Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/21/23 ve všech sekcích
-
No a co? Tak se oteplí. O kolik a kdy, to nikdo neví. Z prstů vycucané výpočty, kde nechybí i desetinné místo, nikdo nemůže brát příliš vážně. Vždyť dnes ani nikdo pořádně neumí spočítat průmerné teploty na celé planetě, stačí jen drobná odchylka, nebo jiný způsob výpočtu (a který je vlastně ten jediný správný, kdo to rozhodne?) a vyjde to pokaždé jinak. Ještě relativně nedávno, prakticky titíž odborníci tvrdili něco o pravém opaku - ochlazování. Na Zemi se střídavě oteplovalo a ochlazovalo miliardy let. Můj názor je, že se změnám máme přizpůsobit. Ne se snažit z mého pohledu iracionálně livkidovat celou Evropu ideopolitickými zásahy, které z části (jistě, například plýtvání jakoukoliv energií je zbytečnost, která opravdu není nutná) nemají žádný racionální základ a jsou pouze výplodem ujeté ideologie. A s tím tady máme neblahé zkušenosti. Všelijakých floskulí jsem tady měli dost. Tak holt teď máme "udržitelnost a bezemisnost". Nějak mi to až příliš moc toho bolševika připomíná. Krátce před jeho pádem to namátkou byla "perestrojka/přestavba". To ovšem soudruh netušil, že ta přestavba pak vlastně nastala, ale jinak, než si myslel. Na jakákoliv ideologická hesla jsem tudíž dost citlivý a vzbuzují ve mně neodbytný pocit: Pozor! Tady něco smrdí! Zase chce někdo lidem říkat (a v dalším kroku přikazovat - což už se děje), že pouze jeho názor je ten jediný správný a on jediný koná (zdánlivé) dobro za každou cenu, bez ohledu na následky. Kdo se vysloví proti, bude ostrakizován. Takže lide slyš moudro EU!5 bodů
-
Zdar všem, přidám jen SVŮJ soukromý názor. Obávám se, že nikdo z politiků nechce říct pravdu. Ono po vyslovení pravdy už dotyčný totiž nemá moc šanci na znovuzvolení. Auto nebude běžná věc, individuální doprava bude luxus, určitě klesne životní úroveň, protože ochrana prostředí je prostě drahá. Peníze nerostou na stromech, i když by to bylo hezké. Nyní fungujeme v nějakém poměru cena - energie. Je to v tuto chvíli asi ten nejvýhodnější poměr, co lidé umí, nacpat do jednoho kilogramu tolik energie, co je v kilogramu "uhlíkového paliva" za podobné peníze prostě neumíme. Bohužel do toho vstupují další věci, ekologie, politika, zájmy určitých skupin atd... Asi nikdo nebude tvrdit, že spotřebovat kilogram uhlí, nebo ropy, plynu atd přírodě prospívá. Takže pokud chci omezit spotřebu, mohu míň jezdit, míň topit, atd, prostě se omezit. Nemyslím si ale, že se již teď neomezujeme, to, že vše stojí peníze už určitou úroveň omezení samo vytváří, takže až na výjimky se snad moc neplýtvá. Omezení z pohledu ČR - máme přes půl roku topnou sezónu, to je nevýhoda, prostě se tady topí... Struktura naší výroby - průmysl energii prostě potřebuje... Bohužel čím více energie potřebujeme, tím více zaplatíme. Pravdou je, že ještě naši dědové topili v jednom pokoji, nebyla běžná teplá voda, elektřina sloužila hlavně pro svícení, ale asi nikoho nenalákáte na to, ať se do tohoto "komfortu" s radostí vrátí. Taky se asi nechce nikomu chodit do práce pěšky 10 km. A mimo jiné to ovlivňuje i auta. Je u nás dost velká skupina lidí, pro kterou bude auto nedostupné. Jako politik toto nemůžete nahlas vyslovit, protože volič to slyšet nechce. Bohužel elektromobilita v tuto chvíli a za stávajících podmínek tuto skupinu lidí, pro které je auto nedostupné neskutečně zvětší. To, že by elektroauta příliš zlevnila, tomu už snad nevěří nikdo, mimo pár jedinců, kteří na to mají "svůj pohled". Nejsou