Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Ukazující obsah s nejvyšší reputací od 29.4.2024 ve všech sekcích

  1. Přidána novinka z faceliftu.Zadní odkládací přihrádka.Objednací číslo 658864051 9B9.Cena v AŠ 264,-Kč.
    6 bodů
  2. normálne do fajky po obvode ja ju vždy postláčam nech sa to rozleje ... za tepla idú lepšie ale ak to nie je niečo staré kde to nik nemenil nebýva problém , v autorizákoch to 99% maže a ide to pekne von , už dávno sa mi nestalo že by som nevytiahol ... nič iné nerieš a hlavne nelamentuj nad tym , cievky von , sviecky von , sviecky dnu , cievky namazane nazad a do krcmy ...
    4 body
  3. Takže změna. Dřív, než jsem to stihl vrátit (jako nefunkční) se ten elektrikář, co to dělal ozval s informací od výrobce/dodavatele, že některé modely O4, které ale neumí podle ničeho společného identifikovat, se chovají jinak a aby to "udělátko" udrželo v paměti poslední stav Start-Stopu, je potřeba na konekrorech toho modulu prohodit pozice PIN 16 za 32 a to oboustranně. No a světe a Škodo div se, FUNGUJE TO. 😉
    3 body
  4. @Pavel_RB Já si měním motorový olej sám a dávám tam přesně ty díly, které tam patří. Nikdy jsem s tím problém neměl. Kdyby s tím byly problémy v autorizovaných servisech (kde to ani jinak dělat nemůžou), předpokládám, že by to výrobce už dávno nějak řešil...
    3 body
  5. Jiráskova chata s rozhlednou, obec Dobrošov. Ač neveliká tak pěkný výhled na Náchod, Rozkoš, Dobrošovské opevnění a hraniční kopce.
    3 body
  6. A já si ještě dovolím doplnit, že ani protiotěrové vlastnosti "starého" oleje nejsou špatné, paradoxně jsou u některých olejů lepší než u nových. cituji: Navíc se zdá, že polární látky v oleji vzniklé oxidačními a nitračními změnami mají na mazivost oleje pozitivní vliv. Plocha otěrové stopy byla v případě použitých olejů přibližně o 25% menší než u olejů nových. viz test olejů v příloze Mazivostní a protiotěrové vlastnosti motorových olejů.pdf
    3 body
  7. Nanést tenkou housenku -šipka- silikonové pasty po obvodu těsnicí koncovky zapalovací cívky.
    2 body
  8. Vážení provozovatelé fóra, bylo by prosím o změnách jako je skokové navýšení ceny členství předem informovat? Z ničeho nic mi na všech verzích fóra začala vyskakovat následující hláška: A při kliknutí na ni se pak dostanu sem: Momentálně mám aktivní členství SKODAHOME.cz za původní cenu. Znamená to, že po skončení období už nepůjde obnovit? Pokud ano, znamená to, že se stávající cena za rok navýší skoro šestkrát. Provádět takové změny bez předešlého oznámení mi přijde dost neetické. Když se rozhodnu, že novou cenu nezaplatím, přijdu o skryté reklamy (což se dá přežít), ale hlavně o neomezené úložiště fotek. Taky je zvláštní, že i přes aktivní členství je možné zaplatit toto nové předplatné. Neměla by být před platbou ještě nějaká kontrola stavu členství? Toto je pro mě natolik klíčová věc, že už nemám moc chuť v téhle situaci fórum dál používat. Hádám, že mě nikdo nenutí... Jinak samozřejmě, že provozovatel má na tyhle změny právo. Jen píšu, že by se to dalo udělat i líp a víc transparentně. Bylo by aspoň možné vyjasnit, jak se tato změna týká stávajících členů? Děkuji za vyjádření.
    2 body
  9. Jak jsi dospěl k názoru, že olej 0W20 musí motor poškodit? Podobné názory se objevovaly již při zavádění olejů 504/507 a 0W30, ale čas ukázal, že se jednalo jen o hospodské kecy. U oleje 0W20 to nebude jinak. Stejně tak legenda o 1.0/1.2 TSI motorů (EA211) kde všichni tvrdili že motor bude spotřebák na pár km. Realita je ale taková že tyto motory jsou v historii motorů u VW group naprosto nejspolehlivější.
