Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. VeteranChild

    VeteranChild

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      46

    • Počet příspěvků

      1 201


  2. Ondra16V

    Ondra16V

    Moderátor


    • Body

      44

    • Počet příspěvků

      15 132


  3. stanmar

    stanmar

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      27

    • Počet příspěvků

      8 646


  4. brrrrm

    brrrrm

    Uživatel


    • Body

      24

    • Počet příspěvků

      4 636


Oblíbený obsah

Ukazující obsah s nejvyšší reputací od 19.4.2024 ve všech sekcích

  1. Prodám psa - selhal při lovu !!! 🙂 VIDEO-2024-03-14-10-24-29.mp4
    6 bodů
  2. Tak jsem musel instalaci odložit kvůli opravě po tom, co mi soused udělal facelift zadku při couvání... Nicméně tento týden nainstalováno na počkání (asi 4h) zařízení Westfalia s kompletní elektroinstalací včetně kódování a typového listu. Opět upozorňuji, že podle ŠA na tuto motorizaci TZ dodatečně dodělat nelze, ale zatím vše funguje jak má - prozatím odzkoušeno s nosičem kol.
    3 body
  3. Ahoj, tak mám tady resumé... Nakonec byl problém v uložení vačky, jedno je vydřené... Podařilo se mi sehnat celou hlavu za 1000,- Na autě teda vyměněno: olejové čerpadlo, hydroštely a ventilové víko s vačkama. Tlak oleje je na studeném motoru při volnoběhu přes pět barů, po zahřátí při dvou tísících otáčkách dva bary. Přesně jak je DP... Motor přede jako kotě nic neklepe a zase jede jak má... Díky všem za pomoc a rady...
    3 body
  4. Pokud jste čekal, že vám dvoulitr benzín 4x4 bude po městě (ještě k tomu Praha) brát pod 10 litrů, tak jste šlápl vedle. Krátké trasy a obecně městský provoz je prostě něco jiného a pokud jsou vaše jízdy hlavně takéto, tak jste zvolil špatné auto i motorizaci... Octávka je velmi univerzální auto, mám v RS a spotřeba je řekl bych více než dobrá na ten výkon a živost, ale s těžší nohou nebo po městě tam je 10 litrů na sto a ani nemrknete... To auto je fajn na delší cesty, dálnice a okrsky, tam celkově spotřeba i jízdní vlastnosti jsou dobré.
    2 body
  5. Tento typ diskuzie je snáď v 20-tich vláknach - vo všetkých modeloch, vo všetkých motoroch. A u iných značiek beží táto nikdy nekončiaca debata 15 rokov - našiel som diskuziu u Toyoty z roku 2011. Neprečítal som tu všetky vlákna, ale nikde som tu nenarazil na príspevok niekoho, kto sa venuje tejto problematike profesionálne vo svojej práci, má merané hodnoty opotrebenia a korózie motora a nepíše len o svojich pocitoch. (ak tu je takýto príspevok prosím link). Tiež som sa podivil oleju 0W-20 v O4. V predchádzajúcich autách som mal 0W-30. V jednom z vlákien o oleji v sekcii O4 je krásna tabuľka s asi 10 alebo 15 parametrami rôznych značiek oleja, z ktorých je niekoľko dôležitých pre životnosť a prácu motora. Takže som začal čítať čo tieto parametre znamenajú. Je zaujímavé čítať príspevky - ľahko zistíš, že ľudia chápu že napríklad mobilné telefóny za 25 rokov existencie prešli extrémnym vývojom, motory áut prešli vývojom (žigulík 1500ccm mal 75koní, 1.5TSI poľahky 150 u iných výrobcov aj 180) ale u olejov stále u mnohých platí, čo je riedke nie je dobré. A pritom oleje vyvíjajú rovnako vzdelaní a skúsení ľudia ako mobily a motory. 