k tomu ani podmínky - zapomeňte, že by vám Čína dala něco bez zisku, nemají důvod a bohužel pro nás mají většinu potřebných surovin "pod palcem". A nejsou k tomu ani důvody - politici si přisadí, protože co jde zdanit, to oni potřebují a ještě se to zdůvodní například tím, že auto je luxus a když máš na auto, můžeš ještě dát pořádnou daň, takový odpustek. Jsem už dost starej na to, abych přišel o asi naivní pohled na věc a zkušenosti už mne naučily, že většina věcí dopadne hůř, než politik prezentuje. A ještě drobnost a osobní zkušenost: byl jsem pracovně mimo jiné i v Indii, Číně i Rusku a to, jak se tam starají o životní prostředí, to nechcete nikdy zažít, to je peklo. Co tam teče v řece, že nevidíte na druhý konec náměstí, protože smog, to opravdu nechcete. Oproti tomu se v Evropě, případně v ČR staráme o přírodu luxusně. A jestli chci, nebo nechci elektrauto? Zkušenosti jsem zde již uváděl, stále to vidím stejně, jako druhé auto, pro někoho kdo může doma dobíjet a nemá jako prioritu cena/výkon je to použitelné, osobně to ale jako ideální řešení v tuto chvíli nevidím. Zvažovali jsme doma nákup elektroauta, máme RD, máme FVE, dávalo by nám smysl něco jako eCitigo, které už není, měli jsme na delší dobu možnost otestovat Enyaqa obyč i RS, ale shodli jsme se doma, že pro nás elektroauta ještě mají omezení, která nehodláme akceptovat. Ale za 5 let to může být celé úplně jinak. Stávající vozový park máme: Kodiaq nafta 2017, Fabia 2020 benzín, Kodiaq 2023 nafta. Odpad třídíme, letadlem nelétáme, ani jednoho z nás to nebaví, každý rok jezdíme sázet stromky do lesa, staráme se o náš kousek lesa, snažíme se planetu moc neprudit. J.4 body
-
To rozhodně, to nikdo nerozporuje, ale jak se snažíme s @Bubaq vysvětlit (myslím, že tobě je to jasné ale spíš pro ostatní), že to 0,3% by mělo adekvátně odpovídat investicím... Protože těch miliard eur, co už na elektromobilitu padlo a ještě padne, tak i když jsem relativně ekologický lajk, tak věřím, že by se za ně dalo udělat nesmírně více dobrého v průmyslu, zalesňování, atd...4 body
-
3 body
-
Fanatici všeobecně odmítají chápat věci v souvislostech, zajímat se o konrétní dopady či řešení. Proto nejsou schopni reagovat na konkrétní otázky, které tu zazněly, proto nejsou schopní nabízet reálná řešení. Namísto toho umí jen dokola opakovat prázdné floskule a deklarovat vyhýbavé "bude se muset vyřešit...". Reálně uvažující člověk, který cítí skutečnou nikoliv jen hranou zodpovědnost, se vždy zamýšlí nad poměrem mezi výdaji (ne nutně jenom finačními) na nějaké opatření a reálnými přínosy, kterých zavedením toho opatření dosáhne. Už vidím tyhle fanatiky, které zde reprezentuje silarm, jak si prodraží stavbu svého domu z 6 na 60 milionů korun jen aby ušetřili 1 % energetické náročnosti domu. Kdyby někdo chtěl napadat ta čísla, tak jsou jen demonstrativní pro pochopení principu. To je totiž přesně to, co se EU rozhodla udělat ohledně elektromobility. Její povinné zavedení přináší enormní, extrémně obrovské výdaje, které v globálním ekologickém měřítku přinesou zanedbatelný až neznatelný výsledek. To zdaleka není jenom o ceně e-aut, která z povahy věci vždy budou dražší než normální auta. O drastickém omezení individuální přepravy nemluvě. Samozřejmě, že má smysl věnovat se problematice životního prostředí. Snažit se snižovat emise a znečištění. Od těch nejzásadnější postupně k těm méně zásadním. A při zohledňování a pečlivém řízení případných negativních dopadů. Postupně, smysluplně. Stačí se podívat, čeho