    2 body
  10. Jedna věc je zlepšující se viskozita olejů 0W/5W30 s rostoucím počtem najetých kilometrů, druhou věcí je ukládání karbonu v oleji a zároveň v motoru s nárůstem najetých kilometrů. Realita je taková, že TSi motory se obvykle poškodí kvůli zapečeným pístním kroužkům způsobeným karbonem v oleji, nikoli kvůli problémům s viskozitou. Proto informace o tom, že s rostoucím nájezdem se u olejů 0W/5W30 mění viskozita, je zcela irelevantní. Tyto oleje a motory prostě o viskozitu nezakopávají a tudíž je to bezvýznamné.
    2 body
  11. Bučina u Kyselky Holý vrch u Okounova
    2 body
  12. @Pavel_RB Ono není moc co dodat, vše již někdo vymyslel a také se podle toho postupuje, vše jsem napsal v předchozích příspěvcích, nehledě na to že o úkonu jako je výměna oleje je toho napsáno tolik, že více už je jen jako zaseklá gramofonová deska. 🙂
    2 body
  13. Tak mám to opraveno panem Ferda25. Stačilo mu poslat jednotku a za 2 dny už jela zpátky. Je to borec. Software nahrál nejnovější poslední, jen mapy dal z r. 2019. Dle jeho soudu problém vznikal špatným USB konektorem v autě,kdy data do jednotky dorazila poškozená. Doporučení od něho je koupit škoda infotaiment online a využívat on-line update map. Díky všem.
    2 body
  14. U skladových vozů je to jinak.Ty jsou na půl mrtvé a při předprodejním servisu je teprve probudí z transportního režimu. Jinak dlouhodobé odstavení auta je popsáno v manuálu. Já bych to odpojil.
    1 bod
  15. O-kroužky slouží k utěsnění červenou šipkou označeného dílu. Jeden je pod převlečnou matkou u turbodmychadla a druhý je poblíž spony u škrtící klapky (žluté šipky), pokud by se poškodili během demontáže bude třeba nové. Každý je jiné velikosti, před montáží je vhodné je lehce namazat třeba motorovým olejem zmenší se pravděpodobnost, že se nastřihnou.
    1 bod
  16. ja som o tom natacani elektrod uz roky nepocul a zijem , brisky davam bezne a funguju
    1 bod
  17. Tak závada byla smazána a zatím vše v pořádku. Děkuji.
    1 bod
  18. Jasně, mám teďka normálně ACC do 210kmh, samostatná páčka. Kamera, dokodované čtení značek a tak, výbava auta až na pár detailů prakticky plná palba. Zajel bych to vyřešit do Strakonic, mám to nejblíž a byl jsem tam minule spokojený.
    1 bod
  19. Nedělám nic z uvedeného, spotřeba od zakoupení 5.3l/100km, najeto 195tkm.
    1 bod
  20. je to normálne , tie veká tečú vo veľkom , detto guferá na kľuke ... v lepšom štádiu to tečie tak že rozleptá vodné hadice a vystrelí z toho voda v najlepšej chvíli v 38st na dialnici ... totalne olejničky toto na foto by som prvé umyl , vyzerá že to žere olej ako tiež zvyknú a ten kto to dolieval nemá pevnú ruku
    1 bod
  21. @fsociety19xdoplnil jsem ještě pár fotek.Je na nich vidět i osazení,které přijde zastrčit pod loketku.Jinak to drží pevně.
    1 bod
  22. @p2p https://www.3market.cz/40021915a-extremne-silna-oboustranne-lepici-paska-3m-vhb-19mmx1-5mx1-1mm/ přes 2 roky a drží lepil jsem virtual anténu na difuzor
    1 bod
  23. Moc děkuju. Zítra jedu napichnout do skody tsk hodim info. Diky chlapi.
    1 bod
  24. Promiň, ale "tlachaniny" jsou tady nejvíc od Tebe. Odkazovalo se tady na reálné testy a rozbory olejů, ne na to, co si asi myslíme.
    1 bod
  25. Tieto motory majú prídavné čerpadlo chladiacej kvapaliny, po zásahu do chladiaceho systému npr. Pri výmene termostatu je možnosť diagnosticky spustiť odvzdušnenie chladiacej sústavy pripadne v angličtine bleeding cooling systém, ale odvzdušnenie by malo prebehnúť aj jazdou takže zle odvzdušnenie by som vylúčil. Keď je zohriaty na prevádzkovú teplotu vyskúšal by som ci hadice ktoré idú do chladiča nie sú tvrdé ci to netlakuje. A teda vylúčil prasknutu hlavu alebo prerazene tesnenie hlavy motora.
