Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 06/28/21 ve všech sekcích
-
Clerfayt> přesně tak, co jako koupit? Teď jsem seděl v dachně souseda, litr v LPG. Kromě krásné "jawácké" červené metly mě fakt nic nezaujalo. Rumun prý přešel na politiku auta bez klimy i rádia 😂😂😂 v základu, jinak si připlať. A Scala? Vyrábí to už dlouho a stále porodní bolesti, katastrofa. Mám už dvě funglovky v práci a ani jsem si do toho nešel sednout, nějak mě už nebere, zkusil raději Karoqa 😀.2 body
-
To jo, ale co bys koupil? Rapid je praktičtější než předražená skála s tabletem na palubce....2 body
-
Tak včera jízda s výbavou Sportline.DCC podvozek filtruje dobře,jak špatnou okresku,tak hladký asfalft.Tlumení hluku svělé.Sportline má tlumící skla.Bzdy brzdily velmi dobře.Ty mě překvapily,protože vzadu jsou bubny.Asistovaná jízda 2.0 moc dobrá věc.A v kombinaci s elektrikou dokonalé.Auto bylo na 20" kolech.Interiér prostorný,všude dost místa,jak vpředu,tak vzadu.2 body
-
Počítám, že bude možný nedostatek el. energie při budoucím přechodu zcela nebo majoritně na obnovitelné zdroje, a pak budeme možná docela rádi, že ty zbylé JE budou stabilně produkovat energii a nějaký těžce a pomalu regulovatelný výkon JE nás nebude ani moc mrzet, spíše počítám, že ty zbylé pojedou v budoucnu často na plný výkon. Proč např. Francie a Švýcarsko pozastavilo útlum JE, určitě oba národy nejsou žádní lemplové a dokáží si to zdůvodnit a asi ví co činí. Osobně si myslím že to, že jsme v současnosti soběstační ve výrobě el. energie a ještě ji vyvážíme, není pro některé země vůbec po chuti a to i u zemí uvnitř EU. Energetická závislost, či nezávislost je mocný nástroj jak někoho ovládat či mu diktovat, nenalhávejme si, že to tak není a nebude. I proto vnímám mohutné tlaky zvenku i zevnitř na útlum, nebo i úplné rušení JE. Ano bude nás to stát (nový blok v Dukovanech aj.) docela velké peníze, ale nejde jen o ty investice samotné, jde o tu nezávislost a vše co z toho pramení a ta se do budoucna dá penězi těžko vyčíslit, tedy jestli nás měla stát míň nebo víc a jestli se nominálně vyplatila zainvestovat.1 bod
-
Temelín málokdy běží na plný výkon obou reaktorů. Reálně Temelín 2168MW nikdy nedodaval, proto to přirovnání - reálně je denní průměr 1300-1700 MW cca 750MW na jeden blok. Každopádně maximální výkon Dlouhých stráni je docela zajímavý. ČEZ měl všechny vynaložené prostředky za pár let z5. Startovat uhelné elektrárny a nebo jakkoliv hýbat s výkonem JE je mnohonásobně dražší. Když se podaří mít 3 přečerpávací stanice o výsledném výkonu lehce nad 1000 MW, tak schopnost energetické sítě vstřebat obnovitelné zdroje bude slušná. Za mě výrazně ekologičtější jak pojeban* baterie.1 bod
-
1 bod
-
Upss, tak znova. Gratuluji. Jak jsem psal dříve, tlak dělá pružina pod membránou, tak to nějak nakombinuj, starou pružinu do nového čerpadla. Jestli čerpadlo špatně nasávalo (padala hladina z hadiček do nádrže), tak to můžou dělat jen ventilky ve víčku. Na papírové těsnění bych se vyprdnul a použil něco moderního, nějaký silikon na motory.1 bod
-
Nové jaderné reaktory spíš nahradí ty brzo dosluhující a podíl jádra se ve střednědobém měřítku zásadně nezmění. V podstatě nás čeká náhrada elektráren na tuhá paliva za obnovitelné zdroje. Nebude to snadný, ale za mě jedině dobře. Pokud se na tom napakuji české firmy, tak se ta investice i částečně vrátí, možná časem i úplně. ČR má obrovskou výhodu že má dlouhé straně. Na plný výkon dodávají do sítě skoro jak Temelín po dobu 6-7 hodin a výpadek obnovitelných zdrojů snadno nahradí. V době přebytku zase akumulují vodu do horní nádrže a pomáhají ulehčit síti. Přemýšlí se prý o stavbě další 1 až 2 přečerpávacích elektráren. Uloží do sobe víc energie než všechny bateriové úložiště dohromady a životnost je taktéž o něco větší 🙂. Proti Elektro autu nic nemám, ale na sídlišti je to sci-fi a pokud nemá člověk vlastní proud, tak se to nikdy nevyplatí.1 bod
-
No vida jak nám ten dříve různýma pisálkama a taky bobanem poplivaný Rapid roste 😂1 bod
-
1 bod
-
