Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/06/21 ve všech sekcích
-
6 bodů
-
Jako že kdo na ovládání teploty v autě sahá častěji než 2x za rok je nenormální člověk? To je zase výplod z ranku "podle mě se točí zeměkoule" :D. Tak to možná má nějaký důchodec, který jezdí v kabátu a klobouku 3 km do Penny. Mnohem častější a reálnější scénář je, že ovládání teploty, stejně jako směr proudění vzduchu jsou velmi frekventované ne-li jedny z nejčastěji používaných ovládacích prvků v autě. Úplně typicky třeba v létě. Nastoupím rozpařenej do sluncem vyhřátýho auta. Klimu na 18°C, zapnu ofuk skla, kabiny i nohou pro co nejrychlejší výměnu horkýho vzduchu. Pokud nejedu rychle, tak i polostažená okna. Jakmile se uvnitř trochu ochladí (neby vyjedu za město), zavírám okna a přepínám ofuk jen do kabiny, teplotu na 22°C. Jakmile se aklimatizuju já, nastavuju teplotu na 22-24°C podle toho, kam svítí slunce. V zimě to samý. Když se vrátím vychladlej z tůry, lyží nebo kola, nastavuju výhřev sedačky na max, po chvíli na 1. stupeň. Teplotu nejdřív na 24-26°C, jakmile je interiér i já dostatečně zahřátý, stahuju na 22-23°C. Když mám studený nohy, dám ofuk jen na ně a nastavím +2-3°C oproti nastavení pro kabinu. To už mám vyzkoušený, že udrží stejnou teplotu v kabině a hřeje na nohy. Stejně tak když se v létě vracím odpoledne za největšího žáru, mám klimu nastavenou úplně jinak než když druhý den vyjíždím ráno a venku je 14°C... Někdy jedu v mikině a teplých botách, jindy v tričku a tenkých polobotkách... Někdy na mě svítí slunce, jindy ne. Atd. atd. Pro mě jsou kolečka pro teplotu a přímá tlačítka pro směr ofuku jasně nejlepší řešení.4 body
-
Přesně. Ač jsem si zaplatil přístup na stránky pana Horáka alias @horamil a zjistil, že to není pro mě. Jeho práce je pro spoustu lidí přínosem. Prostě sbírá funkčnosti po netu a za pár korun jsou naservírovány k použití - na jednom místě. Na druhou stranu nechápu uživatele @Octavka . V případě, že sám našel veřejně dostupné řešení, tak dlouho tajil svůj poznatek, až se nepochopitelně naštval. Ono tu je zvykem free věci tady sdílet, ale to by mohl uživatel, s 16 letou praxí, vědět. Možná na to řešení přišel ze stránek pana Horáka, ale pak neměl dělat Dášu a měl mu na ně dát odkaz. Ono je stejně jen otázkou času, kdy se nějaké obecně dobré řešení stejně rozkřikne. AA se neřeší jen v CZ.2 body
-
Za jizdy bohuzel nejde, jinak cajk. Platit se mi za to nechce, protoze to nevyuziji, je to snad cesta k dalsim aplikacim. Ps pro hlupaky, tyto stranky jsou tu proto, aby jsme si navzajem pomahali!2 body
-
Ja byl ze začátku taky spokojen, ale jak postupně opadalo nadšení z nového auta, flustrace jak je to oproti 1.4 přidušené a jak si člověk za ty dva roky na ten výkon navykl tak ten výkon 1.5 není žádná hitparáda. Taky jsem si začal všímat toho zvuku na dva válce v některých situacích. Takže chip od Motorpower vše vyřešil včetně deaktivace ACT, mám zase úsměv na tváři a auto mě znovu baví. Spotřeba stejná, možná o decku nižší. Vyzkoušeno na stejné trase :)2 body
-
1 bod
-
1 bod
-
Hezký den, mám pro Vás malý tip. S tímto problémem jsem se mordoval docela dlouhou dobu. Napřed to byl nějaký olej v nádobce a brousila se hlava. Za pár let na to jsem přišel na to, že olej v nádobce v malém množství nijak nevadil a závada byla úplně jinde. Dráty od čidla mají druhý konec v budících palubní desky na takovém ne zrovna moc inteligentním jemném konektoru. Po letech se konektor postupně vyklepal a zrovna kablík od expanzky jako první, je to myslím nějaký úplně krajní pin (cca. 16, hned vedle je imo). Pak začal odcházet imobilizer atd..... Stačilo jen opatrně přepájet piny mikropájkou. Ani jsem budíky nerozdělával. Oprava za hodinku i s montáží a auto zase jezdí už pět let bez pípání. Jinak tam žádný mechanický spínač není. Jen dva plechy měřící odpor. Při menším množství kapaliny svítí nedostatek, při prázdné nádobce ječí teplota motoru.1 bod