    1 bod
  26. Škodovka ti to dodatečně zcela určitě neprodá. Ti to jedou stylem jak to sjelo z linky takovou výbavu to má a konečná (neplatí pro moderní modely co mají eshop v infotaimentu ale i u toho musí být hardware už z výroby ve vozu). V minulém příspěvku když jsi psal že si měl ACC tak to byl ten nejzákladnější co se ovládá přes páčku blinkrů? Protože pokud radar podporoval adaptivní tempomat (ten co zpomalí pokud jede před vozem pomalejší auto) tak zcela určitě podporuje i pACC. (pokud teda oktavka nedostala po faceliftu nějakou novější generaci. Tu aktivaci FECu dělají různí lidé přes hack a ti lidi co to dělaj tak právě nebudou levní
    1 bod
  27. Dal bych je dozadu, nahustil na předepsaný tlak a jezdil bych dál. Mám podobný praskliny už několik let a slouží vše dobře. Samozřejmě pravidelně kontrolovat, jestli se něco nemění.
    1 bod
  28. Takhle to nefunguje to se nedela kodovanim https://github.com/jilleb/MQB-FPA https://www.drive2.ru/l/601455676333495427/
    1 bod
  29. Pri tvojom najazde urcite benzin a hlavne ak prevazne v meste. Dialnica v pohode tiez to nie su najazdy na naftu ajked na tej dialnici by si mal urcite lepsiu spotrebu ale 2x 100km mesacne nevidim ako nejaky zasadny dovod na naftu. Na druhu stranu aj v modernych benzinoch je dost kurvitok uz len priamy vstrek, OPF a ine veci ale na tvoje vyuzitie stale lepsie ako nafta podla mna. Asi si myslel 2.0 tdi😁 co je tiez fajn motor aj slabsia predokolka aj silnejsia 4x4 ajked spolahlivost tychto motorov je zatial otazna. Mozno by stal za zvazenie aj 1.5 tsi cenovo asi bude vychadzat lepsie ako 2.0 tsi a tiez ma 7dsg s mokrymi spojkami co je velke plus a napr. novy Sup s tymto motorom ma len slabsie "suche" dsg. Samozrejme dynamika 2.0 tsi bude niekde inde s pomerne tazkym autom s velkou celnou plochou hlavne na dialnici. 2.0 tsi ma aj 4x4 co pri takomto type auta povazujem za prijemny doplnok. Ano benzin bude brat viac ale ci by tam bol nejaky obrovsky rozdiel na tie km to si uz musis zvazit sam.
    1 bod
  30. Určitě to chápu. Žádný systém není dokonalý a občas může mít potíže s nalezením informací, zejména pokud jde o specifické události jako ta vaše se sousedem. Chapal bych to jako alternativy zdarma. Nicméně, pro dokonalou a spolehlivou kontrolu budou pravděpodobně placené služby nabízet lepší možnosti.
    1 bod
  31. Co se týká poloosy je určitě špatné gufero.
    1 bod
  32. Pouze nasazené.Drzito pevně mezi zadkem loketky a spodkem sedačky.
    1 bod
  33. Tak jsem objednaný, peníze připravené, příští týden už bych ho měl řídit.
    1 bod
  34. Jednoduchý návod na opravu vynechávajího motorku zamykání víčka nádrže. Už jsem takhle opravil několik motorků centrálního zamykáni u O1. Motorku nic není vinutí ok uhlíky OK, jen se zanese nebo opálí komutátor rotoru, stačí ho obrousit, nejlepší je na to lakýrnická brusná kouba. Kousek si urhnete přitlačíte malým šroubováčkem a otáčíte. Četl jsem návod, jak se musí rozebrat půl kufru ať se dostane člověk ke konektoru. Pak druhý že se to dá přes podběh ucvaknout a pak zapájet z5 a dát lepícísmršťovaci bužírku. Je to sice horší varianta a mi se líbila více než polámat plasty kolem kufru. Nakonec jsem zjistil, že se nemusí ani sundávat podběh ani nic cvakat, stačí odpájet kontakty přimo na motorku. Musí se jen rozebrat mechanizmus přimo na autě, ale kabel je dost dlouhý pro výbornou manipulaci. Poté si dáte motorek do sveráku jen lehce dotáhnout ať se nepoškodí magnety statoru. Zajištění jde lehce vyhnout. Podé vytáhnout rotor postup viz. Výše a složit z5. Kdo chce může máznout oblast kde se motorek točí. Poté z5 zaaretovat a poskládat. Na co si dát hlavně pozor je malá pružinka, která má specifické umístění a chvíli jsem bádal jak je umístěná a jak funguje. Raději se hned po rozevření podivejte jak tam je pokud už nebude jinak. Kdyžtak bych poradil. Tak hodně zdaru.
