Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/25/23 ve všech sekcích

  1. Pointa je v tom, že povinná elektromobilita v rámci EU nijak neovlivní globální ekologii. Naopak vygeneruje enormní množství úplně zbytečného CO2 při výstavbě stovek tisíc dobíjecích stanic, posilování infratstruktury, zahlcení krajiny větráky a soláry, výrobou ohromného množství e-aut, která budou muset povinně nahradit spalovací auta i v případech, kdy by si lidé spalováky chtěli nechat. Tohle vše bude stát extrémní částky, o které my všichni výrazně a citelně zchudneme, ztrátu konkurenceschopnosti, výrazné sociální problémy... Ohromná spousta lidí bude dřít stará spalovací auta do úmoru, protože jenom v ČR jsou stovky tisíc lidí, kteří na auto mají třeba jen 50 tis. Kč... Stačí se projít po jakékoliv české vesnici, která není satelitem vězšího města. Převažují 15-20 let stará auta. A to se jedině zhorší. A to vše jen kvůli nulovému přínosu a přesunutí problému na jiné geografické místo. A fanatici "věří", plkají prázdné fluskule "bude se muset vyřešit..." a nejsou schopni zodpovědět ani ty nejzákladnější otázky.
    4 body
  2. Tak tohle pojď vyprávět na téměř každou menší ves s autobusovým spojením v úterý a únoru lidem, kteří denně dojíždějí za prací třeba přes hranice okresu. Pokud povinná elektromobilita donutí lidi zbavit se svých dvou 20 let starých aut (ano, to je dnes úplně běžná situace většiny lidí na vesnicích) a těmhle lidem nezbyde nic jiného než být bez aut, protože na e-auto mít nebudou, tak jim přijď říct, jak se kvalita života neměří počtem aut... Mluví z tebe nebetyčná lidská tupost a hloupost, nedostatek znalostí, přehledu a schopnosti chápat věci ne naivisticky izolovaně, ale jako propojený celek. Už jsem to jednou psal - ty možná patříš mezi ty "moudré", kteří sami sobě dobrovolně prodraží stavbu domu z 6 na 60 milionů Kč jen proto, aby ušetřili 1 % energetické náročnosti. Ale to není cesta ani k ekologii, ani k prosperitě (ekonomické a společenské). Je to cesta destrukce a rozvratu.
    3 body
  3. Silarm: To je pořád dokola. To procento osobní dopravy v Evropě to NEZACHRÁNÍ! Není logičtější hledat ty úspory jinde nebo jinak? Než zlikvidovat život normálním lidem?
    2 body
  4. nič tam nechýba , trafíš ju do drážky turba a otočíš a tým ju zaistíš
    2 body
  5. Silarm: Tak to je těžký, když budeš vystupovat jako svědek jehovův, dřív nebo později to dopadne stejně...
    1 bod
  6. 27.5 už jeden sraz je....
    1 bod
  7. Patocka jako zdroj "verohodnych" informaci :-D . Tos zabil... ;-) . To uz je slusna zoufalost :-D . Stejne jako imperativ "kdo neprosazuje zeleny fanatismus, je placeny lobby fosilniho prumyslu". Aneb opet stejny scenar: naprosta neschopnost reagovat na nadnesene realne problemy, ktere nasilna elektromobilita prinasi. Jen bezzuba propaganda prazdnymi hesly a naivita 12leteho ditete, ktere pro stromy nevidi les. Proto vas poblbane fanatiky nikdo rozumny nebere vazne - sami sebe diskvalifikujete z rozumne diskuse timhle saskovanim se "sociology"...
    1 bod
  8. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/elektricka-octavia-combi-prijede-za-tri-roky-skoda-odhalila/r~604177eee28a11eda25a0cc47ab5f122/?utm_campaign=abtest222_hitovani_v_komentarich_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz Tak už můžete začít šetřit.
    1 bod
  9. IMHO maximálny výkon pre bežné auto nie je až tak podstatný. Ak by som si dal spraviť chiptuning, žiadal by som, aby sa zlepšil ťah hlavne v spektre otáčok kde je motor najviac používaný, resp. aby to nedávalo zbytočné kopance, takže čo najrovnejšia krivka točivého momentu, a podľa možností s lineárnym stúpaním na začiatku (nie náhly kopanec do chrbta). Maximálny výkon u naftového motora pri 4000+ otáčkach môže ostať kľudne aj sériový.