-
býva tam vazelína aj z výroby hlavne na predku , nové je to zinkované a pekné , po zime vyhrdzavené a zoxidované ... preto sa dáva pasta aby ti to po vyčistení nezhdzavelo do mesiaca a aby sa platne hýbali ..1 bod
-
1 bod
-
Octavka: na to ale musíš být připraven, když prostě lezeš s "kůží na trh", tzn. s příspěvky na internetová fóra, tak reakce mohou být různé. Tak to prostě je. Někdo je slušný, někdo ne, jako v životě. Zpět k tématu zrcadlení. Osobně jsem spokojen, zrcadlím plně přes mirrorlink, tím prapůvodním řešením, přes starší samsung. Funguje mi jakákoli androidí aplikace. Až mi to někdy někdo odstřelí, budu hledat řešení jiné. Práce kolegy "horamil" si vážím, že na tom alespoň maká a hledá řešení. Fascinuje mne, že někteří jsou ochotni snad hodiny diskutovat o tom, že předplatné za 3 EUR+DPH měs. je předražené, ale přitom ty 3 EUR mají vydělané za čtvrt hodiny. Dát ty 3 EUR jim připadá moc, ale prožvanit o tom spoustu času je v pohodě.1 bod
-
Díl padesátý první (Odhalení!) 😁 Tak se mi dnes pravděpodobně podařilo lokalizovat původ toho zvuku - Climatronic! Když dám na OFF, tak je zatím klid. Jsem objednaný do servisu, tak jsem zvědav, jak si s tím soudruzi ve Škoda Auto poradí?!1 bod
-
Ja sa chystám na inštaláciu wallboxu. Nabíjanie 230 V je síce praktické odkiaľkoľvek, ale pomalé. Trochu bojujem s nízkym tarifom, ktorým mám na D25d rozkúskovaný a e-manažer si s tým tiež moc nevie rady. Ale 3-3,5 h nabíjanie by bolo na jeden záťah v rámci nízkeho tarifu a i cez deň, ak by som potreboval aspoň trochu, a rýchlo, takmer dobijem do plna.1 bod
-
Zkoušel jsem jednou na wallboxu nabíjet a bylo nabito za cca.3h , byla to rychlost. Jako pokud bych wallbox měl tak určitě požívám. Zakázané to není. Jak se říká, čím pomaleji to nabíjíš tak je životnost baterky vyšší. O kolik zkrátíš životnost když budeš nabíjet z wallboxu netuším ale nic zásadního to nebude. Elektronika si to řídí sama, nebál bych se toho.1 bod
-
ad 4 - jeden je - pila a kladivo kradou auto... druhý - když nacouváte s autem do stromu... třetí je jen trapná hláška - víte co mi přijde vtipné? auto bez hlasové asistentky... víc jsem z ní zatím nevyrazil 5. Kdo tě stvořil 6. Kdy tě stvořili - několik odpovědí 7. Zazpívej -několik vtipných odpovědí, za mě nejlepší je ta, že by si nejdřív musela vykolktat vajíčko :) 8. Kdy ses narodila - vždycky ty její narozky prošvihnu... "narozeniny jsem měla před pár dny..." :) 9. Je mi zima na nohy /ruce 10. Něco tu smrdí - když správně vyslovujete tak pustí dovnitř čerstvý vzduch, ale někdy řekne "já nic, já muzikant" nebo tak něco... 11. Polib mi prdel - na to mi řekla jen "každému dle jeho gusta..." :D1 bod
-
i prd velebnosti. ovládá se to uplne v pohode. a hlavně - kolikrát v životě na to šaháš? to s tím furt kvedláš? normální člověk nemá důvod na to šahat víc, jak 2x za rok - na jaře a na pozdim.1 bod
-
Tohle moc nějakým nalepení lišty nepůjde uspokojivě vyřešit. Dej na boční (a samozřejmě i na přední) okna kvalitní tekuté stěrače a je po problému. Pak jedeš úplně bez stěračů, takže většina vody jde z čelního skla na střechu. A jinak je vidět přes boční stále dobře, voda na nich za jízdy není.1 bod
-
A není náhodou senzor jen na předních deskách??1 bod
-
Hm, tak to je pro mne novinka, to combi s 1.0 Mpi 44 kW, no je vidět, že člověk musí sbírat informace pořád a stejně neví všechno.1 bod
-