    1 bod
  35. Ahoj všichni, jelikož se to řeší i jinde, tak menu Sport na Columbus m.r. 2022 umi bez problému aktivovat Ferda 25 👍 Diky moc, je to pecka WhatsApp Video 2024-04-28 at 13.30.09.mp4
    1 bod
  36. Thule, Thule .. většinou cim drazsi, tim lepsi vlastnosti a chovani. Lepsi aerodynamika. Pak uz je to jen o tom, kolik do toho das penez a jaky tvar potrebujes.
    1 bod
  37. Těžko říct. Pořádně to probrzdi a uvidíš. Jestli nebyly kotouče úplně cajk, tak si to bude sedat dlouho nebo to bude dělat bordel furt.
    1 bod
  38. Doplním - zrychlení S III fc s 206 kW je 5,2 s / combi 5,3 s z 0 na 100km/h. Takže to až tak dramatický propad není. Spíše bych se zaměřil na max. točivý moment, kde má nový S IV 195 kW k dispozici stejných 400Nm, ale již od 1650 ot. Předchozí 206 kW verze až od 2000 ot.
    1 bod
  39. @MOJE_JMÉNO Výměna těsnění ok, ale přemýšlet u toho jako @Pavel_RB, tak to je asi moc, ne? Nehledě na to, že někde ani šroub a těsnění nemění. Otázka, kolik lidí s vypoušťákem mělo problém? Pokud si prase, tak zničíš cokoliv.
    1 bod
  40. Tento typ diskuzie je snáď v 20-tich vláknach - vo všetkých modeloch, vo všetkých motoroch. A u iných značiek beží táto nikdy nekončiaca debata 15 rokov - našiel som diskuziu u Toyoty z roku 2011. Neprečítal som tu všetky vlákna, ale nikde som tu nenarazil na príspevok niekoho, kto sa venuje tejto problematike profesionálne vo svojej práci, má merané hodnoty opotrebenia a korózie motora a nepíše len o svojich pocitoch. (ak tu je takýto príspevok prosím link). Tiež som sa podivil oleju 0W-20 v O4. V predchádzajúcich autách som mal 0W-30. V jednom z vlákien o oleji v sekcii O4 je krásna tabuľka s asi 10 alebo 15 parametrami rôznych značiek oleja, z ktorých je niekoľko dôležitých pre životnosť a prácu motora. Takže som začal čítať čo tieto parametre znamenajú. Je zaujímavé čítať príspevky - ľahko zistíš, že ľudia chápu že napríklad mobilné telefóny za 25 rokov existencie prešli extrémnym vývojom, motory áut prešli vývojom (žigulík 1500ccm mal 75koní, 1.5TSI poľahky 150 u iných výrobcov aj 180) ale u olejov stále u mnohých platí, čo je riedke nie je dobré. A pritom oleje vyvíjajú rovnako vzdelaní a skúsení ľudia ako mobily a motory. 0W-20 alebo 10W-40 je len a len označenie, ktoré hovorí o viskozite - rozumej hustote alebo riedkosti kvapaliny. Viskozita neznamená sama o sebe schopnosť mazať a udržať trecie plochy v správnej kondícii. Keď to preženiem, napríklad med má vynikajúcu viskozitu ale do motora by si ho nechcel. Link na Plusku hovorí len to isté - vysvetľuje že čísla znamenajú hustotu oleja. Nič o kvalite, nič o vlastnostiach, nič o "trvanlivosti". Navyše číslo 20 alebo 40 neznamená automaticky, ako olej znáša vysoké teploty (ako pri nich stráca vlastnosti) ale opäť len informáciu akú má hustotu pri danej teplote pri ktorej sa merania podľa normy SAE uskutočňujú. Kto napísal tento článok v Pluske nie je jasné, často píšu podobné články ľudia, ktorí nemajú s danou problematikou nič spoločné len okopírované alebo preložené texty, Z mojej branže môžem dať množstvo príkladov. Je dobré si prečítať niečo aj o ostatných parametroch oleja a nakoniec zistíš, že riedkosť oleja nemusí byť na škodu ale možno že je naopak u moderných motorov potrebná. A neslúži len na úsporu paliva ako sa to prezentuje. Napríklad rýchle tečenie oleja v motore dané riedkosťou oleja rýchlejšie odoberá teplotu z chladených častí namáhaného motora. Tak sa tieto časti neprehrievajú a nie sú namáhané zvýšenou teplotou. Rovnako