Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 01/26/21 ve všech sekcích

  1. I když je auto i v zimě ve stavu "ticho", tak přeci jen na dlažebních kostkách nebo vlnitém betonu se sem tam ozvalo zadrnčení od kapličky budíků. Což mě samozřejmě vytáčí a zase mi to nedalo.... :) Přijde mi, že vrže nejvíc ten dekorativní vnější ovál, resp. jeho styk s okolními částmi palubovky. Po dnu přemýšlení čím to utlumit, když styčné plochy jsou relativně malé, padla volba na sanitární silikon. Z tuby se dá dobře dávkovat a z rovných částí plastů jde i při troše snahy dobře seškrábat kdyby bylo potřeba. Navíc je aplikovaný na nepohledové části, takže když se vám nepovede super housenka, vidět to nebude ;) Takže rozborka: 1) Nutno dát páku nastavení volantu dolů a stejně tak volant dát do nejnižší polohy. 2) Pak se opatrně vycvakne (směrem k sobě a lehce nahoru) spodní část toho krytu a postupuje se k dalším zámkům. Jde to relativně snadno. 3) Zejména na modře zvýrazněné plochy jsem nanesl housenku silikonu a nechal den vysychat. A teď je při pomačkávání toho rámečku prakticky ticho. Ještě mám vytipovené další části (při extrémním "kroucení") kde může docházet ke tření, ale uvidím jak se to bude chovat za jízdy - první test ale přinesl svoje ovoce :) Vliv na to má zřejmě i usazení budíků, které lze doštelovat dvěma torxy (červeně). U mně třeba pravý doraz nebyl zcela na zarážce, takže dekorativní kryt byl v pravé části trošku víc nahoře a lehce koukal (zelený) zoubek dekoru palubovky a kryt díky tomu v jednom zámečku nebyl nadoraz. Normální člověk si toho nevšimne, hnidopich jako já jo. Ale po doštelování OK. Co ještě povrzává (ale jen při dotyku, při jízdě naštěstí ne) je ten dekor palubní desky. Ale jelikož je to za jízdy zticha, do toho se pouštět nebudu. Navíc mi přijdě, že i v příručce pro montáže v interiéru to není moc podrobně popsané jak do toho... Vím že vrzání od budíků tu zmiňovalo více lidí, tak to třeba někomu pomůže.
    2 body
  2. Ekologie a tím pádem i vnucovaná elektromobilita je nástroj politicko-mocenského prosazování vlivu na masy lidí a tím i udržování se u moci (koryta) vládnoucích špiček. Uvědomme si, že planeta Země je živý organismus, který již přes 4 miliardy let si řídí svoje bytí a nebytí a svoje fungování. Ačkoliv vliv toho ohromného množství lidí je nesporný, tak v globále, nějaké násilné prosazování elektromobility, potažmo zelené politiky je jako plivnutí sliny do oceánu. Jak psal Denis, stačí jedna větší sopka, další doba ledová, větší zemětřesení, jeden větší meteorit a život na Zemi je zase někde jinde. Perioda tzv. globálního oteplování a zase zpětně ochlazování tady byla, je a bude a my to snižováním CO2 skoro vůbec neovlivníme. Jestli ano, tak v promilích, víc určitě ne. Mrháme otřesně vysoké finance na něco, co příroda dokáže otočit třeba za pár dekád, nebo někdy i za pár okamžiků. Přesto, ačkoliv jsem odpůrcem elektromobility, tak uznávám, že pokud se využívá bez násilného vnucování a na čistě specifické využití tam , kde to má smysl, (město, příměstský provoz, rozvážková, dodávková služba, taxi), tak jsem za, a ať si tedy tzv. tržně vybojuje svoje místo na slunci. V kontextu mého předešlého textu, mi takováto veliká elektrická kráva, jako je Enyaq a jemu podobná auta nedávají zatím moc smyslu.
    2 body
  3. Tady jaksi ale v tématu ekologie a celé té debility, kterou se méně všímavým jedincům Brusel pod záminkou "ekologie" snaží prodat, nejde o subjektivní dojmy a vlastní preference. Tady jde o fakta a čísla. Tedy když budeme joo negativní, auta v celosvětovém měřítku CO2 znamenají sotva 4%. Největší podíl mají přírodní vlivy typu sopky, dobytek, apod., z rukou člověka pak elektrárny na fosilní paliva. A právě TYTO ELEKTRÁRNY vyrábí nejen samotné baterie, ale také elektřinu pro ony elektromobily - ona totiž zásuvka, nebo nabíječka není kouzelná skříňka, kde se elektřina narodí, ona se musí vyrobit. A to o to víc = o to více emisí. No a když máme auto vyrobené a provozujeme ho (= mnohonásobně více CO2 než za život několika spalovacích aut), přijde čas auto zlikvidovat - v případě elektromobilů už po pár letech. A co se pak stane s bateriemi? Dnes neexistuje ekologický způsob jejich likvidace. Je to svinstvo, které nás tady za pár let všechny zaplaví. Fosilní palivo se spálí samo. Tedy kolem a dokola. Ať si někdo leští bambus nad elektromobily jak chce. Ať se líbí komu chce jejich zrychlení, tichost a já nevím co všechno. Když mi to nikdo nebude vnucovat, čert to vem. Ale s ekologií toto nemá absolutně nic společného....
