Přejít na obsah

Start/Stop systém


Ajfl

Doporučené příspěvky

  • o 9 měsíců později...

Chlapi, existuje někde přesný seznam podmínek, kdy je SS automaticky deaktivován? Dílenská/servisní příručka apod.

Jde mi o to, že jsem vysledoval, že když je venku méně jak 5°C, tak se motor sám nevypíná i když je auto pořádně prohřáté (např. po 30km jízdě).

V infotainmentu SS píše, že se neaktivoval z důvodu topení/klimatizace.

 

A přitom v létě, kdy je venku 30°C a auto už je vychlazené na 24° tak se SS aktivuje a motor vypne.

 

Jediné na co jsem narazil na netu je, že když je rozdíl venkovní a nastavené vnitřní teploty větší nebo rovno 8°C tak se SS deaktivuje. Je to tak? To by i pasovalo.

Teď si neztěžuji, naopak jsem rád, že nemusím furt mačkat to tlačítko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 12. 2016 at 16:52, Jirka_CZE napsal:

Jde mi o to, že jsem vysledoval, že když je venku méně jak 5°C, tak se motor sám nevypíná i když je auto pořádně prohřáté (např. po 30km jízdě).

V infotainmentu SS píše, že se neaktivoval z důvodu topení/klimatizace.

Podľa mňa to bude naozaj kvôli tomu kúreniu alebo klimatizácií, moja skúsenosť zo včerajšieho dňa: olej na 56°C, vonku ukazovalo 0°, Climatronic bez klímy na Auto, vyhrievanie zadného skla zapnuté a motor sa na križovatke veselo vypínal. Potom som odbehol na 2min mimo auta a po opätovnom naštartovaní, keď som už mal olej na 80°C, a vyhrievanie skla vypnuté.. S/S sa nechcel aktivovať, pretože mám vraj veľký odber prúdu. :)

 

Mám Fabku s rovnakým motorom, malo by to hádam byť rovnako nastavené. Možno sú tam ešte iné podmienky, možno na to okamžité vypínanie malo vplyv aj to, že som práve vyliezol z podzemného parkoviska (15°C)..

 

A dnes po celej noci strávenej vonku mi pri teplote oleja 62°C nechcelo aktivovať S/S, pretože sa vraj nedosiahla prevádzková teplota. O pár minút neskôr pri - 2°C vonku a olej 78°C sa úspešne aktivoval. Z toho mi vychádza, že S/S musí mať niekde ešte iný teplotný senzor alebo niečo.

 

 

Editováno: , autor: brrrrm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
  • o 1 rok později...

Tohle je jednoduchý zásah na pár kliknutí například v Caristě, případně složitěji přes VCDS. Je tu na fóru kupa lidí, kteří na to mají prostředky. Pokud se někdo sám neozve, zkus mrknout do tohoto tématu koho máš poblíž sebe https://forum.skodahome.cz/topic/134493-aplikacia-carista-obd2-elm327-adapter/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem včera večer malinko zapátral a našel verzi Carista_Pro_3.7_beta52 která není omezená/placená. V kombinaci s "Vgate iCar ELM327 Bluetooth V3.0 OBD2" funguje spolehlivě. Zkusmo jsem nejdříve otestoval funkčnost na nastavení doby Coming home, po nastavení na 20 sekund v Caristě jsem toto zkontroloval v nastavení auta na rádiu a úprava se promítla. Následně jsem tedy nastavil v Caristě pomocí Metody A minimální napětí pro aktivaci start/stop funkce na 12.1 voltu. No a auto už při zastavení nevypíná motor. Byl jsem to projet, teplotu motoru jsem měl 90 st a při zastavení jen vyskočí na maxidotu škrtlé kolečko s A jako když je nezahřátý motor. Při rozjezdu symbol zase zmizí. Takže mohu potvrdit, u Rapida 08/2017 se takto dá vypnout Start/Stop.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Přidám svou zkušenost. Přestal mi fungovat start-stop systém, což jsem celkem uvítal, ale s příchodem chladných rán se objevily velmi těžké starty. Baterii jsem zkoušel několikrát dobíjet, což mělo většinou efekt tak na 1 až 2 následující dny, poté to stejné. V servise diagnostikována chybná řídící jednotka dobíjení (krabička na mínus pólu baterie) a údajně tím časem popravila i baterii. Vyřešeno v záruce, auto v servise bylo 4 dny, Škoda má nějakou testovací proceduru pro reklamace baterií.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Co přesně znamená hláška "provozní teplota nedosažena"? Např. dneska ráno když jsem jel do práce, tak i po 30 kilometrech mi to tohle psalo. Motor byl přitom už minimálně 20 km na 90 stupních a i teplota oleje byla přes 80 stupňů. Neměří to spíš nějak teplotu baterie? Mám ji v kufru pod rezervou, takže se moc neohřeje.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rucicka teploty motoru neukazuje presnou hodnotu. Aby nedrazdila uzivatele, ukazuje jinou nez prostredni hodnotu jen pri extremni odchylce. S timto motorem (byt v OIII) bezne jezdim s teplotou oleje (na maxidotu) kolem 95-100 stupnu. Ale po dvaceti kilometrech je to zvlastni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Start/Stop je samozřejmě nesmysl. Jeho vypnutí je snadné. Stačí rozpojit malý konektor (sonda proudu) u "-" pólu baterie. Současně se také vypne "inteligentní" nabíjení baterie (rekuperace), které nabíjí baterii na max. 80%, což ji samozřejmě ničí (sulfatace, ztráta kapacity, častá nefunknčnost spotřebičů citlivých na nízké napětí - typicky přídavné topení) a dojde k přepnutí na "konvenční" nabíjení, kdy je baterie nabíjena na 100%, což mj. požadují v návodu všichni výrobci baterií.