0W-20 alebo 10W-40 je len a len označenie, ktoré hovorí o viskozite - rozumej hustote alebo riedkosti kvapaliny. Viskozita neznamená sama o sebe schopnosť mazať a udržať trecie plochy v správnej kondícii. Keď to preženiem, napríklad med má vynikajúcu viskozitu ale do motora by si ho nechcel. Link na Plusku hovorí len to isté - vysvetľuje že čísla znamenajú hustotu oleja. Nič o kvalite, nič o vlastnostiach, nič o "trvanlivosti". Navyše číslo 20 alebo 40 neznamená automaticky, ako olej znáša vysoké teploty (ako pri nich stráca vlastnosti) ale opäť len informáciu akú má hustotu pri danej teplote pri ktorej sa merania podľa normy SAE uskutočňujú. Kto napísal tento článok v Pluske nie je jasné, často píšu podobné články ľudia, ktorí nemajú s danou problematikou nič spoločné len okopírované alebo preložené texty, Z mojej branže môžem dať množstvo príkladov. Je dobré si prečítať niečo aj o ostatných parametroch oleja a nakoniec zistíš, že riedkosť oleja nemusí byť na škodu ale možno že je naopak u moderných motorov potrebná. A neslúži len na úsporu paliva ako sa to prezentuje. Napríklad rýchle tečenie oleja v motore dané riedkosťou oleja rýchlejšie odoberá teplotu z chladených častí namáhaného motora. Tak sa tieto časti neprehrievajú a nie sú namáhané zvýšenou teplotou. Rovnako ani olej potom nie je natoľko prehriaty a nepripaľuje sa na horúcich plochách vo vnútri motora. Takže riedky olej naopak môže strácať svoje vlastnosti vďaka nižšiemu prehrievaniu pomalšie. Píšem "môže". Môžeš si to vyskúšať v domácich podmienkach napríklad prípravou krupičnej kaše - čím pomalšie miešaš, tým viac sa pripaľuje na horúcich stenách kastróla. To, že je olej redší vôbec nemusí znamenať že rýchlejšie stráca svoje vlastnosti. Tie sú dané aditívami v oleji, ktoré sú "liečivou látkou". U moderných motorov je jedným z dôležitých parametrov schopnosť oleja chrániť proti korózii TBN a TAN a ďalšie parametre. Riadky vyššie nikde netvrdia, že olej má byť v aute 100tkm ani 30tkm ani 5tkm. Len chcú upriamiť vašu pozornosť na to, že viskozita neznamená dobrú starostlivosť o motor. Sú to len čísla, ktoré vyčísľujú jednu z vlastností oleja. Viskozita tiež nezamená koľko km olej v motore vydrží. Olej - aditiíva - strácajú účinnosť nie len najazdenou vzdialenosťou. Takže aj výmena po 3000km nemusí byť postačujúca ak auto jazdí 1000km ročne.
    2 body
  6. prečo myslíš že 5W-30 alebo 10W-40 bude vyzerať po 15000km alebo 30000km inak ako 0W-20 ? máš k tomu nejaké informácie, že olej 0W-20 "bude vyzerať horšie" a v čom vlastne má vyzerať horšie, aký dôležitý parameter oleja bude u 0W-20 horší?
    2 body
  7. VDO změnilo technologii výroby a i když výrobní kódy i kódy náhrad na vstřikovači sedí, vypadají stejně ale chová se jinak než starší verze, nelze je kombinovat i pokud se správně zapíšou adaptační kódy. Pokud nový vstřikovač vložíte do systému se starším provedením, motor začne kouřit, vibrovat a dunět. Proto, pokud chcete nové vstřikovače, musíte zakoupit celou sadu.
    2 body
  8. niektore prispevky su smiesne, ale celkovo otazka spotreby je tazko zodpovedatelna casto nezalezi len ako rychlo idete, ale hlavne ako rychlo dosiahnete tu rychlost ked jazdite po horach, plati to dvojnasobne (ja v okoli Popradu: cesta do prace 5,5-6l ... cesta z prace domov 7-8l - 20km a prevysenie 150m) ja mam s3 140kw dsg 7st 4x4, priemerna spotreba v teplych mesiacoch necelych 7l, v zime 8 - 8,5l ... po dialnici som este nemal pod 7,5 - ale niesom typ cloveka ktory si kupi superb za niemalo penazi, aby som isiel po dialnici 120km/h 😛
    2 body
  9. Protože to byla asi otázka hlavně pro mě, odpovím ti. Bohužel to udělám upřímně, protože mě k tomu nutís. Odpověděl bych ti úplně stejně jako Pavel. Není to Pavel, kdo této hudbě nerozumí, jen to ty nechápes, že tato hudba je totální sračka. Tady bohužel není prostor, abych ti to vysvětloval a už vůbec se mi do toho nechce. A upřímně, trochu se stydím (nicmene jsem z PL), že se tu zase snažíš propagovat tyhle sračky, ale zřejmě ti ještě nedošlo, že se tady skoro všichni těmto sračkám jen smějí. Jako většina lidí v PL. SH, toto není televize minulé vlády v Polsku 😃
