Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 10/11/19 ve všech sekcích
-
Tak dva dny po provedení akce 24EV - přeprogramování ŘJ motoru a jednoznačně zlepšení, nekoná se hopsung ala první hodina v autoškole a dvojka zabírá, aniž by embéčko mělo tendenci chcípnout. Na nějaké větší hodnocení asi ještě brzo, ale wagen je jednoznačně při rozjezdech, nebo používání 1 a 2 rychlostního stupně živější a kultivovanější. Subjektivně se mě zdá, že je teď naopak přiškrcený při vyšších rychlostních stupních, není to žádná trága, ale zdálo se mě, že wagen býval živější … ale to mu myslím opět rozmluvím o weekendu na dálnici v německu, stejně tak jako v minulosti, když jsem mu rozmlouval lemroidní tendence při zajíždějí. Spotřeba se mě zatím zdá plus minus stejná, jen teď je na volnoběh spotřeba 0,5 l/h, bývala 0,6 l/h. Ono stejně, pokud se někde přidalo, někde se musí ubrat, aby byly terorekolimity splněny … každopádně teď je to alespoň pro uživatele příjemnější … přijde mě, že předchozí hops verzi řídící jednotky snad ani neotestovali a pustili rovnou do světa ...4 body
-
V okolí mého paneláku parkuje několik desítek možná stovka aut. Kde vezmeme elektřinu pro jejich nabíjení. Jak ji dopravime na místo ? Jak zajistíme že auto bude do rána připojeny na nabijecce, neboť po ulicích se toulaji individua mající rady měděné vodiče!? Když pojedeme na dovču jak budem čekat 20ti v řadě na nabíječku ? Kde stát veme daně které nevybere? Chce to vůbec někdo? A kdyby nakrásně v EU nevzniknul jediný gram CO2 jak zabráníme tomu aby se k nám nedostal od sousedů mimo EU? Nebo je představa že metr za vnější hranicí EU bude nadměrné množství CO2 ale na opačné straně ne protože to EU zakázala?? Co ostatní producenti CO2 ve svete??2 body
-
Tak prej těch šašků bylo 25 a byli u Edenu. Prej je policajti hned zpacifikovali.2 body
-
Homologaci má dneska už spousta H7 LED, bohužel stejně světlomet je homologovaný na halogen, takže ta homologace té LEDky je platná asi tak jak mrtvému zimník... Navíc ty údaje taky vypadají docela dost nadhodnoceně2 body
-
Dámy a pánové. Jelikož krédo dnešní doby je v oboru automotive nástup elektromobility, ať už je ze strany nás zákazníků či výrobců chtěný, či nechtěný, tak jsem si dovolil založit toto samostatné téma. Tento důležitý směr vývoje a výroby, podporovaný a rozvíjený i koncernem VW AG a samotnou ŠKODA Auto a.s., si určitě samostatné téma zaslouží. Taktéž z důvodu, že příspěvky k tomuto tématu jsou podle mne roztroušeny po celém fóru u jednotlivých modelových řad a různých témat. Kdo čte mé příspěvky zde na fóru, tak asi pochopil, že já sám osobně jsem odpůrce tohoto směru vývoje, tedy nevidím v zavádění elektromobilů žádnou zářnou a perspektivní budoucnost. Ale to neznamená, že bych nechtěl a ani určitě ostatní, slyšet argumenty strany podporující tento směr vývoje motorismu. Doufám tedy, že se zde budou objevovat názory, odkazy a příspěvky obou stran. Pokud moderátoři fóra uznají, že toto téma by mělo patřit pod jiné hlavní téma, tak nechť ho tedy vhodně přesunou. Abych nezklamal svoje vlastní přesvědčení, tak si dovolím zde dát první odkaz na článek k tématu: http://www.autoforum.cz/predstaveni/tezka-rana-pro-elektromobily-britsky-vynalezce-s-nimi-po-utraceni-73-miliard-konci/1 bod
-
1 bod
-
Bohužel elektro mobilita je zřejmě pro masové nasazení slepá ulička. Vezměte třeba klasické sídliště: Kdyby za 10 let polovina těch aut byla na elektro pohon a v místě bylo nepředstavitelných 10 stojanů na nabíjení? To jaksi nepůjde. Zdánlivě by to mohlo být lepší v satelitech, kde má každý svůj dům a vlastní stání? Nyní ano, ale postupem času tam nebude dostatečná dodávka elektřiny, na tak hromadné odběry síť není připravena. Jedině mít zakopané druhé baterie (takže cena auta x 2), které se budou trvale pomalu nabíjet, aby po zaparkování mohly rychle dobít elektromobil. To je utopie. Ale abych nebyl tak negativní: Jako druhé auto do rodiny, bydlící ve vlastním domě, na rozvoz dětí a nákupy si elektro auto teď dokážu představit. Ovšem za předpokladu, že neřeším vyšší cenu bez návratnosti při takovém využití. A bohužel tato představa je platná pouze nyní, kdy elektro aut není mnoho a je stále možné jej libovolně nabíjet. Hýčkejte si své auto na ropné produkty :) A doufejte, že nám bude v blízké budoucnosti dovoleno jej stále používat. A že se vývoj odkloní k použitelnější technologii.1 bod
