Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

jasne ako jasne..ale aj tak je divne že ak je to taka vada motora že sa to neprejavi vacsine..aj napriek tomu že su vydane rozne opravne sady ako bolo popisane aj po ich vymene sa v podstate na prejave motora nič nezmeni..ja som chcel len pridať moj poznatok ohladne tohoto motora za tych par rokov čo mam snim skusenosti...nechcem nikoho obvinovať ani nikoho pripraviť o jeho nazor na vec..iba si myslim že niektore obavy su možno prehnane...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasne ako jasne..ale aj tak je divne že ak je to taka vada motora že sa to neprejavi vacsine..aj napriek tomu že su vydane rozne opravne sady ako bolo popisane aj po ich vymene sa v podstate na prejave motora nič nezmeni

....

.iba si myslim že niektore obavy su možno prehnane...

Opravný sady nic nemění, projev motoru daleko víc změnily "svolávací" akce, při kterých se upravovaly regulační konstanty motoru jak mechanicky, tak softwarově.

 

A k tomu rachocení a obavám lidí z něj - A RUKU NA SRDCE: kdybys četl že několika lidem vybuchnul v rukách kufřík s časovanou bombou, nebál by ses sám kdybys našel doma kufřík, ze kterýho by se ozývalo pravidelný tikání?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim že nejsou přehnané obavy ohledně řetězu...minulej řetěz mi začal řinčet po startech za studena i za tepla a doba řinčení se prodlužovala...v servisu mi řekli že byl opravdu řetěz vytahanej a na kulanci udělali výměnu.....krom řetězu jsem s motorem jinak zatím spokojenej... nežere mi olej a ani nepřibejvá benzín... klep klep....

Editováno: , autor: unuc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MŮJ OSOBNÍ DOJEM, pokud bych doposud nikdy motor 1,2TSI s rozvodem hnaným řetězem nepotkal a dostal se k jeho použití poprvé:

 

- motor 1,2TSI je výkonově výbornej jak ve slabší, tak v silnější variantě, trakční kvality předvádí nadprůměrný, spotřebu taky, v obou posledních parametrech se blíží ke koncepčně přibližně 10 let starým dieselům (myslím třeba motory 1,4TDI PD a 1,9TDI PD od VW) neboli ve srovnání s běžným zážehovým agregátem je v porovnání výkon/spotřeba dalece vepředu.

 

ALE.

 

Ani jeden z motorů, se kterýma by někoho napadlo agregát 1,2TSI srovnávat nebo se kterýma by byl svým jízdním chováním porovnatelnej, NEMÁ nebo NEMĚL takový projevy, který při svým objevení u starších konstrukcí agregátů znamenaly hrozbu vážnýho poškození až komplexní havárii celýho motoru. Řidičská veřejnost JE NAVYKLÁ na skutečnost, že pokud motor vydává v jakémkoliv okamžiku svojí funkce hlasitý kovový a jinak nezvyklý zvuk, JE PROSTĚ NĚCO BLBĚ - A HROZÍ OKAMŽITÝ NEBEZPEČÍ HAVÁRIE MOTORU. Doba aerovky "cililink" je prostě dávno pryč a řidiči jsou navyklí na velice tichý a kultivovaný projevy moderních motorů - "řetězová" vyrianta tsíčka do toho svým řinčením řetězu o kryt prostě nezapadá. Kromě toho, že motor v určitým okamžiku svojí funkce vydává zvuky obyčejnýmu řidiči signalizující hrozbu poškození motoru jsou z počátku jeho výroby i potvrzený případy, kdy k takový havárii pohonu skutečně došlo - a těch potvrzenejch případů není rozhodně dost málo na to, aby se to dalo přičíst statistickýmu výskytu fatálních poruch. Takže obava veřejnosti rozhodně není planá a není to davová hysterie vybuzená novinářskou kachnou - na vině skutečně je konstrukční "zaváhání" výrobce motoru a jeho neodhalení při předvýrobním testování.