na poli ekologie dosáhly velké průmyslové podniky za posledních 30 let. To je nevídaný skok dopředu. Bohužel zásadní ekologická zátěž planety neleží v Evropě. Bohužel hysterie vymytých zelenomozků ale postupuje přesně obráceně. Urputně řeší marginální problém za cenu extrémně negativních dopadů. Je to jako by lékař, který je přivolán k havárii s mnoha lidmi s těžkými život ohrožujícími zraněními začal tím, že jim pilníčkem zapiluje záděru na nehtu. Sice mu mezitím jiní dva zemřeli, ale tenhle má teď aspoň hezké nehty.3 body
-
@silarmjá nevím jestli si děláš srandu nebo ne? Ale vždyť jsem to před pár dny psal, navíc to tu rozrbiralo code lidi. EU doprava vyprodukuje cca 2,6 procenta celosvětových emisí. Tím že přejdeme na elektro (v Evropě pouze!) se skoro nic nezmění. Navíc ty emise se jen z výfuku aut, přenesou do komínů elektráren a nebo do drancovani jiných koutů světa o materiály do baterek... Takže z 2,6% se dostaneme třeba pod 2 lehce? Stojí to za ty miliardy eur investic, které se skutečně daly využít k tomu, aby se něco zlepšilo, místo toho so sypat do technologie, která prostě v nejbližších letech nebude moct nahradit spalovak a osobní doprava se stane naprosto nedostupná pro většinu lidí?3 body
-
K tomuto, co sem @jakoubek_ napsal nemám jedinou připomínku, vše je srozumitelné, logicky podané, jen opravdu nechápu kolegu z fóra @McMatej proč na takový příspěvek dává negativní hodnocení? Ty tady tedy sázíš negativa jak na běžícím páse. To máš člověče paranoiu na kohokoliv, kdo není 100% fanoušek elektromobility, nebo co ti vadí na jeho příspěvku? To o těch politicích, nebo to, že zasírá ovzduší svými 2 Kodiaqy? A neboj se, dej mi klidně třeba 10 negativ naráz, já to unesu, jen to tvoje myšlení by mě zajímalo, co tě k tomu bohatému rozdávání tak popohání.....2 body
-
2 body
-
U mně taky dobíjé v pohodě (iphone). Někdy se hřeje víc, někdy míň. Párkrát se nabíjení přerušilo kvůli teplotě. Ale v zásadě to funguje dobře, to pohodlí že se telefon jenom odloží a i když je téměř vybitý tak nma konci tam něco je je neocenitelné. Když pojedu několik hodin v kuse a budu chtít navigovat a budu mít pocit že bezdrátový nestačí připojím kabelem který vyřadí bezdrátové nabíjení a taky žádný problém.2 body
-
2 body
-
Tak nějak se začít musí a to jestli je to 0.3 nebo 40 procent je asi úplně jedno… Také se tak trochu zapomíná na to, že emise nejsou jen ty globální, ale i ty lokální. Navíc se zde nějak vytratil rozdíl mezi “emisně neutrální” a “bez emisní”, což jsou dva často zaměňované pojmy, ale nejsou to synonyma. Mám takový pocit, že zde se to pohybuje mezi představou dvou extrémů, absolutní bez emistnost a vše je absolutně jedno… Ani jedno není správné. Nicméně to, že se nějaké skupiny nejsou schopny dohodnout (ať už je to oteplování, jehož nejviditelnější součást ale nesouvisí s teplotou, nebo cokoli jiného) přece ještě neznamená, že by jsme se o něco neměli snažit (s rozumným využitím technologie co máme). Následně je otázka jak se nastaví ten proces dosažení, ale to že je nastaven špatně nemusí nutně znamenat, že je špatně i ten cíl.2 body
-
2 body
-