    2 body
  10. Zacituju tady velkeho klasika! 😁
    2 body
  11. Len zo zvedavosti... ak sa tie kryty nedajú dať dole, ako sa potom dá dostať ku skrutkám?
    2 body
  12. Jako ze srandy jsem koukal a konfiguroval...... shrnu to: navíc bych měl větší baterku - to by se hodilo i s rychlejším nabíjením 🙂 modernější infotaitment - no snad to to vychytali a bude to špalat lepší světla asi - za mě matrixy jsou super, nevím co je lepší dcc+ asi budou top, mi se houpající supík líbí , ten komfort masažní sedadla by byly fajn, uložený parkovací manévr je taky fajn... No takže jakoby nic extra navíc, asi by stačila i 1,5tsi ale za 1,2mil 😞 upss...... a cena nového IV , my měli ceník 1,2mil v roce 2020 , dodáno za 1,0mil , nyní ceník 1,345 + panorama+barva = 1,4mil , po nějaké mini korekci to bude +- 1,35mil ? Výkup mého IV je aktuálně 0,65-0,75mil kč !!!!! takže doplatek 0,7mil Kč za nic moc navíc - né děkuji Navíc vzhledově se mi moje generace líbí více, takový dravější vzhled 🙂 takže budeme jezdit dokud asi neumře , aktuálně po 3letech najeto +- 50 000km
    2 body
  13. @Kyselinka Píšeš LP, takže levý přední. V tom případě pozice 8.
    1 bod
  14. @MOJE_JMÉNO Výměna těsnění ok, ale přemýšlet u toho jako @Pavel_RB, tak to je asi moc, ne? Nehledě na to, že někde ani šroub a těsnění nemění. Otázka, kolik lidí s vypoušťákem mělo problém? Pokud si prase, tak zničíš cokoliv.
    1 bod
  15. Ještě bych pro jistotu prohodil žárovky mezi levou a pravou stranou auta ať je jistota, že jsou OK.
    1 bod
  16. Hele podle všeho ta klapka Vyčistil jsem, vrátil... Mohlo to být i výměnou autobaterie, že si hledala polohu atd., od té doby jsem se na to nesoustředil a nezaznamenal to Podle všeho tedy nic, co by měl člověk řešit, pokud to nedělá pořád.
    1 bod
  17. O G-Tecu se toho nového moc nepíše, takže dík za článek.
    1 bod
  18. Podle me v tom ma chaos uz primo Skodovka. To co pisete dava smysl a nerozporuju to. Vypada to, ze to je rekneme presnejsi oznaceni jednotlivych asistentu. Na druhou stranu, v navodu k autu je napsane, ze Light Assist je asisent dalkovych svetel a v infotainmentu Light Assist taky nastavuje asistenta dalkovych svetel. Asi je to fakt trochu OT, tak uz tady koncim. Ale toto jsem jeste chtel dodat.
    1 bod
  19. Pavel_RB: Jaký je důvod nahradit originální těsnění měděným? Nesetkal jsem se s tím, že při utáhnutí na moment by olej kapal.
    1 bod
  20. Ahoj , nájezd 332000 km , je to opravené , byla to převodovka ale tak rozbitá , že musela do koše , nevzali si ji ani na repas . Nechal jsem namontovat repas . Auto teď jede krásně a ten zvuk , je jiný než před opravou . Teď už poznám zvuk převodovky , když je úplně před smrtí :)) Dík za reakci . A cena ? Převodovka 16940 Kč vč.DPH Práce 5445 Kč vč.DPH Geometrie , olej , díly nápravy tyčka stabilizátoru .... ćelkem 26670 Kč
    1 bod
  21. 2000 euro za skoro nový motor je podle mého názoru hodně dobré.... Pokud je auto po karosářské stránce v dobrém stavu, tak nevidím důvod do GO motoru za tyto peníze nejít. Ten motor dá dalších 100K bez problémů. Když koupíš ojeté auto nevíš čím si reálně prošlo a v jakém je stavu. Na druhou stranu si motor musel něčím špatným projít. Tyto motory najezdí běžně přes 200K km aniž by se do takového stavu dostali.
    1 bod
  22. Obávám se, že je to přesně naopak.
    1 bod
  23. Obrázek je ilustrativní, tady máš např. 5 kabelů: https://www.motora.cz/vika/99061784001.html?KTypNr=17395 Vyměnit konektor samozřejmě lze, ale to sis měl rovnou objednat univerzální sondu bez konektoru. Pokud je sonda i s konektorem, tak bych to nedělal, pochybuji že bude fungovat dobře.
