Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 01/10/22 ve všech sekcích

  1. Něco k výměně autobaterie :
    3 body
  2. přesně tak, mám první FL a měl jsem starý volant
    2 body
  3. Každý máme jiné zvyky a podmínky. Jezdil jsem nepravidelně do práce 2x130km a téměř vždy jsem při rezervě tankoval u "své" oblíbené pumpy ať tam bylo 5 nebo 2 litry. Jednou se mě stalo, že jsem byl jinde a tankování pod časovým tlakem podcenil a pak orosený s dojezdem 0km hledal 10km pumpu, v rezervě zůstalo cca 1-2L. Údaj dojezdu dle PP je stejně jen silně orientační.
    2 body
  4. @keras napsal jsem autu, myslel jsem cerpadlu a palivové cestě. I v návodu se píše nikdy palivovou nádrž zcela nevycerpejte. Někde jsem četl, že i pro extremisty je ošetřeno zůstatkem paliva v nádrží i když ukazuje nula km, právě aby nešlo nic nasucho. A když vycerpas i to nic, tak pak při síti čerpacích stanic uz není co pomoci. Někdo adi to ježdění na krev bere jako adrenalinový sport.
    2 body
  5. Tak se musím podělit o zkušenost. Nahrál jsem projev na tel. a předal jako podklad servisu. řekli mi, že neví, že to musí proměřit a že to tam bude celý den, aby dodrželi proceduru, co jim předepisuje škoda-auto. Odpolko volali, že udělali upgrade sw a vše funguje. Již jsem měl možnost vyzkoušet a opravdu funguje. Takže pokud se vám po zmáčknutí jen na chvilku zazelená ikona výhřevu čelního okna, vězte, že to v pořádku není, výhřev čelního okna opravdu není aktivní a škoda-auto již o tom ví......Díky všem za odpovědi.
    2 body
  6. @Jan R. Vypadají fakt dobře. Možná bych je mohl dát na zimáky.
    1 bod
  7. A nedostali náhodou nové volanty škodovky až po Octavii 4 v MR 2021, kterou ukázali v 11/2019 ...
    1 bod
  8. Nová kola 18" Luxon, vypadají zajímavě
    1 bod
  9. Takže zobral som kanister natankoval do neho a išiel som schválne ďalej na dojazd 0 km som prešiel skoro 35 km a potom som išiel natankovať. Natankoval som skoro plnú nádrž natankoval som cca 49 l z 50l. Ostalo už fakt minimum takže keď sa Vám na displeji ukáže dojazd "0 km" buďte v kľude. 40 km na dojazd 0 km prejdete úplne v pohode bez problémov.
    1 bod
  10. Kupcu si to asi najde, ale podla mna za nizsiu cenu. Tato vybava Active, to uz je teda pekna Socka Edition 😁
    1 bod
  11. Na tom moc neušetříš. Litr origo brzdovky stojí 229 Kč s DPH a na jednu výměnu to ani celé nespotřebuješ. Z výroby jsou servisní intervaly nastavené tak, aby se auto samo připomnělo, že chce brzdovku vyměnit. Taky nezávidím tomu, kdo bude po 12+ letech poprvé povolovat ty odzvdušňováky.
    1 bod
  12. Prvy krat 3 roky,potom kazde 2...
    1 bod
  13. Něco o výměně AKU (zde v O III), nicméně jsou tam i zmiňovány problémy ohledně nedostatečného nabíjení. Týká se to většiny novějších vozidel, takže u O IV tomu nebude nejspíš jinak https://forum.skodahome.cz/topic/128420-autobaterie/page/36/#comment-2559352
    1 bod
  14. Malý postřeh k mojí baterce. S3 mám od 2015, EFM baterie stále původní, (ve 2016 jsem odpojil konektor u záporného pólu baterie), poslední dobou jezdím Superbem dost málo (za rok 2021 jsem najel jenom 6tkm, za rok 2020 5tkm) a baterie stále původní a v dobré kondici. Čekal jsem, že dávno odejde, vzhledem k tomu, jak to auto málo jezdí. Baterku dobíjím preventivně 2x do roka. Edit: Jo a jednou za 2 roky doplňuju destilku, přestože to je "bezúdržbová" baterie.
    1 bod
  15. Ja som to vytlmenie dverí aj tapecov robil vlani v lete. Je to ako píšeš, PVC nity, ale je to podstatne lepšie urobené ako na Rapidke. Spáry som ešte vylepil tyčikami s tavnou pištolou a potom som nalepil vlnitý 2 cm hrubý molitan, samolepiaci, originál na tapec. Ale okrem toho som vylepil aj dvere-plech vonkajší antivibračnou fóliou, na vrchu čo je hliníková fólia. A teraz rezonancie žiadne, ani keď na rádiu vypečiem hlasitosť a basy sú 100:1, Mne hrá rádio basy perfektne, po vytlmení sa to ešte zvýraznilo. Repráky basové mám tam originál so sound systému. Neviem, aké dávajú do ostatných Scál, ja mám Scalu čo bola určená na export do Španielska. Vo výbave je tam ešte dodatočné tlmenie.