-
Ma Kamiqu to je dokonce tak ze kdyz si zapnes blinkry tak auto blika, svetla sviti, brzdovy taky... blbost ale fajn. Na Swingu v okte to hlasi kde co....1 bod
-
1 bod
-
Abych stručně odpověděl ne otázku, elektromobilita NE - z obecného pohledu. Asi nemá cenu vypisovat to, co kolegové výše, tedy zejména lež jménem "nulové emise" - celkové jsou podstatné, lokální jsou nepodstatné pro "přírodu" čili životní prostředí celkově. Další věci, jako cena, ekologie akumulátorů, jejich likvidace v horizontu 10 let, nemožnosti dobíjení (pokud člověk nemá barák, nebo nebydlí v městě s velkou hustotou stanic (naše město má 3 á asi 2 místa. A něco už žerou vozidla MP a DP) a tak dále. Viděli jste, jak to čoudí, když hoří elektroauto? A že je pak i dva dny ve vaně s vodou/hasivem? Je jen jedna výjimka, kdy ANO - lokální doprava. V tomhle jsem dost čuměl, že mlíkaři v UK tohle používají už dobře 60 let. Prostě koncept mlíkárna - odběratelé v okruhu asi 30 km, v podstatě pouze po městě, bez zdržování okolí, protože i tak nízká rychlost, samozřejmě podpora z "depa" provozovatele, kdyby něco přestalo jet. Fixní omzená trasa (=pro rodinné auto nepoužitelné). Provozní doba 5AM to 5PM a je celá noc na to desítky těch dodávek nabíjet - elektromobil bude vždy konceptu cihla, narozdíl of auta se spalovacím motorem (ne vždy, ale výměnný způsob je utopie). Tím, že se dobíjí v noci, se rovná i křivka spotřeby. A nejsou to jen mlíkaři a nejen v UK. Ale tam to smysl fakt dává a tehdy jsem pro. Jenže český řemesník, podnikatel, řidič rozvážecí dodávky,... prostě na období "cihla" nemá čas a ani peníze, aby si minidodávku (cca Caddy,..) kupoval za milion a víc a do bazaru bych fakt nešel. Za mě, abych se opakoval - LPG, CNG, LNG, H2 - infrastruktura už v podstatě existuje (opět možnost vyrovnávat výkyvy s pomocí zásobníků), odpadá mnoho problémů, postupná evoluce, ne vtloukání dotačních klínů pro bohaté. Vodík ideálně spalovacím motorem, nechápu proč tak málo pokusů/realizací, když i Bořičům mýtů V8 s karburátorem blafala na hadičku s H2 :) (Jo asi chápu, vodík chce svoje, zatím moc nejsou materiály,...) Btw, Musk to dotuje hlavně z kapsy vlády=občanů USA. Nizozemí? Počet obyvatel? VS počet obyvatel západní (čili solventní) části EU?1 bod
-
Tak některé státy (třeba Nizozemí) už mají docela velké zdanění spalovacích aut a ikdyž patří mezi největší odbytiště elektromobilů nelze říci, že by prodej spalovacích aut ustal. Resp. on spadl u nových aut, ale rostou tam prodeje "lehce ojetých". Elektromobily jsou dobrá věc, ale rozhodně to není super v dnešním podání a už vůbec né umělé protlačování jako hlavní "zdroj dopravy". Do města jako 2. nebo 3. auto pro ty kdo na to mají proč ne + pár specifických případů. Možná zajímavý vývoj bude u CNG, každopádně to co má začít platit, je docela hloupost, snad to někomu brzy dojde...1 bod
-
1 bod
-