no, ACC v komfortu dava pocit, ze jenom tocit kormidlem. Respektive kdyz k tomu zapnu jeste line assist, tak v podstate nemusim absolutne nic, jenom obcas pohnout s volantem rukou aby to nervalo, ze nemam ruce na volantu. Kdyz prepnu na sport, tak je ACC schopno mi zlomit vaz jak agresivne brzdi a pridava. Zas na druhou stranu kdo by poustel ACC ve sportu. Pokud bude nekdy nejakej sraz, tak milerad svezu na 4x4 2.0tsi s DCC a muzete porovnaat vsechny mody1 bod
-
Nejde o to, ze mod komfort zjemni podvozek. Ono to hlavne naladi i ACC, takze to brzdi jemneji a zase se to rozjizdi jemneji. Na ten normal to se mnou strasne kope, kdyz mi vjede nejaka k*nda do levyho v kilu. Tak to ja mam presne opacne zkusenosti. Muj sportline s DCC ve sport modu je furt vice komfortni jak cokoliv bez DCC. Rozdil bude max jestli 4x4 nebo jenom predokolka. Nevybavim si ted jestli ma predokolka vzadu viceprvkove odpruzeni, nebo jen klasickou jednokus napravu1 bod
-
Z toho si nic nedělej. Mám (jezdí s ním ženská) Španělského Rapida 1.2 MPI. Koupil jsem ho s 5000 km a 6 let na zpět za 220 klacků. Nyní má najeto 43tkm a prodal bych ho jedině za to samé, ani o kačku míň. :-)1 bod
-
Když jsem v 11/2019 kupoval poslední skladovku Rapida za 259.000,- Kč, vůbec jsem netušil, že jsem udělal asi můj dosavadní nejlepší kup co se týče spotřebních věcí. Kdyby mi tehdy někdo řekl, že po roce a půl bude mít auto s 15.000 km cenu o 40-50 tis větší, vysmál bych se mu. Ale taková je realita dnešní doby. Nová auta nejsou, čekací doby leckdy atakují i více než 3/4 roku, navíc stabilně zdražují. Logicky pak o zánovní auta roste poptávka, viz naše případy. Můj Rapid v této výbavě a s uvedeným nájezdem - 290-310 tis Kč. Pak to z takových aut, po prvním majiteli, s nájezdem do 50 tis, dělá žhavé zboží. Bohužel, ve výsledku je to stejně jedno, protože prodávat to nemá cenu, když není co koupit jiného.1 bod
-
No já kupoval novou skladovku 1.0TSi 81kW Style+ v říjnu 2019 za 352tisíc a když teď koukám na Škodaplus, kde se ojetiny prodávají za 320-350tisíc, tak bych snad toho mého prodal za pořizovací cenu. Najeto mám 13500km. Covid to slušně vyšponoval.1 bod
-
1 bod
-
Hlavne pozor na sklo ja osobne povolím skrutku po vrch závitu aby som ho nepoškodil, fuknem lubrikant a Blickami to pekne skočí dole ale bacha na sklo!1 bod
-
Nic složitého to není. Jen to prostě někdy nejde sundat. Raději to pořádně nastříkat nějakým sráčem na povolování zarezlých šroubů a nechat působit. Když to nepůjde dolů, tak nepoužívat nějakou moc velkou sílu, ale vzít na to stahovák ať se neponičí ta osa s tím tisícihranem.1 bod
-
Nespekulujte o něčem, když nemáte dostatek informací. Dodržujte pravidla fora a nebudete mít problémy jako dotyčná osoba. Další podobné debaty jsou zde nepřípustné a nebudou tolerovány.1 bod
-
Opatrně zkusit sundat, jde to někdy hodně blbě a musí se použít stahovák. Pak jak píše kolega výše. Zkusit to přesadit zpátky o několik zubů co nejblíž k rysce.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Ferda je zde zablokován, z nějakého důvodu tak, aby to nebylo poznat na první pohled.1 bod
-
1 bod
-
Krása. Nic pánové, pokud máte někdo zájem, Porsche Olomouc bude mít někdy v budoucnu moc pěkně poskládaného 1x 206kW DragonSkin a 1x Hybrid DragonSkin Superba v plné palbě v nabídce jako nové skladové vozy. Já jsem si koupil Volvo. Všem držím palce a přeji pevné nervy.1 bod
-
1 bod
-
tak nakonec s přispěním Leonkka jsem to zvládnul, pomohlo i toto video: Potom již stačilo sundat krytku, nasadit kliku do pojezdu a vrátit krytku. otázka 2 minut.1 bod
-
Tapec sundávat nemusíš… když otevřeš dverě tak zaroven s klikou jsou dva sroubky stači je povolit vytáhnout krytku a zkusit tu kliku dat do pojezdu1 bod
-
1 bod
-
