Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 02/04/20 ve všech sekcích

  1. Trochu jsem se pohrabal v cenících Octavie všech generací, neb se tu neustále točí otázka výše ceny nové O IV- není to samozřejmě na 100% objektivní a přesné (na plné srovnání bych musel mít více času a ceníků), ovšem nějakou vypovídající hodnotu to snad má. Stejně tak výše průměrného platu v kterém tom daném roce byla, není asi úplně vypovídající o skutečné koupěschopnosti obyvatel. Podotýkám, že jsem smíchal verze L&K spolu s nižšími s přihlédnutím toho, že nová Octavia má pouze výbavu Style. Je mi jasné, že verze L&K má zpravidla výhodnější cenu vzhledem k množství výbavy oproti nižším výbavovým stupňům. Stejně tak nezohledňuji třeba el. ovládané sedačky ostatně verze L&K má třeba v základu větší kola, navi a další výbavu za niž se musí jinak doplácet (to ovšem platí především pro O III, starší spoustu výbavových prvků ani neměli). Mou snahou bylo dovybavit starší generace Octávie na podobnou dnešní výbavě. Motorizace pokud možno podobná současné. Jedná se vždy o variantu liftback a základní výbavu u starších Octávií nevypisuji. O I : 1,9 TDI 81 kW (man. př) - zákl. cena verze L&K 679 900,- Kč : v ceně AL 16" + doplněno o tempomat, Navi, signalizaci při parkování = 785 900,- Kč (průměrný plat v roce 1999 = 12 797,- Kč) O II : 2,0 TDI 103 kW (automat) - zákl. cena verze Elegance 704 900,- Kč : v ceně AL 15" + doplněno o metalízu, ESP s asistentem rozjezdu, xenony vč etně ostřikovačů světlometů. Light asist + dešťový senzor, výhřev př. sedadel, navi Nexus, signalizace parkování vpředu a vzadu = 839 500,- Kč (prům. plat v roce 2005 = 18283,-Kč) O II fc : 2,0 TDI 103 kW (automat) - zákl. cena verze L&K 729 900,- Kč : v ceně AL 17" + doplněno o navi Columbus = 735 890,- Kč (průměrný plat v roce 2009 = 23 425,- Kč) O III : 2,0 TDI 110 kW (automat) - zákl. cena verze L&K 742 900,- Kč : v ceně AL 18" + doplněno o Line Asist, driving mode, výhřev čelního skla, zadní parkovací kameru, navi Columbus = 814 400 ,- Kč (prům. plat v roce 2015 = 26 467,- Kč) O IV : 2,0 TDI 110 kW (automat) - zákl. cena verze Style 742 900,- Kč : v ceně AL 17" ( základní výbava je dost rozsáhlá, namátkou navi Columbus 10", LA+ FA asist, výhřev čelního skla) + doplněno o paket Style + (LED matrix, zadní park. kamera, adapt. tempomat, driving mode..), ostřikovače předních světel a metalízu = 788 200,- Kč (průměrný plat v předchozím roce, tedy 2019 zhruba 33 450,-Kč). Ještě se někomu dobře vybavená Octavia IV zdá předražená oproti dřívějšku ?