    1 bod
  24. @Bubaq ja chapu co myslis, ale i presto to zkusim s tim mini JBL zda nebudu spokojeny. Ja nepotrebuji aby to basovalo ze prasknou okna, ale staci mi ze to proste bude hrat lepe basove nez zakladni ne-canton audio system s 8 repraky.
    1 bod
  25. Rozumím a pak také plně chápu a díky, že jsi vzal dotaz "neosobně". V některém z vláken, protože je snad u každého modelu a každého motoru u jednotlivých modelů prakticky stejné vlákno byl snad link na odbornou odpověď a ta říkala, že vyšší viskozita 5-30 bude generovat vyšší tlaky v celém systému který je nastaven na velmi řídký olej. To myslím že je dost závažný argument. A dále, že vrstva oleje bude rovněž jiná než na kterou je vše navrženo. Určitě bych do toho nešel, radši přijít o 500Kč (20 EUR je dnes jako 20 Kčs) než si nadělat problémy. Pokud jezdíš za rok více než 15000km tak bych klidně radši protáhnul u dieselu interval na rok.
    1 bod
  26. Až na to, že co do interiéru je Kamiq i Scala 1:1 kopie. Takže co do prostornosti (až na kufr) je ten "největší HB" i "nejmenší SUV" úplně to samé... Jinými sllovy, Kamiq nabídne stejně prostorný interiér na o 12cm kratším prostoru, každý ať volí co mu vyhovuje, ještě stále je možnost zvolit si
    1 bod
  27. tak pred návštevou servisu resp. reklamáciou by som určite skúsil najprv iný android telefon vo svojom aute a potom "nefunkčný" telefon v inej O4. Myslím, že ŠA urobí ako prvé že zorganizuje upgrade SW na 1941
    1 bod
  28. Ak máš VAQ teda "uzamykanie" diferencialu tak aj ten ma zvlast napln, nieco ako haldex. Interval vymeny to, myslim, oficialne nema, internety odporucaju 60tis/3 roky. Budes potrebovat ani nie liter oleja G 060 175 A2 a 2x WHT 007 168 teda vypustnu a plniacu skrutku
    1 bod
  29. Klementinum Praha Nutno předem objednat, vstup po 25 lidech ve skupině. . . . Interiér knihovny . . A výhled z věže . . . . . . . . . .
    1 bod
  30. Opravdu jsem nepochopil, co to pipani ma docilit. Jakoze me chrani pred tim, abych si nevsiml nastartovaneho motoru? Kreteni.
    1 bod
  31. Jožo Kabaň byl jiná liga, kdoví jak to bylo s faceliftem O III, zda ho někdo nepřinutil, aby ho mohli vyšoupnout. Auta od Joža měla smysl a nadčasovost...
    1 bod
  32. Upřímně? To je prostě hrozný, horší než jsem čekal. Přes tu palubku, dobastlenou kapličku a staromódní obrovský displej prostě vlak nejede. Budu si svého současného auta zase o něco víc vážit. 😁
    1 bod
  33. Šel bych do 1.4 TSI. Nemají ani filtr pevných částic a hlavně nemají ten dvouválcový režim. Měl jsem ji 5 let a super!
    1 bod
  34. Samozřejmě, že je to znát. Sice mám manuální klimu, ale posledních 13 let jsem ani na jednom ze tří aut neřešil smrad ani žádný čištění klimatizace. Používám teda hardcore metodu, vypnutí klimy před dojezdem a navíc topení na max. Nikdy jsem necítil žádnej smrad, zato u služebáků je to vždy na blití po nastoupení, tam je nastaveno auto a nikdo nic neřeší.
    1 bod
  35. Čím větší kola, tím větší spotřeba. Já jezdím v létě 19" a v zimě 18". Je to znát. Já poznám rozdíl když jedu třeba mnoho let najetou cestu do práce za sucha a za deště. Rozdíl ve spotřebě je klidně 0,3-0,4 l/100Km.
    1 bod