    1 bod
  10. Ano, to je přesně ono. Pokud by se průběžně budovala infrastruktura, bezemisni nebo nízkoemisni zdroje energie, postupné zlevnění výroby vývojem nových technologií atd... Pak by se na eauta postupně přešlo tak nějak automaticky a dobrovolně... Jako se z koní a povozu přešlo na auta se spalovacími motory... Ale tím, že se to takhle násilně tlačí a v podstatě řeklo, co je a co neni eko, tak se i výrazně zpomalil nebo úplně zastavil vývoj jiných technologií a alternativ, protože se ukázalo prstem na bev. Pak ani není důvod nějak moc ty bev zlevňovat, protože prostě není proč. Mají monopol. S ničím nesoupeři a můžou si držet vysokou cenu protože je to bez konkurence... A to je to, co tady většině lidí prostě vadí...
    1 bod
  11. Utopická demagogie, zas a znovu. To tvé "dosti" je v řádu jednoho procenta celosvětově. Tedy v oblasti statistické chyby. Nás všechny to bude stát obrovské peníze, pro stovky tisíc až miliony Čechů to bude znamenat buďto konec nebo velmi výrazné zkomplikování osobní přepravy (vesnice, sídliště), většina obyvatel díky tomu reálně zchudne. Kvůli neznatelnému efektu a chiméře falešné ekologie. Ano, je to pořád dokola, protože lidská tupost nezná hranic. Žiješ v naivitě a neznalosti a ignoruješ všechny racionální argumenty, které ti tu píše mnoho lidí. Tak se do puntíku přesně chovají fanatičtí zaslepenci. Ekonomicky neřešitelné nabíjení na sídlištích je eko, budování statisíců dobíjecích stanic je eko, komplet přebudování elektrické infratsruktury v celé EU je eko, zasvinění krajiny větráky a soláry je eko stejně jako jejich výroba, problémy spojené s masivním dobíjením po návratu z práce, kterým už některé státy čelí, neexistují atd. Běž se podívat na reálnou českou vesnici. Tvá představa, že stará levná auta mají lidé až jako 2. či dokonce 3. auto v rodině, je stejně mimo jako tvoje dětsky naivní myšlenky o tom, jak e-auta spasí svět. Většina rodin tu má 2 auta - první je na úrovni jedničkové Oktávky, Focusu II. generace apod. Druhé auto je typově Felda, Corsa B max. C. Drtivá většina aut lidí, co pracují na vesnici nebo v přilehlých malých městech si kupuje auta do 50 tis. Kč. Asi bych chtěl být svědkem situace, kdy by povrchní blbeček plný těhle zaslepených manter přišel k nám na malé vsi do hospody a začal chlapům svá moudra vyprávět. Je to na stejné úrovni inteligence, jako vypouštění pneumatik, lepení se k silnici nebo polévání Mony Lisy jogurtem či co to bylo. Bohužel Evropa se jako celek díky vyprázdnění tradičních hodnot velmi radikalizovala do levého středu až doleva a proto nyní čelíme naprosto absurdním a bezprecedentním vlnám ekologického populismu, který z podstaty věci ničemu reálně nepomůže, ale Evropu zruinuje ekonomicky i strategicky. To, co ty manipulativně nazýváš strachem, je ve skutečnosti jen racionální pohled na existující realitu. A netýká se to zdaleka jen ČR. Maďarsko, Polsko, chudší regiony Itálie nebo Španělska jsou nemlich to samé.