    4 body
  2. Na základě inspirace od z ruského fóra drive.ru, jsem realizoval tlumící dorazy dveří alá Audi obj.č. 4E4 837 763. Cena je ovšem taky Audi, takže 230Kč/ks jsem byl ochoten vydat pouze za jeden zkušební. Nechal jsem si následně vyrobit dorazy dle vlastního výkresu z pryže tl.10 mm u firmy, co nám dodává těsnění na naše výrobky, cena 55Kč/ks bez poštovného. U RAPIDA je vpředu použita tloušťka 9mm (musel jsem tedy 1 mm zbrousit), vzadu 10mm. Je počítáno i s krytem zámku z Alíka. Trochu bylo nutné si pohrát s pravýma dveřmi, tam jsme měl zámek nesymetricky usazen. Po lehkém "zajetí" dorazů asi tak 20x zavřít, jdou už dveře zavírat zlehka bez tupé plechové rány. Předpoklad je bílou vazelínou namazané omezovače dveří a plastové západy zámku. Velký bonus je to, že na nerovnostech, zvlášť příčných, karoserie jakoby ztuhla a neozývají žádné rány. Na dorazech je už krásně vidět, jak se otiskla hrana výžezu zámku dveří. Pryž je opravdu tvrdá, doufám že to vydrží, zatím se to nijak nedrolí nebo nepraská. Samozřejmě díl jde použít i do dalších Skodovek se stejným tvarem třmenu a otvoru pro zámek ve dveřích. Tvar otvoru zámku ve dveřích. https://youtu.be/K7YrEcnnUz8
    2 body
  3. K O4 recenzím. Já si myslím, že osobní zkušenost nikdy nenahradí videorecenze, která může byt ovlivňena buď penězi a nebo osobní sympatií, či naopak antipatií k dané značce a proto se na ně zásadně nedívám a raději si auto, o které mám zájem proklepnu sám. Neví někdo, co bude v RS TSI za typ DSG? Mám na mysli DQ označení. 500 asi ne, co?
    2 body
  4. Na volantu je to tlačítko hlasového ovládání. Krátký stisk funguje na samotný infotaiment, dlouhý stisk na "google"
    1 bod
  5. Pánové, už to poněkud přeháníte. Ty vaše hospodské výtvory jsem smazal. Držte se tématu!
    1 bod
  6. Takže abych tady tomu učinil přítrž - respektujte rozdělení fora na jednotlivé modely, SIII, OIII a Kodiaq opravdu není Scala! Název tématu a tím pádem jeho zaměření je opravdu jednoznačné. V tomto smyslu bylo téma pročištěno.
    1 bod
  7. To máš místo pojistky proti krádeži? :D Tohle frčelo v 90tých letech a nebo víc na východ :D
    1 bod
  8. neni to nejlepsi, ale je to jednodussi jak rozpojovat hadice, a i kdyz se postupnym odsavanim neudela 100% vymena, snad porad lepsi jak nic
    1 bod
  9. 4 ks mám navíc, nechával jsem jich dělat víc, kdyby se mi nepovedly pokusy s tloušťkou, další můžu objednat.
    1 bod
  10. https://www.youtube.com/watch?v=iq4u4jEVcuQ
    1 bod
  11. Srovnání světelné techniky. Zdroj: Přerost a Švorc Auto
    1 bod
  12. Když jsem Scalu kupoval tak jsem se taky bál odezvy DSG, obvzlášť když jsem si DSG mohl vyzkoušet jen u 2.0TDI v Kodiaqu, kde mi to přišlo hrozně pomalé, ale musím říct, že stačilo pár set kilometrů a člověk si na to bez problémů zvykne. Prostě se naučíte sešlápnout plyn o něco dříve a s větším citem než u manuálu. Myslím si že to je jen o zvyku a určitě je jednodušší přeučit se z manuálu na automat než naopak.
    1 bod
  13. No ja prave ted mam 280k a uz by mi stacilo neco normalniho, ted jde jen o to, jak moc spatne to bude.
    1 bod
  14. https://www.stemei.de/pages/coding/skoda-superb-3v.php https://ankk-vagcom.com/category/codages_vagcom/skoda/skoda_superb_3v/ tady přidávám nějaké kodování co jsem našel pohledal třeba to někomu pomůže pár věcí jsem podle toho dělal a nebyl problém ale neručim za vše KODOVÁNÍ.xlsx VCDS.pdf MQB Codierungen.docx
    1 bod
  15. Fabie po FL mají dojezd stěračů po vypnutí zapalování. Variantám předFL toto chybělo (stěrače po vypnutí zapalování zůstanou někde na skle), myslím @brrrrm si na toto stěžoval když měl půjčené FL místo svého auta. Dá se to vyřešit kódováním: Centrální elektrika Adaptace Windshield wiper-Wischer stop bei KL15 aus: active -> no active Po této změně se konečně i Fabie před FL chová jako auto z 21 století a pěkně po vypnutí zapalování stěrače dojedou do základní polohy :)
    1 bod
  16. Karoq má dokonce čtyři typy předních sedadel: - Active a Ambition - shodný sedák, Ambition ale mohutnější opěradlo - Style - stejné opěradlo jako Ambiton, ale delší sedák - "sportovní sedadla" - stejný sedák jako Style, ale jiné opěradlo Jde to krásně vidět při otevření víc panelů v prohlížeči, staší si dát boční pohled v galerii interieru.