Dámy a pánové. Jelikož krédo dnešní doby je v oboru automotive nástup elektromobility, ať už je ze strany nás zákazníků či výrobců chtěný, či nechtěný, tak jsem si dovolil založit toto samostatné téma. Tento důležitý směr vývoje a výroby, podporovaný a rozvíjený i koncernem VW AG a samotnou ŠKODA Auto a.s., si určitě samostatné téma zaslouží. Taktéž z důvodu, že příspěvky k tomuto tématu jsou podle mne roztroušeny po celém fóru u jednotlivých modelových řad a různých témat. Kdo čte mé příspěvky zde na fóru, tak asi pochopil, že já sám osobně jsem odpůrce tohoto směru vývoje, tedy nevidím v zavádění elektromobilů žádnou zářnou a perspektivní budoucnost. Ale to neznamená, že bych nechtěl a ani určitě ostatní, slyšet argumenty strany podporující tento směr vývoje motorismu. Doufám tedy, že se zde budou objevovat názory, odkazy a příspěvky obou stran. Pokud moderátoři fóra uznají, že toto téma by mělo patřit pod jiné hlavní téma, tak nechť ho tedy vhodně přesunou. Abych nezklamal svoje vlastní přesvědčení, tak si dovolím zde dát první odkaz na článek k tématu: http://www.autoforum.cz/predstaveni/tezka-rana-pro-elektromobily-britsky-vynalezce-s-nimi-po-utraceni-73-miliard-konci/1 bod
-
Na Ali jsem už krytky kupoval na Superba a byly úplně stejné jako original. Vydžely roky jako nové. Na auto čekám několik měsíců, tak mám čas čekat než dojdou z číny. Krytky na kola nejsou zas tak důležitá věc, aby musely být original a ušetřit 800? Proč ne? :)1 bod
-
co mas presne na mysli? ak vies hodit daky screen ako ukazku...ked budem mat cas tak v pohode pozriem.1 bod
-
No ale tady se nekritizuje cíl snažení, ale způsob dosažení (bezhlavý, fanatický, hloupý) a to je jádro problému. Měl jsem za to, že to jasné.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Tvrzení, že to závisí na sluneční aktivitě je stejně špatné jako to, že to závisí na koncentraci C02, v tak komplexním systému. https://climate.nasa.gov/climate_resources/189/graphic-temperature-vs-solar-activity/1 bod
-
Mám TCL 20 Pro. Hřeje hodně. Ale dobíjí. Sice pomalu, ale dobíjí i když přes něj jede navigace a Spotify. Naopak, já to hodnotím kladně. Mám ho v plastovém pouzdru ( poměrně silná vrstva na zádech). Klasická domácí bezdrátová nabíječka se přes to pouzdro nechytá. Ale v OIV ano! Takže asi malý výkon, ale silné záření, nevím. Ale prostě bezdrátově dobíjí a jsem spokojen.1 bod
-
Este doplnim,ze kto ma panoramu,dlhym podrzanim dialkoveho,alebo kessy klucky sa zatiahne,alebo odtiahne aj roleta na panorame.Bez kodovania,fabricke.1 bod
-
Zámek mi seřídili v servise, auto bylo v záruce. Možná když pohledáš po netu, najdeš nějaký návod, jestli už máš po záruce. Možná i tak bych s tím do servisu zajel, ať to ještě víc nerozhasíš nebo nedej bože ten zámek nerozbiješ :-) Jo a bacha, necituj hned předchozí příspěvek. Jde o porušení pravidel fóra a moderátoři jsou zde bystří. Pro odpověď používej to pole "Odpovědět na toto téma" niže a ne ten plusík "citovat". U těch tří teček vpravo nahoře nad každým tvým příspěvkem je možnost "upravit". Tak doporučuji tímto nástrojem tu tvou citaci smazat, ať nedostaneš pojeb xD1 bod
-
Tady se v rámci tzv. zelené politiky zapomíná na politiku sociální. Ano, EU vytvořila, nebo teprve tvoří jakýsi sociální fond (fondy) co mají údajně podpořit lidí co se v důsledku Grenn dealu dostanou do potíží. Uvědomují si politici EU a hlavně politici u nás v ČR, že třeba v průběhu 2 posledních let nám sletěla reálná hodnota peněz o cca 25%? A to z velké části zapřičiňují drahé energie a to, že energie je drahá má z velké části na svědomí ne moc uvážené, až chaotické a nepromyšlené zavádění zelených opatření v rámci boje za zachování klimatu. A to jsme údajně teprve na jejím začátku. Ale zatímco Ursule von Der Layenové se to asi nedotkne, nebo místo dovolené někde na Mauriciu 3 x za sezónu tam poletí jen 2 x, tak pro obyčejnou rodinu dnes na hraně