Tady bych jenom poopravil, že i combi se dělalo s motorem 44kW. Minimálně tedy pro německý trh. V německé inzerci se dají najít a je tedy jen otázka času, než to nějaký dovozce dotáhne i k nám. Např: https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Skoda-Fabia-Combi-Active-SC-1.0-60PS/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:22900_6_,frn:2015,ful:petrol,mlx:100000,pwx:44,dmg:false,vcg:estatecar/pg:vipcar/321158702.html1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
No, ačkoliv jsem odpůrcem násilně protlačované elektromobility, tak zas tak moc s tím článkem na autofóru nesoucítím. Zajímavé je, že si vybrali zrovna elektromobil (SMART), který opravdu na některých trzích dosti padá na ceně a to ani nemusí být moc starý, nebo hodně jetý a o jiných se nějak nezmiňovali. Ono ale existuje hodně jiných elektromobilů, co na ceně oproti třeba spalovákům zas tam moc neklesají. Řekl bych, že jsou tak na úrovni poklesu ceny u aut na fosilní paliva, např. Nissan LEAF, některé TESLY ( tam snad může jít až o tzv. kult), atd.. Na každém trhu je to poněkud jinak, někde padají ceny více, někde méně. Ceny jetých elektromobilů sem tam sleduji a není to jen o strmém pádu elektroSmartu. Pobral bych spíše nějaké srovnávací čísla/tabulky vícero elektromobilů a vícero trhů, takhle mi to připadá, že je to bráno moc jednostranně. Jak jsem psal dříve, "pro sebe" potřebná srovnání a čísla používají bohužel obě strany, což není nikdy dobře.1 bod
-
1 bod
-
Ja som si tiež už všimol že sklo je viac obite za 2 zimy ako na 22 ročnej Felicii. A to mám za 1,5 roka nabehane len 12500km a v zime úplne malo jazdím1 bod
-
Zvlastni lakovani, aktualne pod nazvem modra Italy. V teto barve jezdi jedna z bezpecnostnich slozek Italie, Polizia Statale. Jeste existuje nekolik dalsich. Carabinieri pokud vim u Skody barvu nemaji, ani Guardia di Finanza. Italske mestapo (Polizia Municipale a Locale) ma co jsem kdy videl bilou. Bud jde o auto pro italskou policii a nebo o dodavku verze Active se zvlastnim lakovanim.1 bod
-
Snímač (indikácia) nízkej hladiny ostrekovačov - návod Potrebný materiál: – 7M0919376 – čidlo – 7M0973202 – konektor – 7M0919382 – tesnenie – 6U0972505A – 2x pin do konektoru čidla (alebo 1x drôt s už nalisovanými dvoma pinmi – 000979133 EA) – N90358501 – 1x pin do konektora BCM jednotky – 8 mm očko na uzemnenie – vodiče (k BCM jednotke tak 2-4 m, na uzemnenie stačí bohate pol metra až meter) – husí krk Alebo si zohnať celú sadu, napr. z Aliexpress za necelých 17 eur. Postup: Pre osadenie samotného snímača je nutné vyvŕtať otvor do pôvodnej nádobky ostrekovačov, alebo si zohnať väčšiu variantu pre modely s oskrekovačmi svetiel. Začneme demontážov kolesa a demontážou plastového podbehu. V podbehu je 16 skrutiek vrátane tých, ktoré držia spodný ochranný kryt motora. Ďalej je nutné demontovať ramienka stieračov – plochým skrutkovačom plastové krytky a gola 13 povoliť. Demontovať plastový kryt pod stieračmi nad vodným kanálom vycvaknutím smerom hore. Možno existujú aj iné možnosti ako sa dostať z motorového priestoru do interiéru, ale ja som sa snažil držať originálu. Nádržka na ostrekovače je uchytená na dvoch maticiach (kľúč 10) a jednom plastovom držiaku s poistkou. Pre lepší prístup k prednej matici som vybral prednú hmlovku (dole mriežku, 2x Torx 20, vybrať hmlovku a odpojiť konektor – je to aj v návode na auto). Ak budete dieru vŕtať priamo na aute (prístup tam je), nie je nutné povoľovať a vyberať ani čerpadielko. Ak pôjdete cestou demontáže nádržky, nezabudnite ho vybrať von – vytiahnúť hore a vyklopiť smerom dozadu. Vyššie je ešte spona pre káblový zväzok, stačí potiahnúť a vyskočí. Hrdlo nádržky je iba nacvaknuté. Do nádržky je na vyznačené miesto nutné vyvŕtať otvor o priemere 25mm. Lepšie je začať s menším priemerom