 

A proti tomu, že se lidi bojí hrozivýho zvuku z motoru prostě nikdo nic nezmůže - ani tím, že bude milionkrát tvrdit, že "po provedených úpravách žádné riziko nehrozí" - pomůže prostě jen odstranění toho nelibýho zvuku, protože v psychologii "davu" pořád je a bude dojem "řinčení = nebezpečí přeskočení řetězu". To že možná už žádnej motor 1,2TSI vyrobenej v posledních 2,5 letech "neskočil" na tom dojmu nic nezmění. A proto taky výrobce "udělal krok ve vývoji ZPÁTKY" a u novější generace použil znovu pohon řemenem, i když je jeho spolehlivost údajně nižší než spolehlivost řetězu - zdá se, že statistiky se budou muset vinou odfláknutý konstrukce jednoho agregátu značně opravit...

 

Je to prostě v psychologii - a bohužel i HYPOTETICKÁ hrozba poškození motoru je těžší argument, než třeba estetický hledisko - stačí si vzít příklad z Fiatu Multipla, kde první generace s "delfíním čumákem" prodejně nestála nijak vysoko a teprve po faceliftu, kterej esteticky problematický uspořádání předku změnil na "klasičtější" šla přízeň veřejnosti nahoru. V podobný situaci je i Roomster, kterej se ne každýmu líbí svým designem různě vysokých oken vepředu a vzadu - to ale není to, co děsí všecky jeho uživatele tak, jako chřestivej zvuk z motoru a myšlenka "CO KDYŽ ZÍTRA NENASTARTUJU KVŮLI ZÁVADĚ ROZVODU?" A to je myslím to nejhorší, co mohlo ten agregát potkat - OBAVA Z JEHO SELHÁNÍ. To je něco, co se strašně jednoduše získá (a získalo), ale velice těžko se toho zbavuje.

 

A to ta nejhorší situace pro majitele motorů 1,2TSI vyrobených PŘED červnem 2011 teprve nastane - až se vozidla dostanou do věku, kdy je první majitelé budou chtít umístit na trh s ojetinama. Už teď jsou jima bazary poměrně slušně naplněný a první série už překročily i lhůtu prodloužený záruky - to znamená, že se jich první majitelé budou chtít brzo začít zbavovat už jen proto, aby nemuseli nést náklady na další případný opravy. Co s cenou těchto aut udělá nemožnost do nich bez velký investice použít modernizovanou verzi řetězu a jakou finanční ztrátu při takovým prodeji bude znamenat "mít starší provedení TSI pod kapotou" ještě nikdo nezkoumal...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aktuální verze 1,2TSI z konstrukční řady EA111 (s inovovaným řetězem, širšíma ozubenýma kolama a většíma průvlakama v hlavě) montovaná (do škodovek) od 18. června 2011 má identický trakční vlastnosti jako "ta stará", protože jsou na ni už v primární výrobě uplatněný stejný opatření jako se postupně aplikovaly na starší produkci = omezení nárůstu výkonu hlavně v nižších otáčkách kvůli zmenšení namáhání rozvodovýho mechanismu i samotnýho motoru. Krátce - míň tahá zespod, má povlovnější nárůst křivky točivýho momentu i když nejvyšší výkon i největší krouťák jsou prakticky shodný s původní verzí. Není proto možnost výrobce nějak postihovat za nedodržení deklarovanejch výkonnostních parametrů - těma jsou jen hodnoty maximálního výkonu, eventuálně krouťáku - ne už jejich přesnej průběh v závislosti na otáčkách. Výrobce tak má doslova krytou prdel. 

 

