale vice. Svetlo vydavane LCD displejem je v noci opravdu otravne a navic monitor zabral skoro celou odkladaci schranku, kterou chci zase vyuzivat. Umisteni bylo celkove docela nestastne, clovek musel sjizdet pohledem az k radici pace a nesledoval cestu. Pro novy monitor jsem si vybral Arduino modul LilyGO TTGO T-Displej ESP32 1.14 TFT a to proto, ze uz obsahuje vse v jednom - ridici desku, BT modul a barevny displej. Pro program jsem vyuzil jako zaklad puvodni kod pro Arduino UNO z predchoziho modelu. Diky velikosti modulu bude monitor umisteny v urovni oci vedle budiku. Pripojeni monitoru je pouze pres USB-C konektor na spinane napajeni 5V. Momentalne monitor testuju, ale uz ted je zmena super. Pismo je dostatecne velke takze se da pohodlne precist, navic jsem kod upravil tak, ze pokud se bude blizit regenerace, zmeni se i barva merenych hodnot ze zelene na cervenou. Prubeh regenerace pak zlutou. Porovnani velikosti s predchozim monitorem. Video zapnuti monitoru
    3 body
  22. nove mapy pre Amundsen dostupne na stiahnutie. ako aj pri predoslej verzii 2110, tak aj novej 2210 je pre celu Europu potrebna 32GB karta https://www.seatcupra.net/forums/threads/updating-the-inbuilt-mib2-satnav-mib2-tricks-and-mib1.388586/post-5053923
    3 body
  23. @TOMUS ty jsi ještě svobodný že ? nebo šťastně rozvedený 🤣
    3 body
  24. VÝMĚNA STAHOVAČKY/SPOUŠTĚČE SKLA OKNA ŘIDIČE Nenašel jsem nikde návod na výměnu stahovačky na RAPIDu, tak tady je moje zkušenost. Po 11 letech došlo k rupnutí lanka u stahovačky okna řidiče. Na vině je nejspíš protékající voda skrz okno a dotyk lanka s plechem lišty držáků okna. Stahovačka začala asi 14 před rozbitím neskutečně vrzat. A než jsem stačil zasáhnout, při jednom stažení lanko prasklo. Nečekal jsem, že to bude rezavé. Což bylo společně se zvýšeným odporem pohybu lanka po lištách příčinou přetržení lanka. Nechápu, proč se lanko pohybuje po plechu vodící lišty bez nějakého kluzného prvku. Nová stahovacka má nejspíš jiný materiál plastu posuvů skla. Mě se podařilo sehnat levněji originál z bourané ho auta. Originál stojí (rok 2024) skoro 3500Kč, náhrada Taiwan mezi 700-900Kč, Valeo kolem 1400Kč. Číslo stahovačky řidiče je 5JA 837 461 A, spolujezdce 5JA 837 462 A. Tapec dveří všichni znáte a jak ho demontovat je na fóru určitě popsáno jinde. Dveře bez tapeců. Označeny matice vodících lišt. Demontovat krytku a kryt. Sjet se sklem dolů, až se v otvorech objeví západky skla. Ty se postupné zamáčknou šroubovákem a sklo se lehce povysune nad západku. Pak už jde vyndat vytočením zadního horního rohu nahoru a vysunutím ven. Demontovat motor a odcvakat západky navijáku lanka. Vyšroubovat čtyři matice lišt a vycvaknout držák bowdenu lanek. Stahovačku vysunout ven otvorem. Nová stahovačka se musí do dveří postupně nasoukat, je to trochu ježek v kleci. Nejdřív naviják s přední lištou našikmo od spodního předního rohu otvoru a zasunout co nejdále do dveří. Pak zadní lištu nejdřív přední horní roh, zasunout co nejhlouběji a pak spodní konec skrz dolní zadní roh. Usadit všechny díly do otvorů a zajistit maticemi. Jelikož jsem