Přejít na obsah

Interval výměny oleje 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

Ahoj, asi to sem úplně nepatří, aletřebaněkdo poradí.....

......mám proměnlivý servisní interval, auto jezdí jen krátký trasy po městě, teď po roce co je z výroby (najeto 6 500km)  jsem si chtěl tak nějak tajně vyměnit olej a origo olejový filtr abych nemusel zbytečně platit v autorizáku přemrštěnou cenu, jsem holt zvyklej měnit olej jednou ročně nehledě na kilometry (olej mám přes kámoše Helix HX7 5W-40 + origo škoda filtr za 900Kč)......no a teď mi skočila hláška na maxidotu že mám zajet do servisu (zřejmě vyměnit olej, protože nikde na VAGu není žádná chyba)to teď ale dělat nechci, když jsem si mezitím olej i filtr koupil:-(...otázka zní....když si teď olej a filtr vyměním sám, zmizí hláška pak hláška o servisu z maxidotu sama protože nějaká diagnostika zjistí, že je olej v pořádku a dál mi zůstatne proměnlivý servisní interval s tím že inspekce  je na 2 letech jak je napsáno v servisce a nebo to musim pak ještě nechat přes VAG někde smazat že mě to už hnalo na výmněnu aby se na to později při garančce nepřišlo? Případně na jaké adrese?...předpokládám na přístrojovce (adr.17) a pak?

Mám teď chvíli novej kabel s novým VAGem a moc se vtom jetšneorientuju....holt je to proti OCT1 a VAGu 304 dost velkej rozdíl

Děkuju předem za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jenom couračky po městě, studený starty, extra krátký trasy.....olej jsem chtěl stejně měnit čili to mě netrápí.....nedalo mi to a šel jsem to znova všechno do auta proklikat a přišel jsem na to jak to smazat....VAG 11.11...adresa 17 přístrojová deska/přizpůsobení/WIV: NulováníWIV a nová hodnota vynulování a je to pryč...samozřejmě ale teď hned zítra dám filtr a olej...holt prosti starýmu VAGu 304 co mi stačil na O1 je to teď úplně jiný....díky za podporu, snad to bude teď dobrý

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo je to možný, mě to psalo na MD 30 dní a níž do servisu...zřejmě to počítalo počty studených startů, délku jízd, teploty atd....a vyhodnotilona základě toho že by prohlídka mohla být už teď....fakt nevim.....olej bych ale měnil tak či tak..prostě rok mi přijde maximum...kór při tomhle stylu jízdy....nic jiného mě nenapadá proč by to psalo....nikde va VDCS žádná závada tak myslim, že to bude OK

 

jen prosím o info respektivě uklidnění mě ohledně inspekčního údaje na maxidotu: 

na VDCS má nastaven proměnlivý intrval, čili min 15 000km mxx. 30 000ks, min 372 dní max 744 dní a maxík ukazuje nic...jenom čárky..je to tak správně, že :kol-32: ?

post-6551-0-94656700-1397802478_thumb.jppost-6551-0-52251900-1397802487_thumb.jppost-6551-0-43250500-1397802497_thumb.jppost-6551-0-44243000-1397802505_thumb.jp

Editováno: , autor: cz pida
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když se tu řeší ten kabinovej filtr, mi přišlo jednoho dne divný, proč mám zevnitř mokrý okno... :)  Fabia 1. otevřený poprvý po cca 10 letech :) Na mojí obhajobu musím říct, že jsem auto vlastnil až poslední rok. A musím také dodat, že pantáta s ním až do mé koupi jezdil na servisní prohlídky a když jsem se pak na auto podíval já, tak jsem zjistil, že nikdy nebyly měněné svíčky, vzduchový filtr, kabinový, fridex, brzdovka....