chudoby to může znamenat, že její děcka najednou nebudou mít na obědy v družině, nebo nepojedou na žádnou dovolenou za celou sezónu. A zkuste mít s několika malými dětmi 2 až 3 zaměstnání, jak to politici doporučují. Kdy takový rodič bude mít čas na ty svoje děcka? A v rámci mobility mít možnost si koupit nějaký ojetý elektromobil za pro takovou rodinu ještě přijatelných cca 100.000,- Kč, aby jim dalších třeba 5 let vydržel ? Tak to opravdu nevím, jestli bude vůbec možné, spíše ne a i kdyby, tak baterie bude pravděpodobně na hraně odchodu do věčných lovišť. U nás chudne pomalu střední vrstva a ta nižší se pomalu dostává na hranu začarovaného kruhu chudoby. Nějaké fondy pro chudé, nebo zchudlé jsou jen potupnou berličkou, které v podstatě nikdy nic pořádně a natrvalo nevyřešily. Zelenou politikou se ženeme někam, kde nikdo neví jak bude vypadat konečná stanice a nikdo pořádně neví, jak se obsluhuje volant a brzdy, abychom dokázali včas a účinně zastavit. Potřebné peníze na tohle všechno ani ta "všemocná a všehoschopná EU" nemůže tisknout stále dokola, vše co není pokryto prací a výsledky se nám stejně jednou vrátí a to i s hořkými úroky.....1 bod
-
Jj je to tak. Okna pomocí DO jdou v poho. I dojezd oken po zamknutí. Sklopení zrcatek s DO - nějak nemám rád když serva jezdí po každém zamknutí sem a tam. Možná zbytečný předsudek. Možná serva a plastové převody přežijí auto. Sklápění doma zbytečnost úplně. A vlastně i v práci. Takže tu a tam někde ve městě na parkovišti a tak. Občas sklopit když je potřeba a člověk tu potřebu zjistí až když je z auta venku. Ale je tam čudl na sklopení ve dveřích, to mi musí stačit. Já si tu funkci tedy pletu s SII.1 bod
-
Jj, tento problém jsme řešili před rokem na naší Scale, také jsme rozebrali kdeco a bez výsledku. Táta řídil po rozbitý cestě, já lezl po kufru a pátral :D. https://forum.skodahome.cz/topic/150301-vrzani-drceni-a-jine-zvuky/?do=findComment&comment=2564368 V autorizáku se s tím ani nechtěli zabývat, dokud jsme technika nedonutili, aby si s tím chvíli sjel. Vrátil se s docela kamenným výrazem, že to je fakt rachot. Pomohlo seřízení zámku kufru, od té doby je to podstatně lepší. Tu a tam se to trochu ozve i tak, ale kdo o tom neví, tak to ani nepostřehne. Máme Scalu s elektrickým víkem kufru. Já jsem také v tom kufru zkoušel rukama vzepřít zadní dveře, zda nerachotí, ale asi malou silou - nechtěl jsem vypadnout na silnici :D. Technici v AS to dělali stejně, jeden byl v kufru a prý když se opravdu hodně těm dveřím vzepřel přestalo to, povolil, začalo. Tak šli po zámku.1 bod
-
Ahoj, hele někdo tu psal, že mu technik vlezl do kufru a nohama se zapřel (hodně silně!) o dveře kufru a byl klid. Takže myslím, že psal, že to dělá seřízení zámku kufru. Co si vzpomínám... Tak ať to brzo najdeš, chápu ten pocit.1 bod
-
tiez mi to nejde ale vlastne nie uplne rozumiem v akej situacii to chces vyuzivat. u mna je mozno problem aj to ze mam nastavene to odklopenie az po nastartovani + pri zamykani auta automaticky dotah okien cize ja ked napriklad dlho podrzim tlacidlo na DO pri zamykani tak sa vlastne nic nestane-proste tak ci tak zamkne auto, tak ci tak samo dotiahne okna, tak ci tak samo sklopi spatne zrkadla. u mna dlhe podrzanie tlacidla na DO je akurat dobre tak na otvorenie okien hm...1 bod
-
1 bod
-
Mohl bych poprosit o nazev, cislo dilu? V sousednim vlaknu jsem nasel v prispevku “Krytox je ten originál sprej G052172M2, nebo G052172A2” Prave vrzani mne prijde, ze vydava nejvetsi hluk v aute. Nejhorsi jsou ty ovladace oken.1 bod