    2 body
  4. A ti normální si to nakódují na ostřik světel pouze při delším podržení ostřikovače, viz první a druhý příspěvek na této stránce. Jednoduché, i manuál tuto změnu připouští.
    2 body
  5. Ano, elektrodebilita. Naprosto nepoužitelné auto do 10 let. Výměna akumulátoru prakticky nemožná (nutná demontáž karoserie od podvozku, to prostě nejde). V čem je ten přínos pro ekologii? A příroda pláče.
    2 body
  6. Nevím jak trolové, ale věřím, že postavit sloupek za 14 dní není problém. Akorát nevím, jestli bude na sídlišti jeden stačit... Když těch sloupků bude víc, bude to složitější a nemusí stačit šťáva (v případě více elektromobilů pochopitelně). O nových bateriích se píše už 20 let. Pořád to neřeší, kde se v případě většího rozšíření elektromobilů ta elektrika vezme (v té zásuvce). To není o trolování, to je reálná otázka, zatím nikým nezodpovězená...
    1 bod
  7. Stejně jak píší všichni výše. Přemýšlel jsem o Kamiq a Karoq. Šel jsem do salonu a sedl do Karoqu a bylo jasno. Ještě jsem si zašel sednout do Kamiqu abych si to ujasnil. Ale byl to v Kamiqu pocit jako bych si sedl do své staré Fabie :-) co jsem kdysi měl. Hned jsem se vrátil do Karoqu. Chtěl jsem prostě prostor.
    1 bod
  8. No nevím ta sada je spíše na praskliny a vyštíplé kousky, tohle máš jako by oděrky. Osobně bych zajel na konzultaci někam do kvalitního Autoskloservis co s tím.
    1 bod
  9. Chápu, že Ti absence sound generatoru z principu vadí. Ale na druhé straně nám můžeš 100% věřit - po pár minutách je ten umělý zvuk natolik otravný, že bys řešil jak se ho zbavit. Kdybys jezdil v režimu Sport častěji, bouchla by Ti z něj hlava:) Jinými slovy gratuluji - ušetřil jsi čas i peníze za deaktivaci.
    1 bod
  10. Zasuvka nie je napojena cez ziadnu RJ, ale priamo skrz poistku. Teda ak dlho stoji, nema ju pravdepoodbne co kontrolovat Preto si vacsina doraba spinanu poistku, pripadne existuju moduly ktore dokazu same seba vypnut
    1 bod
  11. No už to vyšlo ve Světě motorů č. 4/2021, ale nějaké popsané podmínky provozu a v jakém směru se majitel o auto staral, tak ty tam popsány nebyly. Ale i tak to vypadá, že motor dopadl celkem v pohodě, dokonce mu naměřili na válcové zkušebně skoro 100kW!!! Kompresní tlaky trochu nižší, ale pořád v normě. Dokonce zjistili, že i rozvodový řetěz po cca 250.000 km tam byl původní a nepřeskočilo to, i když byl již přes mez vytahán.
    1 bod
  12. Ja taky žiju u Brna a 4x4 už jsem u současného auta chtěl. Není to kvůli sněhu, ale při výjezdu z mokré křižovatky předokolka hrabe snadno a výjezd s 4x4 je jistější a rychlejší. A nezávislé topení je úžasná věc. Používal jsem ho denně ráno doma i večer na parkovišti u práce. Teď mám Kodiaqa bez něj a už se moc těším na nového Superba, kde zase bude. Za mě pokud si to můžeš dovolit, tak 4x4 i nezávislé topení ber.