Myslím, že hodně z nás zde na fóru jsme klasičtí autíčkáři, a těm asi elektromobilita moc vonět nebude. Zatím se zde můžeme přít o tom, jestli je to opravdu ten jediný správný směr, kterým by se v nejbližší budoucnosti měla výroba automobilů ubírat - já si to rozhodně nemyslím a to neberu v potaz, že elektromobily stojí o dost více (díky drahým bateriím) než automobily se spalovacími motory. Nikde jsem například nepostřehl, jakým způsobem by se řešilo nabíjení takového množství automobilů na veřejnosti, pokud by se opravdu naplnili představy bruselských politiků o tom že elektro a nic jiného. Ti jenž mají možnost vlastní "zásuvky" případně ve firmě (jenže u většího vozového parku to asi taky nebude zrovna růžové), asi až takový problém mít nebudou, ovšem ti zbylí parkující třeba na sídlištích.... Navíc bez podpory, anebo zřízení tak vysokých daní za spalovací motory, aby se již nevyplatili je rozmach docela diskutabilníi - jsem dost zvědav jak dopadne koncern VW ( vyjádření motoráře Audi.. ), který vsadil od příštího roku na kartu elektro. Pokud budou prodeje opravdu slabé oproti předpokladům a že to není nereálné svědčí třeba prodeje automobilů v Nizozemsku . Jen se divím, že se automobilky (především) v Německu (respektive hlavně odbory) nervali za méně přísné podmínky. Naprostá většina benzinových motorizací bude totiž stanovenou maximální mez CO2 překračovat, u dieslových to někdy není tak rozdílné. Zde v tabulce hypotetické navýšení ceny při započtení emisní pokuty : Pokud padnou prodeje nových automobilů dolů, pochybuji že jejich prodejnost nahradí elektromobily. Na to se váže menší poptávka v celém segmentu = propouštění. Připadá mi to, že vzhledem k tomu, že se většině populace v Evropě daří tak jak nikdy v minulosti, je potřeba to nějak rozvrtat. Od sociálních problémů většinou není nikdy daleko k nějakým ráznějším řešením. Netvrdím, že není třeba se starat o naše životní prostředí, nicméně je to celosvětový problém a ne jen evropský. Ten americkej blonďák davá ruce pryč od pařížské dohody a proč asi ? Elektromobily jsou jen začátek, evropou se třeba žene vlna odmítání jaderné energie, z jakých zdrojů se ovšem zajistí dodávka el. energie po které bude rozhodně větší poptávka taky nějak moc nikdo neřeší. Takže když bude poptávka a nebude dostatečná nabídka - přijde zřejmě nevyhnutelně i citelné zdražení. Ovšem i na to se nabalí i další sféry. Příští rok bude nejspíše zlomový, takže brzy uvidíme kam se celý automobilový průmysl začne ubírat.1 bod
-
@Seal - mrkni do sekce motorů u Scaly, tam jsem popsal zkušenosti s 1.5 i 1.0 TSI.1 bod
-
Tak mě to zaujalo. Trochu jsem googlil a je zajímavé, že na žárovce je homologace E9 - Španělsko a pak jsem narazil na tento článek. https://voton.cz/informace/uzitecne-informace/serial-zarovky-a-vybojky/homologovane-led-zarovky-v-hlavnich-svetlometech-a-co-legislativa Myslíte, že je to stejný případ jako v článku?1 bod
-
Já dal tyto do mého Sharana (podobný panel) a bez problémů: https://www.alza.cz/auto/osram-led-w5w-2ks-d4121314.htm Sejmutí krytu: https://www.youtube.com/watch?v=QZ-RjB4imPQ1 bod
-
@kokta7 Už se to tu řešilo několikrát, ve FaceLift TOP LED světlech není druhá mlhovka, pokud bys jí chtěl, je třeba zakoupit pravé světlo pro Anglii.1 bod
-
WR D4 mizí před očima na suchu. Takže doporučuju jenom do oblasti kde je často sníh. Navíc je lepší vzít za stejnou cenu nejnovější WR Snowproof. T index za 1107Kč/ks. Nejlepší jsou dle testu ale Bridgestone Blizzak LM005 , který jsou s T indexem za 1124Kč/ks. Bridgestone je při brzdění na mokru a sněhu na prvním místě a Nokian Snowproof na jedenáctém. Celkově je v testu Bridgestone na pátém místě a Nokian na třináctém. Pokud nelítáš v zimě přes 180km/h, tak vem v klidu T. U těch 15" je ten rozdíl fakt 200-300Kč/ks, ale třeba u 17" nebo 18" je často vyšší index levnější nebo je rozdíl třeba 50Kč.1 bod
-
Osobně bych bral 84T. Jinak v TP je 84H, ale na zimní gumy platí výjimka a lze použit pneu s nižším rychlostním indexem, což je ono T, takže tohle písmeno řešit nemusíš.1 bod
-
1 bod
-
@bojler Kolo se pri jizde pohybuje jak dopredu, tak rotuje. Rotacni energie je stejna jako energie rychlosti E = 1/2 *m*v*v . Tzn na rozhybani kilogramu hmotnosti kola je potreba dvojnasobek energie oproti energii na rozhybani kilogramu nerotujiciho kilogramu. Koeficient *2 plati pokud je rotujici hmota na okraji kola, coz v pripade disku neni (jeste je tam pneu), takze u disku je ten koeficient o neco mene nez *2.1 bod