Co se týče pazvuků a řehtání řetězu i u novější verze platí co jsem napsal vejš - i když to podle vyjádření ŠA takzvaně "nic neznamená", lidi se toho budou bát - a to bude mít nemalej vliv na prodejnost aut s jakýmkoliv motorem 1,2TSI konstrukční řady EA111 ve stádiu ojetiny - týkat se to bude všech, co zatím ještě v sérii nedostávají motor z řady EA-211 neboli "řemenovej", s integrovaným výfukovým svodem atd neboli s výjimkou superba, oktávie III a citiga doslova nemalýho procenta celý zbývající typový produkce škodovky - fábule II, roomstera, yetiho i rapida. Stát se to v Americe, měl by brzy koncern na krku hromadnou žalobu za nedbalostní trestnej čin = poškození uživatelů poklesem prodejní hodnoty u aut s takovým motorem - a tam by taková žaloba určitě uspěla, protože konstrukční zanedbání u starší verze i ojebání zkušebního programu jsou naprosto evidentní, takže koncern by platil jak mourovatej - a nejenom majitelům škodovek. Jenže žijeme v €rohujerským Sajúzu, o nějaký hromadný žalobě nemůže bejt ani řeč, natož o pomyšlení na úspěch takový akce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nakoľko Ekkara je všade plno, bude mať na poklese trhovej ceny môjho retiazkového TSI (03/2011) pomerne významný podiel. Zase kecá o niečom, o čom nemá ani tušenia, na čo si osobne nesiahol, a teda samozrejme ani nezmeral...... Len dáva do súvisu správy agentúry JPP v tom najhoršom možnom kontexte. Hoci mám vymenenú reťaz, nevnímam to tak tragicky ako Ekkar. Občas ju síce začujem na cca 2-3s po štarte, ale to isté som počul aj pri štarte susedovho A-čkového Mercedesa. Po pravde ani s tou prvou retiazkou to nebolo niako tragické, menili ju preventívne, nakoľko som bol aj vďaka neopodstatneným kecom na tomto fóre dosť neodbytný a škodovka to schválila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ľubo - nechci nikomu nic dokazovat, ale povíme si to za 5 let, až vedle sebe budeme moct postavit ojetiny s přibližně shodným nájezdem - jednu s motorem "řetízkáčem", druhou s "řemenovým" - a myslím oba dva právě 1,2TSI, ne jinou značku ani typ. A u obou porovnáme cenu a dobu "visení" na trhu. A nesrovnávej motor s řetězovým pohonem rozvodu z merky s TSIčkem VW - to je stejný, jako bys TSI srovnával s škodováckou "ohavou" z favorita. Tam řetěz po určitým nájezdu taky řval - a nejenom při startu, ale po celou dobu chodu drnčel jak blázen o dekl - ale slyšels někdy o tom, že by kvůli řetězu někdy nějaký škodovácký OHV kleklo? Nebo že by si ho kvůli tomu lidi nekupovali? Ten motor JEDNODUŠE NEMĚL ŠPATNOU POVĚST...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar, auto s TSI motorom síce nemáš, ale vyjadruješ sa k tomu motoru ako keby si vlastnil celú flotilu áut s týmto motorom. Jednoducho nechápem, že prečo máš potrebu s k tejto motorizácii stále niečo písať a väčšinou kydať na ňu hnoj. Uvedom si, že samotní nespokojní majitelia neohovárajú ten motor toľko ako ty, a potom to tu vyzerá tak, ako keby si mal nejakú potrebu kompenzovať týmto niečo, alebo ospravedlniť si kúpu inej motorizácie. Celkom to nechápem, ale už to začína byť otravné. A určite nie som sám kto si to myslí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K té škodovácké OHV. Zrovna, do doby až Favorita/Felicie echt spolehlivostí ten soubor komponentů neoplýval. U litinových hlav rupaly můstky mezi ventily, samotné rozvody dost hlučné díky vymezování vůle seřizováním, utápěly se vložky, samotné hlavy praskaly, vyjíždělo těsnění pod hlavou po trošku ostřejší jízdě, spotřeba oleje nejen díky velké montážní vůli na pístní skupině, vymlácená ojniční ložiska, nekalené čepy kliky, netěsná vodní čerpadla neustále vyžadující údržbu, věčně problémy s karburátory- zanášení kanálů, visící 2.stupeň, akcelerační pumpičky, jejich membrány často praskaly. Shrnu to asi tak. V podstatě se z pod kapoty 120cy nevytáhly kolikrát ruce. A v té době nebylo moc na výběr. Motory v autech řady 742 se do instalace Alu hlav u 135tek(v podstatě motor Favorit) lišily jen objemem motoru a drobnostmi k jinému kompresnímu poměru. Jinak trpěly na stejné neduhy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem 120 tři, ale za mě bezporuchový stroj... Poslední 120 jsem měl sice jen 25 let, takže za tak krátkou dobu se mi tyto problémy nemohly projevit... A vlastně neznám nikoho, kdo by měl tebou vyjmenované problémy. A že těch aut v mém okolí jezdilo!!! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jezdil z favoritem s karbecem (93) a za celou dobu nebyl jediný problém. Vyměněny jednou svíčky. Nikdy jsem neměnil ani chladící kapalinu. Na karbec se za celou tu dobu než jsem to dal do šrotu nešáhlo. Jednou se štelovaly ventily. Strašně poruchové to bylo......