    1 bod
  12. Ano @keras1, přesně jak píšeš.
    1 bod
  13. Tak na podruhé sklá sú už doma... Začína tá horšia časť.
    1 bod
  14. Vysoké emise máme, protože pálíme v elektrárnách uhlí. Stejně jako Německo. Nízké emise bychom měli, kdybychom měli více jaderných elektráren jako ve Francii nebo ve Švédsku. Proč to tak je, se musíte ptát komoušů, co tady u nás 50let budovali socialismus. Proč pálí uhlí Němci, se musíte ptát tam. Možná proto, že v zimě nechtějí mrznout. Ale mají přece tu Energiewende, tak asi udělali soudruzi někde chybu. Podíly BEV jako v západní Evropě nemáme proto, že: (a) těm, co by se masově možná hodily (masově lidi jako 1. nebo 2. auto do rodiny), tak na to nemají peníze, (b) ti, co by na to možná měli (firmy jako služební vozy), tak těm to nevyhovuje z hlediska provozních vlastností, protože by to snížilo kvalitu služby nebo zvýšilo náklady. Peníze na BEV jako v západní Evropě nemáme proto ... no zase protože jsme budovali ten socialismus, a naše startovací pozice v závodu ekonomik se tím zpozdila o pár desítek let. Odpovědi jsou trochu jízlivé, ale jsou velmi jednoduché. K elektromobilům lze přistupovat ideologicky ("jsem přesvědčen, že je to dobré, takže to beru za každou cenu") nebo ekonomicky ("vezmu to, ža se to bude vyplácet, až přínos pro mne převýší náklady". Když to bere ideologicky jedinec, třeba zde kolega silarm, fajn, proč ne, je to jeho rozhodnutí. Problém je, když se to ideologicky vnutí všem, jako to dělá EU. Zatím je to poněkud napikaču, technicky, finančně a funkčně to vyhovuje pouze poměrně malé skupině lidí. Hlavní kupní síla nových aut jsou u nás firmy, a tam to nefunguje. Pokus u nás ve firmě - drahý, malý dojezd, tedy nepoužitelné, jinak fajn svezení. (jinde v okolí) Pokus o nasazení elektrosanitky (s dotací myslím) - malý dojezd, jinak fajn svezení, tedy použitelné pouze na 1 směnu, pak nabíjení, takže místo jedné dieselové sanitky potřebujete dvě elektrosanitky. Pokus o nasazení elektro popelářského auta - drahé, malý dojezd (cca 50-70% běžného provozu), jinak fajn svezení, tedy použitelné pouze na 1 směnu, pak nabíjení, takže místo jednoho dieselové popelářského auta potřebujete dvě elektro popelářská auta. atd...
    1 bod
  15. Ano, možná to je bezvýznamné, však ono když spadne drobek z rohlíku taky to je nic a přesto ho většina lidi uklidí, a nečeká, až bude pokryta celá podlaha… Minimálně neodiskutovatelny přínos je provoz ve městech, ikdyby to cele ve výsledku znamenalo “jen” snížení lokálních emisi, ten zbytek se k tomu nějak přidá…
    1 bod
  16. To McMatej tak každý má právo na svůj názor, můžete jít příkladem, říká se, že dobré příklady táhnou. Já jsem rád, že jsem si stihl užít auta, ještě když byla svoboda. Ale když jsem koukal, co za problémy s autem řešíte jinde, tak se obávám, že budete časem patřit k těm, kteří o možnost individuální dopravy přijdou, to ale vůbec neznamená, že vám to přeji. Pak třeba sám uznáte, že tolik obětovat pro "CO2/ ekologii" jste nechtěl. A smutné bude, že v té době klidně dál Číňan bude topit v uhelných elektrárnách, Ind bude jezdit v autě, které žádnou euronormu řešit nebude, černý muž dál bude sypat odpad do moře atd, atd. Ale vás v potemnělé místnosti při 15st bude hřát jen to, že zachraňujete planetu. K tomu vám Číňan za "výhodnou cenu" dopomůže solárním panelem a baterií. Evropa má v tomto smůlu, pokud nebudeme schopni prodávat technologie a OHLÍDAT si, aby je nezkopíroval každý, nemáme co nabídnout, suroviny má Číňan všechny, rád nám cokoliv prodá, samozřejmě se ziskem a protože peníze nerostou na stromech, časem v Evropě dojdou. Když nemám výrobu věci, o kterou má někdo zájem, nemám co prodat a časem mi dojdou peníze. A my třeba časem zjistíme, že místo boje o planetu, bojujeme o přežití. Ale snad to jen vidím příliš černě a Evropa se vzpamatuje a bude to celé jinak. Nechci, aby to vyznělo, že mi je ekologie ukradená, to vůbec ne! Ale mít ji na prvním místě a obětovat se jen tomu, to také není řešení. A číňan vám rád prodá své elektrauto, klidně to i zadotuje, ale o průběhu výroby a její ekologii si nedělejte nejmenší iluze. Je to velká země, platí tam pravidla, která si v Evropě už ani nedovedeme a nechceme představit. Viděl jsem tam na poli celý den makat děti, kterým v Evropě ještě čteme pohádky a dáváme jim dobrou noc, stejné dítě pomáhá rodičům v dílně, klidně může být tím, kdo pomáhal s výrobou vašeho elektromobilu, třídil suroviny na baterie atd, atd... Pokud musíte řešit takové věci, věřte mi, že CO2 je jim úplně ukradené. A pokud by se něco takového časem stalo i tady, rázem je nám CO2 taky úplně ukradené... Tak snad budeme mít štěstí... Je to velká a pro našince hrozně zvláštní zem. J.