    1 bod
  16. Ještě jednou pro Dodiho. Když palubák začne ukazovat nulu A najedu ještě 10km k pumpě. Pak natankuji 53 litrů do plna a nádrž je 55l. Měl jsem ještě ohromné 2 litry rezervu, což je v pohodě na dalších 30 km jízdy. Dělám to tak už Půl mega Kilometrů s asi 8 auty. No problém a žádný adrenalin necítím. Ale jinak ano, znám dost borců co už palivo dojeli do chcípnutí motoru. To už jsou lidi s nervama ze železa. Dokonce tu byl na fóru jeden, ten si vzal do auta kanistr a vyjel palivo záměrně, aby zjistil co to po "Nule" ještě najede. ' A ještě je jedna sorta lidí, to jsou ignoranti nejhlubšího zrna. Ti Třeba natankují do benzináku naftu. Kdepak já exrémísta a miloviník Adrenalinu? Já jsem běžný vohnout a přizdisráč. Bohužel...
    1 bod
  17. Vyjíždění nádrže do "sucha" neprospívá palivovému čerpadlu, které je palivem mazáno a hlavně chlazeno v nádrži. Setkal jsem se s hlučným čerpadlem už několikrát. Při reklamaci hlučnějšího čerpadla u zánovního Rapida se v AS hned starali kolik je paliva v nádrži, reklamace prošla. Kolegovi s LPG čerpadlo hlučelo páč bral jako kolenovrt pokaždé jen pár litrů benzínu. Ale to je na každém jak svému vozu dopřává. V našich končinách je pumpa na každém rohu tak jsme trochu rozmlsaní. Třeba na D1 z Vyškova až do Přerova či po D55 do Otrokovic není pořád ani jedna, ale ti co se motají kolem komína si můžou dovolit jezdit na výpary 😂.
    1 bod
  18. @Clerfayt někdo je extremista a někdo si jde pro titul, sam píšeš že to pod nulu jezdíš pravidelně tak nevím, nevím ;-)
    1 bod
  19. Ahojte, dlouho jsem byl zatím jen pasivní pozorovatel, ale říkal jsem si, že se přidám už aktivně, protože tu oranžovou právě taky zvažujeme na RS :) . Byli jsme domluvení u jednoho prodejce, že tam mají Phoenix barvu a když jsem se zmínil, že Mamba vypadá ve skutečnosti asi divně (podle fotek na bazarech), tak se prodejce nabídl, že na naší konzultaci seženou i RS v Mambě. Musím říct, že jsem byl velice mile překvapen tou zelenou. Na slunci i ve stínu vypadala vážně skvěle. o 100% lépe než na fotkách na internetu. Samozřejmě to není metalíza, takže se tak neleskne, ale to třeba ani šedá steel a ta se mi taky vždycky líbila. Za mě fakt paráda. Na druhou stranu ta oranžová mě malinko zklamala. Na slunci vypadala super, ale jakmile se objevil stín, tak se proměnila v úplně neobyčejnou a smutnou barvu. Navíc, když se tak rozhlížím po silnicích, tak je to (její variace) velice oblíbená barva u všech výrobců a hlavně Peugeotů... Je jasný, že tohle všechno jsou subjektivní dojmy a kdo nechce razit a spíš splynout s davem, tak si radši vezme Phoenix než Mambu... I tak to ale bude velice pěkné a speciální auto. :) Edit: upraven překlep
    1 bod
  20. Žádné obavy i kdyby byla 20km. V klidu jeďte.
    1 bod
  21. @Rapid1.0No paráda, děkuji moc!!
    1 bod
  22. Nevím teď jistě, jestli by to mohlo souviset, ale.. Dle některých je to jedno, dle některých je to potřeba.. diagnostikou změnit sériové číslo baterie v adaptacích gatewaye a tím dát autu najevo, že se změnila baterie, aby se zkalibrovala. Možná, že tím, jak se ta baterie vyměnila, tak tím např. právě bezdrátové nabíjení odstavila, protože neví, jestli má auto dost šťávy, ale možná je to úplná blbost. Prostě by bylo nejlepší podívat se diagnostikou, třeba tam jen visí nějaká chyba se ztrátou napětí a kvůli tomu to nabíjení hned zas vypne.