ani olej potom nie je natoľko prehriaty a nepripaľuje sa na horúcich plochách vo vnútri motora. Takže riedky olej naopak môže strácať svoje vlastnosti vďaka nižšiemu prehrievaniu pomalšie. Píšem "môže". Môžeš si to vyskúšať v domácich podmienkach napríklad prípravou krupičnej kaše - čím pomalšie miešaš, tým viac sa pripaľuje na horúcich stenách kastróla. To, že je olej redší vôbec nemusí znamenať že rýchlejšie stráca svoje vlastnosti. Tie sú dané aditívami v oleji, ktoré sú "liečivou látkou". U moderných motorov je jedným z dôležitých parametrov schopnosť oleja chrániť proti korózii TBN a TAN a ďalšie parametre. Riadky vyššie nikde netvrdia, že olej má byť v aute 100tkm ani 30tkm ani 5tkm. Len chcú upriamiť vašu pozornosť na to, že viskozita neznamená dobrú starostlivosť o motor. Sú to len čísla, ktoré vyčísľujú jednu z vlastností oleja. Viskozita tiež nezamená koľko km olej v motore vydrží. Olej - aditiíva - strácajú účinnosť nie len najazdenou vzdialenosťou. Takže aj výmena po 3000km nemusí byť postačujúca ak auto jazdí 1000km ročne.
    1 bod
  41. Tak zase trochu inspirace pro interiér.Doplněno zadní ambientní osvětlení,osvětlení v loketce,osvětlení zásuvky 12V
    1 bod
  42. Zdravím všechny. Mám faceliftovýho Kodiaqa a jednu chvíli jsem uvažoval o novém Kodiaqu druhé generace. Na prvních obrázcích vypadá, že je o hodně větší. Uvádí se, že o 70 litrů atd. Rozvor má ale jen o 1mm větší, tedy nula nula nic. Hodil jsem přes sebe dva obrázky z boku auta 2023 vs 2024 a užasnul jsem. Přikládám obrázek. Nový Kodiaq má být o 6cm delší. Reálně je ale využitelný rozdíl (alespoň pro mě) zanedbatelný. Větší prostor nahání výškou a jinak položeným zadním oknem. Tedy něco, co téměř nevyužiji. Kapotu a boky má vyhnané o hodně výš. Tedy jde spíš o efekt velikosti, než využitelnost. Teď už to na mě působí tak, že můj důvod (větší prostor) reálně odpadá. Pro mě rozhodně překvápko.
    1 bod
  43. Tak doplnuju svuj predchozi prispevek SS sice vypnuty, ale prineslo to dalsi problemy v tom, ze auto nevi jake ma baterka napeti, takze po zhasnuti motoru zacne auto uspavat vsechny jednotky a prestane fungovat kessy. Navic se auto neprobodi pri priblizeni k autu ale az po odemceni a nastartovani, takze start IT je pekne dlouhy. A pokud neni nastartovano, tak zahlasi, ze je slaby stav baterie a vypne IT... Takze SS si vypnuty, ale bohuzel to neni k pouziti. Nastaveni jsem vratil zpatky a ted vse ok.. (ale i SS opet funkcni). Jinak mam RS 2.0 TDI Vyroba 06/23..
    1 bod
  44. Tak hlásím, že ostřikovače už fungují. Byla spálená pojistka. Předpokládám, že jak mi zůstala nějaká letní směs v nádržce, tak byla zamrzlá a já při zapnutí ostřikovače asi přetěžoval čerpadlo a vyhodilo to pojistku. Ještě mám jednu prosbu. Může se mi někdo podívat jaká je pojistka na pozici 22. Já tam mám 7.5A ale na internetu jsem vyděl snímek pojistkové skříně kde na pozici 22 měli 10A. Teď nevím jaká tam správně má být. Děkuji
    1 bod
  45. Jo, je to super, ani se to nehne a koberec je chráněn. Úpravy jsou následovné: To co je červeně jsem odřezal, to co je modře jsem jen prořezal (aby šlo zastrčit za oplastování dostatečně nízko, a aby jej to nenadzvedávalo). Bez proříznutí byl kryt příliš vysoko a o spodní hranu se mi zachytávala bota. Pro jistotu jsem nalepil zespoda suchý zip z OBI (0.5m), ale není nutné. Výsledek z druhé strany vypadá takto: Detail proříznutí A pohled z vrchu před nasazením: A potom v autě, jak už je výše:
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...