Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 02/03/22 ve všech sekcích

  1. Zkusím sehnat z bouračky.. Alespoň už vím co hledat
    1 bod
  2. Jenycek - tak si hlavně hlídej partii jak sem měl já, je fakt, že na té bílé barvě to je vidět asi nejlíp.
    1 bod
  3. Podle mě, ten šutr co to vydřel už tam dávno není. Pokud ano, určitě by při brždení bylo něco slyšet. A to dost. Ono se to "vomete"...
    1 bod
  4. Oktávky už loni nejvíc drtila čipová krize a teď tenhle zásek se shořelou halou plnou dveřních výplní jen pro ně. Ostatní modely jedou normálně. Dnes mi známej říkal, že má od dvou dealerů nabídku na Supa s dodáním za 3 měsíce.
    1 bod
  5. Aby se kufr i otevřel (nejen odemkl), musí se tlačítko ovládače podržet asi 2-3 sekundy. Poté se kufr otevře (zámek odskočí).
    1 bod
  6. No po roku určite neaktuálne, ale tak snáď niekomu pomôže (ak to tu niekde niekto nedal). Pre lepšie čistenie toho tesnenia je dobré stlačiť 3x ovládanie konkrétneho okna (keď je dolu) a okno zíde ešte o kúsok nižšie a lepšie sa k tomu dá dostať. U mojej mr 2019 to funguje. okno.mp4
    1 bod
  7. Tu vidno rozdiely MC oproti klasickej Fabii:
    1 bod
  8. Koukal jsem zběžně do Etky a je tam takovejch verzí, a ještě rozdělené dle MR, že si netroufnu říct, jaká to je. Asi bych šel být tebou do servisu, ať ti to najdou podle tvého VINka. https://ifinterface.com/prog/car/cp2/inprog.php
    1 bod
  9. Spojit se s řídící jednotkou 6D - výklopné dveře 04 - Základní nastavení vyberte položku v menu – IDE02176 - nastavení úhlu výklopných dveří nepřerušovat komunikaci stisknout spínač kliky dveří, dveře se začnou otevírat a po celou dobu je slyšet pravidelné pípání dveře dojedou na koncovou polohu, zde je nutné dveře ponechat až po dobu, než se ozve dvakrát rychlé pípnutí stisknout tlačítko na dveřích pro zavření, po celou dobu zavírání bude slyšet opět pravidelné pípání až do doby úplného zavření a zajištění zámku ukončit základní nastavení 06 - ukončení komunikace
    1 bod
  10. Na etanol / metanol / atp. to nereaguje. Čidlo reaguje na splodiny. Nikde jsem nic nečetl o tom, že by se při ostřiku zapnula sama recirkulace. Na to by ostatně nebylo třeba žádného čidla kvality vzduchu, to by se prostě přepnulo při ostřikování. Ale to už odbíháme od kódování k servisu. Kódovat se každopádně nic nemusí, ani nelze. Snímač není připojen na CAN (ani jako slave).
    1 bod
  11. Už jsem tento senzor kvality vzduchu měnil dvakrát (teď už mám doma treti a čeká na vymenu) Vždy vydržel zhruba rok. Měnil jsem to doma sam. Stačí sundat pravy když vodního kanálu a hned je vidět. Je u vstupu nasavaneho vzduchu do topeni. Senzor stačí vyměnit a smazat chybu a to je celé. Nic se kodovat nemusí.