    1 bod
  17. Jsme již tak daleko, nebo ještě dál? Trochu delší, ale něco na tom je. :-( Haló, pizza Giovanni? - Jistě pane, ale nyní jsme Google Pizza. - Sakra, spletl jsem si číslo, omlouvám se. - Nikoli pane, Google koupil pizzerii Giovanni. - Ok, mohu si tedy objednat? - Jistě pane, dáte si jako obvykle? - Jak, jako obvykle? Vy mě znáte? - Přihlédnu-li k vašemu číslu telefonu, které se mi zde zobrazuje, objednal jste si za posledních 12 týdnů 12x pizzu quattro formaggi, s přídavkem chorizza… - Ano to souhlasí.... - Mohu vám k tomu nezávazně, jen na vyzkoušení, učinit nabídku naší nové pizzy? Tentokrát doporučujeme pizzu s fenyklem, tomaty a salátem? - Ne! V žádném případě, mám hrůzu ze zeleniny…, děkuji. - Ale váš cholesterol není nejlepší...!?! - Co vy o tom můžete vědět?! - Z vašich minulých mailů na Seznamu, kdy jste konzultoval výsledky rozboru vaší krve s vaším lékařem…?!? Máme tady výsledky za posledních 7 let. - Ok…, ok, ale já nechci vaší zeleninovou pizzu. A na zvýšený cholesterol beru pravidelně léky. - To ano, ale neberete je dostatečně pravidelně! - Jak to můžete vědět? - Protože poslední krabičku léku s 30 pastilkami, jste zakoupil před čtyřmi měsíci v lékárně U Salvátora, na Karlově náměstí č. 3, v Praze 2. - Koupil jsem si jiné balení potom..., v jiné lékárně. - Ale to nefiguruje na vašem bankovním výpisu z karty. - Platil jsem hotově! - Ale na vašem bankovním výpisu není žádný výběr hotovosti v poslední době! - Jistěže, proč by měl? Mám i jiné příjmy. - Ale ty nefigurují na vašem daňovém přiznání..., takže chcete řící, že máte příjmy nelegální, které nedeklarujete? - TO BY SNAD STAČILO! Přivezete mi objednanou pizzu, nebo jdu jinam! - Zajisté pane, k vašim službám, omlouváme se, ale naše poznámky a postřehy vám sdělujeme pouze pro vaše dobro…, abyste se cítil spokojeně, že je o vás pečováno. Ostatně na kterou hodinu vám máme pizzu dodat? - Manželka se vrací z Pardubic kolem 19. hodiny, takže na 20. to bude nejlepší… děkuji. - Mohu si dovolit malé doporučení? - Samozřejmě. - Pouze s vaším dovolením... - Poslouchám vás. - Vaše žena nemůže být doma kolem 19 hodiny, protože je právě 18 hodin 15 minut, a vaše žena platila přesně v 18 hod. svojí platební kartou jedny Rolexky v hodinářství Halada v Chrudimi. - Proboha jak to můžete vědět? - Protože stejnou kartou, ostatně registrovanou na váš soukromý účet ve Švýcarsku, platila dnes ráno v Chrudimi ve čtyřhvězdičkovém hotelu účet za dvoulůžkový pokoj. Nocleh za 3 dny. Ostatně jako účty z hotelové restaurace. Vždy za dvě osoby. Stále stejnou kartou. - Mohl bych prosím vědět v jaké výši byly ty útraty a kolik bylo celkem z našeho švýcarského účtu odepsáno? - Nikoli pane, lituji. Takové údaje vám nemůžeme zdělit! Zakazuje nám to směrnice GDPR. Musíme především respektovat soukromí klientů a občanů. - TO BY SNAD STAČILO!! Strčte si tu vaši pizzu do prdele! Mám dost Googlu, Facebooku, Twitteru i Whatsupu…, opevním se na pustém ostrově, kde NEBUDE ŽÁDNÝ internet, žádný chytrý telefon, ani počítač. Zvláště tam nebude ani živáčka, který by mě mohl sledovat, špiónit a podávat o mě informace! - Jistě plně vás chápu, pane…, ale informace kterými disponujeme, jste na sebe prozradil vy sám, nebo jste dal k jejich sdílení souhlas. Ostatně na pustý ostrov se s občankou EU nedostanete! Takže si musíte obnovit pas, protože ten váš je propadlý už 5 let a 4 dny….