@15degren Nemůžeš po ostatních chtít, aby vjížděli do obce takovou rychlostí, jak by sis přál ty. Nevěřím, že na jižní Moravě se jezdí 60-70 km/h a že se tam děje ve velkém měřítku to, co popisuješ. Stejně tak nevěřím, že když běžně na to "šlápneš" v noci, tak že totéž neděláš přes den, když je jen trochu možnost. A tím pádem se tlačíš na kufr těm, co jedou tak, jak to tobě nevyhovuje. A pokud ti sebrali papíry za rychlost, když měřili někde na rovince, tak jsi to musel sakra kalit. Takového řidiče už je pak jedno kde polapí. A jen tak mimochodem pro porovnání. Pokud řidič pojede 90 a půl kilometru před obcí sundá nohu z plynu a docílí toho, že rovnoměrně zpomalí na 50 k té obci, tak mu to trvá přibližně 25 vteřin. Když druhý řidič pojede celou dobu 90 a začne na 50 brzdit posledních 50 metrů před obcí, tak ten půlkilometrový úsek projede za 20 vteřin. Rozdíl tedy 5 vteřin. No, to by tedy byla markantní časová ztráta, kdyby musel jet za tím prvním řidičem. Ale diskuzní vlákno je o spotřebě, nemá tedy cenu to dále rozebírat.1 bod
-
Spotřeba závisí na stylu jízdy, ale hlavně na tom, kde se jezdí. Pokud někdo jezdí hlavně venkov po rovinách a v mírném provozu, kde se to dá pořád šolichat na nejvyšší kvalt, tak je ta spotřeba velmi malá. Kdo město nebo rychle po dálnici, spotřeba je velká. Po dálnici se velmi liší spotřeba při rychlosti 100 nebo 120 nebo 140 ... se všemi se lze běžně potkat. Proto moc nemá cenu se tady srovnávat jako jednotlivci se spotřebou. Navíc u nového auta po zajetí ta spotřeba ještě klesne. Jediné (podle mne) hodnověrné údaje jsou dlouhodobé statistiky velkého počtu aut, výborné na to jsou stránky: www.spritmonitor.de1 bod
-
Takové spotřeby jsou u lidí, co obvykle velmi pomalu nabírají rychlost když limit dovolí. Předvídají obec před sebou a nohu z plynu dají tak aby nemuseli brzdit. Na 90 obvykle jezdí 80 takže reálně 70 km/h. Na dálnici obvykle v tunelu za kamionem popř. do 110 a pokud vjedou do levého pruhu kvůli objíždění překážky tak nezrychlí. Je to pasivní uspávací styl se kterým se dá u TDI jezdit kolem 4l a u TSI kolem 5l. Ano je to ten styl co většině lidem jedoucí v koloně auto způsobuje cukání žilky na čele. Je to ten styl co u 1.0 TSi způsobí totální zakarobonování motoru. Při dnešním provozu a propustnosti naší silniční sítě, tak ale bohužel kvůli nim jezdíme defakto stejně pomalu a nesvižně, protože provoz je jedna dlouhá šňůra, rozdíl je v tom že nervozně zrychlujeme a ubíráme v zoufalém pokusu o předjetí- i když se manévr povede obvykle nás po krátké době čeká další takový ekonomický jezdec, takže vypálíme v půrměru o litr až dva PHM víc, jen proto že jsem nervozní. Řešení je velmi prosté. S ignoranty nehnete, protože jedou v zákonném limitu a jsou ekonomický a velmi často také absolutní ignoranti co neví že existují zrcátka a někdy i blinkry (ignorani blinkrů si vysvětluji tím že takový řidič po delší cestě obvykle upadá do absolutní letargie a jede na automat - to jsou pak ty smrtáky z novin kdy je smete nějaké prase na ve vysoké rychlosti, protože borec nedal blinkry při odbočení nebo usne a vjede do protisměru). Pokud jste trošku dravější povahy jako já, doporučují před každým řízením požít utlumující léčivo- předepíše vám váš psychiatr - odevzdat se do sluníčkového světa, ideálně zakoupit adaptivní tempomat a přijmout fakt, že jízdní tempo udává ten nejpomalejší na silnici a začít jezdit ekonomicky také, zjistil jsem že mi pak zbude více peněz na večerní popíjeni alkoholu.-1 bodů
-
Obvykle nebrzdím, protože plachtím za někým kdo to nerozjel ani na těch 70 (nicméně když už ta možnost je např o půlnoci, tak obvykle intenzivně brzdím těsně před značkou tak abych měl 60-65 na tacho při průjezdu značkou, protože brzdy se mají pořádně zahřívat) . Přestěhoval jsem kvůli práci ze středních čech na jižní moravu, kde je národním sportem buď jezdit mezi 60-70 po silnici první třídy a nechat se předjíždět slovenskými kamiony a nebo jezdit jak totální hovado a snažit se všechny vytlačit ze silnici. Ideálně s TDI černým zadním kufrem a často se SVK značkou. Já jsem ten co se courá se všemi ve skupině, protože už jsem pochopil že nic jiného nemá smysl, nikam to nevede a jen propálím PHM a to jsem svižný jezdec, který dokonce neměl nějaký čas papíry za rychlost, protože zdejší policie sere na měření v obci a čeká na rovince na hlavním tahu v 1 hodinu ráno na lidi co tam tu rychlost tutově překročí. Ano v noci kdy jsou dálnice a silnici prázdné to rozjedu... ale od cca 5:00 do 21:00 to absolutně nemá smysl už nikde a nikdy. Jak psal kolega s elektromobily bude ještě hůř.-1 bodů