    1 bod
  23. Ano, byla to jedna z velkých výhod embasofirmy, ale tomu se postupně blíží konec ... časem to bude jako jinde, několik výbavových stupňů a minimum možností příplatků, viz korejci, japonci ... co je dobré pro zákazníka, není vhodné pro logistiku a ekonomiku výroby. Takže člověk výbavu buď oželí, nebo je uměle dotlačen připlatit za vyšší výbavový stupeň (a nebo má také motivaci více srovnávat a poohlížet se jinde, ale to embasofirmu při současných termínech dodání trápit nemusí) ...
    1 bod
  24. @Hurikan88 hele co jsem našel. Vypadá parádně.
    1 bod
  25. Ať na celý příští rok máte vždycky jistý krok. Ať vás štěstí doprovází a zdraví vás neobchází. PF 2022
    1 bod
  26. Hmm a ja som si vzdy myslel, ze auto ma sluzit mne a nie ja jemu 😃
    1 bod
  27. Pokiaľ je baterka len vybitá alebo stála niekde pri horskom hoteli na parkovisku v zime tak niekedy pomôže len zobrať ju na hodinu do tepla. Keď je to baterka s poškodenými a skratovanými doskami tak jej nepomôže nič. Treba naštartovať s pomocou boostra, iného auta a dobrých káblov alebo priniesť inú funkčnú batériu. pred dvomi rokmi som takto zostal na parkovisku u zákazníka po jazde ca 200km diaľnice. Baterka do tejto chvíle fungovala bez problémov, stál som tam asi 2 hodiny. Po návrate štartér pretočil len raz a bol koniec. Mal som Lidl káble, po 15min pripojenia káblov skúška - ani cvak. Zákazník mi požičal káble na nabíjanie vysokozdvižných vozíkov. Naštartoval som na prvý šup a mazal do servisu. Toto sa mi stalo v aute ktoré som používal 2016-2018, predtým podobný problém v aute 2014-2016. V súčasnom aute mám na palubovke voltmeter. Dožívajúca batéria sa prejavuje podľa mojich skúseností tým, že inteligentné nabíjanie prestane fungovať a palubná sieť je neustále udržiavaná na 14,2V. toto sa mi stalo v 2020, výmena batérie bola na záruku. Odvtedy mám voltmeter zobrazený stále a snažím sa jazdiť tak, aby som sa vyvaroval prudkým zvýšeniam napätia napríklad pri jazde dolu kopcom. Či to baterku zachráni neviem. Zatiaľ urobila 100tkm, nabíjam ju každý druhý mesiac, používam u nabíjačky CETEK regeneračné nabíjanie a snažím sa nabíjať napríklad pred víkendom keď viem že auto zostane odstavené aby aspoň 2-3 dni bola batéria nabitá. Káble som kúpil v Brne - na paralelnej ceste k výpadovke na Viedeň je v jednom z objektov obchod s autopríslušenstvom. Káble mi predali "na kamion", majú písané 1100A. apropo káble cez zadné dvere auta - to asi máš na mysli Š100 s baterkou za zadnými sedadlami? Dnešné autá nech majú baterku kdekoľvek - napr. Astra v zadnom blatníku, typicky BMW niekde v kufri - pod kapotou je vždy vytiahnutá svorka pod červenou plastovou krytkou.
    1 bod
  28. Samozrejme pomocou štartovacích káblov sa auto dá naštartovať, ale za podmienky, že tvoje káble majú dostatočnú dimenziu. 4A nabíjačku o ktorej píše kolega vyššie ani nebudem komentovať. Čo znamená "dostatočná dimenzia": - dostatočná dimenzia znamená, že musíš do tvojho auta dostať pri prúde, ktorý dokáže otočiť štartérom dostatočné napätie na to, aby elektronika auta bola schopná dostať motor do chodu a utiahnuť všetky spotrebiče potrebné pre štart motora - ak si ešte zo základnej školy pamätáš Ohmov zákon tak vieš, že prúd, ktorý dokáže zdroj napätia pretlačiť káblom je tým väčší čím je vyššie napätie a čím je menší odpor tohto kábla ak pre pomocný štart použiješ rovnaké auto s inteligentným nabíjaním, bude mať palubné napätie pri normálne naštartovanom motore 12,7V. Staré auto má pri zvýšených otáčkach 14,2V. Je to síce len 1,5V rozdiel, ale pri potrebnom prúde povedzme 300A je to významný rozdiel. Preto nižšie napätie treba kompenzovať nižším odporom káblov - teda nie kábel 2.5mm2 ale povedzme 6mm2. - taktiež je významný úbytok napätia, ktorý vznikne na štartovacom kábli. Takže opäť obmedziť odpor káblov - veľký prierez a čo najmenšia dĺžka. Radšej 3m a autá postaviť tesne k sebe ako 5m. Ak naštartuješ, do servisu ťa to určite dovezie. Ale ešte by som dal možno baterke šancu - dve hodiny nabíjania nie je nič. Tvoje nabíjačka je pomerne slabá - píšu 2÷4A. Ak je tvoja batéria predpokladám tak 70Ah vybitá na 50% po dvoch hodinách nabíjania bude mať povedzme 60%. Na plné nabítie potrebuješ 10 hodín. Daj jej ešte šancu. Výmena batérie ťa ale zrejme nijako neminie - možno po nabití bude fungovať týždeň normálne a potom ťa nechá niekde v najhoršej situácii.