    1 bod
  18. To srovnání Superbu s Oktavku je komické. Psat něco ze si někdo chce dohánět společenskou prestiž Supem proti technologiemi nabité Oktávií je stupidita. Kdyz mam 750 tis chci Škodovku a liftaback tak si koupím proste Superb. Takhle to vidim z úhlu pohledu normálně vydělávajícím člověka. Jinak to vidí člověk co ma doma Superba za přes mio a koupi si pro ženu mensi Oktavku za 900. Averze ke značce Hyundai to je na léčebnu. Tu I30 porovnávají se Scalou . Scala je samozřejmě lepší přestože je dráha jako krava Porovnava se i u Oktavek je sice levnější ale je to starý model. U Superbu ji asi neporovnavaji,možná. za mých mladých let sme řešili motor,vykon,brzdy. Dnes se řeší konektivita,Infotainment,Top led světlomety, skrabka a deštník , jo ještě Usb,díky tomu mam lepší auto,to je na palici.
    1 bod
  19. Pawouku, to tu můžeš vymazat celé téma. Ptotože tu lidi píští mraky hovadin. Míchají dohromady 1,6 TDI z OII a z OIII a motory s LNT a SCR... nezasvědcený se v tom nevyzná a nemá šanci poznat co z toho mixu je hovadina a co užitečná informace. Když to shrnu, dnešní motory TDI s LNT hulejí jak starý Ikarus. Chudák motor pak regeneruje každých 250 až 350 km. Lidi jsou z toho frustrovaní protože sousedovo 1,6 TDI z OII regeneruje každách 750km a některá auta najela i přes 1000km (ale nenám ověřeno vlastní zkušeností). Jak často regeneruje 1,6 TDI s SCR (Jedno jestli v OIII, nebo SIII) by mě docela zajímalo, ale nikdo to tu neuvádí. Navíc posuzovat probíhající regereraci podle ventilátoru, otáček, nebo spotřeby (kterou palubní počítač během regenerace maskuje) je zcestné. Koho to zajímá, kupte si modul OBD2 s BT a stáhněte si apku VAGDPF do mobilu. Jedno je jasné. Skvělý motor se (hlavně ve variantš s LNT) dusí recirkulací spalin, spaluje s nedostatkem vzduchu a hulí jak lokomotiva. Navíc při každém (cca pár minut) vypalování NOX z LNT a vypalování DPF stříká do kaťáků naftu. Celý tento emisní fenomén zvětšuje spotřebu. Zajímalo by mě, kolik by tento motor žral, kdybychom do něj pustili dost kyslíku a vykuchali z něho EGR, LNT, DPF. Asi bychom se hodně podivili v pozitivním slova smyslu. Bohužel to ale asi nikdy nezjistíme.
    1 bod
  20. OIII 1.5 TSI ACT OPF 110 kW vs OIII 1.4 TSI 110 kW.pdf
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...