 

Jo a řetěz byl taky jenom jeden - ten co tam dali při výrobě.

Editováno: , autor: Voice
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

KubinoPv:  tohle co tu píšeš je sice možné ale nevěřím tomu že by tohle mohlo potkat každou stodvacku,to jsou možná tak všeobecné závady u těchto aut ale realita byla taková že z toho tvého seznamu se majitelé setkali s některou jen občas,taky jsme měli doma sice jen stopětku ale ta jezdila od nova až do konce bez vážnějších problémů a nepamatuji si že by na ní někdo musel něco z toho co tady píšeš někdy řešit a stejné je to s TSI,taky se sem tam někomu něco posere ,někdo má prostě smůlu a sere se mu více,znám i lidi co si za to můžou dokonce sami svým vztahem k věcem a tím jak s nimi zacházejí,těm se posere a zničí všechno na co sáhnou a je jedno jestli je to auto,foťák,mobil,noťas nebo boty,bohužel jsou i tací ale nevěřím tomu že v dnešní době kdy jezdí po celé evropě doslova statisíce aut s těmito motory se všem serou rozvody,turba a já nevím o čem se tu všem píše,stejné je to i s jinýma výrobkama....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemít za souseda servisáka, živnostníka majícícho servis u nás na ulici, nechodit tam za jeho synem, mým spolužákem a nemít doma škodárny od Spartaka po dnešní auta tak bych si myslel, že si vymýšlím. Ovšem realita závad je taková. Jasně, nepotká to každého, ale málo jich bez chronických závad nejezdilo. Otec měl 110ku neskutečného pracanta a naopak 120ca byla mezek na shození ze skály. Pak jeden z prvních Favoritů a tam se auta svolávala co chvíli na nějaké opravy-byl z ověřovacích sérií. Další Fanouš v naší firmě úžasný a třetímu praskla pro změnu ojnice na dálnici v Rakousku. Služební otcův PickUp bez poruch, stejně jako Felicia u nás ve firmě spolu s pěti VanPlusy. Prošel jsem přes svoji 120cu, relativně dobrá, Felinu, služební Feldu, Fabku, Octu, které bez mrknutí oka desetitisíce km. Ovšem ten poslední výtvor inženýrů se opravdu "povedl"....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rodiče měli stodesítku LS - tam za celou dobu jednou vylítlo těsnění pod hlavou. Pak přišly šáde 105/120 - otec měl 105L a tam za 8 let ani chlup, pak koupil Rapida 136 a do svojí smrti na něj šáhnul jen mycí houbou a hadrem při leštění, matka s otčímem si koupili 120S a ta jen víc žrala olej (asi tak litr na 1000km a nikde žádný fleky pod autem - jasná závada stíracích kroužků), jinak taky jezdila bez problémů. Ano, všecky starší karbcový škodovky trpěly na zimní starty, když nebylo v pořádku zapalování a seřízenej karbec, byl v -20°C problém nastartovat. Ale to bylo asi tak všecko záporný, s čím jsem se u nich setkal.

 

Když jsem si já kupoval svoje první vlatní auto, byla to zgenerálkovaná 120L se zhruba 140tkm "na hrbu" - najel jsem s ní dalších 60 000 a zimu co zimu jsem s ní roztahoval i modernější auta. Jedinou závadu jsem s ní musel řešit - když se vyštípnul zub na talíři diferenciálu a musel jsem ho nechat vyměnit. Hlučná byla tak, že ve 120kmh se řidič se spolujezdcem musel domlouvat málem posunkama, ale jezdila furt.