    1 bod
  29. Tak už len posledná prekvapujúca informácia - po nabití batérie externou nabíjačkou na 100% (ak sa to u tvojej batérie ešte bude dať) inteligentné nabíjanie urobí ako prvý zásah to, že vypne nabíjanie na prvých 20-30km jazdy podľa toho či budeš mať rozsvietené svetla, vyhrievanie sedačiek a pod. toto urobí za účelom aby okamžite baterku vybil na 80%. Pokiaľ sa tejto inteligencie nezbavíš, môžeš večer nabíjať znova :) daj si do vyhľadávača "auto inteligentní nabíjení" a nájdeš článok z 11.11.2018 a budeš kompletne v obraze za 2 minúty čítania.
    1 bod
  30. Baterku by museli testovať separátne - meraním baterky so záťažou. To, že si prešiel 500km, 5000km alebo 5km je u inteligentného nabíjania úplne jedno. Bude vybitá vždy - síce výrobca auta to nazýva nabitá na 80% ale ak pripojíš nabíjačku ktorá ukazuje stav batérie alebo máš niekde voltmeter uvidíš že podľa výrobcu batérie je batéria po takomto "nabití" vhodná akurát do smeti. Batéria neustále trpí nedobitím. Navyše záleží ako jazdíš - každé pustenie plynu znamená, že inteligent čo riadi nabíjanie napáli do baterky maximálny prúd ktorý systém dovolí - to je druhý killer tohoto systému nabíjania. Čiže jazdenie s častým dojazdom napríklad do križovatiek alebo na diaľnici dojazdy k autám pred tebou dávajú doskám v baterke zabrať. Až sa zlomí niektorá doska a skratuje článok, ktorý má potom nižšie napätie a máš problém naštartovať. A vždy sa to stane tak, že jazdíš v pohode, potom prídeš niekam a už nenaštartuješ. Tomuto sa dá zabrániť len odstránením inteligentného nabíjania. Pomôcť môžeš jazdou "vždy s plynom" a pri brzdení/dojazdoch, jazde z kopca jazdiť na neutrál. Ale kto by to neustále sledoval? Podľa mojich skúseností má batéria životnosť 80÷100tkm, nehovorme tu už o rokoch životnosti.
    1 bod
  31. Pdago - autu myslím na 99% nič nie je. Len baterka nevydržala toľkú inteligenciu nabíjania v tomto aute. Prečítaj si niečo o tom v niekoľkých vláknach tu naokolo u oktávie ale aj fábie. Záleží ako jazdíš, ak je to po hlavne po meste tak sú to neustále rany do batérie. Nabi tak ako ti písal kolega vyššie. Mínus sa nedáva na baterku z dôvodu že ak by na batérii bol netesnosťou výron plynov čo je väčšinou okolo pólov batérie môže dôjsť pri zaiskrení k výbuchu. Preto plus na baterku (ale niektoré autá majú aj plus vytiahnutý na špeciálny nabíjací kontakt) a mínus na kostru mimo batériu - ak nie je niečo také pripravené tak sa používa napríklad oko na zdvíhanie motora kladkostrojom. Batériu najlepšie nabíjať na to uspôsobenou nabíjačkou - staré nabíjačky ktoré držali konštantný prúd nie sú na tieto batérie vhodné, pretože sú schopné ísť napätím veľmi vysoko, čo batériu štart/stop môže poškodiť. Po naštartovaní šup do servisu, na toto by mohli záruku snáď uznať. Potom urob jednu z dvoch vecí: - buď odpoj nezmyselné inteligentné nabíjanie - viď vlákno tu vedľa - alebo si kúp štartovacie káble - ale nie v Lidli, s tými nenaštartuješ v prípade takejto núdze. Káble musia mať veľký prierez vodičov - budú označené napríklad 1100A, predávajú ich napríklad v obchodoch s príslušenstvom pre kamiony.
    1 bod
  32. Nikdy jsem jí ve svém autě neměnil (nejstaršímu autu bylo 12 let)... do dnes bez nehody.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...