  36. Ahoj klubáci, tak díly a ceny máme za sebou a je potřeba se trochu rozepsat o montáži. Mám k tomu i pár obrázků, ale raději jsem víc dělal, než fotil Montáž jsem si rozfázoval do několika kroků 1) Montáž jednotky ESP zde jsem začal tím, že jsem si sundal kola a rozhýbal všechny čtyři ovzdušňovací šrouby na kolech, následovalo odšlapání brzdové kapaliny. Pak přišel na řadu motorový prostor abych vyměnil řídící jednotku brzd, kde bylo potřeba sundat: - vzduchový filtr - stěrače - šerný plast pod stěrači - motor stěračů - sundání ŘJ motoru a držáku ŘJ - protihlukovou deku na příčné stěně a příčnou stěnu - sundání ŘJ ABS vyndání držáku ŘJ ABS motorový prostor vypadal takto: - následovala výměna trubiček mezi hlavním brzdovým a ŘJ brzd, zde doporučuji výměnu, protože nové trubičky mají větší vnitřní průměr, sice to jde pěkně blbě vyměnit, ale je to lepší - výměna držáku ŘJ - na řídící jednotce ESP uřezat z boku plastové drážky - namontování nové ŘJ ESP a připojení trubiček porovnání držáků: porovnání ŘJ ABS a ESP: namontovaný nový držák pro ESP jednotku: uřezat plastové nálitky: namontovaná ŘJ ESP + připojené trubičky: Takže jednotka namontovaná a jde se do interiéru pro snažší protahování vodičů a dodělání Corrner funkce (když je podvolantový kroužek, tak stačí jen dotáhnout dva dráty z BCM k mlhovkám) jsem sundal palubní desku - sundat airbag řídiče a volant - sundat kryt A sloupků - sundat horní kryt sloupku řízení - sundat štít budíků - vyndat budíky - sundat spodní díl sloupku řízení - sundat páčky - demontovat pojistkový box - odpojit vypínač denních světel - vycnakout diag. konektor - vyndat přepínač světel a regulaci výšky světel - vyndat střední mřížku ofukovače a rozpojit svorkovnice od výstražných a kontrolky airbagu, pokud je - vyndat rádio - vyndat střední panel - vyndat ovládání klimy - vyndat spínače a odpojit (zadní okno) - sundat vrchní schránku spolujezdce - ve spodní schránce je pod krytkou schovaný šroub!!!! - sundat boční kryty - demontovat airbag spolujezdce - vyndat sluneční sensor - odpojit hadici ke schránce a světlo se spínačem - povolit všechny šrouby na přístrojovce a vyndat přístrojovku (to nejhorší je už na mnou) Takhle to pak asi vypadá: následně jsem ještě vyndal středový plast okolo řadící páky a ručky, abych tam mohl dát tlačítko na SET pneu následovalo natažení kabeláže k tlačítkům ESP, SET pneu a zapojení dle schématu do ŘJ jednotky zapojení kabelů pro podvolantový kroužek (sensor natočení volantu) nakodování brzd a gateway naplnění a ovzdušnění brzd nádledně všechno zamontovat do interiéru a pak do motorového prostoru Tramtadadá a ESP se všemi ostatními systémy funguje. A kdo bude říkat, že to nemá cenu, tak je na omylu cenu to má Jo a čas. celkový čas byl 16 hodin, dělal jsem to poprvé, takže jsem postupoval pomalu, abych něco nezkurvil. Zároveň jsem k ESP dodělal i corner funkci a dotáhnul kabely k sesoru hladiny v nádobce na ostřikovačích. Kdyby se někdo do toho pustil, tak doporučuji udělat případně i přípravu pro tempomat Tak snad to někomu pomůže
    1 bod
  37. Potřebné díly + ceny origo dílů a ceny na vrákáči Název Číslo dílu Cena origo. Vrakáč jednotka ESP 6R0 614 517 T, AG 34 592,- 3 000,- až 6 000,- koupenu na ebay za 100€ držák jednotky ESP 6R1 614 235 C 440,- koupeno origo podvolant. kroužek 6Q0 959 654 D 4 143,- 1 000,- až 2 500,- koupeno na ebay za 30€ tlačítko ESP 5J0 927 134 C, D, E 305,- koupeno origo tlačítko na res. tlaku 5J0 927 127 159,- koupeno origo krytka tlačítek 5J1 858 179 G -1QB 117,- koupeno origo brzdové trubky 6R1 614 739 G 418,- koupeno origo 6R1 614 740 G 418,- koupeno origo matice N 023 003 11 3,- koupeno origo piny jedn. ESP 000 979 025 EC 2x ? piny pod. kroužek 000 979 009 E 5x ? piny tlač. ESP 000 979 009 E 4x ? piny tlač. tlak 000 979 029 E 4x ? konetor tlač. ESP 5J0 971 636 19,- konektor tlač. tlak 1J0 972 722 45,- vodič 0,35mm2 9 x 4 m vodič CAN antrieb 1 x 2 m vodič 0,5mm2 2 x 2 m Díly mě stály cca 5 500,- vodiče piny a konektory jsem měl a nekupoval
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...