vrtáku a overiť tesnosť. Zvyšok dočistiť orezávacím nožom alebo pilníkom. Následne do diery osadíme tesnenie (O-krúžok), potom potrieme z vnútornej strany olejom alebo iným mazivom pre jednoduchšie osadenie snímača do vodorovnej polohy. Skontrolujeme tesnosť. Ak by niekde vznikol únik, utesníme silikónom. Svorkovnicu osadíme pinmi a káblikmi. Ja som objednával celý káblový zväzok, takže trochu menej roboty. Káble v mieste podbehu som schoval do tzv. husieho krku (elektrikárska plastová trubička) pre zväčšenie odolnosti, bohate postačí 50 cm (u mňa to vyšlo na 45 cm). Konce trubičky a prechody trubička-kábel sú omotané textilnou elektrikárskou páskou. Trčiace káble sú osobitne omotané opäť textilnou páskou, každý osobitne. Husí krk prichytíme k pôvodnému husiemu krku s hadičkami ostrekovačov, poslúžiť môže opäť textilná páska alebo sťahovacie pásky. Utesnenú nádržku s pripravenými káblami umiestnime späť na pôvodné miesto a prichytíme. Ukostrovací kábel vedieme k ukostrovaciemu bodmu v motorovom priestore (nie je nutné ho ťahať až do interiéru auta), na koniec zakrimujeme káblové oko M8 a priskrutkujeme. Druhý, o podstatne dlhší, kábel potrebujeme vyviesť až k BCM jednotke. Tá sa nachádza nad pákou otvárania prednej kapoty, teda pod prepínačom svetiel. Pre originál a čo najmenej nápadné riešenie odporúčam ísť okolo pôvodného káblového zväzku a omotať do textilnej pásky spolu s pôvodným zväzkom. Demontovať nádobku na chladiacu kvapalinu (2x Torx 20 tuším a ťahať ju smerom hore), odmotať istiacu pásku na plastovom držiaku káblového zväzku a postupne omotávať novou páskou ďalšiu vrstvu. Pokračujeme gumovou priechodkou v dolnej časti vodného kanála a opäť prichytiť k pôvodnému zväzku. Tu to už viditeľné voľným okom nie je, stačia sťahovacie pásky. Je to individuálne. Šikovné a tenké ruky si s tým hravo poradia, ja som musel demontovať mechanizmus stieračov a povoliť krycí čierny plech v motorovom priestore. Pomôže dielenská príručka. Dostaneme sa tak z pravej strany na stranu ľavú (v smere jazdy). Káble potrebujeme prestrčiť cez gumovú priechodku do interiéru – prerezávať som ju nechcel, využil som jeden z dvoch menších zaslepených prechodov. Odstrihnúť koniec, prestrčiť káble, zatesniť a zaizolovať. Použil som zmršťovaciu bužírku a sťahovaciu pásku pre poistenie. Ak ste sa dostali do interiéru, ostáva len zapojiť pin na správnu pozíciu. Pri modeloch Fabia III sa snímač napája na BCM jednotku, pri Fabia II a staršie modely Rapid vedie k budíkom (prístrojová doska). Pre jednoduchší prístup odporúčam vybrať BCM jednotku von. Svorkovnicu B (prostredná) je nutné „rozobrať“, teda dať z nej dole kryt, povoliť dve západky plochým skrutkovačom a vysunúť obe svorkovnice. Pin sa zapája do svetlo hnedej na pozíciu 14, číslovanie je slušne viditeľné. A ako sa hovorí, dvakrát pozeraj, raz pripája ! Ostáva posledný diel skladačky, nastaviť, teda povoliť snímač cez diagnostiku. Kódovanie: – Modul 09 – Central Electronics – Coding 07 – Long Coding Calculator – Byte 14 – Bit 2 Washer Fluid Level Sensor installed – zaškrtnúť (z 0 na 1) Skontrolujeme funkčnosť celého zapojenia zapnutím zapaľovania ešte pred naliatím novej kvapaliny do nádobky ostrekovačov. Na budíkoch (maxidot) sa zobrazí hláška „Doplňte vodu do ostrekovačov!“ s príslušnou kontrolkou. Gratulujem, ostáva už len poskladať zvyšok rozobratého auta a netrápiť sa nutnosťou kontrolovať stav hladiny. Nedopátral som sa k hodnote, aká je minimálna výška hladiny. Odhadom 1 liter. V prípade nejasností sa kľudne pýtajte. Ak admin/moterátor uzná za vhodné, nech to presunie do sekcie Návody, kde mám aj ostatné svoje postupy. Link pre prípadne zdieľanie: http://wirer.sk/snimac-ostrekovace/1 bod