    1 bod
  12. Souhlasím, myslím, že za ještě původní ceny člověk dostal slušný poměr cena/výkon. Vzhledem k cenám na trhu, tak i za aktuální ceny skladovek (což jsem ještě před pár měsíci kritizoval) Jasně, auto je postavené na jednodušší platformě z menších aut, ale na jízdě to naštěstí není moc znát, stejně tak na prostoru (kromě šířky, tam mi nějaký ten cm chybí). Něco už mám ve Škodovkach najeto z práce, takže můžu slušně porovnat se škodvackým etalonem Octávkou 2 a 3 generace a myslím, že se není za co stydět 🙂
    1 bod
  13. Sorry, ale kecáš ve všech bodech. BTW Ano, banování serveru je nejlepší cesta "k pokroku". A chytráky, co chtěli poroučet větru dešti si někteří i pamatují, výsledky ani nemá cenu komentovat. Mmch. Země nikdy neměla "stabilní" podnebí, i v pro lidstvo relativně známých dobách tu byla různá období jako např. středověké teplotní optimum. Koncentrace CO2 jsou velmi nízké a teoretické okamžité zastavení osobní dopravy by se zřejmě na klimatu vůbec neprojevilo, o finančních a sociálních nákladech nikdo ani nepřemýšlí. Elektroauta mají jedinou, prokazatelnou výhodu, a sice žádné emise z motoru v místě provozu, tedy jsou vhodná do města. Jinak potřebují vzácné kovy (neekologické doly, energeticky náročné zpracování, energeticky náročná výroba baterií, mizerná životnost - tedy opět neekologické), 2x náročnější na energii při výrobě, opravdu ekologickou elektřinu vesměs neumíme nebo nemůžeme vyrábět v dostatečném množství a především z fyzikální podstaty v mnoha situacích nedokážou nahradit spalovací pohon (zima, inrfrastruktura, uchování energie, ztráty atd.). I s ohledem na fiasko s biopalivy, je velice pravděpodobné, že bilance elektromobility pod taktovkou EU bude horší než provoz moderních spalovacích motorů. Demokracii taky moc nerozumíš, procesy v EU připomínají spíš náboženství, jednak se rozhoduje na základě dogmat (boj proti klimatické změně, původně oteplování), druhak desítky až stovky lidí rozhodují o desítkách a stovkách miliónů lidí, aniž by brali ohled na jejich názor (když to skoro nikdo nekupuje, tak to asi většina nechce, že?) a především bez seriózních technických znalostí a studií proveditelnosti. K mnoha věcem se volič vůbec vyjádřit v rozumném čase nemůže, nebo můžeš příště nedat hlas EK za její pošahané návrhy? Našeho expremiéra a exministra průmyslu (a jeji nečinnost na poli EU) voliči ve volbách ohodnotili... Klimatické změně nikdo nerozumí a kdo tvrdí opak lže. Už jen to, že většinu povrchu země tvoří vodní plocha, o které nemáme žádná dlouhodobá (ale ani aktuální) data, prakticky vylučuje důvěryhodné predikce. Pokusy modelovat vývoj opakovaně totálně selhávají. Číslo 1,5° je vycucané z prstu, nikdo seriózně nezdůvodnil, proč to třeba není 1,3 nebo 1,7°, když nepočítám ten model z 80. let, co předpověděl, že v roce 2000 bude Benelux a Hawai pod vodou, načeš se ukázalo, že si "vědci" mraky hodnot prostě vymysleli...
    1 bod
  14. Nikde netvrdím, že se klima nemění, ale vem laskavě v potaz kdo a co za to může - moderní osobní automobily asi nebudou hlavním důvodem toho všeho. Vodík neřeším - zatím jedeme na fosilní paliva. Jenže nějak tu elektřinu vyrobit musíš - a až zaříznou jaderné elektrárny a i ty na plyn kde se tolik energie vezme, tak aby jí byl dostatek a hlavně každodenně a za akceptovatelnou cenu? Přesunulo se to proto, že se zde řešila mj. domácí fotovoltaika ap. což na fóru zaměřeném na automobilismus už moc smyslu nedává. Já zde politiku primárně neřeším. Já řeším to vnucování elektromobility. Protože až dojde ke krizi, hledají lidé, jak už víme z historie jednoduchá a přímočará řešení a málokdy to dopadlo dobře. Ano, schvalovali to politici, ale u nás z nich nikdo moc nevytruboval, co že to vůbec je ten zelený úděl. Nebo snad věříš tomu, že by většina obyvatel světa (zéměrně nezmiňuji jen ČR a další země střední a východní evropy) dala hlas nejisté ekonomické budoucnosti v zájmu klimatické rovnováhy? Názor většiny v ČR je ti snad jasný a pokud ne, tak jsi snílek a idealista. Jak jde o peníze zde se to okamžitě zlomí do odporu. A pozor taky ta většina si určitě moc dobře uvědomuje dopady na naši planetu, jenže ne přes jejich kapsu, nebo ne tak drasticky. A co ty země co na to nemají už teď - to chceš opravdu také platit ze svých daní ? A kde máš jistotu, že ve finále toto budou dodržovat i země jako Čína, Indie, Brazílie... o rozvojových zemích ani raději nepíšu. Takže se zde ohánět anarchií je tak trochu mimo mísu. A když už je to takto konfrontační - mohl bys prosím napsat jestli máš vůbec auto, případně jestli jsi vůbec zastáncem toho, aby bylo možno mít auto v soukromém vlastnictví (mám na mysli i to jestli nejsi třeba zastáncem tzv. sdílení)?