-
Těžko říct, co na Tebe platí, ale dere se mi na mysl rčení "Zabij bobra, zachráníš strom"...1 bod
-
Je to jednoduchy, rozkaz znel jasne. Snizit nominalni emise zivotadarneho CO2 za kazdou cenu.1 bod
-
silarm: Tak tedy ještě jednou a naposled. Třeba se v hlavičce konečně rozbřeskne... 1 ) Nikdo netrvrdí, že doprava nemá vliv na emise. 2) Elektromobilita samozřejmě přinese ledacos, ale kromě Gimbertových je celá řada dalších odhadů. Některé třeba tvrdí, že elektromobil musí ujet 240 tisíc kilometrů, aby dokázal kompenzovat to množství emisí, které vzniknou navíc při jeho výrobě. 3) Nikdo nepopírá oteplení. Ale celá řada lidí tvrdí, že vliv člověka na něj je marginální a že ho nelze vyřešit současnou nesmyslnou dekarbonizací.1 bod
-
Po rozobrani dveri sa zistilo, ze tam ziadny iny tlmiaci komponent nie je. Len skla. Proste dvere su plechovka od cocacoly.... bez akehokolvek pokusu o tlmenie. Naposledy som nieco podobne videl na daewoo tico v roku 1997. Skoda dokaze prekvapit... to nic nemeni na tom, ze je to uz cele odhlucnene, a zlozili to rovnako v pohode, ako to rozobrali. A potom zas, ked som menil zamky. pokial autorizovany servis nedokaze dat dole tapacir, asi maju nejaky problem. Velky problem. A uz by som si tam nekupil ani hrncek...1 bod
-
A protože to nevíme jistě, tak kvůli řádově jednomu procentu (a kdoví, jestli) z příspěvku celé Země zlikvidujeme jednu ze základních nabytých svobod (díky pokroku v technologiích), kterou si evropané vybudovali... Na to musí být žaludek.1 bod
-
1 bod
-
Proč? Platí se za to něco? Je to moc práce? "nechci zakládat nové téma" je jedna z nejdebilnějších věcí co člověk může na forum napsat.1 bod
-
No, tak je třeba se s tím naučit jezdit asi... pokud se chceš vyhnout té agónii, tak prostě sešlápni plyn trochu více, aby tam skočil 5RS, není v tom žádná věda... Nové DSGčka jsou nastavené z výroby celkem do ECO, takže buď jezdit v Sku, manuálně s při zrychlení podřazovat a nebo více sešlápnout plyn, to je podle mě nejjednodusší možné ovládání DSGčka, společně s tuknutím do mínusového pádla.1 bod
-
1 bod
-
Moc děkuji za nasměrování. problém byl jako vždy, mezi židlí a klávesnicí. Blbec jsem si změřil jen jeden vstup pojistky, přehodil jsem to na pozici 47 - zadní stěrač a už to konečně premává, jak má. Ještě jednou díky za pomoc.1 bod
-
Tak mohlo by to být ještě horší - třeba ti pomatenci co se lepí k asfaltu, nebo jinak blokují hlavní silnice. A nebo ti co cákají barvu na různá umělecká díla....1 bod
-
Je možné dať lpg do toho motora? Áno je! Cena? 1800 € aj s prihlásením! Značka prins. Rozdiely po motorickej stránke? áno!! Lepšie ťahá nízkych otáčkach. Pri vysokých otáčkach je spomalený minimálne ale je. Aj tak sa nevyužívajú V nádrži je klasický 100 oct Na lpg je motor určite tichší a určite radí plynulejšie ( s plnou nádržov od benzínu a plnou lpg je auto vyrovnanejšie a lepšie tlmí nerovnosti celkovo je jazda lepšia.)-1 bodů
-
Nevím z čeho vycházíte a udivuje mě vaše jistota, že doprava nemá téměř žádný vliv na emise a že elektromobilita v žádném případě nic nepřinese. Silniční doprava celosvětově vyprodukuje 7giga tun CO2 za rok. Kolik z toho může srazit Elektromobilita je odhadnuto zde: https://www.transportenvironment.org/discover/how-clean-are-electric-cars/ jestli vám nevadí oteplení planety o 2 a více stupňů, tak mate pravdu. Příroda si poradi, bohužel pro nás to bude přirozeným výběrem. Děkuji všem za čas v diskuzi, já se více účastnit nebudu-1 bodů
-
-1 bodů