 

Následující forman BMM měl taky leccos za sebou už když jsem ho kupoval - tachometr hlásil 123 000 a na šrotiště jsem ho odvážel, když atakoval hranici 190 000 - a to jen proto, že s ním cloumala rez, motor ani nápravy a brzdy nebo řízení příčinou odvozu do Siemens-martinskejch lázní nebyly. I s ním jsem přežil jednu vážnější závadu - poondil se startér, kterej jsem nahradil modernějším z feliny BMM (rychloběžka Magneton) - a jinak jsem stejně jako Misubaro jen lil benzín, olej a další provozní kapaliny, měnil gumy a co 20 000 km filtr sání a svíčky - celou dobu co jsem s ním jezdil mu řinčel rozvoďák jak Santovy rolničky, ale auto jezdilo jak drak.

 

Kubino, kde jsou ty tvoje chronický závady, který bránily v jízdě 99 procentům starejch škodovek? Nikdy jsem neslyšel o škodárně (myšleno řada 100 až 130 a favorit-felina, prostě motor OHV) s přeskočeným rozvodem, to že žraly olej bylo v tý době naprosto normální, protože chyběly simeringy na ventilech i kvalitní stírací kroužky - a nikdo se nad tím zvlášť nepozastavoval, protože ekoteroristi se v tý době ještě nosili v tátově pytlíku. Ano, byly věčný problémy s karburátorama, jenže to byla vina nečistot v palivu, vody a mechanický špíny, protože neexistovaly normy na kvalitu paliva, který by postihovaly nekvalitu. Byly i problémy s bateriema, protože tehdejší alternátory byly slabý a regulátory nespolehlivý - baterky se často nedostatečně dobíjely a zvlášť v zimě byl s kombinací málo nabitá baterie a startér s přímým náhonem obrovskej problém - ale zase to byla daň tehdejší technice, která nedokázala udělat přesný a neměnný regulátory dobíjení - od toho se pak odvíjel zbytek. Ale už s příchodem favořitě kterej byl vybavenej silnější elektrovýzbrojí a byl vyráběnej s daleko menšíma tolerancema se situace prudce změnila - většina favoritů šla do šrotu jen a jen kvůli rezatý kastli, na kolaps motoru jich "odešlo" naprostý minimum...

 

Když se podívám na dnešní produkci, tak u každýho motoru vidím něco, co ho v jeho začátku deklasovalo - "jednačtyřka" trpívala na spotřebu oleje a na přidírání po přehřátí, "haťapka" na podpálený ventily a přeskakující rozvodovej řetěz, TSIčko na turbo a taky na řetěz...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škodovácké OHV se dokonce dokázalo i potkat, i když se obecně tvrdí že to není možné, mě se to stalo. Povolil se a vyšrouboval šroub na klice. Následně se povysunulo pero které unášelo rozvodové kolo a řemenici. Bum a konec.

Editováno: , autor: atnarfus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak já mam feldu, kupovana do autoškoly s 0km, jezdil s  ni muj otec, v cca 170t km jsem ji koupil já, nyní najeto 265t km, olej celou dobu castrol 5W30, nyní 10W40, 2x se menila vodní pumpa, 1X tesnení pod hlavou- 220t km, 1X GO převodovky a nová spojka 2X, 1X při 30t km na zaruku, podruhe s GO převodovkou v cca 220t km.jo a jednou chladič a 1X nové uhlíky do regulátoru u altiku. Jinak se na motoru a okolí nedelalo nic.. teda asi 4x výměna domku termostatu, je tam ten plastový vynález, ale posledne jsem sehnal za 100kč na vrakácu komplet termostat.. rozvodak je puvodní.

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkare, začni např. moje příspěvky číst od a do z. Já psal 99%? Asi cinknu Markovi(onen spolužák) ať vrátí ŽL. Pravděpodobně ta auta kazili schválně a můj otec se asi uspokojoval nad tím naším máslostrojem. A taky jsem psal, že to Favoritem v podstatě skončilo. Zbytek Tvého příspěvku je jen rozvedení toho co jsem psal já.  Už Tvých za každou cenu dlouhosáhlých elaborátů plných mouder z wikipedie nemám jen já plné kecky. :kol-44: . Osobně mám se slepicí ve znaku nalítáno kolem 0,5 mil km a za tu dobu vím co slipky dělají a nedělají. Viz znovu můj příspěvek.

:noot:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...