    1 bod
  17. K tomuto, co sem @jakoubek_ napsal nemám jedinou připomínku, vše je srozumitelné, logicky podané, jen opravdu nechápu kolegu z fóra @McMatej proč na takový příspěvek dává negativní hodnocení? Ty tady tedy sázíš negativa jak na běžícím páse. To máš člověče paranoiu na kohokoliv, kdo není 100% fanoušek elektromobility, nebo co ti vadí na jeho příspěvku? To o těch politicích, nebo to, že zasírá ovzduší svými 2 Kodiaqy? A neboj se, dej mi klidně třeba 10 negativ naráz, já to unesu, jen to tvoje myšlení by mě zajímalo, co tě k tomu bohatému rozdávání tak popohání.....
    1 bod
  18. Zdar všem, přidám jen SVŮJ soukromý názor. Obávám se, že nikdo z politiků nechce říct pravdu. Ono po vyslovení pravdy už dotyčný totiž nemá moc šanci na znovuzvolení. Auto nebude běžná věc, individuální doprava bude luxus, určitě klesne životní úroveň, protože ochrana prostředí je prostě drahá. Peníze nerostou na stromech, i když by to bylo hezké. Nyní fungujeme v nějakém poměru cena - energie. Je to v tuto chvíli asi ten nejvýhodnější poměr, co lidé umí, nacpat do jednoho kilogramu tolik energie, co je v kilogramu "uhlíkového paliva" za podobné peníze prostě neumíme. Bohužel do toho vstupují další věci, ekologie, politika, zájmy určitých skupin atd... Asi nikdo nebude tvrdit, že spotřebovat kilogram uhlí, nebo ropy, plynu atd přírodě prospívá. Takže pokud chci omezit spotřebu, mohu míň jezdit, míň topit, atd, prostě se omezit. Nemyslím si ale, že se již teď neomezujeme, to, že vše stojí peníze už určitou úroveň omezení samo vytváří, takže až na výjimky se snad moc neplýtvá. Omezení z pohledu ČR - máme přes půl roku topnou sezónu, to je nevýhoda, prostě se tady topí... Struktura naší výroby - průmysl energii prostě potřebuje... Bohužel čím více energie potřebujeme, tím více zaplatíme. Pravdou je, že ještě naši dědové topili v jednom pokoji, nebyla běžná teplá voda, elektřina sloužila hlavně pro svícení, ale asi nikoho nenalákáte na to, ať se do tohoto "komfortu" s radostí vrátí. Taky se asi nechce nikomu chodit do práce pěšky 10 km. A mimo jiné to ovlivňuje i auta. Je u nás dost velká skupina lidí, pro kterou bude auto nedostupné. Jako politik toto nemůžete nahlas vyslovit, protože volič to slyšet nechce. Bohužel elektromobilita v tuto chvíli a za stávajících podmínek tuto skupinu lidí, pro které je auto nedostupné neskutečně zvětší. To, že by elektroauta příliš zlevnila, tomu už snad nevěří nikdo, mimo pár jedinců, kteří na to mají "svůj pohled". Nejsou k tomu ani podmínky - zapomeňte, že by vám Čína dala něco bez zisku, nemají důvod a bohužel pro nás mají většinu potřebných surovin "pod palcem". A nejsou k tomu ani důvody - politici si přisadí, protože co jde zdanit, to oni potřebují a ještě se to zdůvodní například tím, že auto je luxus a když máš na auto, můžeš ještě dát pořádnou daň, takový odpustek. Jsem už dost starej na to, abych přišel o asi naivní pohled na věc a zkušenosti už mne naučily, že většina věcí dopadne hůř, než politik prezentuje. A ještě drobnost a osobní zkušenost: byl jsem pracovně mimo jiné i v Indii, Číně i Rusku a to, jak se tam starají o životní prostředí, to nechcete nikdy zažít, to je peklo. Co tam teče v řece, že nevidíte na druhý konec náměstí, protože smog, to opravdu nechcete. Oproti tomu se v Evropě, případně v ČR staráme o přírodu luxusně. A jestli chci, nebo nechci elektrauto? Zkušenosti jsem zde již uváděl, stále to vidím stejně, jako druhé auto, pro někoho kdo může doma dobíjet a nemá jako prioritu cena/výkon je to použitelné, osobně to ale jako ideální řešení v tuto chvíli nevidím. Zvažovali jsme doma nákup elektroauta, máme RD, máme FVE, dávalo by nám smysl něco jako eCitigo, které už není, měli jsme na delší dobu možnost otestovat Enyaqa obyč i RS, ale shodli jsme se doma, že pro nás elektroauta ještě mají omezení, která nehodláme akceptovat. Ale za 5 let to může být celé úplně jinak. Stávající vozový park máme: Kodiaq nafta 2017, Fabia 2020 benzín, Kodiaq 2023 nafta. Odpad třídíme, letadlem nelétáme, ani jednoho z nás to nebaví, každý rok jezdíme sázet stromky do lesa, staráme se o náš kousek lesa, snažíme se planetu moc neprudit. J.