    1 bod
  13. No je škoda že jsi nenapsal za jak dlouho jsi těch 3K km najezdil. Já rozhodně nepopírám smysl elektro vozů, nicméně auta na baterky nikdy nebudou v zájmu lidí co nemají barák. Problém s dobíjením- i když by se udělali u každého stání nabíječky (jako že v čr takový stav na 100 % nikdy nebude protože takovou infrastrukturu nikdo u nás nezaplatí), tak pořád máš problém že necháváš auto vystavené venkovním podmínkám což není u elektro auta moc dobré a má to špatný vliv na životnost baterie. Pak je tu scénář se kterým kalkuluje většina propagátorů, která žije v představě, že je normální vlastnik barák s garáží a každý kdo pracuje takové zázemí má- ponechme bokem že je to kravina. Ok mám tedy dvě auta - elektrický vůz ecitigou na dojíždění do práce a ježdění kolem komína - je to super myšlenka a osobně bych takovou cestou šel za předpokladu že cesta ecitigou nebude 3x dražší než cesta gas citigo... Nicméně pak nevidím smysl v tom, že automobilky vyrábí právě hlavně elektrická SUV a pod. Dává smysl používat elektrovozy na městskou běžnou dopravu a kolem města s dosahem nějakých 60 km od bydliště, no ale tak proč jsou v EU tlačené hlavně elektrovozy, které se pořádně ani nedají zaparkovat na běžné parkovací plochy ? Celý koncept je podle mého názoru neživota schopný a ekologicky i ekonomicky neudržitelný. Možná se o tom dá uvažovat ve vyspělých státech jako je švýcarsko, norsko atd. Rozhodně to nikdy nebude fungovat ve vývojových státech jako je ČR kde vládnou oligarchové a mafie a většina pracujících lidí žije v bytovkách od komunistů. V neposlední řadě je podle mě cíl úplně jiný a to že je nutné zbavit nižší a asi i střední třídu osobní mobility, neboť je to ekologicky neudržitelné, všichni to tuší ale nikdo to nechce říct na plnou hubu. Vynucená elektrifikace, odsávání peněz jako daň za to že nemáš elektromobil a přesunutý těch to financí lidem co už tak mají hromadu peněz je efektivní nástroj jak toho dosáhnout a každý kdo umí trochu počítat v tom žádný jiný záměr nemůže ani spatřovat, proč by se jinak vynutilo ukončení výroby dostupných vozů a brutální zdanění osobní dopravy pro chudé a financování osobní dopravy pro nejvyšší z nejvyšších v naší společnosti ? Nalijme si čistého vína - prostě a jednoduše je to oficiální omezení svobod v Evropě :-)
    1 bod
  14. Kéž by byla nevýhoda elektromobility jen cena. To by byl ten život hezký. Podobně jako ty jsem si půjčil elektrické auto, byl to Fiat 500e dovezený z USA (mohl jsem ho koupit za 350 tis., ale já si ho jen půjčil na rok). Měl překvapivě pěkné jízdní vlastnosti (ale tak tiché, jak jsem čekal, svezení to nebylo, furt tam hučel nějaký venilátor) a dojezd asi tak 120 km. Když bylo pod nulou tak 100 km. Maximálku jsem z toho vydoloval tak 130 km/h, ale dobře měl zvládnuté rozjezdy, takže to nehrabalo, ale člověk nebyl brzda provozu. Naopak, akcelerace byla výborná. Byl jsem se zeptat na ty baterky, protože jsem pořád uvažoval o koupi a řekli mi, že žádný problém, stačí odmontovat zadní nápravu a protože baterky tvoří vlastně podlahu auta jsou vyměněné na to šup. Cena vč. práce Kč 680 tisíc. Kilowatthodina za Kč 2,50,-(tenkrát), parkování po celé Praze za Kč 100,- na rok, to všechno se mi líbilo. Ale postupně se pomalu zmenšující dojezd a cena baterek mě vedly k tomu, že jsem poděkoval a vrátil. Není pravda, že nikdo neřeší ekologii aut se spalovacími motory. Ta už se dostala tak daleko, že auta s filtry pevných jich vypouštějí do vzduchu míň než kolik pevných částic motor nasaje ze vzduchu. Ale k těm nevýhodám. Cena: Mimo Prahu je veřejná doprava mizerná, ale rodiče potřebují do práce, děti do škol, takže plnoleté děti zase auto. První oběť emisních norem byla u nás Škoda Citigo se základní cenou 190 tis., když Škoda Citigoe IV má v základu cenu 430 tis. To je zcela mimo finanční realitu většiny těchhle lidí, dokonce mimo oblast jejich snění. Dopravu řeší koupí 50-ti tisícových ojetin typu Renault Clio. Výroba elektřiny. Viděl jsem výpočet, že kdyby všechna auta se spalovacími motory ve SRN přešla na elektrický pohon a chtěla být současně rychlonabíjena, bylo by třeba v SRN postavit 4000 Temelínů, aby bylo pro ně dost elektřiny. Distribuční soustava. Nemusíme uvažovat o celém Německu, ale představ si jen třeba jeden panelák na sídlišti. Jak si tam všichni dobijí auta, když už si je pořídili? Když to shrnu, vidím to takhle: Elektrická auta jsou záležitostí podivínů a hobbystů - tak jako tomu ostatně bylo i v minulosti. V současné době si elektrické auta kupují také celebrity, politici a firmy, které chtějí mít alibi, že myslí na naši budoucnost a planetu. Smůla jen, že výrobci automobilů nemají na vybranou, musí je vyrábět (a nám je vnucovat), jinak z vysokých pokut nevyjdou.