-
1 bod
-
@PTiCA smajliky budou normanlne fungovat? Stale mam takhle ze kolecko se toci pise Nahravani a smajliku nevidim. Dodam ze nejsem sam s timto problemem1 bod
-
Můžeš hned tuto neděli 13.10. v Gutské Baště.1 bod
-
Zatiaľ som spokojný, v zákrutách aj za dažďa držia pekne. A zdá sa mi, že sú menej hlučné ako Pirelli Uvidím koľko na nich nabehám...1 bod
-
@shotik Vyber si sám dle svých preferencí, tj. nájezd, finance, poloha a lokalizace místa, kde se nejčasteji pohybuješ. Tady ti každý poradí tzv. “TO SVOJE” a akorát se tu lidi dohádají. Neuděláš chybu ani u jedné, jelikož jsou to všechno zimní pneumatiky určeny na zimu. Hodně zdaru[emoji106].1 bod
-
1 bod
-
Jde cikán a potká cikána. Hej kam jdeš Fero? Já jdu za Eržikou. A co u ni? No zašukat si. Tak to já jdu s tebou. Jdou dal a potkají dalšího cikána. Hej more, kam jdete? Za Eržikou. Co u Eržiky? Zašukat si. Tak to já jdu s váma. Potkávají další a další až jich jde 10. Přijdou k Eržice, zaťukaj, vyleze její máma a ptá se: Kam jdete? Za Eržikou. Co u Erziky? Zašukat si. Co si myslíte, že naše Eržika je, nějaká kurva?!!!! Půjdeš jen ty, ty, ty a ty.1 bod
-
Ale vleze, dokonce s cca 10cm rezervou vzadu u 2. rady sedaček. Mám originál oboustranný koberec pro 5 mistnou verzi a jedinny "problem" je ten, že ho v případě použití 3. rady sedacek musíš vyhodit z auta.1 bod
-
@Jesusbusiness není problem sehnat potrebujes: rádio kablik k mikrofonu a mikrofon lampicku stropní a pokud chces pouzivat USB pak kablik + ramecek a pod pokud chces pouzivat Drzak telefonu pak drzak USB + kablik pripadne napis SZ Cena s radiem, mikrofone a USB odhaduji tak 5000,- pokud sezenes radio z VW UP! + displej na Citigo bude ti fungovat i couvaci kamera :-) pokud si ji koupis1 bod
-
Píšou si dva teplouši na chatu: "Já tě miluju." "Já tebe taky." "Jsi úžasný." "Ty taky." Budeme se tu scházet častěji?" "Ano, každý den." "Kde bydlíš?" "Já bydlím v Praze." "Já taky." "Na Dejvický." "Ty bláho, já taky." "Číslo 150." "To není možný, já taky." "Karle?" "Tati?!"1 bod
-
To sice Aleši ano, ale topení umí v létě větrat. Na podzim nebo na jaře pak může být přes den 15 stupňů a ráno minus 3. A to ty algoritmy nepoberou, že nemají baterku vyždímat na 40%.0 bodů
-
Tak se tedy "nedohaduj", a respektuj i názory a zkušenosti jiných, každý má jiné preference. Asi jsi to nedočetl - v 3. větě mého příspěvku jsem tu možnost připustil, tady citace "...Ale někdo to možná používá, když jezdí pravidelně a přesně někam do zaměstnání......" Tvá výjimka bývá potvrzením... A já si naopak nedokáži představit, že bych někdy ráno musel do auta dojít přesně na nějaký konkrétní čas (nejsem zaměstnanec). A naopak, je velmi pohodlné si v autě dálkově zatopit podle venkovní situace třeba těch 15-20 minut před předpokládaných odchodem k autu. To je velmi jednoduché a funkční, bez žádného "...vstavat dřív podle venkovní teploty abych si včas zapnul NT...", to je úplný nesmysl co píšeš. Ale nevím, jak ti topí tvé naftové NT, ale moje benzinové udělá slušné teplo max. do 15-20 min. v jakémkoliv běžném českém mrazu, tak jaképak vstávání dříve? A pokud si chceš poměřovat pindíky, s NT jezdím od cca 2007, tomu jsem tedy moc nerozuměl. Jestli tedy nemyslíš, že když ty jezdíš od 2008, tak to víš nejlépe? A DO nosím, proč bych ho neměl nosit, to nové od O3 je malinké, a používání letního větracího režimu je bez DO celkem nemyslitelné, s tím schedulerem to bude asi docela podivné. Ale podstatné je to, že NT používám opravdu intenzivně jak v zimě, tak v létě, bez ohledu na chytrou rekuperaci - pro mě je ten tepelný komfort důležitější než životnost baterie, která se dá znovu koupit. Z toho se nepodělám. A ani 2 letech žádný problém s ní.-1 bodů