 

O tom, že vám ŠKODA AUTO, ale i další výrobci aut, nabíjí baterii jen na 80% a tím ji ničí, v návodu k autu radši nikde nepíší... V USA by to bylo na hromadnou žalobu.

d-c-jednotka.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj vím, že 90 to ukazuje od nějakých 70 do 115, ale na těch 90 se to dostane celkem rychle. A topí to dobře. Po 10 km už topení ubírám (mám manuál). 

Běžnou teplotu oleje mám, co tak občas kouknu, většinou mezi 85 - 95 stupni. Nad 95 stupňů se dostanu jen když ho držím v táhlým kopci na dálnici.

 

Ale s teplotou oleje to nesouvisí. třeba včera odpoledne bylo lehce nad nulou a tahle hláška zmizela po asi 14 kilometrech a teplota oleje v tu chvíli byla 70 stupňů.

Nehledě na to, že v létě to tohle nepíše ani při studeným motoru.  

 

Proto mi napadá souvislost s vnější teplotou a umístěním akumulátoru v kufru pod rezervou, kde nemá možnost se ohřát od motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Caster: jo o tom konektoru vím, ale zatím jsem ho neodpojoval. Auto mám od září (cca 11 tkm) a zatím nebyl žádný problém. Auto startuje bezproblémově a klidový napětí aku je 12,5 V, takže vyloženě špatně na tom není. Baterie je Varta 70Ah AGM. S/S samo vypínám i když je mi jasný, že inteligentní dobíjení jede dál. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 45 minutami, Jarda-k napsal:

Co přesně znamená hláška "provozní teplota nedosažena"? Např. dneska ráno když jsem jel do práce, tak i po 30 kilometrech mi to tohle psalo. Motor byl přitom už minimálně 20 km na 90 stupních a i teplota oleje byla přes 80 stupňů. Neměří to spíš nějak teplotu baterie? Mám ji v kufru pod rezervou, takže se moc neohřeje.... 

Jedním z důvodů přerušení provozu start-stop může být:

Teplota nastavená na klimatizaci se liší o více než 8 °C od skutečné teploty v interiéru vozidla.

Ale psal jsi, že máš topení manuál, a po 30 km je snad vyhřáto dost..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Caster napsal:

Start/Stop je samozřejmě nesmysl. Jeho vypnutí je snadné. Stačí rozpojit malý konektor (sonda proudu) u "-" pólu baterie. Současně se také vypne "inteligentní" nabíjení baterie (rekuperace), které nabíjí baterii na max. 80%, což ji samozřejmě ničí (sulfatace, ztráta kapacity, častá nefunknčnost spotřebičů citlivých na nízké napětí - typicky přídavné topení) a dojde k přepnutí na "konvenční" nabíjení, kdy je baterie nabíjena na 100%, což mj. požadují v návodu všichni výrobci baterií.

 

O tom, že vám ŠKODA AUTO, ale i další výrobci aut, nabíjí baterii jen na 80% a tím ji ničí, v návodu k autu radši nikde nepíší... V USA by to bylo na hromadnou žalobu.

d-c-jednotka.jpg

Ahoj klubáci, měl bych dotaz na odpojení snímače stavu akumulátoru.

Je mi jasné, že po odpojení tohoto konektoru dojde k zápisu do závad  gateway. Po znovu zapojení konektoru tato závada zmizí z historie, nebo je tam napořád? Jde mi o záruku, aby pak  servis ŠA neprudil. Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Má to být v  řídící jednotce auta nastavené tak, že když to před servisem zapojíš nazpět a auto prodělá určitý počet startů se systémem uvedeným do původního stavu, tak se paměť závad vynuluje.  Přesný počet startů neznám, ale někde v minulosti jsem četl něco o 40-ti startech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...