    1 bod
  15. No a to si ty jenom myslíš. Vydáváš dojmy za fakta.
    1 bod
  16. @Kuolematon O poměru cen elektřiny a cen vodíku mluvíš tady ty a nikdo ti doposavad nepopřel, že výroba vodíku je dražší. Byla tady spíše zmiňována zvyšující se cenu elektřiny jako takové a to ten Green deal na to bude mít setsakra velký a negativní vliv, elektromobilita, neelektromobilita. A jinak jaký je rozdíl mezi možností čtení příspěvků na Autofórumu a fóru Škodahome? Bez jakéhokoliv přihlášení si je můžeš sledovat (diskuse na nich je něco jiného) a přesto by jsi pro tebe nevhodný web (diskuse na něm je stejně zastavena) nejraději zbanoval a vehementně tvrdíš, že to není cenzura. Trochu mimo, ne? PS. Nedokážu si představit, že by moderátoři, nebo majitelé(provozovatelé) webu Škodahome, zablokovali veškeré odkazy na web Autofóra, jen proto, že se někomu nemusí líbit, nebo hodit jeho obsah, ačkoliv nic protizákonného a zakázaného nepíše, . Zakazovat, nebo omezovat ke zveřejnění někomu vlastní názor, tak to už pomalu hraničí se známými Losinskými, čarodějnickými procesy, to si mě tedy dostal...... A Taky co by to bylo za diskusi, pokud by nemohli být zveřejňovány protichůdné názory, mně taky nevadíš, že máš jiné názory než já a taky tohle není fórum odborníků, ale snad jen lehce poučených laiků. Pokud někdy k takovému zcenzurování dojde, tak to raději s internetem končím a odstěhuji se na svoji chatu bez přístupu signálu a elektřiny, než sledovat to, že lidé s tvými názory si prosadí svou. Nakonec na té chatě aspoň budu velkou měrou přispívat k čisté planetě a údajné záchraně lidstva. :-)
    1 bod
  17. No jo, jenže osobní autodoprava má na celkových emisích CO2 minimální podíl. Nebo snad ne?
    1 bod
  18. @Kuolematon Za to cena elektřiny určitě půjde dolů, že.........? Tvoje závěry ohledně cen vodíku se snad dají brát jako čistě osobní úvaha a takových má každý z nás hafol, ale klidně můžeš mít pravdu. Jinak souhlasím se @stanmar , že ačkoliv web Autofórum, není očividně zaměřený na propagování "úspěšné" elektromobility, tak to není ten, co by popíral zřejmá fakta. To, že si myslíš, že web Autofórum by měl být banován, tak to mně přijde, že jsi se spíše střelil do vlastní nohy. Není to už tak trochu schvalování cenzury?
    1 bod
  19. Nevšiml jsem si, že by autoforum nějak zasádním stylem popíralo klimatickou změnu. Myslím si, že většina těch kteří teď dští nad elektromobily to nedělá z důvodu, že by jim primárně vadil druh pohonu jako takový - ani já bych se mu třeba nebránil. Zajímají mě jakékoliv inovace a novinky v automobilismu jako takovém. Nicméně já mám rád svobodu pohybu a to rozhodně pro mě elektromobil nesplňuje. A to už vůbec nemluvím o ceně, která s časem určitě dolů nepůjde. A v tom je ten kámen úrazu - naprosté nerespektování možnosti výběru. Tvrdé prosazování něčeho co není vůbec jisté jak ve finále dopadne. Zřejmě si totiž vůbec, jako spoustu dalších, kteří vidí cestu jen v elektromobilitě neuvědomuješ při své obhajobě, že se to dotkne milionů lidí a to nejen co se týká samotné mobility. Někdo za tu těžce vyrobonou "čistou" energii bude muset zaplatit a koneckonců budeš to i ty. A to aniž bys třeba kdy vůbec nějaký elektromobil měl.
    1 bod
  20. @stanmar Taky se mi to nelíbí, ale už se tak vlastně děje. Jednak platíme spotřební daň z PHM nebo dálniční známku. Flotilové emisní daně se nepochybně promítají do současných cen nových aut, vrcholem je pak navrhovaná eko daň z PHM (a topiv), která má jít přes EU přímo do elektromobility. Když se tu sdílejí odkazy, přidávám taky pár zdrojů (i videa v článcích obsahují poučnéné informace). Těžko se pak někdo může divit, že bych euroúředníkovi nesvěřil ani hlídání kozy na pastvě a na výrazy jako "boj s klimatem", "trvale udržitelný" nebo "uhlíkově neutrálním" jsem vysloveně alergickej... https://www.kverulant.org/cases/drahy-bioomyl/ https://www.kverulant.org/cases/nesmyslny-a-drahy-boj-proti-co2/ https://nedd.tiscali.cz/jaderne-elektrarny-maji-nizsi-emise-co2-nez-solarni-panely-ci-vetrne-turbiny-526335
    1 bod
  21. Já bych zase supa bez DCC nechtěl. Mám L&K s DCC a 19", v práci občas jezdím se supem na 18" bez DCC. Velký rozdíl. Ohledně změny chování při přepnutí módů podvozku jsou změny znát opravdu hodně a při přesedání mezi mým supem a manželky kokodákem obojí s DCC na Comfort je pohodlnější sup. Koukat na koupi příslušenství stylem až se to po..... bude to drahý, tak by si člověk nekoupil nic, protože se toho může pokazit tolik a drahý je už všechno. Švagr si koupil také auto bez posilovače, bez elektrických okének, bez klimy atd., právě, aby se mu nemělo co pokazit. Teď je o 10 let starší, autem jezdí jen občas, protože je tam vedro, otáčí se mu špatně volantem a nemůže si stáhnout ani pořádně okno. Každý co chce ať si koupí. Až se mi někde ve 100 - 120 tisících podvozek pokazí, buď auto už nebudu mít nebo holt 50 zainvestuju do nového a v přepočtu je to 0,50 Kč/km. Nic dramatického.