 

wp001655.jpg

wp001656.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

njn, lavinový efekt, založ téma a šoupni to tam :) Jinak, já měním olej 1x ročně a je jedno kolik najedu, ale nový auto jsem nikdy neměl. Na Rapidu co mám objednaný mám prodloužený servisní interval - na to jim kašlu. Min za rok nechám vyměnit olej, ale zajímá mě, jestli je dobré vyměnit u nového motoru olej dříve - třeba za 5 tis km apod. jak tu někteří píší...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dojem, že tyto čárky to píše po vynulování prodlouženého intervalu. Údaje se tam objeví až po nějakém čase. Teda nevím jestli čase, nebo km. Servisuji si sám, a když jsem si nuloval já interval, tak mě ty čárky taky byly divné, zkusil jsem nastavit pevný, a ten ukazoval čísla hned. Mělo by mě to být jedno co ukazuje, když je to jen info pro mě, ale líbí se mě to hlídání, jak se chovám k motoru, tak jsem to nevzdal a snažil se nastavit ten prodloužený.

A jak píšu, napřed čárky, a po pár dnech už to počítalo dny a km.

 

A překvapuje mě můj TDI, že i když si myslím, že mám taky dost krátkých jízd, prvních 30tis km nevyžadoval výměnu oleje. Samozřejmě jsem ho během té doby měnil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem to opět "povrtal" a mám to...teda skoro....já vynuloval tu hlášku o servise...ono při proměnným intevalu to bere v potaz několik okolností...kvalitu oleje, tepelné zatížení, nějaké saze a kdoví co ještě.....proměnlivý serviisní interval mi zůstal, ale vše ostatní bylo znova potřeba doplnit což jsem teď právě udělal, jenže všechno nevim co tam má být. Je tam 9 položek,

WIV max. hodnota času mezi inspekcemi  744dní

WIV max. hodnota km/inspekce   30 000km

WIV min. hodnota času mezi inspekcemi  372dní

WIV min. hodnota km/inspekce   15 000km

zbytek viz obrázek post-6551-0-11095300-1397841579_thumb.jp

nevim co zadat pod zatížení sazemi a tepelné zatížení( dal jsem tam zatím 10 000km)

aby nebyly na MD čárky bylo třeba doplnit dráhu a čas od ispekce a teď už se to ukazuje jak má...jen holt co ty saze atep. zatížení...neví někdo prosím?

 

post-6551-0-03639700-1397841915_thumb.jp

 

 

Jo a co vypopštěcí šroub na vaně, někdo nechává, někdo dává nový.....je to nutné...není?

Editováno: , autor: cz pida
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prvý šroub je vždy čierny - zalakovaný spolu s vaňou aj odvon aj z vnútra , osobne mením vždy , poznám pár prípadov kedy s tým boli problémy - únik oleja  a za tie haliere to nestojí , teda nie na svojom aute ...

 

 

olejový filter 03C115561D ktorý si tam mal predtým bol čierny , je nahradený filtrom 561H ktorý je kladivkovo strieborný , vo firmách kde je veľký obrat filtrov sa "čierne" už minuli a idú len tieto nové , ja ešte nejakých 20ks "čiernych" mám 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak tam dám ten šedivej, hlavně že je to origo, abymi pak při garančce za rok níkde neříkali že to tam nepatří, to už budou mít chápu li to správně šedivý všichni....šroub tam asi nechám ten původní aby to netlouklo pak do očí že tam není černej když jakoby olej ještě dne servisky nebude ještě měněnej.

 

Jo a poradí někdo co se zadává při kódování proměnného servisního intervalu dole u těch 2 údajů ?

Díky

 

 WIV : zatížení sazemi

 WIV : tepelné zatížení

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prečo sa stresuješ ? určite lepšie vyzerá nový zinkový ako starý čierny z omletými hranami , nikto sa do toho starať nebude a nikto si to nevšimne , keby máš hliníkovú vaňu tak máš vždy len strieborný , kedže je plechová a s fabriky zalakovaná odvon aj zvnútra tak je šroub čierny a niekedy ide celkom blbo von skrz farbu v závite

 

kto vie či na tvoju žiadosť ti nevymenili olej po zábehu , bez zápisu do SK , nikto ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...