    1 bod
  19. Aktualizácia po dvoch mesiacoch... včera mi nabehla nová aktualizácia ostrej verzie Waze. Dnes ráno v AA konečne už aj Waze rozdelil obrazovku a prvú jazdu aj bez problémov prepínalo svetlú/tmavú tému podľa svetiel.
    1 bod
  20. Dotáhl jsem to do konce @Camel69 Až v pátém autosalonu jsem objednal, trvalo jim to 14 dní. Obj. čísla přikládám. Úchyty jsem nemontoval, drží to na těch upínacích okách.
    1 bod
  21. A málem bych zapomněl - poděkování pořadatelce @Barenasparena.
    1 bod
  22. Dnes došlo k montáži, přidávám fotodokumentaci. Na prvním snímku jsou vyznačené kolečkama spony, kterými je uchycený kryt oddělovacího prostoru. Je potřeba je vytáhnout, nic složitého. Čárka značí, že kryt je dělený, spolujezdcova strana se zasouvá pod řidičovu. Při opatrném vyklopení jde kryt pak jednoduše zacvaknout do žlábku (rovná šipka) kolem skla a nemusí se vytahovat celý. Místo u vstupu vzduchu do kabiny, jde vidět konzolku, na kterou se nasouvá senzor a svorku kabeláže. Tady už je připojený senzor, který zbývá nasunout a docvaknout. Kabelu moc nezbývá navíc, je ho akorát tolik, kolik je potřeba. Senzor je umístěný šikmo doprava. Po výměně je potřeba opět vrátit zpět kryt oddělovacího prostoru a jemně ho domáčknout tak, aby lícoval se sklem. Je potřeba vymazat chybu v jednotce 08 - Climatronic. Pro zajímavost, fotky jsou ze dneška po stání venku na dešti. Trochu mokrá byla i kabeláž. Nad vstupem vzduchu do kabiny je stříška s odtokem, takže dovnitř by natéct nemělo.
    1 bod
  23. Vypaluješ pokaždé, když bez plynu brzdíš motorem. Jestli někdo tvrdí něco jiného, pravděpodobně jezdí naftou.
    1 bod
  24. Jedna dlhsia trasa. Real to bolo skor 6.1 l/100km
    1 bod
  25. Žena asi couvala a nedávala moc pozor. K čidlu se nedostaneš rukou, zkusil bych povolit spodní torx šrouby a vyhnout nárazník, jinak celý dolů. Čidlo bude vycvaknuté z držáku a nebo držák odlepený od nárazníku.
    1 bod
  26. -1 bodů
  27. Pořád dokola - samotné EV klima nezachrání, ale dosti přispěje k celému balíku na podporu klimatické neutrality Nikdo ožebračen nebude. Kvalita života se neměří počtem aut. Proč auta stárnou? V roce 2000 bylo 3,4mio aut v ČR dnes je 6,2mio. Lidi mají těch aut víc a víc. A ta stará auta slouží jako druhé nebo třetí auto. Elektrická auta budou podle řady lidí znamenat konec automobilismu pro obyčejné lidi. Na první pohled tomu nelze nic moc vytknout, vždyť elektromobily jsou aktuálně tak drahé, že si je koupí málokdo. Ve výsledku to ale vůbec nemusí být pravda. A dost možná se stane spíš pravý opak. https://finmag.penize.cz/veda-a-technika/435609-bohati-elektromobilem-chudi-pesky-vazne-se-blizi-konec-dostupnych-aut není potřeba na vše pohlížet tak černě, strach není nic dobrého
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...