    1 bod
  15. Spíš to má smysl kvůli více informacím (vedení v pruzích, spotřeba, jinak zobrazené info o ACC (vzdálenost + rychlostní limit), čtení značek). Jinak potvrzuji že v podstatě člověk používá jeden vzhled (+ někdy v noci to zjednodušené zobrazení). Z výroby to asi smysl má, ale dodělání je drahé...
    1 bod
  16. Skořápky :-) VIDEO-2020-03-02-12-12-54.mp4
    1 bod
  17. Tak jsou tací, co s Teslou provozují autodopravu: https://www.garaz.cz/clanek/autodoprava-s-teslou-rizeni-strida-spanek-nebo-televize-21005403 S vlekem je to prostě jiné, a proto píši, že elektro je cesta, ale rozhodně se nehodí všude a nemělo by být protlačováno na úkor jiných (ikdyž to tady máme u nafty léta a nikomu to extra nevadí). Ikdyž pojedeš tím spalovákem Praha->Ostrava, někde budeš stát na kafe, tak to prostě dobiješ trochu, toť celé (a stejně, na D1 nepojedeš stále 130, s těmi omezeními a kolonami...).
    1 bod
  18. Pojďme se shodnout, že se neshodneme. Pocit z jízdy bude v 1.0 TSI 70kW, 160 Nm určitě dynamičtější, než třeba v 1.6 MPI 75kW
    1 bod
  19. Vyzkoušejte, 5.5.beta 9 apk Carista.ver.5.5.beta-9.(build.550009)_PRO.apk
    1 bod
  20. Německá babička slaví 100 let /zvuk/ VIDEO-2018-09-14-11-10-24.mp4
    1 bod
  21. @jtfcobra Budu ti oponovat. O práci doma tu nejde, šlo mi jen o to, jak moc se navýší cena samotným kabelem. Tebou udanou cenu nehodlám raději ani komentovat, jelikož to zavání tzv. lichvou. Pokud ale lidi od tebe za tuto cenu kupujou, proč ne :-)). ČR není jediná země v EU, kde budíky mají. Víc k tomu raději nebudu ani dodávat.
    1 bod
  22. U FI jsem výhody jednoduchého vysazení airboxu ze silentbloků využíval kromě výměny filtru i k umytí zevnitř i zvenku štětkou, šampónem a vodou. U tohohle motoru to udělám při výměně stejně. Co se týká té ráčny - na povolení super, ale pozor při utahování - ve šroubováku je přeci jen větší cit.
    1 bod
  23. Pánové, žádná ráčna. Stačí celou skříň filtru popadnout oběma rukama, vysadit ze silenbloků směrem vzhůru a nakonec vyháknout sací trubici, které je uložené v horizontálním silenbloku. Jsou to jen dva pohyby a skříň se sacím potrubím je venku. Pak už jen odšroubujete hvězdičkovým šroubovákem víko a filtr vyměníte. Zpětná montáž opět dvěma pohyby v opačném pořadí. Práce na 10 minut.
    1 bod
  24. Na Elsu prdet ... delali jsme v sobotu ...bracha sroubuje a rika, kurna se k tem sroubum tady nedostanu ... rikam, pockem mam tu notase, zapnu Elsu... Jelikoz ma SSD tak cca 30s i s identifikaci vozidla, rikam, musis oddelat rouru sani a pak takle ... otocim se a on prede mnou mava vzduchovym filtrem ... staci ty srouby vzdadu jen nizkou racnou povolit a kryt pak jde normalne odklopit v uhlu cca 45st., coz bohate na vymenu staci ... roura sani se nemusi oddelavat ...
    -1 bodů
  25. Tak musím kvitovat danikud. Všechno vyřešila tato ráčna za 60Kč... https://www.zbozi.cz/vyrobek/extol-premium-racna-na-1-4-hroty-8819110/ Je velice kompaktní a má magnet na bity. Vešel jsem se s ní pod ten plech i bez sundávání sací trubice.-) Výměna filtru otázkou 5-ti minut...-) Mnohokrát děkuji za pomoc.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...