nevěděl, jak je to s motorem, který se zastavil v poloze nahoře, vodítka jsem spustil tak, že jsem otáčel ozubeným unášečem navijáku plochými kleštěmi. Aretační čepy musí být zas vidět v otvorech v lištách. Nasadit zpět motor, aby ozubení zapadlo do unášeče, musí se trochu tělem navijáku pohybovat, rukou strčenou dovnitř dveří. Po přišroubování motoru, následoval test. https://youtu.be/V4jRIKcbado?feature=shared Pak nutné samozřejmě okno umít od špíny, které je tak za ty roky dost.... Opět nasunutí okna do vodítek stejným směrem. Musí se opatrně, aby sklo sedělo správně v obou vodících lištách u rámu dveří a u zrcátka a jezdilo plynule. Chce to najít tu správnou polohu, jinak bude problém s plynulostí chodu. Usadit sklo do vodítek, srovnat, aby bylo ve vodících lištách symetricky. Pak celkem silou, působící shora na hranu okna, zacvaknout okno postupně do vodítek. Musí to být slyšet, jinak je nebezpečí, že sklo vyskočí a třeba by mohlo prasknout. Zkontroluovat pohledem, jestli čep prochází oknem. A finální test se sklem a pak už jen namontovat tapec a vše oko zpět. Hlavě nezapomenout nasadit krytku otvoru pod motorem... 🤦🏻 https://youtu.be/8JAAF3aP2vQ?feature=shared
    2 body
  25. Aj ETBE sa považuje tiež za biozložku, akurát nie je problémová ako čistý etanol ktorý sa dáva do bežných benzínov. Prakticky ale každý výrobca musí dodržiavať to, že musia dávať do benzínu biozložku, akurát môžu namiesto etanolu dať ETBE. Každopádne mne to pripadá tak, že zbytočne robíš paniku. Pár dní, dokonca aj pár týždňov státia nie je problém ani pre bežný E10 benzín, nie to ešte pre E5. Možno si len narazil na zlú /kontaminovanú várku Verva 100-ky. Nepoteší to, ale to neznamená, že zrazu sú všetky benzíny zlé.
    2 body
  26. Jini pres 200 prodavaji, ja na 221 koupil. 🙂
    2 body
  27. Nový ceník - cena od 629.900,-. RS bude v druhé polovině roku.
    2 body
  28. No, vždyť to @Malta píše - máš babu, nejsou srazy. Špatně sis ji vychoval, jak radíš jiným. Měl bys s tím něco dělat.
    2 body
  29. V tom případě posílám ještě jeden na tohle téma
    2 body
  30. Správne sa to píše iV a nie IV. Vzhľadom na to, že už tu máme Superba 4. generácie, je dobré si na toto dávať pozor.
    2 body
  31. Mam zhruba podobny najazd ako ty - cez tyzden mi auto stoji, lebo chodim do prace MHD, cez vikend naopak jazdim na vylety a dialky. Rocne cca 15-18t km. Mam 1.4 TSI v Passate B8. Za diesel by som uz nemenil. Aj dlhe trasy jazdim v normalnom rezime za max 6.5 (dlhodoby priemer mam 6.3 podla dotankovania), 7 som mal len raz na nemeckom autobahne... Cenovy rozdiel sa ti nikdy IMHO nevrati pri danon najazde. Rozdiel v spotrebe bude max 1.5 litra na 100km, skor to bude liter. Navyse pokial ides vo vlaciku, ta 1.5 TSI vie jazdit na 2 valce a zrazu tam mas cisla zacinajuce 4kou... Long story short, ber 1.5 TSI, koni realne bude mat ten motor viac ako 2.0 TDI. Mild hybrid je prijemny, a usetrene peniaze daj do vybavy. Velkym plusom je aj lahsi predok o cca 100kg oproti nafte. To auto je na okreskach daleko ochotnejsie ist do zakruty.
    2 body
×
×
  • Vytvořit nový...