    1 bod
  22. Téma je naprosto normální - zakladatel měl problém s nalitím paliva z kanystru, že se to tady zvrhlo v exhibování (včetně tebe), jak nalít aditivum, na což se původně nikdo neptal, je jiná věc...
    1 bod
  23. Primárnym cieľom automobilky určite nie je aby zákazník chodil častejšie do servisu, a verím, že menšie brzdy tam nie sú kvôli tomuto. Na druhej strane sa ale nedá poprieť fakt, že menší kotúč a menšie platničky na väčšom a ťažšom aute logicky nevydržia toľko, čo veľké kotúče. Ja som na svojej Fabii jazdil viackrát na trackday, prešiel som štýlom brzda-plyn behom dvoch dní Transalpinu aj Transfagarasan a ku všetkému väčšinu svojich kilometrov jazdím v meste a brzdy napriek tomu vydržali 140 tisíc km. Normálnym jazdením by to bolo možno aj 200 tisíc. Z toho je jasné, že 288x25-ky sú asi naozaj trochu predimenzované, ale to neznamená, že to tak nie je správne. Brzdy patria medzi najdôležitejšie komponenty a tam je dobré mať rezervu. Auto totiž môže byť naložené po strop a môže k tomu ťahať príves a ísť dole z horského priesmyku a brzdy to musia vydržať s rezervou, nehovoriac o iných núdzových situáciách. V mojom prípade už došlo k takej situácií, že som zastavil LTT a naozaj som bol rád za tie lepšie brzdy. Ja osobne neviem, že čo viedlo VAG k tomu aby zmenšili priemer bŕzd, len hádam. Jeden z dôvodov je určite nižšia výrobná cena. Evidentne si uvedomili, že v brzdách majú výkonnostnú, materiálovú aj finančnú rezervu, tak oddelenie ktoré optimalizuje výrobné náklady, asi rozhodlo, že vývoj nových bŕzd pre novú platformu sa oplatí, lebo tie peniaze potom ušetria na výrobných nákladoch. Pri niekoľko miliónoch autách krát 2-4 ks menších kotúčov aj platničiek, to je určite nezanedbateľná finančná úspora + k tomu nejaké percento z toho, čo zarobia v servisoch na skoršej/častejšej výmene platničiek/kotúčov. K tomu nižšia neodpružená hmotnosť na podvozku, takže môžu niečo ušetriť aj na ďalších komponentoch. Viac ako 98 percent zákazníkov žiaden rozdiel nezaregistruje, kúpia si novú Scalu a autá na podobnej platforme a budú radi. Tie zvyšné ani nie 2 percentá sa s tým budú musieť zmieriť, alebo budú musieť hľadať iné riešenie. Mňa napadá použitie nejakých lepších platničiek ako sú Ferodo DS2500, alebo niečo podobné, ale otázkou ostáva, či už sa dajú kúpiť, alebo ak nie, tak kedy budú vhodné aftermarket platničky dostupné na trhu. Takže z môjho pohľadu touto zmenou získal hlavne VAG. Zákazník aktuálne prišiel o účinnejšie brzdy s dlhšou životnosťou, a to bez náhrady. Lebo to, čo VAG ušetril, do ceny nepremietli, skôr naopak. Ceny áut totiž idú medzigeneračne hore, pričom ich výrobné náklady sa stále tlačia dole. Stačí sa pozrieť, že čo koľko stála 7 rokov dozadu Fabia II v plnej výbave a koľko za podobné auto chcú teraz. Pritom klesol počet valcov, zhoršili sa materiály v interiéroch, a určite by sme tu ešte vedeli dlho menovať, že kde všade sa šetrilo oproti predchádzajúcej generácií. Ale hlavne že pribudla škrabka na ľad za 10 centov, pričom auto zdraželo aspoň o tisícku (v eurách).
    1 bod
  24. precitat si manual od svojho auta, tam to popisuju
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...